Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 18:41
Diovai
Diovai is offline
Stelling: Wat wij verliefdheid noemen, is in werkelijkheid een hormonale reactie van het lichaam op iemand die wij genetisch bepaald aantrekkelijk vinden, en heeft niets met de ziel te maken. Zielsverwanten die elkaar vinden, hebben dan over het algemeen ook geen verliefdheidsgevoel, omdat ze elkaar pas zullen vinden als ze hun geest zover hebben ontwikkeld dat hun lichaam er niet toe doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2003, 18:46
Verwijderd
In andere woorden: voor een relatie gebaseerd op échte wederzijdse liefde en waardering is verliefdheid geen vereiste. Sterker nog, initiële verliefdheid zou de keuze juist negatief kunnen beïnvloeden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:49
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:46:
In andere woorden: voor een relatie gebaseerd op échte wederzijdse liefde en waardering is verliefdheid geen vereiste. Sterker nog, initiële verliefdheid zou de keuze juist negatief kunnen beïnvloeden.
Precies! Echte liefde komt vanuit het hart, vanuit je ziel. Daarvoor is verliefdheid absoluut niet gewenst.!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 22-03-2003 @ 19:49:
Precies! Echte liefde komt vanuit het hart, vanuit je ziel. Daarvoor is verliefdheid absoluut niet gewenst.!
Ja, daar ben ik het zeker mee eens. Verliefdheid leidt tot een vlaag van verstandsverbijstering, je sllkt alles van de ander maar voor zoete koek, en voor je het weet zit je eraan vast. Dan ebt de verliefdheid weg en zit je met een kater, maar je durft het ook niet uit te maken omdat je al zo lang aan de ander vastzit.

Als een relatie groeit uit vriendschap gebeurt dat niet. Eigenlijk zou verliefdheid gewoon afgeschaft moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:54
Miss Helena
Miss Helena is offline
gos, ik ben t echt eens! goed gezegd
Oud 22-03-2003, 19:04
Kinshi
Kinshi is offline
Ik ben het er ook wel mee eens. Je kan ook van elkaar leren houden. Zoals mensen die met elkaar moeten trouwen... heb ik eerst ergens gelezen dat ze nu van elkaar houden. (zonder verliefdheid)
Oud 22-03-2003, 19:08
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hmmmz, ik krijg nu hele enge ideeën bij de vriendschap tussen mij en Edith aangezien we door iedereen gezien worden als een 'stel' (echt serieus iedereen die ons samen mee heeft gemaakt denkt dat we iets hebben) terwijl we zelf allebei zoiets hebben van "wat doen we dan verkeerd?"

Dus als ik die stelling eigenlijk lees dan zouden Edith en ik....

Laat maar, ik wil er eigenlijk niet eens over nadenken.
Oud 22-03-2003, 19:09
Dotcom
Dotcom is offline
Waarom willen vrouwen dan altijd per sé verliefd zijn voor ze een relatie willen beginnen terwijl het eigenlijk op elk vlak goed klikt?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:11
FastDuck
FastDuck is offline
rot op joh.
nog nooit verliefd geweest ofzo?
je weet wel; vuurwerk in je hoofd en 220 volt door je lijf als je iemand zite? hoezo geen zielsverwanten?
Oud 22-03-2003, 19:11
Commondude
Commondude is offline
Komt nog uit de steentijd.
Vrouwen willen een sterke grote man hebben die voor het eten kan zorgen.

Mannen willen daarentegen een lieve vrouw die voor de kinderen kan zorgen en geen secreet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:12
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Dotcom schreef op 22-03-2003 @ 20:09:
Waarom willen vrouwen dan altijd per sé verliefd zijn voor ze een relatie willen beginnen terwijl het eigenlijk op elk vlak goed klikt?
Omdat ze denken dat dat zo hoort.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:13
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
FastDuck schreef op 22-03-2003 @ 20:11:
rot op joh.
nog nooit verliefd geweest ofzo?
je weet wel; vuurwerk in je hoofd en 220 volt door je lijf als je iemand zite? hoezo geen zielsverwanten?
eigenlijk niet
eigenlijk heb ik altijd meisjes verafgood zonder enig gevoel daarbij
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:16
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Citaat:
Diovai schreef op 22-03-2003 @ 19:41:
Stelling: Wat wij verliefdheid noemen, is in werkelijkheid een hormonale reactie van het lichaam op iemand die wij genetisch bepaald aantrekkelijk vinden, en heeft niets met de ziel te maken. Zielsverwanten die elkaar vinden, hebben dan over het algemeen ook geen verliefdheidsgevoel, omdat ze elkaar pas zullen vinden als ze hun geest zover hebben ontwikkeld dat hun lichaam er niet toe doet.
Helemaal mee eens. Als vrouwen eens zo keken en rationeler nadachten zouden ze niet om de haverklap gedumpt worden en zou het veel leed besparen.

Ook zouden er beduidend minder echtscheidingen zijn, waardoor er minder geestelijk geschade kinderen van gescheide ouders zijn.

Het is allemaal de schuld van irrationele vrouwen.
Oud 22-03-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:52:
Als een relatie groeit uit vriendschap gebeurt dat niet. Eigenlijk zou verliefdheid gewoon afgeschaft moeten worden.
lol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten