Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Omdat mijn zus dramadocent is heb ik nogal wat voorstellingen van haar en haar vriendinnen/klasgenoten gezien, verder zal ik nooit vrijwillig naar een toneelstuk gaan kijken. Alhoewel de stukken die ik heb gezien nog geeneens zo slecht waren is het gewoon echt niet mijn ding. Ik download alles wat ik kijk en dat verschilt nogal: van filmhuis tot mainstream series en stomme highschoolkomedies. Ik hou opzich wel van cultuur maar ik krijg altijd een horrorbeeld van al die cultureel verantwoorde mensen die er dan altijd rondlopen. De types die cultureel zijn enkel om het cultureel zijn. (die vallen in dezelfde groep als de mensen die alleen maar naar muziek luisteren omdat het "nieuw" is en het afvallen zodra de massa het ontdekt) Oh en mijn middelbare school (en CKV-docent) waren allebei zo dramatisch dat ik eigenlijk niet kan zeggen dat ik ook maar iets voor CKV heb gedaan. Alles wat ik heb meegekregen is dus via mijn ouders gegaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: Ik ben soms cultureel verantwoord. In het buitenland ga ik wel naar musea, maar hier eigenlijk nooit. Ik ga wel eens naar balletvoorstellingen, omdat ik het vroeger zelf ook deed, en ik vind het leuk om naar te kijken (en de foutjes te ontdekken ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind bodies ook geen cultuur. ik ben zelf niet zo cultureel verantwoord maar ik heb als excuus dat ik kunstacademie doe. mijn vrije tijd vul ik daarom dus met soaps kijken en boeketromannetjes lezen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 07:12. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien iets beter uitgelegd; cultuur komt van het latijnse woord 'colere' wat verbouwen oid betekend, dus iets wat de mens 'zelf' heeft gemaakt. Je zou dus ook kunnen zeggen dat cultuur iets met beschaving te maken heeft, maar wat is beschaving...? Of een collectief streven. Maar om te zeggen dat cultuur iets met de mate van beschaving te maken heeft (het is al een lastig begrip, zijn bosjesmannen beschaafd?) is bijna al achterhaald, nu gaat het meer om de afzonderlijke volken en tijdperken in eigen(aardig)heid te karakteriseren. Cultuur is dus alles wat mensen doen, maken en denken. In eerste instantie was cultuur iets van een welgeordende maatschappij, later kwamen daar samenleving, godsdienst en filosofie bij, -> lifestyle, media, manier van regeren, muziek etc.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zwarte Piet DAH | 417 | 03-08-2016 22:01 | |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat Verwijderd | 17 | 09-09-2006 14:56 | |
'TMF en MTV moeten zelf censureren' Love & Peace | 214 | 15-11-2005 22:47 | |
Tijd voor de andere mening. mastertime | 57 | 22-07-2004 12:30 | |
Lifestyle |
Cultureel verantwoord rodina | 39 | 01-04-2003 21:12 |