Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2003, 10:37
rodina
rodina is offline
Hoe cultureel verantwoord ben jij? Geef je om kunst? Bezoek je wel es een museum? Opera, etc? Doe je zulke dingen met je vrienden of ga je hipverantwoord met paps&mams een dagje in 't Van Gogh museum lopen of keien op de Veluwse heide bezoeken?
Oud 30-03-2003, 10:38
rodina
rodina is offline
Verdiep jij je in andere milieu's, andere continenten, andere streken geloven?
Oud 30-03-2003, 10:46
Qamra
Qamra is offline
Mwoeah de enige keer dat ik vrijwillig in een theater zat was toen ik naar Percossa ging...

Verder doe ik niets cultureels
Oud 30-03-2003, 12:08
Adrenaline
Adrenaline is offline
Hmzg, ik ga best wel vaak naar opera/ballet en musea e.d met mijn ma, maar dat is alleen als het ons uitkomt of als we ons vervelen. Mijn zus studeert kunst en cultuurwetenschappen dus die houdt zich daar wel mee bezig en ik ga af en toe wel eens mee. Het is weer eens wat anders dan standaard een film kijken op zaterdag.
Oud 30-03-2003, 12:13
Denise84
Denise84 is offline
Naar het theater gaan doe ik zelden, maar ik vind het wel ontzettend leuk. Het komt er gewoon steeds niet van.. (zoals met veel andere culturele bezoekjes)

Ik bezoek bijna nooit een museum, maar ik ben volgende week echt van plan naar het fotografie museum in Amsterdam te gaan.
Bij musea heb ik het meestal na 1 1/2 uur al wel gezien. Het is voor mij dus niet echt een hele middagvulling.

Culturele activiteiten doe ik het liefst met vriendinnen trouwens.

Ik verdiep me niet in andere geloven, milieu's en/of continenten. Tja, ik ga weleens eten bij de Griek..

Laatst gewijzigd op 30-03-2003 om 12:15.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:14
soffietje
soffietje is offline
Ik ben niet echt cultureel verantwoord. Geef in lichte mate om kunst en ik bezoek niet zo vaak een museum, maar dat kan ook liggen aan het feit dat niemand in mijn omgeving het leuk vindt..er wil nooit iemand mee.
ik vind het wel leuk om me te verdiepen in andere landen en streken.

Laatst gewijzigd op 30-03-2003 om 12:18.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:14
Talon
Talon is offline
enige goede aan van gogh is theo
Oud 30-03-2003, 12:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ga erg vaak naar 't theater, minstens 1 keer per maand. maar het komt ook vaak voor dat ik 3 dagen achter elkaar ga. Ik ga ook naar concerten, maar das maar heel af en toe. naar musea ga ik bijna nooit, Vorig jaar ben ik alleen naar De Keith haring en jeroen bosch tentoonstelling geweest in 't booimans, maar ik wil wel vaker gaan.
En naar al die dingen ga ik in m'n eentje, misschien niet zo gezellig, maar ik kom tenslotte voor de kunst, niet om te kletsen.
Oud 30-03-2003, 12:34
Verwijderd
Ik ga weleens voor mijn opleiding naar musea enzo, maar eig nooit uit mezelf.

Ik vind kunst wel boeiend, schilderijen, tekeningen, beelden etc. Maar ik zou zelf niet zo snel naar een museum gaan..
Ik denk omdat daar vooral een saaie sfeer hangt, er komen veel van die zogenaamde intellectuele types enzo, en zowieso zou ik niemand weten die met me mee zou willen gaan

En tja verder..zijn concerten cultureel verantwoord? Dan ben ik zeeeeer cultureel verantwoord bezig.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:56
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik doe niet liever dan musea bezoeken . Echt, steek mij in een interessant museum en ik kom er de volgende 5 uur niet meer uit...Ik wil ook wel es naar de opera (vooral voor de kostuums) maar dat is wel duur...Naar experimenteel theater ging ik ook veel, maar is nu wel een tijdje geleden.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:58
Verwijderd
Voor mij geld 'n beetje hetzelfde als freakjuh ik vind musea ea culturele dingen vaak wel interessant maar nooit echt genoeg tijd en animo om erheen te gaan.

Ik zoek wel vaak naar kunst op internet en ik ga wel 'ns naar het filmhuis.. da's al heel wat cultureler dan de 'gewone' bios.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:03
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik luister zo heel af en toe eens opera en kom wel 'ns in een schouwburg voor een musical, meestal met mn moeder. verder niet echt..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:04
Verwijderd
Ik ga niet heel vaak naar musea, maar ik probeer wel op de hoogte te blijven van globaal de meest recente ontwikkelingen in kunst, cultuur en wetenschap. Vooral door bijvoorbeeld de cultuur-, kunst- en wetenschapsbijlagen van de grote dagbladen te lezen, veel opiniebladen, etcetera.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:07
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
dankzij onze regering zijn jongeren verplicht om culturele dingen te bezoeken via school, dat heet CKV.

dus theoretisch is elke jongere in NL cultureel verantwoord.
maar ik bezoek concerten, kijk kwaliteit tv en ga wel eens naar het filmhuis als er iets goeds is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:25
Roos
Roos is offline
Ik ga redelijk vaak naar toneel of ballet. Ik speel zelf toneel en ik doe ook ballet, dus het is wel leuk om zo'n stuk dan lekker te becommentarieren en de foutjes te herkennen. En natuurlijk gewoon genieten als het een goed stuk is.
Ik wil ook nog verstand krijgen van opera, dat vind ik heel leuk om heen te gaan maar ik kan er verder niet echt iets zinnigs over zeggen.

Musea vind ik op zich wel aardig.. ik heb alleen tijdens een Romereis met school iets teveel kerken/musea gezien naar mijn wens, dus ik ben al lang niet meer geweest. Maar ik wil nog wel naar het Impressionisme in de Kunsthal (Rotterdam), alleen niemand wil mee.

Cultuur in de zin van andere werelddelen of andere culturen interesseert me niet zoveel.
Oud 30-03-2003, 14:46
chaostar
chaostar is offline
Ik ga redelijk vaak naar concerten (van wibi soerjadi (sp?) tot christian death) en musicals vind ik ook ik ook helemaal ..Vanavond ga ik naar jesus christ superstar

Naar musea ga ik bijna nooit, soms zie ik wel wat interessants in de krant staan aar ik dan heen wil, maar het komt er eigenlijk nooit van...
Oud 30-03-2003, 15:26
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 30-03-2003 @ 13:34:
Ik ga weleens voor mijn opleiding naar musea enzo, maar eig nooit uit mezelf.

Ik vind kunst wel boeiend, schilderijen, tekeningen, beelden etc. Maar ik zou zelf niet zo snel naar een museum gaan..
Ik denk omdat daar vooral een saaie sfeer hangt, er komen veel van die zogenaamde intellectuele types enzo, en zowieso zou ik niemand weten die met me mee zou willen gaan

En tja verder..zijn concerten cultureel verantwoord? Dan ben ik zeeeeer cultureel verantwoord bezig.

Voor mij geldt hetzelfde zo ongeveer
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:34
Cartosa
Cartosa is offline
Ik ga laatste tijd steeds meer naar de schouwburg hier in Brugge en nu er ook een grote concertzaal is zal het aanbod wel uitbreiden.
Ben verder ook lid van een culturele studentenvereniging (Leuven).
K doe zo'n dingen vaak in mn eentje of met vriendin, als het gaat om een film ofzo komen er wel eens wat meer mensen mee
Oud 30-03-2003, 16:01
Esmée
Esmée is offline
Ja, ik vind mezelf qua kunst wel heel cultureel verantwoord.
Ik heb er een hele tijd over getwijfeld of ik niet kunstgeschiedenis of theaterwetenschappen wou studeren, lijkt me nog steeds op zich heel boeiend, maar je kunt er zo weinig mee... vandaar dat ik het niet ga doen (ga wel naast rechten een aantal vakken uit kunstgeschiedenis volgen als minor, voor zover dat allemaal haalbaar is).
Ik vind vooral van die extreme kunstvormen zo interessant, zoals het absurdistisch toneel of het dadaisme enz., verdiep me er best veel in. En qua klassieke muziek (al dan niet gecombineerd met dans en opera), daar ben ik zelf erg actief in (ik zing/dans zelf niet, maar werk regelmatig in muzikaal opzicht mee aan projecten e.d.). Ik weet hoe het is om zelf op het toneel/podium whatever te staan, en wat er aan een productie vooraf gaat, dus dat geeft nog een extra dimensie aan het in de zaal zitten.
Naar musea ga ik niet zo vaak, maar dat is eigenlijk meer uit tijdgebrek.
Natuur en andere culturen boeien me niet zo.
Oud 30-03-2003, 16:14
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 30-03-2003 @ 13:58:

Ik zoek wel vaak naar kunst op internet en ik ga wel 'ns naar het filmhuis.. da's al heel wat cultureler dan de 'gewone' bios.
Owja filmhuis idd, daar ga ik ook weles heen. En dan zie ik cultureel verantwoorde & leuke dingen zoals Donnie Dark en Bowling For Columbine. woei.

En btw ik vind kunstgeschiedenis ed ook boeiend, koop weles boeken over Dali enzo, maar boeken zijn altijd zo duur, das jammer.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:39
Anteverta
Anteverta is offline
Ik ga wel eens naar het theater naar musicals of naar cabaret. Zeer hip verantwoord met me ouders.
Verder ga ik niet echt vaak naar concerten eigenlijk. Maar ik ga 10 mei naar the Gathering. Heb ik wel zin in
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 30-03-2003 @ 11:37:
Hoe cultureel verantwoord ben jij? Geef je om kunst? Bezoek je wel es een museum? Opera, etc? Doe je zulke dingen met je vrienden of ga je hipverantwoord met paps&mams een dagje in 't Van Gogh museum lopen of keien op de Veluwse heide bezoeken?
Ik heb een cultureel-verantwoorde familie.
Mijn vader werkt op het consevatorium/kunstacedemie, mijn moeder is gitariste, en om het feest compleet te maken heb ik ook bekende kunstenaars en schrijvers in de familie.

(Wauw! )

Ik heb zelf kunstgeschiedenis en tekenen in mijn pakket en daar houd het op
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 30-03-2003 @ 17:14:
Owja filmhuis idd, daar ga ik ook weles heen. En dan zie ik cultureel verantwoorde & leuke dingen zoals Donnie Dark en Bowling For Columbine. woei.

En btw ik vind kunstgeschiedenis ed ook boeiend, koop weles boeken over Dali enzo, maar boeken zijn altijd zo duur, das jammer.
Ja klopt... 't is zo jesusduur die boeken. Ik heb 'n Giger boek en wat Luis Royo prentenboeken maar da's alles..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:52
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
ik doe (te) weinig aan culturele dingen, het is echt heel lang geleden dat ik in een museum ben geweest, en naar toneel ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Alleen cabaret, daar ga ik nog wel is heen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:24
the exploding boy
the exploding boy is offline
ik ben even te gaar om normaal t eantwoorden maar

musea ga ik best vaak heen en vooral exposities dan.
filmhuizen, toneel , musicals etc. allemaal best vaak.

t is leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 16:53
Gwen.
Gwen. is offline
Ja! Ja! Ja! Ik hou van kunst! Musea, concertzaal, theater, wordt allemaal regelmatig door mij bezocht. Ik ben meer dan geinteresseerd in andere culturen, continenten en wil dan ook nog de hele wereld zien. Ga dan ook volgend jaar Kunstgeschiedenis studeren.
Oud 31-03-2003, 16:58
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 31-03-2003 @ 17:53:
Ga dan ook volgend jaar Kunstgeschiedenis studeren.
Had ik dat ook maar gedaan
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:59
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 31-03-2003 @ 17:58:
Had ik dat ook maar gedaan
Ik weet niet wat je nu doet, maar je kan toch altijd switchen?
Oud 31-03-2003, 17:02
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 31-03-2003 @ 17:59:
Ik weet niet wat je nu doet, maar je kan toch altijd switchen?
Nu politieke en sociale wetenschappen. Het is echt wel interessant maar je hebt klotevakken zoals statistiek enzo en ik wéét dat ik eigenlijk meer een kunst-roeping heb. Switchen hmm...van m'n ouders krijg ik maar 1 kans.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:20
Avelon
Avelon is offline
niet zo heel erg.
liever niet enkelt en alleen schilderijen bekijken
ik vind de kunstas in rdam wel leuk.
de witte de withstraat is erg leuk
en westelijk handelsterrein (geloof ik dat het was) is ook erg leuk.
Tent of Roodkapje bijv
en elk jaar naar de parade
Oud 31-03-2003, 17:25
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 31-03-2003 @ 18:02:
Nu politieke en sociale wetenschappen. Het is echt wel interessant maar je hebt klotevakken zoals statistiek enzo en ik wéét dat ik eigenlijk meer een kunst-roeping heb. Switchen hmm...van m'n ouders krijg ik maar 1 kans.
Ja statistiek moet ik ook echt niet hebben nee. Kut van je ouders, maar zij gaan toch niet over je studiefinanciering?
Oud 31-03-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 30-03-2003 @ 11:37:
Niet echt..... naar musea ga ik nooit, alleen als er een foto tentoonstelling is. Het enige wat nog een beetje cultureel verantwoord is zijn Cabaretvoorstellingen waar ik iedere maand heen ga...

