Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 11:55
Diovai
Diovai is offline
Veel mensen waren voor de oorlog tegen de oorlog. Nu lijkt dat plots om te slaan. Wat vind jij; moet de oorlog gestopt worden, of moet er toch maar doorgegaan worden? Zeg ook wat je eerst dacht en waarom je nu vindt dat er doorgegaan of gestopt moet worden.

Ik ben altijd tegen de oorlog geweest, maar vind nu, nu het begonnen is, dat men het dan ook maar af moet maken. Ik hoop dan ook dat het heel snel afgelopen is. Echter was de oorlog nog niet begonnen, en kon ik kiezen, dan zou ik absoluut tegen zijn! Vrede begint volgens mij bij jezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 12:28
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik vind ook dat nu Amerika de aanval heeft ingezet, ze het deze keer af moeten maken. Anders krijgen we over een aantal jaar Bush 3 (of een ander onverlaat) die het nog een keer gaat proberen. Bovendien: het is helemaal niet zo gek om Irak te bevrijden van een dictator als Hussein. De VS hadden alleen moeten wachten tot er erkenning was in de Veiligheidsraad.
Ik ben inderdaad tegen de oorlog geweest, vooral omdat ik de wapeninspecteurs niet veel verdachts hebben gevonden. Die wapens worden toch aangevoerd alsde hoofdreden van een aanval. Toch twijfelde ik al langer (ik heb beschrijvingen gelezen van gevluchte Irakezen over de verschrikkelijke situatie in hun thuisland), en als er een resolutie was gekomen van de Veiligheidsraad, had ik wel met een oorlog willen instemmen, al is het natuurlijk een vreselijk middel om een enkele man en zijn kliek aan te pakken.
Oud 21-03-2003, 12:58
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Als ik cynisch ben zeg ik: Misschien moeten ze nu maar doorgaan...zichzelf blijven isoleren van de rest van de wereld en misschien zo de amerikaanse arrogantie kwijtraken??

Maar nee: dit kan je niet doen TEN KOSTE VAN mensen, irakezen dus.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:13
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Stoppen! Iedereen is tegen!
Oud 21-03-2003, 15:16
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 12:55:
Veel mensen waren voor de oorlog tegen de oorlog.
Klinkt leuk

Mijn mening: meteen kappen met die oorlog, voordat er echt massaal onschuldige burgerslachtoffers gaan vallen!
Oud 21-03-2003, 15:18
dj-tiesto
dj-tiesto is offline
doorgaan je kan zo een oorlog niet stoppen... dan is het voor niks geweest. k ben altijd voor geweest die man moet weg en als het op de politieke manier niet kan dan maar op deze manier..
Oud 21-03-2003, 15:24
Anne
Anne is offline
Ik ben en blijf tegen oorlog. Het liefste zou ik zien dat de oorlog onmiddellijk zou stoppen, maar ik weet dat dit toch niet zal gebeuren. Daarom pleit ik voor een zo snel mogelijke oorlog met zo min mogelijk onschuldige slachtoffers. En goede nazorg voor alle slachtoffers, waar ik zelf best aan mee zou willen helpen.
Oud 21-03-2003, 16:08
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
pimomes1987 schreef op 21-03-2003 @ 16:13:
Stoppen! Iedereen is tegen!
Behalve dan de helft die niet tegen is heh..
Oud 21-03-2003, 16:15
Another Way
Another Way is offline
doorgaan
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:32
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
stop voordat het een bloederige slachting in de straten van Bagdad wordt!!
Oud 21-03-2003, 16:56
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
duyvel schreef op 21-03-2003 @ 17:32:
stop voordat het een bloederige slachting in de straten van Bagdad wordt!!
Oud 21-03-2003, 18:31
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 21-03-2003 @ 16:16:
Mijn mening: meteen kappen met die oorlog, voordat er echt massaal onschuldige burgerslachtoffers gaan vallen!
daar is het nu al te laat voor

ik ben absoluut tegen, dat was ik en ben ik nog steeds
geweld tegen Sadam, oke, dat kan ik me nog voorstellen. Ik denk namelijk niet dat hij op een andere manier snel weg zal gaan.
Maar dat dit daar voor nodig is? 3000 bommen op bagdad? nee sorry, vreselijk, kan er niks goeds over zeggen.
Oud 21-03-2003, 18:35
jeffry
jeffry is offline
ik was eerst tegen maar als ze toch beginnen moeten alle landen zich bij de vs aansluiten en de oorlog zo snel mogelijk afmaken. bush stopt toch niet.
Oud 21-03-2003, 18:38
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
jeffry schreef op 21-03-2003 @ 19:35:
ik was eerst tegen maar als ze toch beginnen moeten alle landen zich bij de vs aansluiten en de oorlog zo snel mogelijk afmaken. bush stopt toch niet.
de oorlog zo snel mogelijk afmaken..

...

door alles plat te bombarderen?
Oud 22-03-2003, 11:11
geen punt.
geen punt. is offline
De wapens zijn zo uitgerust en de plannen zijn zo doordacht dat er zo min mogelijk slachtoffers vallen en zo snel mogelijk de slachtoffers na de oorlog steun, onderdak, voedsel enzovoorts te geven.

Doorgaan dus. Niet met loze argumenten over slachtoffers aankomen. Na de eerste dag was er één dode gevallen aan Iraakse kant, 16 aan de geallieerden-kant...
Oud 22-03-2003, 20:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
meelman schreef op 22-03-2003 @ 12:11:
De wapens zijn zo uitgerust en de plannen zijn zo doordacht dat er zo min mogelijk slachtoffers vallen en zo snel mogelijk de slachtoffers na de oorlog steun, onderdak, voedsel enzovoorts te geven.

Doorgaan dus. Niet met loze argumenten over slachtoffers aankomen. Na de eerste dag was er één dode gevallen aan Iraakse kant, 16 aan de geallieerden-kant...
Tsja, als ze met hun eigen helikopters op elkaar gaan vliegen
Oud 22-03-2003, 21:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:

Ik ben het alweer 100% met je eens!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:58
JuanG
JuanG is offline
Citaat:
. Na de eerste dag was er één dode gevallen aan Iraakse kant, 16 aan de geallieerden-kant...
Sure en dat geloof je zelf ??
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:04
naam onbekend
naam onbekend is offline
Op dit moment 77 dode en 503 gewonde Irakezen.

Bron: CNN

Zoals je ziet is de massale slachtpartij begonnen
Oud 23-03-2003, 13:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik ben tegen en was tegen om de doodenvoudige reden dat bush zondre resolitie vecht was die er wel dan zou ik ligt vor zijn geweest maar in mijn hard toch tegen.
Maar dit gaat lachen worden bagdad word lastig en misschien onneembaar en dan moet je saddam eerst nog vinden.

Ja we hebben hem
Oeps verkeerde was een dubbelganger leuk hoor begin dan maar te zoeken
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:08
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik was tegen, en dat ben ik nog steeds. De oorlog is nu niet meer te stoppen, het is nu alleen nog maar hopen dat er zo min mogelijk slachtoffers vallen en Hoessein t veld ruimt.
Oud 23-03-2003, 17:34
NN
NN is offline
Ik was tegen de oorlog en ben nu nog steeds tegen de oorlog. Maar nu de oorlog begonnen is lijkt het mij het beste om Hussein te verdrijven. Anders heeft het volk nu eerst te maken met een oorlog in hun land en daarna de verergerde onderdrukking van een woedende Saddam. Zijn volk moest het namelijk ook al ontgelden na de vorige Golfoorlog in de begin jaren '90.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:00
Toet0r
Toet0r is offline
Ik was tegen en dat ben ik nog steeds. Laatst zei iemand tegen mij: Als ze er nu mee stoppen zijn de gewonden en doden die er nu gevallen zijn voor niks gevallen.
maar als ze er mee door gaan zullen er nog meer slachtoffers vallen en wat als ze pas over een maand of 2 maanden sadam krijgen...dan zijn er weet-ik-hoeveel mensen gedood alleen voor 1 vent. ik snap dat hij weg moet en daar ben ik het zeker mee ens, maar om dat op deze manier te doen? nee!
en dan die massa vernietigingswapens. Stel dat ie ze heeft . Dan wil dat nog niet zeggen dat ie ze ook gebruikt (natuurlijk zal dat wel gebeuren maar ik heb het nu even over de aankomende tijd), maar nu die oorlog bezig is zal hij ze vrijwel zeker gebruiken. nee ik denk niet dat deze oorlog de oplossing is voor het probleem Saddam
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten