Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ontopic: Lijkt mij inderdaad een goed id om gewoon wat te oefenen. Mensen zullen je sneller begrijpen dan je denkt, en zullen (zoals al gezegd) vast niet zomaar weglopen.. |
![]() |
|
heey ik ben ook heel erg verlegen, maar het is de laatste tijd een stuk minder geworden waarschijnlijk doordat ik werk.
want ik moet met de klanten meelopen en ze van alles uitleggen in het begin heel moeilijk toen werkte ik ook in een koffiehoek nu in de winkel als verkoopster en ik merk het zelf ook en krijg heel veel reacties dat ik veel minder verlegen ben. denk dat je zoiets moet proberen. Jacqueline
|
![]() |
vooral niet uit de weg gaan, juist de confrontatie opzoeken
Ik had er persoonlijk ook best last van en ben daarom in de horeca gaan werken, veel contact met veel verschillende mensen. Komt je spontaniteit ten goede en je zal merken dat 't je straks veel makkelijker afgaat ![]() Succes ermee! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
goh heb ik even precies hetzelfde probleem... kwordt er vrij gek van, want ik heb dus ook dat ik 4 mensen in mn omgeving wel goed ken, maar evrder nooit nieuwe mensen leer kennen. tenminste, zelden.
en jezelf dwingen een gesprek te beginnen ofzo werkt niet echt. een paar jaar geleden ging ik mezelf 'dwingen' naar feesten te gaan waar ik bijna niemand kende, gewoon om over die angst heen te komen, maar dan klapte ik helemaal dicht... ben de laatste keer na een uurtje weer weg gegaan omdat ik me gewoon zo kut voelt... en ik heb ook wel zoiets van in een winkel werken of in t cultuurcentrum ofzo is wel een optie, maar die eerste stap ik gewoon zó moeilijk... omdat je je dus allemaal rampscenario's in je hoofd haalt ![]() heb hier op t forum wel een x een link gekregen over hoe een gesprek te beginnen enzo, heb er zelf nog niet écht iets aan gehad, maar ik zal m opzoeken, misschien dat iemand anders er wel wat aan heeft... (dat zoeken kan even duren, want we hebben net ene nieuwe pc en ben dus natuurlijk weer bestanden kwijt geraakt...) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zat destijds ook erg in over m'n sollicitatie, achteraf stelde 't niets voor. M'n naam en m'n leeftijd was genoeg, ik kon direct aan de slag ![]() |
![]() |
|
Ik had het ook heel erg, dat is nu wel minder behalve als ik in een andere taal moet praten. Bij mij helpt het om zinnetjes voor te programeren waarmee ik op mensen af kan stappen. Je hebt dan een beetje houvast bij het begin van een gesprek.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Verlegenheid Verwijderd | 58 | 13-02-2010 19:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Meetingverslag 2 april 2006 te Leiden Sketch | 89 | 12-04-2006 18:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |