Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 12:55
vampiro
vampiro is offline
Ik zat eens wat op internet te zoeken en kwam veel berichten tegen van mensen die brieven krijgen van chello omdat ze per maand teveel dataverkeer hebben.

Ze geven geen duidelijke limiet, zolang het maar niet zo buitensporig word dat anderen er last van hebben.

Nu is het zo dat ik wel weet dat ik ERG veel dataverkeer heb, zal tussen de 30 en 40 Gb per maand zijn. Omdat ik weet dat ik hiermee overlast kan veroorzaken doe ik dit zoveel mogelijk tussen 12 en 7 snachts (weinig mensen die ik er dan mee hinder toch?) Overdag surf ik wel gewoon maar haal ik geen grote bestanden binnen...

Weet iemand of dit ook daadwerkelijk "helpt" om geen waarschuwing te krijgen? ik heb immers veel dataverkeer maar op een manier dat niemand er last van heeft naar mijn idee.

Thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 13:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
Hoe het bij Chello is weet ik niet, maar in Belgie is (zijn) er zo provider(s) die limieten hebben voor overdag, en 's nachts. En die van 's nachts zijn uiteraard groter. Dus het zou goed kunnen dat het zo is.
Oud 12-03-2003, 16:22
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 12-03-2003 @ 14:43:
Hoe het bij Chello is weet ik niet, maar in Belgie is (zijn) er zo provider(s) die limieten hebben voor overdag, en 's nachts. En die van 's nachts zijn uiteraard groter. Dus het zou goed kunnen dat het zo is.
mjah...hope so

Er is nergens iets duidelijk over te vinden
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:48
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik heb ook tijd lang 30-40 gb in maand gehad met chello
nooit wat van gehoord

edit:
een chellomedewerker zei ooit tegen me dat de top100 ofzo van chello gebruikers alleen net zo veel zoudengebruiken als de rest van de gebruikers samen en das vast geen 40 gb maar eerder dik 100
Oud 12-03-2003, 19:36
Verwijderd
UPC/chello heeft, zoals vrijwel elke andere provider, een FUP (Fair Use Policy). Dat wil zeggen dat je in principe mag doen wat je wilt zolang je andere gebruikers maar niet hindert.

Als jij dus gewoon met één of twee PCtjes keurig elke dag wat MP3'tjes downloadt, is er niets aan de hand. Als jij een eigen server hebt draaien waardoor je 24/7 dataverkeer genereert, dan zullen ze na een tijdje wel gaan kijken wat er aan de hand is bij jou thuis.

Ik heb twee jaar lang drie PCs in een netwerk achter één UPC-kabelmodem gehangen, vrijwel elke dag non-stop gedownload, en nooit last gehad. Dus het zal wel loslopen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:32
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-03-2003 @ 20:36:
UPC/chello heeft, zoals vrijwel elke andere provider, een FUP (Fair Use Policy). Dat wil zeggen dat je in principe mag doen wat je wilt zolang je andere gebruikers maar niet hindert.

Als jij dus gewoon met één of twee PCtjes keurig elke dag wat MP3'tjes downloadt, is er niets aan de hand. Als jij een eigen server hebt draaien waardoor je 24/7 dataverkeer genereert, dan zullen ze na een tijdje wel gaan kijken wat er aan de hand is bij jou thuis.

Ik heb twee jaar lang drie PCs in een netwerk achter één UPC-kabelmodem gehangen, vrijwel elke dag non-stop gedownload, en nooit last gehad. Dus het zal wel loslopen.
hm jah...ik download niet 24/7 maar toch wel zo'n 30 Gb per maand denk ik... Zoals ik al zei zoveel mogelijk snachts.