Verder maakt het me allemaal niet zoveel uit, Architectuur si wel interessant.. Andere culturen boeien me wel weer erg, dat is ook het leuke aan de opleidingen die ik doe (=internationale) zitten bijna alleen maar mensen uit mijn klas uit andere landen. Is erg leuk als je daar thuis komt/ mee eet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:11
vixen
vixen is offline
Ik ben best cultureel verantwoord, ga vaak naar musea, ook vrijwillig, naar cabaret, als ik een kerk zie moet ik vaak even binnen kijken. Ik weet redelijk wat van kunst, vind het ook best interessant maar dan wel moderne kunst, en niet van die saaie stillevens of landschappen.
Oud 31-03-2003, 19:52
Landslide
Landslide is offline
Ik ben wel cultureel verantwoord denk ik. Ik ga wel vaak naar musea, eigenlijk altijd met mijn moeder. Gewoon omdat dat niet echt iets is om met je vrienden te doen, en ze het volgens mij niet ook allemaal even leuk vinden. Dan word je ook meteen gezien als een stelletje pubers in een heropvoedingsproject :/
Verder ben ik ook laatst voor het eerst neer een opera geweest en dat was echt STOER!
Oud 31-03-2003, 20:30
dreadlocks
dreadlocks is offline
hmmm ik lees veel over Gaudi, ben al meerdere malen in t van Gogh museum geweest, en ben 3 keer naar Phantom of the Opera geweest in Londen zelf.

Hmm. Cultureel verantwoord. Waarschijnlijk wel ja Of ik hou gewoon van dat soort dingen. *shrug* misschien komt t wel omdat ik al veel van de wereld heb gezien, ik denk dat je dan zulke dingen gewoon niet kunt ontwijken.

het enige wat ik nog mis qua culturele verantwoordelijkheid is dat toegangskaartje naar een Youp van t Hek voorstelling

Laatst gewijzigd op 31-03-2003 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 02:31
maar
maar is offline
Ik ben wel cultureel verantwoord . Ik vind het echt leuk om me met kunst bezig te houden, vaker passief dan actief, maar toch. Naar het theater voor klassieke concerten, ballet of opera doe ik af en toe. Professioneel toneel eigenlijk nooit, maar bij die schoolstukken ga ik altijd wel even kijken, werk ook regelmatig mee met de voorbereiding. Ik heb een paar jaar op 'kunst' (met name schilderen/tekenen) gezeten vroeger, maar je kreeg daar zo weinig vrijheid in de uitwerking dat ik daar maar mee gestopt ben. Doe nu officieel niks kunstzinnigs meer, aan viool besteed ik ook haast geen tijd meer. Mijn ouders raden me aan later wel iets met mijn creativiteit te doen, maar ik heb niet gekozen voor een studie in kunstsfeer, omdat de toekomst daar te onzeker is en ik het sowieso niet echt als een volledige studie zie, n/o. Een gallerietje op mijn 50ste zie ik wel weer zitten
Natuur interesseert me echt de rozen en ik ben ook niet bovengemiddeld geinteresseerd in culturen van landen waar ik niet zelf woon/gewoond heb/ga wonen.

edit: wat betreft het soort kunst dat me interesseert, ben ik het met Esmee eens; dat extreme, dramatische

Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 02:35.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 07:30
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik doe niet echt veel aan cultuur . . . ga wel eens naar cabaret, maar meer ook niet. Op vakantie ga ik wel naar kastelen, kerken e.d. maar daar houdt het ook mee op.
Of films die in filmhuizen draaien en concerten zouden moeten meetellen
Oud 01-04-2003, 11:00
Roxy
Roxy is offline
neej ik ben niet zo heel cultureel aangelegd..
concerten natuurlijk wel, en als we op vakantie gaan doen we ook heel cultureel alle gebouwen enzo bekijken, we zijn in londen ook naar het martelmuseum geweest, dat vind ik dan wel weer leuk maar schilderijen enzo niet zo heel erg... ow jah en literatuur vind ik wel erg hip...
toneel, opera, ballet e.d heb ik me nooit zo in verdiept
Oud 01-04-2003, 11:46
Verwijderd
cultuur = gay
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 21:12
battlestar
battlestar is offline
hmm ik denk dat ik redelijk cultureel verantwoord ben..
vind kunstmusea over het algemeen leuk/interessant, ga geregeld naar het theater, luister veel muziek, kijk redelijk veel films, vond ckv een leuk vak (voor zover je dat cultureel vindt), vind andere culturen interessant.. heb zelfs een tijdje sociale&culturele antropologie (vind het tot nu toe ook het interessantste vak wat ik gehad heb) willen gaan studeren, maar vond het niet interessant genoeg om daar mijn werk van te maken.. is meer 1 van m'n interesses..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten