Advertentie | |
|
![]() |
|
ik vind het vooral irritant als er allemaal van die vage woorden bij zitten die je toch nooit in je leven zal gebruiken, en zeker niet in engels
ik moest vandaag oa het woord 'civic virtue' leren, wat burgerdeugd betekent( ![]() dat slaat dus gewoon helemaal nergens op..
||
Verwijderd
|
Citaat:
hier nog een mooi voorbeeld abtupfen - afbetten jahoor gebruik ik altijd en nog een maar ik weet niet meer wat het in het duits was in het nederlands was het zich afsloven nee natuurlijk |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een groot vocabulaire begint bij het leren van woordjes. Ook al ben je die 600 vergeten na een paar weken, het helpt wel als je later een tekst onder ogen krijgt, die tekst te lezen. Dan heb je ze namelijk al eens gezien.
Maar goed, het is dus wel duidelijk waarom de taalbeheersing van de Nederlandse jeugd zo achteruit holt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik weet het ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zoals jij je talen hebt gehad dat is frans of duits2 en ik heb alleen duits/frans 1 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Good luck!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb Grieks. En moest daar ontzettend veel woordjes voor leren. Die ik allang allemaal kwijt ben.
Ik vind het niet bijzonder nuttig, maar het leert wel gemakkelijk - gymnasium geestje, het enige wat ik goed kan is stampen ![]() Bij Engels leer ik het mezelf al aan, als ik een woord niet weet zoek ik het op en prent ik het me ook echt in mijn hoofd. Ik ken dan ook de meeste Engelse woorden al, die wij moeten leren ![]() |
![]() |
|
![]() |
Die woordjesoverhoringen zijn helemaal niet zo nutteloos als ze lijken! Bij tekstverklaren, of het nou Engels, Duits of Frans is, heb je die dingen gewoon nodig. Het scheelt superveel opzoektijd (in woordenboeken) als je die woordjes gewoon al kent! En dus heb je meer tijd om je examentje af te krijgen en na te kijken, en dus meer kans op een hoger punt.
En natuurlijk: sommige woordjes zul je nóóit gebruiken. Maar als je ze in een luistertoets opeens voorgeschoteld krijgt, ben je maar wát blij dat je ze ooit hebt moeten leren voor een overhoring... Bij spreekvaardigheid keijg je ook vaak een hoger punt (is mijn ervaring tenminste) als je niet blijft hangen in simpele woorden, maar er ook af en toe een minder gebruikelijk woord tussendoor gooit... Met schrijfvaardigheid precies hetzelfde. Zó nutteloos zijn die overhoringen dus ook weer niet... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Communicatie Leer JustTalk | 8 | 28-05-2014 21:59 | |
Werk, Geld & Recht |
Is dit fraude? F. | 80 | 05-04-2011 17:51 | |
Algemene schoolzaken |
Voor 4 de klassers. I love stars | 219 | 17-12-2004 16:00 | |
Algemene schoolzaken |
De maatschappijprofielen zijn veel simpeler, iedereen kan dat en het stelt niks voor. alpha | 92 | 29-01-2003 20:18 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Duitse woorden -> Waarom??? climax | 11 | 18-10-2002 19:35 | |
ARTistiek |
[Tekening] iets. Enola | 23 | 06-03-2002 19:15 |