ik hoop dan maar dat ze er geen probleem van maken
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:34
tijnnl
tijnnl is offline
Ik heb zo'n gig of 80 per maand aan dataverkeer... met uitschieters... heb nu 2 keer een brief van chello gehad en dat was 1 keer omdat ik 131 gig had en de andere keer iets van 125 gig... dus met 40 gig/maand zou ik me nie druk maken

grtz martijn
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:02
Verwijderd
30Gb per maand is niet veel...ik zit nu met m'n Basic ADSL-abonnement bij XS4ALL op 28.278Mb, gerekend vanaf 1 maart...en dan down ik alleen overdag. Als je geen eigen server draait hebben ze niet zoveel poten om op te staan, je betaalt immers voor de bandbreedte. Dus als jij daar gewoon gebruik van maakt om, laten we zeggen, elke dag vier DiVX-films te downloaden, dan is dat jouw keuze. Daar kunnen zij niks tegen doen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:58
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2003 @ 18:02:
30Gb per maand is niet veel...ik zit nu met m'n Basic ADSL-abonnement bij XS4ALL op 28.278Mb, gerekend vanaf 1 maart...en dan down ik alleen overdag. Als je geen eigen server draait hebben ze niet zoveel poten om op te staan, je betaalt immers voor de bandbreedte. Dus als jij daar gewoon gebruik van maakt om, laten we zeggen, elke dag vier DiVX-films te downloaden, dan is dat jouw keuze. Daar kunnen zij niks tegen doen.
ik wil je graag geloven... en hoop dat je gelijk hebt. Maar er zijn toch mensen die al bij zo'n 30 Gb een brief hebben gekregen op grond van

"9.2 De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort."

dus hebben ze dan echt geen poot om op te staan? want dit staat in de voorwaarden, en wie bepaald wat overmatig is?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 23:24
Verwijderd
Kijk, als in die voorwaarden staat dat jij je zo moet gedragen dat andere klanten geen last van je hebben, dan mag je dus doen wat je wilt zolang bij UPC geen klachten binnenkomen. Het is aan hun om te bewijzen dat er mensen zijn die last hebben van jouw downloadgedrag. Laat ze dat maar eens aantonen en laat ze maar eens specificeren wáárvan ze dan precies lasthebben.

Ik zou die amateuristische bureaucratische modderfokkers bij UPC gewoon zo lang mogelijk traineren.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 00:15
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2003 @ 00:24:
Kijk, als in die voorwaarden staat dat jij je zo moet gedragen dat andere klanten geen last van je hebben, dan mag je dus doen wat je wilt zolang bij UPC geen klachten binnenkomen. Het is aan hun om te bewijzen dat er mensen zijn die last hebben van jouw downloadgedrag. Laat ze dat maar eens aantonen en laat ze maar eens specificeren wáárvan ze dan precies lasthebben.

Ik zou die amateuristische bureaucratische modderfokkers bij UPC gewoon zo lang mogelijk traineren.
Idd, het schijnt dus alleen al zo te zijn dat er soms klachten komen als iemand 20 - 30 Gb per mand download... als advieslimiet krijgen mensen 5 Gb per maand te horen. (niet dat ik dit uit betrouwbare bron heb, maar op de meeste fora/internetsite noemen ze 5 Gb)

Maarjah, ik vind idd dat er dik voor word betaald, ik download zo'n 30 gb/maand en doe dit denk ik voor 80% snachts dus lijkt me niet dat iemand daar last van heeft. En zo wel dan zou ik idd hevig in discussie gaan
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 09:34
Verwijderd
Die limieten slaan inderdaad nergens op. Er wordt uitgegaan van een standaardprofiel van gebruikers, en dat profiel is bij UPC saaie ouwe huisvader die twee avondjes in de week even wat sites bezoekt.

Vroeger was er ook nog een abonnement met als limiet 300Mb per maand. Let wel: 300Mb PER MAAND! Dat is tien Mb per dag...dan kun je nog niet eens een fototopic openen of je zit al over je limiet, bij wijze van spreken. Maar goed, dat abbo had natuurlijk ook maar 16Kb/sec downstream.

In ieder geval moeten ze niet zeuren als je gewoon overdag downloadt. Die FUP is vooral bedoeld om mensen die een eigen server enz. hebben draaien aan te kunnen pakken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:47
LB06
LB06 is offline
Je mag tegenwoordig (of in de nabije toekomst) iig wel *legaal* een thuisnetwerk opzetten vanwege de deal met MS over Xbox-live. Kweenie of je nu ook een server mag draaien...

Is al een stap in de goede richting iig

Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 16:02
-(HeD)-
-(HeD)- is offline
ik trek per maand tussen de 100 en 200 gb dataverkeer en ik heb nog nooit een brief gehad
iemand die ik ken wel.. en die zat maar op 80gb...
zal dus ook aan de omgeving liggen waar je wonot.. als in jou hood veel mensen chello hebben.. dan krijgen ze te zien dat die buurt veel bandbreedte gebruikt en dan gaan ze eht ff onderzoeken.. denkik
Oud 14-03-2003, 16:12
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
-(HeD)- schreef op 14-03-2003 @ 17:02:
ik trek per maand tussen de 100 en 200 gb dataverkeer en ik heb nog nooit een brief gehad
zal dus ook aan de omgeving liggen waar je wonot.. als in jou hood veel mensen chello hebben.. dan krijgen ze te zien dat die buurt veel bandbreedte gebruikt en dan gaan ze eht ff onderzoeken.. denkik
jah zoiets dacht ik ookal aangezien ze vooral gaan zeuren als andere mensen klagen, en najah als er geen gebruikers zijn dan ook geen klagers

Ik *denk* dat ik dan wel mazzel heb, ik heb het idee dat er hier in de buurt niet superveel mensen zijn met Chello. al weet ik natuurlijk niet hoe groot het gebied is waarin men last kan hebben van mijn internetgebruik..(zijn dit enkele straten of complete wijken?)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 20:35
LB06
LB06 is offline
Citaat:
-(HeD)- schreef op 14-03-2003 @ 17:02:
Ik zou er geen problemen mee hebben als ze jou ook een brief sturen (FI)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 11:12
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2003 @ 10:34:

Vroeger was er ook nog een abonnement met als limiet 300Mb per maand. Let wel: 300Mb PER MAAND! Dat is tien Mb per dag...dan kun je nog niet eens een fototopic openen of je zit al over je limiet, bij wijze van spreken. Maar goed, dat abbo had natuurlijk ook maar 16Kb/sec downstream.
.
heehhe in een grijs verleden hebben wij dat nog thuis gehad
Oud 15-03-2003, 12:14
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
100 - 200 GB... Wat download je dan allemaal wel niet?
Oud 15-03-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 15-03-2003 @ 13:14:
100 - 200 GB... Wat download je dan allemaal wel niet?
Ja ik vind dat ook lichtelijk overdreven. Het zou namelijk (even snel uitgerekend) neerkomen op dertig dagen per maand, vierentwintig uur per dag, downloaden met een snelheid van ongeveer 80Kb/sec. Dan zit je aan een totaal van ongeveer 6.8Gb per dag, oftewel 200Gb per maand, hetgeen zou moeten betekenen dat je óf elke maand een nieuwe Maxtor 200Gb schijf koopt, óf elke dag een heel pakje CD-R's brandt óf elke dag anderhalve DVD-R volbrandt.

En daar geloof ik persoonlijk geen flikker van.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:47
-(HeD)-
-(HeD)- is offline
euh

200 gb hebbik 1x gehaald
maar dat was in een maand waarin er heel veel films/games gereleased werden

meestal kommik boven de 100gb uit door films/games/dvd-r's
via fxp natuurlijk.. niet via kazaa

zo'n dvdr is nog al gauw 4 gb.. dus dat schiet op

en ik brand/verkoop veel dingen.. dus veel staat maar voor korte tijd op m'n schijf
Oud 17-03-2003, 22:27
Whippersnapper
Whippersnapper is offline
ik ken het lekker downloaden zit je snel op 125GB per maand, ik ken de sjello brief ook
Oud 17-03-2003, 23:02
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
Whippersnapper schreef op 17-03-2003 @ 23:27:
ik ken het lekker downloaden zit je snel op 125GB per maand, ik ken de sjello brief ook
En dus uit met de pret ?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:31
LB06
LB06 is offline
Citaat:
vampiro schreef op 18-03-2003 @ 00:02:
En dus uit met de pret ?
Hopelijk zit ie zichzelf blauw te betalen aan tefoontikken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren