Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() - er is idd een amerikaanse marinier doorgedraaid, volgens de laatste berichten van Al-Jazeera zijn er 12 amerikaanse soldaten gedood door de granaatgooier. - 5 mariniers worden vastgehouden, interview met Al-Jazeera was zojuist op RTL 4 te zien. |
![]() |
|
Zag je Charles Groenhuijzen net op de NOS?
Op verzoek van de Amerikaanse regering, en ook omdat zoiets als onvaderlandslievend gezien word in de VS en er waarschijnlijk mensen boos om zouden worden, hebben ze in de VS nog niet de beelden uitgezonden van de dode en gevangen Amerikaanse soldaten. Hallo censuur!
||
Citaat:
![]() waarschijnlijk iets misgegaan met de identificering van het toestel. Komt geen mens aan te pas.
||
Citaat:
|
![]() |
al dat nieuws zal wel een kern van waarheid hebben, maar om daar nu conclussies uit te trekken of een oordeel te vellen? propaganda. trash. niks. helaas zal 'objectieve' informatie pas nadat de oorlog is uitgevochten beschikbaar zijn. en dan is het nog maar de vraag of ze ooit uitgevochten zijn...
||||
Citaat:
Ik vraag me af of die patriots ten opzichte van 12 jaar terug echt zo verschrikkelijk verbeterd zijn. Maar dit is volgens mij pas één van de eerste die nu gebruikt is dus ik kan daar nog niet echt over oordelen. Over die doorgedraaide Amerikaan ben ik een beetje verbaasd. Het kan altijd dat iemand doordraait, maar dat dat zo snel bij het leger zou gebeuren leek me iets minder waarschijnlijk. Die lui zullen in de VS toch wel een psychologisch onderzoek moeten ondergaan als ze tot het leger willen toetreden dacht ik zo, vooral bij elitetroepen als in het 101ste. In Nederland is men in ieder geval vrij streng met het psychologisch onderzoek voor zover ik weet. Citaat:
![]() Citaat:
Natuurlijk is het vreemd dat die Iraakse krijgsgevangenen dan wel op tv werden vertoond, maar blijkbaar mocht dat wel omdat ze daar niet geïnterviewd werden of zoiets. Bovendien wilden ze eerst ook de familieleden en vrienden inlichten, waar volgens mij niks mis mee is. Ik zou in ieder geval niet graag via de televisie willen vernemen dat mijn vader/zoon/broer gedood of gevangen is en ook tegelijk zijn lijk of doodsbange gezicht even onder mijn ogen geduwd krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
hoe wou je dat zo snel controleren? Het is niet voor niets geautomatiseerd.
|
ik vindt de grootste fouten to nu toe:
1) het hijzen van de AMERIKAANSE vlagboven een zogenaamd bevrijde stad 2) naar alle olievelden rezen, en alle dorpen en stedennaast zichneerleggen. We moeten ze beschermen voor hetiraakse volk, heet het dan. Maar moet het iraaks evolkzelf niet ook beschermd worden?
||
Citaat:
|
de steden in het zuiden van irak hoorden een makkie te zijn. what a joke. ze hebben niet eens de havenstad ingenomen. saddam heeft in ieder geval wel het grote deel van zijn troepen in bagdad gevestigd. ik vraag me af hoe lang ze over bagdad zullen doen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() een patriot installatie bestaat uit een radar, de lanceerinstallatie en een soort grote caravan, waar de soldaten inzitten die dat ding in de gaten houden... |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
We kunnen dus allebei gelijk hebben. Ik zou het op prijs stellen als je je niet meer zo bijdehand opstelt.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De Amerikaanse regering gaat meer en meer in de richting van werkelijke censuur op de 'vrije pers'.
|
![]() |
Kwestie om hier direct eens iets anders erover te zeggen !
ik pas namelijk de 'ver van men bed' show toe ! Begrijp me niet mis ik respecteer de soldaten van beide fronten hé , maar al dit gestaak en medelijden zal er niet voor zorgen dat ook morgen weer slachtoffers zullen vallen ! Langs de andere kant vind ik het ook spijtig dat er zo weinig respect is voor de amerikaans mariniers , zijzelf hebben namelijk ook geen keuze hé , het zijn slechts een bepaald aantal personen in Washington die beslissen over oorlog , zij moeten gewoon maar die commando's uitvoeren ! TpieD
|
wat the fuck hebben die amerikanen met de patriots????
een patriot-complex of zo??? Gevechtsvliegtuig valt eigen Patriots aan Uitgegeven: 25 maart 2003 17:48 WASHINGTON - Een gevechtsvliegtuig van het type F16 heeft bij vergissing maandag een lanceerbasis van Patriotraketten in Irak aangevallen. Daarbij zijn geen gewonden gevallen, volgens het ministerie van Defensie in Washington (Pentagon). De aanval vond op ongeveer 50 kilometer van de Iraakse stad Najaf plaats. De radar van de basis die werd getroffen, stond op enige afstand van de batterij Patriots zelf. Daarom zijn er geen slachtoffers gevallen volgens een verklaring van het Pentagon op dinsdag. http://www.nu.nl/news.jsp?n=125435&c=23 als dit geen behoorlijk grote fout van het amerikaanse leger in irak is dan weet ik het niet meer. de vs is daar echt bezig met alles op te fucken
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() In een oorlog komen natuurlijk altijd fouten voor, alleen komen ze nu naar buiten. Maar het zijn wel steeds dezelfde fouten...
||
Citaat:
|
Dat herkennigssysteem van die patriots werkt nog niet helemaal lekker zo te zien. Maar het gebeurt vaak dat ze denken dat ze op een vijand schieten terwijl het hun eigen collega's zijn. Meestal gewoon door de fout van de mens.
|
Het is wel geen fout van het Amerikaanse leger, maar ondertussen heeft een Britse tank een andere tank opgeblazen. Ze dachten dat de granaat langs het doel was geschoten, of was afgeketst en daarna dus tegen die Britse Challenger aangevlogen was en dat er dus geen fout was met het identificatiesysteem. Ik dacht dat er twee doden en twee zwaar gewonden waren.
Toch vreemd eigenlijk. 3/4 van alle doden/gewonden aan de kant van de Coalitie komt zo'n beetje door ongelukken.
||
Citaat:
90% :/
||
Citaat:
waarschijnlijk wel.... ![]() Talrijke Amerikanen gewond door eigen vuur Uitgegeven: 27 maart 2003 08:02 Laatst gewijzigd: 27 maart 2003 08:07 NASIRIYA - Tientallen Amerikaanse mariniers zijn donderdag bij Nasiriya gewond geraakt toen zij bij vergissing onder Amerikaans vuur kwamen te liggen. Een verslaggever die met de getroffen eenheden optrekt, heeft dat gemeld. De commandopost van de bevelhebber van de mariniers kwam onder granaatvuur te liggen. Daarbij vielen 37 gewonden, onder wie drie ernstig. Zeker zes militaire voertuigen zijn verwoest. De bestookte mariniers hebben naar verluidt teruggeschoten op eigen troepen. http://www.nu.nl/news.jsp?n=126034&c=23
|
Vanmiddag was nog op televisie dat een Amerikaanse Paladin (artillerie geloof ik) zichzelf heeft weten op te blazen. De munitie explodeerde in de wagen zelf. Twee gewonden, dacht ik.
Ik heb nog even snel gekeken op de sites van de BBC en CNN, maar die hebben er nog geen nieuws over. (of ik heb me vergist, dat kan ook)
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquete Irak. Wie wil mij helpen door deze in te vullen? x-dani-x | 6 | 16-10-2006 21:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Verwijderd | 500 | 08-05-2006 16:04 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Joostje | 500 | 22-02-2005 12:27 | |
Tijd voor de andere mening. mastertime | 57 | 22-07-2004 12:30 | |
"Bin Laden offers Europe truce" Not for Sale | 108 | 21-04-2004 11:24 | |
Invasie van Irak: zijn jullie vóór of tegen? Rabbi Daniel | 187 | 25-09-2002 09:02 |