Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 16:05
transfattyacid
transfattyacid is offline
Hallo,

ik ga volgend jaar op vwo4 het profiel C&M doen, maar ik zit nog te twijfelen wat ik in mn vrije deel moet kiezen..
ik twijfel tussen informatica, wia2, eco1, m&o.
wia2 en eco1 zijn me aangeraden.. over de rest hebben we geen adviezen.
Informatica lijkt me wel het leukste van de vier, maar aan de andere heb je wel meer.
Welke 2 vakken denken jullie dat ik er het beste bij kan nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2003, 16:39
Veenbes
Veenbes is offline
Ik zit zelf in 5 VWO profiel C&M met als bijvakken Latijn en Ec1, ik vind het fijn, niet moeilijk, wel leuk (talen).
Misschien kun je één vak kiezen wat je leuk lijkt (informatica) en één vak wat je nuttig lijkt? Je moet sowieso een aantal uren meer in je vrije deel dan bij andere profielen (tenzij je tekenen hebt, geloof ik) omdat je anders maar 720 uur profieldeel hebt (bij ons althans). Ec1 zou ik kiezen als dat aangeraden wordt, is misschien wel nuttig bij vervolgopleiding en heeft ook wat algemene kennis die later wellicht handig is in zich. Ec1 en if dus... kies in eerste instantie wat je leuk lijkt, die richting ga je later waarschijnlijk op en dan is het vak dus nuttig.
Oud 12-04-2003, 16:48
transfattyacid
Citaat:
Veenbes schreef op 12-04-2003 @ 17:39:
Ik zit zelf in 5 VWO profiel C&M met als bijvakken Latijn en Ec1, ik vind het fijn, niet moeilijk, wel leuk (talen).
Misschien kun je één vak kiezen wat je leuk lijkt (informatica) en één vak wat je nuttig lijkt? Je moet sowieso een aantal uren meer in je vrije deel dan bij andere profielen (tenzij je tekenen hebt, geloof ik) omdat je anders maar 720 uur profieldeel hebt (bij ons althans). Ec1 zou ik kiezen als dat aangeraden wordt, is misschien wel nuttig bij vervolgopleiding en heeft ook wat algemene kennis die later wellicht handig is in zich. Ec1 en if dus... kies in eerste instantie wat je leuk lijkt, die richting ga je later waarschijnlijk op en dan is het vak dus nuttig.
Ja ik denk dat ik sowieso wel informatica neem.. zit alleen nog te twijfelen tussen eco1 en wia2.
Wia2 lijkt me wel wat makkelijker dan eco1.. sta er nu ook hoger voor
Hoe bevalt eco1 bij jou, zijn het meer berekeningen enzo of meer theorie?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 17:24
Miracle
Miracle is offline
k wil je niet nog meer aan het twijfelen brengen, maar biologie kan ook heel handig zijn (ookal is het maar bio1, dat is niet zoveel uur)
Oud 12-04-2003, 18:02
Fantôme
Fantôme is offline
ja, inderdaad. Ik heb ook bio! Tjah, ik vind het erg leuk en interesting (1 van de weinige vakken, dus ben heeeel blij met deze keuze) Je hebt er inderdaad wel veel aan! Maarrr, behalve dat, moet je het wél leuk vinden!

suc-6 met je keuze!
Oud 12-04-2003, 18:23
transfattyacid
Ja biologie vind ik dus niet leuk.. en tis me ook niet aangeraden.. lijkt me dan slimmer een van de andere te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 20:47
Mindfields
Mindfields is offline
Ik heb C&M gekozen met Latijn (van gemeenschappelijk naar profiel, geen extra uren), aardrijkskunde en filosofie. En vrije deel dus:

