Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en dat onder woorden brengen, dat leren wij helemaal niet. Ze vinden eigenlijk alles wel goed, als 't maar veel regels zijn... En ik doe zelf best veel culturele activiteiten. Ik speel in een voorstelling, zie ontzettend veel toneelvoorstellingen in een jaar en bezoek geregeld een musical of cabaretprogramma. Maar nee, dat vinden ze nóg niet genoeg, want ik moet ook naar musea, opera, dans en film. Dat vind ik erg onnodig. Ik toon toch al dat ik culturele interesses heb? Moet ik dan ook nog verplicht worden om naar andere (dure!) dingen te gaan? Persoonlijk vind ik dus van niet.
||
Citaat:
Je hebt daar wel gelijk in. Wij moeten 8 activiteiten maken, als je een 8 of hoger scoort bij 7 activiteiten, mag je die laatste laten vallen. Maar je zou inderdaad activiteiten twee keer mogen doen, of bijvoorbeeld maar 6 activiteiten. Je hebt dan natuurlijk wel het risico dat leerlingen 8 keer naar de film gaan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het een onzinnig vak.
De culturele activiteiten zijn op zich nog wel een beetje nuttig, maar alle andere opdrachten echt niet. Het lijkt me beter als iedereen in een jaar bv 4 culturele activiteiten zou moeten doen en daar een klein verslagje over moet schrijven. En dat er geen lessen meer worden gegeven en dat je dus ook geen andere opdrachten hoeft te doen. |
![]() |
|
![]() |
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het een geweldig vak vinden, maar dan had men het niet een verplicht vak moeten maken. Mensen hier zijn het er wel overeens dan het een onzinnig vak is en die mening deel ik ook. Ze hadden alle scholieren (HAVO of VWO) de keuze moeten geven om dat vak erbij te nemen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
ckv1 heb ik nooit gehad, alleen maar kcv en dat vond ik dan weer wel nuttig en interessant. (in tegenstelling tot parallel geloof ik). het idee achter ckv1 is wel goed, maar ze pakken het verkeerd aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En kost nog geld ook, om bij het theater te komen en de kaartjes, terwijl we der helemaal niet om vragen ![]()
||
Citaat:
...goed, 't werd dus tien keer gratis naar de bioscoop, maar 't gaat natuurlijk om 't idee ![]() |
![]() |
|
We kregen cd bonnen, alleen had je daar te weinig aan, ten minste ik. Belachelijk gewoon dat je moet gaan betalen voor dingen die je 9 van de 10 niet leuk vind.
|
Ik heb nooit bonnen gehad voor die shit.. Onze school regelde wel eerst dat je 2x gratis naar het theater mocht. Maar het jaar daarop moest je er ineens wel voor dokken. Dus 2 gratis voorstellingen van de weetikhoeveel verslagen die je moet maken. Niet echt gul dus. (Toen je wel moest betalen werden mijn voorstellingen ook nog eens afgelast en de school nam niet eens de moeite ons in te lichten!!!)
Gelukkig ben ik er nu voorgoed vanaf. De doelstelling van ckv is op zich wel ok. Maar als je nou gewoon leerlingen met z´n allen in een bus propt en ermee naar een voorstelling gaat is dat veel effectiever (en het zou zelfs nog gezellig kunnen worden). Dan laat je ze na afloop eventjes wat vragen beantwoorden. Tenminste weet je dan zeker dat iedereen er ook nog mee bezig is. Hoewel het misschien ook beter zou zijn wanneer je tijdens die onnuttige lessen gaat discussieren over de voorstelling waar je bent geweest. Al die stomme verslagen nemen te veel tijd in beslag dat je voor belangrijkere vakken had kunnen besteden. Wees nou eerlijk, wat is belangrijker hier: Nederlands of ckv? |
![]() |
|
allemaal gepraat over bonnen en vrijkaartjes? wij kregen een cjp pas en een hele zooi cjp bonnen, die bij theater en bioscopen kan spenderen. dus ook als je je ckv activiteiten heb gedaan kon je toch lekker voor nix of goedkoper naar de bios. (wij hoefden maar 6 verslagen)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Profielen na 2007: Een verbetering? X_Mariet_X | 187 | 05-04-2006 18:24 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
enquete voor diegen met tweede fase hermelien1989 | 19 | 24-10-2005 16:17 | |
Algemene schoolzaken |
Engels op Middelbare scholen als voertaal? Cynnie | 98 | 18-11-2004 17:42 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
CkV1 is maar een onzin vak Goldenlove | 0 | 22-02-2004 15:32 | |
Eindexamens 2003 |
Latijn, KCV, onvoldoende, gymnasium en slagen... Zlatan | 22 | 23-05-2003 17:55 | |
Algemene schoolzaken |
Wie haat ckv Play-R | 43 | 16-02-2002 13:52 |