Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2011, 12:36
ronalddegeus
ronalddegeus is offline
Hallo,

Ik zit met een dingetje over roken. tot mijn 13e was ik er zwaar op tegen, tot dat iemand mij een sigaret aanbood. ik was toen behoorlijk nieuwsgierig en nam hem aan. ik vond het duidelijk niet lekker, de eerste keer, want mijn ogen begonnen een soort van te trillen en ik moest steeds hoesten. Omdat ik het toch wel spannend en leuk vond (en bovendien een klein beetje stoer wou doen) nam ik de dagen erna ook steeds sigaretten van die jongen aan. op een zeker moment begon ik het steeds minder vies te vinden, maar ik was nog niet verslaafd.

toen we niet meer met elkaar omgingen, rookte ik niet meer veel. Ik probeerde me volledig op school te richten, zonder succes.
al snel ging ik spijbelen met een paar jongens uit een hogere klas en in die spijbeluurtjes zat ik weer te roken. inmiddels vond ik het niet meer vies, maar nog steeds niet verslaafd.

nu heb ik een week of drie geleden weer gerookt en het beviel me wel. Ik heb de laatste tijd steeds meer de neiging om te roken, terwijl het totaal niet bij me past en mijn vrienden roken ook niet!

ik wil niet dat mensen een totaal ander beeld van mij krijgen als ik ga roken. ik weet gewoon niet wat ik moet doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2011, 13:48
Verwijderd
Stoppen. Je bent nog niet verslaafd maar als je blijft roken ga je dat wel worden. Daarbij heb je er echt geen fuck aan om door te roken
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 16:57
Em.
Em. is offline
Niet roken. Verslaafd zijn en veel geld kwijt zijn is ook niet tof (om maar eens effecten te noemen die je snel en duidelijk merkt). En volgens mij is 'ik heb de laatste tijd steeds meer de neiging om...' een beetje richting het grijze gebied tussen wel en niet verslaafd in. Dan kun je er beter even oppassen/niet roken dan het risico nemen om alsnog verslaafd te worden?

Haal jezelf in plaats daarvan over tot een tijdelijke kauwgom/hoestdropjes/whatever verslaving. Ben je ook ergens mee bezig en het is nog goedkoper ook! Oh, en lekker. En als je nog niet verslaafd bent is het niet zo heel boeiend of je nu het ene neemt (sigaretten) of het andere (kauwgom/dropjes/whatever) als het alle twee in het 'wel lekker' gebied valt. En dan weet ik wel wat mij het betere (gezondere/goedkopere/minder risicovolle) alternatief lijkt!
Oud 07-03-2011, 21:43
T_ID
T_ID is offline
Tja, je moet jezelf vragen wat je zelf het liefste wilt. Wil je je smaak en reukvermogen verliezen, veel geld opgeven, door mensen worden ervaren als iemand die stinkt en een rokend meelopertje zijn? Of wil je karakter tonen, niet roken en iets leuks gaan doen met al dat geld dat je uitspaart?
Oud 08-03-2011, 11:54
Wammus
Wammus is offline
Ik zou stoppen. Je bent nog niet verslaafd en neem maar van mij aan dat je dat graag zo wilt houden. Ik rook zelf inmiddels meer dan 10 jaar en wil er eigenlijk ook vanaf. Ik heb een aantal keer geprobeerd dit van de een op de andere dag te doen wat niet is gelukt. Ik ben het nu dus aan het afbouwen in de hoop dat dat wel werkt.

Al met al kost het je een vermogen, je gezondheid gaat er van naar de klote, een hoop meisjes zien je niet zitten puur en alleen omdat je rookt, je kleren gaan er naar stinken en zo zijn er vast nog meer nadelen te bedenken die imo veel zwaarder wegen dan het feit dat je het ondertussen niet meer lekker vind en dat een klein deel van de mensen je niet stoer vindt (lekker boeiend denk ik dan). Hou dat in je achterhoofd als je de drang krijgt om een peuk op te steken en doe het vervolgens niet.
Oud 09-03-2011, 06:46
ronalddegeus
ronalddegeus is offline
thanks voor de reacties allemaal!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 23:01
TheEditor
TheEditor is offline
Als je bang bent dat mensen anders tegen je aan gaan kijken, vast niet. Bij mij niet in ieder geval.

Maar een tip is wel om te stoppen. Het hangt af van jezelf, en het scheelt behoorlijk in de portemonnee. (al, moet ik zeggen dat ik met kliksigaretten mijn kosten erg laag kan houden)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 03:22
Flierefluiter!!
Flierefluiter!! is offline
Ik heb niks tegen rokers, ik rookte vroeger vast, en nu af en toe (vooral omdat ik af en toe blow en aan het eind van m'n gram hash nog wat peuken overheb) maar ik kan het niemand aanraden..

Roken en blowen, allebij heeft het me veel moeite en irritatie gekost er van af te geraken. en zelfs nu kan ik het neit laten om eens in de maand een pakje te kopen, en een grammetje te halen.. (ben wel al 21 dat scheelt)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten