Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 10:42
sunflouwer
sunflouwer is offline
wie gaat er na de examens op kamers en wie blijft thuis.
Ik zit nog te twijfelen. Ik wil eignelijk nog niet uit huis, want ik kan echt niet voor mezelf zorgen. Maar het is hier zo saai (Leeuwarden)
En ik heb de kans om bij mijn oom in Rotterdam op kamers te gaan, het voordeel daaraan is dat mijn vriend en ik niet wreed uitelkaar gehaald worden en we elkaar ook doordeweeks kunnen blijven zien.

nouja, vertel jullie dillema's maar enzo en waar je nu woont, waar je heen gaat en wat je gaat doen om te overleven als je op kamers gaat ( bijbaantjes enzo)
Oud 19-03-2003, 11:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik blijf thuis, ik woon in gouda, en de school war ik heen ga is in rotterdam, en da's prima te doen met de trein.
Oud 19-03-2003, 11:13
Verwijderd
ik ga op kamers in enschede
Oud 19-03-2003, 11:33
Amidala
Amidala is offline
Ik ga op kamers in Groningen. Het is misschien wel te doen om elke keer met de bus (duurt 1 1/2 uur ongeveer) heen en weer te gaan. Maar het lijkt me een stuk makkelijker om daar te zitten.
Oud 19-03-2003, 11:44
Ieke
Ieke is offline
Op kamers. Het is te ver om het met de trein te doen.
Oud 19-03-2003, 11:52
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik ga op kamers in Delft, ook al is het een halfuurtje met de tram. Je bent nu volwassen, ik vind dat je gewoon die stap moet nemen. Als je op kamers woont leer je gewoon echt zelfstandig te zijn en het is gewoon uberchill!
Oud 19-03-2003, 12:37
Shirleypurley
Shirleypurley is offline
Ik wil heel graag op kamers in Maastricht. Ik mag alleen nog niet van m'n ouders. Ze vinden het onzin, omdat ik PABO ga doen en dat heb je hier in de buurt ook. Ze willen dat ik gewoon iedere dag naar Rotterdam reis (uurtje met de bus).
Maar op kamers lijkt me dus echt super..
Oud 19-03-2003, 13:53
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 19-03-2003 @ 12:13:
hoogstwaarschijnlijk
Oud 19-03-2003, 14:13
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef op 19-03-2003 @ 12:52:
Je bent nu volwassen, ik vind dat je gewoon die stap moet nemen. Als je op kamers woont leer je gewoon echt zelfstandig te zijn en het is gewoon uberchill!
Inderdaad. Ik heb er echt enorm veel zin in...
Ik heb waarschijnlijk al een kamer, in Leiden waar ik ook ga studeren, bij een vriendin in d'r huis komt in sept. een kamer vrij die dan met een beetje mazzel voor mij is.
Qua financieen betalen mijn ouders het eerste jaar wel m'n kamer en zo, zodat ik eerst een beetje kan akklimatiseren voor ik ernaast ga werken o.i.d., wat ik overigens wel wil gaan doen, ergens in een cafeetje of zo.
Oud 19-03-2003, 15:10
KiMZz
KiMZz is offline
Ik weet nog niet wat ik wil doen volgend jaar, dus ik blijf lekker thuis wonen. Vrienden in de buurt, vriendje vlakbij, kost me niks, eigen kamer met eigen comp met eigen internet, geen vies studentenhuis... Leve de lol!!
Oud 19-03-2003, 17:06
Verwijderd
Ik blijf thuis wonen. Iig het eerste jaar. Ik woon nu in Helmond, en ik ga naar Tilburg. Dat is met de trein gemakkelijk te doen. Op zich lijkt het me wel leuk om op kamers te gaan, maar ik heb hier mijn vrienden, werk, etc. Bovendien ben ik net een paar dagen 18 als ik naar de universiteit ga, dus ik wil er nog even mee wachten. Er zijn wel een aantal vrienden die wel (in Tilburg) op kamers gaan, dus dan kan ik natuurlijk wel bij hen gaan logeren
En ik wil in het tweede of derde jaar een jaar naar het buitenland, dus dan heb ik niet zoveel meer aan een kamer....

Laatst gewijzigd op 20-03-2003 om 06:34.
Oud 19-03-2003, 17:11
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 19-03-2003 @ 12:44:
Op kamers. Het is te ver om het met de trein te doen.
Same here.
Oud 19-03-2003, 18:34
Eightball GOD
Eightball GOD is offline
ik wil echt zoooooo graag het huis uit. al jaren.
maar t mag pas na dit jaar (dan ben ik klaar met school, eindelijk)
alleen is het echt zoooooo f*cking moeilijk om een beetje leuk kamertje te vinden in Amsterdam!
k hoop maar dat ik iets vind...
Oud 19-03-2003, 18:37
Mariebel
Mariebel is offline
Ik blijf lekker thuis wonen. Ten eerste omdat het met de bus wel te doen is en ik in de zomer nog lekker kan fietsen (duurt ongeveer een uur, precies goed dus ) En daar komt nog bij dat ik het 3e jaar naar het buitenland moet en ik het een beetje zonde vind om voor 2 jaar een kamer in te richten als dat niet echt nodig is.
Oud 19-03-2003, 18:46
Sirenie
Sirenie is offline
Op kamers in utrecht. Ik kan niet anders. Het is 2,5 uur met de trein.
Oud 19-03-2003, 18:47
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik ga op kamers. Ik heb geen zin om 3 uur met de bus te reizen.
Oud 19-03-2003, 19:34
the 6th gate
the 6th gate is offline
kben lekker thuisgebleven
half uurtje met de trein, gratis onderdak, vet relaxte ouders. heb t nog wel naar mn zin hier
Oud 19-03-2003, 20:55
Basia
Basia is offline
waarschijnlijk op kamers in tilburg
maar wie weet wordt t ook wel gewoon enschede....das dan thuisblijven
Oud 19-03-2003, 21:12
Monica
Monica is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-03-2003 @ 12:07:
Ik blijf thuis, ik woon in gouda, en de school war ik heen ga is in rotterdam, en da's prima te doen met de trein.
Een Goudse

Nouja goed, ik blijf ook thuis. Misschien niet helemaal de beste optie, aangezien het hier ook niet helemaal lekker gaat, maar het kan even niet anders. Mijn school is in Utrecht, dus de afstand is te doen. Als de studie (sociaal juridische dienstverlening) en stad me bevallen kan ik alsnog op zoek gaan..
Oud 20-03-2003, 15:17
*maai*
*maai* is offline
Citaat:
Oud 20-03-2003, 15:35
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
Ik ga op kamers in Delft, ook al is het een halfuurtje met de tram. Je bent nu volwassen, ik vind dat je gewoon die stap moet nemen. Als je op kamers woont leer je gewoon echt zelfstandig te zijn en het is gewoon uberchill!
I wish I had your spirit
Oud 20-03-2003, 15:40
SpiritX
SpiritX is offline
Ik ga op kamers in Tilburg. Reizen is bijna niet te doen en heb ik ook echt geen zin in, bovendien heb ik ongelooflijk veel zin om op eigen benen te staan. Thuis heb ik ook flink wat vrijheid, maar in mijn ogen kun je pas echt optimaal van je studententijd genieten als je ook op kamers gaat etc.
Oud 20-03-2003, 15:51
coecie
coecie is offline
ik ga op kamers in barcelona
Oud 20-03-2003, 16:53
beuk
beuk is offline
Citaat:
Dan ga ik je zeker tegenkomen. Welke studie ga je doen?

Ontopic: ik ben lekker op kamers gegaan, veel leuker en handiger. M'n ouders wonen maar 10 kilometer verderop, die afstand is kleiner dan m'n vroegere school, dus daarvoor hoefde ik het niet te doen.

Voor jezelf zorgen etc is allemaal echt niet moeilijk, het enige puntje is dat je genoeg geld moet hebben...
Oud 20-03-2003, 16:54
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
coecie schreef op 20-03-2003 @ 16:51:
ik ga op kamers in barcelona
Als dat echt is ben ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel jaloers
Advertentie
Oud 20-03-2003, 16:57
Loki
Loki is offline
Ik ga op kamers in Nijmegen. Is echt noodzakelijk, het is 2 uur en een kwartier reizen...

Ik heb er wel zin in! Lekker m'n eigen stekkie
Oud 21-03-2003, 10:32
Verwijderd
Ik ga op kamers in Nijmegen. Heb het thuis wel een beetje gezien onderhand. Verder woont mijn zus in Nijmegen op kamers en zo'n leventje wil ik ook wel .
Vanuit hier is het ook onmogelijk om iedere dag naar Nijmegen te gaan, of nou ja het is wle mogelijk, maar de ns kennende en zo lang reizen is toch ook niet alles iedere dag.
Ikheb er super veel zin in! Alleen van de andere kant, ik heb hier nu vrij vaste verkering... maar ja lang leve de ov
Oud 21-03-2003, 11:30
Verwijderd
ik ga ook in nijmegen op kamers. ik heb me al ingescheven bij de SSHN. Weten jullie misschien nog meer bureau's waar ik me kan inschrijven?
Ik heb er trouwens ook heel erg zin in!!
Oud 21-03-2003, 11:57
Shirleypurley
Shirleypurley is offline
check www.kamernet.nl
Oud 21-03-2003, 18:16
Nuck
Nuck is offline
Ik wil wel op kamers, maar het probleem is dat ik nog niet weet waar ik ingeloot word (als ik ingeloot word). Ik wil naar Leiden of Groningen, maar in beide steden is het zwaar moeilijk om een kamer te vinden volgens mij . Zeker als je pas laat kan beginnen met zoeken.
Oud 21-03-2003, 18:18
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Esmée schreef op 19-03-2003 @ 15:13:
Inderdaad. Ik heb er echt enorm veel zin in...
Ik heb waarschijnlijk al een kamer, in Leiden waar ik ook ga studeren, bij een vriendin in d'r huis komt in sept. een kamer vrij die dan met een beetje mazzel voor mij is.
Qua financieen betalen mijn ouders het eerste jaar wel m'n kamer en zo, zodat ik eerst een beetje kan akklimatiseren voor ik ernaast ga werken o.i.d., wat ik overigens wel wil gaan doen, ergens in een cafeetje of zo.
Relaxed dat je al een kamer hebt .
Oud 22-03-2003, 16:30
ekki
ekki is offline
Vorig jaar had ik examens en ik wist het al lang... ik zou op kamers gaan! En inderdaad, ik had in mei al een kamer waar ik in september in kon.

Ik moet zeggen dat het na de examens toch nog wel een beetje te druk is als je dan op kamers gaat. Je moet dan net iets te veel regelen, terwijl je eigenlijk 'ns rust zou moeten na de vakantie. Ik raad dus aan, als het kan, eerst 'ns een tijdje thuis te blijven wonen en dan later te gaan nadenken over een kamer. Er verandert ook al best veel, en dan ook nog het huis uit.

Maar al met al heb ik het wel als heel erg positief ervaren enzo.
Oud 22-03-2003, 16:35
stout!
stout! is offline
Ik ga volgend jaar hopelijk op kamers in Maastricht. Ik ga daar studeren en het is 2,5 uur reizen met de trein vanaf hier, dus dat is niet te doen. Het lijkt me ook wel lekker om op kamers te gaan, al lijkt het me ook wel een beetje eng. Ik heb me alleen nog niet ingeschreven bij het kamerburo dus moet wel gaan opschieten.. anders zit ik zo ergens in België.

Laatst gewijzigd op 22-03-2003 om 16:38.
Oud 22-03-2003, 16:36
shaya
shaya is offline
het is altijd wel gemeen dat de kijkavonden enzo altijd doordeweeks zijn. ik moet hier ook nog gewoon naar school en ff naar eindhoven is wat ver weg elke keer.
Oud 22-03-2003, 17:01
sublime
sublime is offline
ik wil al jaren op kamers, dus nu het eindelijk kan, houdt niets me meer tegen; desnoods jaag ik mn broer gewoon uit zn flatje als ik geen kamer kan vinden. dan trekt ie maar mooi bij zn vriend in
Oud 22-03-2003, 18:58
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Oud 22-03-2003, 20:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
stout! schreef op 22-03-2003 @ 17:35:
Ik ga volgend jaar hopelijk op kamers in Maastricht. Ik ga daar studeren en het is 2,5 uur reizen met de trein vanaf hier, dus dat is niet te doen. Het lijkt me ook wel lekker om op kamers te gaan, al lijkt het me ook wel een beetje eng. Ik heb me alleen nog niet ingeschreven bij het kamerburo dus moet wel gaan opschieten.. anders zit ik zo ergens in België.
In Maastricht is het niet zo moeilijk. In de maanden juli, augustus en september is het wel moeilijk, maar verder niet. (volgens mijn oom dan)
Ik ga in september als ik wordt ingelood naar Maastricht.
Oud 23-03-2003, 00:21
Lyx
Lyx is offline
kamers

ben op dit moment in het bezit van een kamer van 30m2 incl eigen douche/keuken etc
Oud 23-03-2003, 09:42
Miess
Miess is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-03-2003 @ 21:21:
Ik ga in september als ik wordt ingelood naar Maastricht.
Ingelood.. Dat lijkt me pijnlijk
Oud 28-03-2003, 13:02
noukiester
noukiester is offline
ik ga ook lekker het huis uit...maar ik ga niet op kamers, ik ga lekker samen met mijn vriend in een heel knus huisje wonen, wat we lekker helemaal mooi in gaan richten enzo! het enige probleem is dat ik nu verder van mijn school af ga wonen dan als ik bij mijn ouders blijf wonen, maar ja...het valt nog wel mee, het is maar 10 km... maar er rijdt geen bus daar dus dat is wel onhandig maar mijn vriend heeft een auto, dus het moet op te lossen zijn! dus ik ben heel blij *jeej*
Oud 28-03-2003, 13:53
Stepsje
Stepsje is offline
Ik blijf lekker in Enschede wonen bij mn ouders. Ik ga naar de PABO in Hengelo en daar ben je in 45 min. zeker wel met bus, trein en lopen. Lekker makkelijk!!
Oud 28-03-2003, 14:06
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ik ga op kamers in Nijmegen. Opzich hoef ik maar een uurtje met de trein, zou nog te doen zijn, maar het lijkt me gewoon super om eindelijk op mezelf te wonen. Zelfstandigheid en vrijheid rule!
Ik heb me ook al ingeschreven bij de SSHN (in november al ofzo), en aangemeld bij kamernet.nl. Nu krijg ik elke dag minstens 2 mailtjes dat er een kamer in Nijmegen is, maar dat zal wel veranderen als het nieuwe schooljaar begonnen is. Waarschijnlijk huur ik dan al eerder een kamer, dan heb ik er tenminste zeker weten eentje.

Dus
Oud 28-03-2003, 16:08
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
beuk schreef op 20-03-2003 @ 17:53:
Dan ga ik je zeker tegenkomen. Welke studie ga je doen?

Ontopic: ik ben lekker op kamers gegaan, veel leuker en handiger. M'n ouders wonen maar 10 kilometer verderop, die afstand is kleiner dan m'n vroegere school, dus daarvoor hoefde ik het niet te doen.

Voor jezelf zorgen etc is allemaal echt niet moeilijk, het enige puntje is dat je genoeg geld moet hebben...
same --> you (welke studie?)

ik ga ook naar delft, maar nog niet op kamers, ben nu net verhuisd naar capelle, hele grote kamer enzo,.. blijf 1 jaartje iig hier wonen, dan daarna denk ik dat ik even kijk wat er financieel kan, en wat handig is...
Oud 28-03-2003, 16:43
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Hmm...ik begin zo'n trekjes te krijgen van"Ach,i dont give a fuck wat jullie allemaal leuk of niet vinden"
Hmm,ik ga er toch wel opin.
Ik moet na de zomervakantie in Nijmegen studeren.En moet dus op kamers wonen.

PeaCe
Oud 02-04-2003, 14:14
disposition
disposition is offline
Ik ga op kamers in Leiden, of eventueel Den Haag.
Opzich is het geen noodzaak, maar het is gewoon makkelijker met reistijd etc.
Oud 02-04-2003, 15:21
PV
PV is offline
ik zit al anderhalf jaar op kamers in Tilburg
Oud 06-04-2003, 17:42
Verwijderd
Is er eigenlijk een minimum leeftijd voor het wonen op kamers? En vanaf welke leeftijd kun je je inschrijven bij een woningvereniging (is dit de goede naam? anders ben ik hem even kwijt)?
Oud 06-04-2003, 19:46
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
lareno schreef op 19-03-2003 @ 18:06:

Bovendien ben ik net een paar dagen 18 als ik naar de universiteit ga, dus ik wil er nog even mee wachten.
Vind je dat een reden?

Ik ben net een half jaar 17 als ik op kamers ga...
Oud 06-04-2003, 20:08
simple creed
simple creed is offline
ik ga zekers op kamers. Het is namelijk 3,5 uur heen en 3,5 uur terug...

of te wel mission impossible

Breda here I come
Oud 06-04-2003, 21:53
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
me2
ben nog 17 maar moet toch op kamers, zie er beetje tegenop maar lijkt me toch ook wel leuk
moet ik alleen een goede kamer vinden en volgens mij wordt dat lastig
hoe ga jij het aanpakken?
Advertentie

Regels voor berichten