Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 20:50
darkgirl/KORNNN
darkgirl/KORNNN is offline
i think of sueside, somethimes that's okay, my friends always say it's gonne be better tommorow, falling away from me it's falling away from me!!

tekst van korn!!
zijn jullie het er mee eens dat het soms goed is om aan zelfmoord te denken? ik weet het niet!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2003, 20:51
thunder110
thunder110 is offline
Oh puh-lease.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:55
Verwijderd
ik kan wel snappen dat mensen denken aan zelfmoord (doe ik zelf ook) alleen of het goed is om daaraan te denken.... dat denk ik niet...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:08
dyfusica
dyfusica is offline
het is niet goed nee, maar het is ook niet slecht.. ik bedoel, van erover denken kan je het leven heel zwart zien, maar ook heel wit.. zolang je er niks verder achterzoekt en het niet te vaak doet, niks mis mee
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:37
Fantôme
Fantôme is offline
ligt eraan op welke manier je erover nadenkt.
op de manier dat je het zelf zou willen? of inleven in de situatie van anderen? of gewoon oppervlakkig ertegen aankijken. zo van; wat is de reden van iemand om het te doen, wat richt hij/zij er mee aan. allemaal heel verschillende dingen, en de laatste twee vind ik niet zo slecht als je er zo over nadenkt.....
Oud 25-03-2003, 15:49
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
... schreef op 24-03-2003 @ 22:37:
ligt eraan op welke manier je erover nadenkt.
Ja hier ben ik het wel mee eens. Het hoeft toch niet altijd slecht of negatief te zijn?

Als je nadenkt over zelfmoord, zonder de bedoeling het ook te gaan doen, dan zie ik er geen kwaad in.

En zelfs als je erover nadenkt, met de bedoeling het wel te gaan doen. Ja dan nog hoeft het niet per definitie slecht te zijn. Denk ik.
Door erover na te denken kan de drang het ook te gaan doen groter worden, ja dat kan, en in zo'n geval is het ook niet goed erover na te gaan denken. Maar de drang hoeft niet altijd groter te worden. Door erover na te denken kan je ook gaan inzien dat het misschien toch niet zo'n goed idee is enz enz. Je kunt alle gevolgen op een rijtje zetten, ook voor familieleden. En dat kunnen er veel meer zijn dan dat je in eerste instantie had gedacht. In zo'n geval is het denk ik juist goed om er over na te denken.

Ja het ligt er dus maar net aan hoe je er ook over nadenkt. Denk je er alleen over na met de gedachte "welke manier is het beste", dan denk ik niet dat het goed is. Denk je ook na over alle gevolgen enz dan wordt het alweer anders.
En als je erover nadenkt, wanneer iemand anders zelfmoord heeft gepleegt, en er dan niet over nadenkt met de gedachte het zelf ook te gaan doen. In zo'n geval is het misschien ook een stukje verwerking.

Ja nouja goed, het ligt er dus maar net aan hoe je erover nadenkt.

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:57
Verwijderd
nadenken over zelfmoord is nog altijd beter dan zelfmoord plegen zónder eerst na te denken
Ik denk dat het niet erg is om er over na te denken. In elk geval niet om er 'neutraal' over na te denken zonder dat je 't zou willen doen, daarmee geef je jezelf alleen maar een mening. Als je er over nadenkt terwijl je het misschien wel wilt uitvoeren... dan lijkt het mij nog geen ramp, zoals ik al zei, beter dat je er over nadenkt en besluit om 't maar niet te doen of 't uit te stellen, dan dat je er helemaal niet over nadenkt en 't gewoon doet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
och hemel..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 07:49
Quiana
Quiana is offline
Ja, het is heel goed om aan zm te denken,
kan het ièdereen aanraden.

Wat denk je nou zelf?
Oud 27-03-2003, 13:36
saartjeh
saartjeh is offline
Hihi, ag. Deed ik laatst nog, zaten vriendin en ik n btje te praten over áls we zelfmoord zouden gaan plegen (niet dat we dat gaan doen ofzow) hoe we dat dan zouden doen. Zij koos voor n touw, ikke wist t nie egt. Kdenk medicijnen. Ag ieder1 wil wel es lol in z'n leven
Oud 27-03-2003, 16:16
king112
king112 is offline
eens
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:18
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 24-03-2003 @ 22:01:
Je bent 16 en je kunt niet eens normaal Engels tikken? Mag ik vragen op wat voor school je zit, of heb je de basisschool nog niet afgemaakt? Zelfs in groep 8 tikte ik beter dan deze crap.

Als antwoord op je vraag: Waarom zou het goed zijn? Zie er nix positiefs in.
Mee eens. Op beide punten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:19
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 20:18:
Mee eens. Op beide punten.
...even offtopic: nu 't tóch over Engels gaat, vertaal de signature van Sarah 'ns naar 't engels?

Laatst gewijzigd op 11-02-2014 om 10:02. Reden: naam verwijderd op verzoek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten