Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb ook tijd lang 30-40 gb in maand gehad met chello
nooit wat van gehoord edit: een chellomedewerker zei ooit tegen me dat de top100 ofzo van chello gebruikers alleen net zo veel zoudengebruiken als de rest van de gebruikers samen ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
UPC/chello heeft, zoals vrijwel elke andere provider, een FUP (Fair Use Policy). Dat wil zeggen dat je in principe mag doen wat je wilt zolang je andere gebruikers maar niet hindert.
Als jij dus gewoon met één of twee PCtjes keurig elke dag wat MP3'tjes downloadt, is er niets aan de hand. Als jij een eigen server hebt draaien waardoor je 24/7 dataverkeer genereert, dan zullen ze na een tijdje wel gaan kijken wat er aan de hand is bij jou thuis. Ik heb twee jaar lang drie PCs in een netwerk achter één UPC-kabelmodem gehangen, vrijwel elke dag non-stop gedownload, en nooit last gehad. Dus het zal wel loslopen. |
![]() |
||
Citaat:
ik hoop dan maar dat ze er geen probleem van maken ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
30Gb per maand is niet veel...ik zit nu met m'n Basic ADSL-abonnement bij XS4ALL op 28.278Mb, gerekend vanaf 1 maart...en dan down ik alleen overdag. Als je geen eigen server draait hebben ze niet zoveel poten om op te staan, je betaalt immers voor de bandbreedte. Dus als jij daar gewoon gebruik van maakt om, laten we zeggen, elke dag vier DiVX-films te downloaden, dan is dat jouw keuze. Daar kunnen zij niks tegen doen.
|
![]() |
||
Citaat:
"9.2 De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort." dus hebben ze dan echt geen poot om op te staan? want dit staat in de voorwaarden, en wie bepaald wat overmatig is? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk, als in die voorwaarden staat dat jij je zo moet gedragen dat andere klanten geen last van je hebben, dan mag je dus doen wat je wilt zolang bij UPC geen klachten binnenkomen. Het is aan hun om te bewijzen dat er mensen zijn die last hebben van jouw downloadgedrag. Laat ze dat maar eens aantonen en laat ze maar eens specificeren wáárvan ze dan precies lasthebben.
Ik zou die amateuristische bureaucratische modderfokkers bij UPC gewoon zo lang mogelijk traineren. |
![]() |
||
Citaat:
Maarjah, ik vind idd dat er dik voor word betaald, ik download zo'n 30 gb/maand en doe dit denk ik voor 80% snachts dus lijkt me niet dat iemand daar last van heeft. En zo wel dan zou ik idd hevig in discussie gaan ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die limieten slaan inderdaad nergens op. Er wordt uitgegaan van een standaardprofiel van gebruikers, en dat profiel is bij UPC saaie ouwe huisvader die twee avondjes in de week even wat sites bezoekt.
Vroeger was er ook nog een abonnement met als limiet 300Mb per maand. Let wel: 300Mb PER MAAND! Dat is tien Mb per dag...dan kun je nog niet eens een fototopic openen of je zit al over je limiet, bij wijze van spreken. Maar goed, dat abbo had natuurlijk ook maar 16Kb/sec downstream. In ieder geval moeten ze niet zeuren als je gewoon overdag downloadt. Die FUP is vooral bedoeld om mensen die een eigen server enz. hebben draaien aan te kunnen pakken. |
![]() |
|
ik trek per maand tussen de 100 en 200 gb dataverkeer en ik heb nog nooit een brief gehad
iemand die ik ken wel.. en die zat maar op 80gb... zal dus ook aan de omgeving liggen waar je wonot.. als in jou hood veel mensen chello hebben.. dan krijgen ze te zien dat die buurt veel bandbreedte gebruikt en dan gaan ze eht ff onderzoeken.. denkik
||
Citaat:
![]() Ik *denk* dat ik dan wel mazzel heb, ik heb het idee dat er hier in de buurt niet superveel mensen zijn met Chello. al weet ik natuurlijk niet hoe groot het gebied is waarin men last kan hebben van mijn internetgebruik..(zijn dit enkele straten of complete wijken?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En daar geloof ik persoonlijk geen flikker van. |
![]() |
|
euh
200 gb hebbik 1x gehaald maar dat was in een maand waarin er heel veel films/games gereleased werden meestal kommik boven de 100gb uit door films/games/dvd-r's via fxp natuurlijk.. niet via kazaa ![]() zo'n dvdr is nog al gauw 4 gb.. dus dat schiet op en ik brand/verkoop veel dingen.. dus veel staat maar voor korte tijd op m'n schijf
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[inet] Advies provider gevraagd Verwijderd | 18 | 22-08-2004 14:26 | |
Software & Hardware |
Internetverbindingen Martin | 63 | 26-10-2003 17:14 | |
Software & Hardware |
ADSL <----> Kabel rickert | 36 | 10-03-2003 16:19 |