![]() |
|
Tsja, dit verhaal is niet echt goed, naar mijn mening, maar borduurt een beetje voort op jongen: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=404154
De jongen was gelukkig. Hij was alleen thuis, kon doen en laten wat hij wou. Eindelijk kon hij zijn lievelingskleren dragen, waar hij zo naar had verlangd. Maar zijn moeder had het hem met een verdrietige blik in haar ogen verboden. Ach, hij begreep het wel, maar nu was hij helemaal alleen en had toch niemand last van hem. Hij zat op zijn kamer, luisterde de cd van Linkin Park en probeerde mee te zingen. Normaal werd hij verdrietig als zijn stem hem in de steek liet, maar vandaag niet. Oké, zijn stem klonk veel te hoog, en wat dan nog? Hij zong nog harder, en fantaseerde ondertussen over een land waarin iedereen werd geaccepteerd, ook al pastte je stem niet bij je karakter. Toen een nieuw liedje begon waarvan hij de tekst niet goed kende pakte hij een van zijn reptielenboeken. Een beetje gedachteloos bladerde hij er door heen. Hij voelde zich vreemd, maar gelukkig. En vooral... Zichzelf. Na 10 minuten was de cd afgelopen en liep hij naar beneden om te computeren en iets te drinken. Het was onvoormijdelijk de spiegel te negeren die grotesk in de hal hing. O, hij zou het wel willen, maar hij werd er op een bepaalde manier door aangetrokken. Zoals gewoonlijk staarde hij even naar zijn spiegelbeeld. Hij glimlachte toen hij zag hoe goed de kleren hem stonden. Langzaam liet hij zijn blik omhoog glijden, tot hij recht in zijn eigen ogen keek. Hij rilde even, wou wegkijken, maar deed dat pas toen er een traan uit zijn ooghoek gleed. Het gelukkige gevoel was ineens weg, het vertrouwde verdrietige kwam weer terug. Want ook al paste zijn geest niet bij zijn lichaam, toch was hij gefascineerd door zijn spiegelbeeld, het meisje met die bruine krullen. Abrupt draaide hij zich om en startte de computer op.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bedankt!
|
Jaa, die willen we ook lezen
![]() Goed verhaal. Veel beter dan de andere, maar als ke ze aan elkaar plakt is het ook goed. Wel leuk dat je eigenlijk pas goed aan het einde zegt wat er precies is en dat simpel houdt. Over stijl heb ik ook niets te zeuren, je doet dat goed. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() *heeft zelfvertrouwen nodig voor A.I.*
||
Citaat:
Wat is het precies voor iets? *is ook erg nieuwsgierig naar het verhaal* Geen dank ![]()
|
![]() |
Echt eerlijk gezegd, vind ik die 1e versie echt beter.
Nu vinnik 'm ietsje te makkelijk geschreven, te duidelijk.. Misschien net iets voor mij hoor, maar ik hou van een soort 'schijn' beeld, of gedachte die je krijgt in het eerste verhaal. Ik vinnut echt een mooi idee, en vet geschreven, maar de eerste vond ik persoonlijk gaver.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Meisje of jonge? Of toch niet? Ootje123 | 22 | 01-10-2013 18:52 | |
Vrije tijd |
[Jong Oranje] Op weg naar de Euroborg Fides | 73 | 25-06-2007 16:12 | |
Verhalen & Gedichten |
ERETOPIC II: P.C. Hooft Halogeen | 129 | 31-03-2005 17:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
54 doden door explosie vrachttreinen in Noord-Korea Rabbi Daniel | 86 | 27-04-2004 15:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
jongen van 16, 50 jaar cel (part II) Quincy | 2 | 20-08-2002 18:32 | |
ARTistiek |
In de tram, deel II (totaal ander verhaal) | 7 | 20-07-2001 01:04 |