tekenen en bio 1
Oud 12-04-2003, 21:05
Balance
Balance is offline
neem anders wia2, ec1 én informatica. dan laat je volgend jaar gewoon het vak vallen dat je niet leuk vindt. (en vindt je alles leuk dan hou je alles)
Oud 12-04-2003, 21:42
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 12-04-2003 @ 17:48:
Ja ik denk dat ik sowieso wel informatica neem.. zit alleen nog te twijfelen tussen eco1 en wia2.
Wia2 lijkt me wel wat makkelijker dan eco1.. sta er nu ook hoger voor
Hoe bevalt eco1 bij jou, zijn het meer berekeningen enzo of meer theorie?
Het is vooral veel inzicht en logisch redeneren (klinkt wiskundeachtig, valt mee). Soms berekeningen, maar de meeste stof is gewoon leerwerk (niet zo veel) en daarmee creatief omgaan. Ik vind het zelf niet echt moeilijk, het hangt van de stof af, vaak is het goed te doen, gewoon goed doorlezen.
Oud 12-04-2003, 21:44
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
Parallel schreef op 12-04-2003 @ 21:47:
...en filosofie.
offtopic: dat had ik graag willen hebben als dat op mijn school gegeven werd... (me jaloers)
Oud 13-04-2003, 08:19
transfattyacid
Citaat:
linda85 schreef op 12-04-2003 @ 22:05:
neem anders wia2, ec1 én informatica. dan laat je volgend jaar gewoon het vak vallen dat je niet leuk vindt. (en vindt je alles leuk dan hou je alles)
Nee, we kunnen er maar twee vakken bij.. en anders vind ik het teveel worden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 18:57
Loesje86
Loesje86 is offline
Weet je wel zeker wat het vak informatica inhoudt? bij ons op school is het een heel moeilijk vak, het is niet een beetje internetten en sites bouwen hoor. Je moet van alles over de computer van binnen en heel ingewikkelde dingen kennen. Als ik jou was zou ik biologie1 en economie1 kiezen! economie1 zeker, heb je later volgens mij echt wel aan en kun je meer kanten op! suc6 met je keuze!!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 19:38
Fantôme
Fantôme is offline
goed, als je bio dus niet interesting vind (jeej, ik vind het echt superrrrrrinteressant, mja ) dan zal ik het niet kiezen nee.
maar waarom is het afgeraden. Mij werd het juist aangeraden?!
kus! wen
Oud 13-04-2003, 21:49
transfattyacid
Citaat:
Loesje86 schreef op 13-04-2003 @ 19:57:
Weet je wel zeker wat het vak informatica inhoudt? bij ons op school is het een heel moeilijk vak, het is niet een beetje internetten en sites bouwen hoor. Je moet van alles over de computer van binnen en heel ingewikkelde dingen kennen. Als ik jou was zou ik biologie1 en economie1 kiezen! economie1 zeker, heb je later volgens mij echt wel aan en kun je meer kanten op! suc6 met je keuze!!
Ja, ik weet wel wat het vak informatica inhoud.. hebben we uitgebreid inlichting over gehad. Maar biologie ligt me gewoon niet zo.. denk dat ik het inderdaad op eco1 en informatica hou.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:51
transfattyacid
Citaat:
... schreef op 13-04-2003 @ 20:38:
goed, als je bio dus niet interesting vind (jeej, ik vind het echt superrrrrrinteressant, mja ) dan zal ik het niet kiezen nee.
maar waarom is het afgeraden. Mij werd het juist aangeraden?!
kus! wen
Mja, ik vind het gewoon een oninteressant vak.. en ik haal erg geen geweldige cijfers voor.. daarom is het ook afgeraden.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 07:25
Verwijderd
Citaat:
transfattyacid schreef op 12-04-2003 @ 17:05:
Hallo,

ik ga volgend jaar op vwo4 het profiel C&M doen, maar ik zit nog te twijfelen wat ik in mn vrije deel moet kiezen..
Informatica lijkt me wel het leukste van de vier, maar aan de andere heb je wel meer.
Hej,
Als je nog niet weet of je later iets met economie wilt gaan doen: kies dan economie en wiskunde a2, met a1 kun je de meeste economische studies niet doen! (Kwam ik een paar weken geleden achter... )
Ik heb informatica, economie1 en M&O. M&O is veel, saai, en je hebt het nergens voor nodig. Als je zonodig 'iets' met economie wilt, kies dan economie1. Informatica is erg leuk en niet echt moeilijk - behalve als je zoals ik in een jaar twee jaar informatica wilt doen, maar zelfs dan valt het mee.
Nouja, dat was het wel. Succes met kiezen!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Veenbes schreef op 12-04-2003 @ 22:44:
offtopic: dat had ik graag willen hebben als dat op mijn school gegeven werd... (me jaloers)
Defenitely! leek mij ook erg leuk, maar mijn school geeft dat dus niet.... GRR...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 16:31
transfattyacid
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-04-2003 @ 08:25:
Hej,
Als je nog niet weet of je later iets met economie wilt gaan doen: kies dan economie en wiskunde a2, met a1 kun je de meeste economische studies niet doen! (Kwam ik een paar weken geleden achter... )
Ik heb informatica, economie1 en M&O. M&O is veel, saai, en je hebt het nergens voor nodig. Als je zonodig 'iets' met economie wilt, kies dan economie1. Informatica is erg leuk en niet echt moeilijk - behalve als je zoals ik in een jaar twee jaar informatica wilt doen, maar zelfs dan valt het mee.
Nouja, dat was het wel. Succes met kiezen!
Ja, dat ik informatica neem weet ik in ieder geval zeker.
Zit alleen nog steeds te twijfelen of ik wia2 moet nemen of eco1..
Ik moet morgen een profielkeuzeformulier inleveren, en wat je in je vrije deel wilt, maar dat laatste kan je altijd nog veranderen in de loop van het jaar.
Dus ik denk dat ik het voorlopig op eco1 hou, denk toch dat ik er beter op scoor dan wia2.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 17:48
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
sowieso mijn profiel is te relaxed
in de 4e: nog geen filo, 1 uur bio, 1 uur gs, 2 uur ak, 1 uur tekenen...
Oud 15-04-2003, 12:42
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
eehmz....ik zit in havo5...ook met c&m...als bijvakken heb ik m&o en biologie....maar ik vind zelf m&o heel erg moeilijk gelukkig mag ik 1 van die 2 vakken laten vallen wanneer ik wil (ik weet niet hoe dat bij vwo zit, maar ik hoef dus maar 1 bijvak )
informatica lijkt me niet echt nuttig, tenzij je echt ict-er wil worden ofzo...ec2 en meo kun je bij de meeste vervolgopleidingen goed gebruiken...
Oud 17-04-2003, 12:51
Verwijderd
Aardrijkskunde is ook een optie hebik zelf met eco 1 en wis a2
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:07
transfattyacid
Citaat:
Marloser schreef op 17-04-2003 @ 13:51:
Aardrijkskunde is ook een optie hebik zelf met eco 1 en wis a2
Hah, ik zie mezelf nog geen aardrijkskunde doen.. is me zwaar afgeraden.. niet zo gek met de cijfers die ik er voor haal.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:34
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Parallel schreef op 14-04-2003 @ 18:48:
sowieso mijn profiel is te relaxed
in de 4e: nog geen filo, 1 uur bio, 1 uur gs, 2 uur ak, 1 uur tekenen...
Oh my, meen je dat? Ik heb 3 uur bio, 4 uur gs, 2 uur ak en 1 uur tekenen. Volgend jaar krijg ik 4 uur tekenen in de week Hoe ga ik dat volhouden??

Hoe dan ook, ik kan je economie wel aanraden, aangezien je C&M profiel er echt veelzijdiger op wordt (lees: je kunt meer studies doen). Wiskunde kan ik niet echt iets zinnigs over zeggen, ik heb al moeite met Wa1...
Informatica is bij mij op school ook heel erg moeilijk. Aardrijkskunde is heel anders dan in de derde, maar je hebt er niet veel aan omdat er bij mijn weten geen studies zijn waarbij dit vak verplicht is. Maar het is wel geweldig!

Kan je niet iemand die in de vijfde zit vragen wat die vakken inhouden? Vaak geven leraren (en dus ook de voorlichting) een heel positief beeld (duh) van hun vak. Maar leerlingen vertellen je eerder de positieve en negatieve kanten ervan. Zo kun je de boeken ook eens bekijken, leuk man!!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 12:47
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik weet niet wat jij erbij moet nemen natuurlijk, dat ligt aan jouw interesses..
Ik heb ook C&M en heb er biologie 1&2 bij, omdat dat gewoon een leuk vak is
Oud 23-04-2003, 19:27
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 12-04-2003 @ 17:05:
Hallo,

Als ik jou was zou ik dan wia2 en informatica nemen ( met informatica kun je ook een hoop hoor want er wordt toch wel steeds vaker van je verwacht dat je meer met een computer kunt dan alleen tekstverwerken)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 20:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ik ook!!! grom.... me is ook jaloers, ik wil dat ook
Oud 24-04-2003, 07:32
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef op 18-04-2003 @ 17:34:
Hoe dan ook, ik kan je economie wel aanraden, aangezien je C&M profiel er echt veelzijdiger op wordt (lees: je kunt meer studies doen).
Je kunt meer studies doen als je wiskunde a2 en economie hebt. Voor de meest managementstudies zijn die twee namelijk verplicht. Dus als je ooit een economische studie of management wilt gaan doen, kies dan nu alvast economie én wiskunde a2!

(Ik heb je gewaarschuwd. Ik kwam daar namelijk pas in de vijfde achter. Dat is niet slim. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten