Advertentie | |
|
![]() |
|
Het grootste probleem van deze oorlog is dat deze oorlog de poort heeft geopende voor landen die zich bedreigd voelen door andere landen en daarom zomaar kunnen aanvallen buiten de veiligheidsraad van de VN om.
Dat vind ik nog het engst. Dan zou bv. Noord-Korea nu alle vrijheid hebben om de VS te bestoken met nukes ter voorkoming van een oorlog op eigen bodem.
||
Citaat:
|
Als de oorlog in Irak nog een poosje doorgaat, denk ik niet dat Bush genoeg support van de eigen bevolking heeft om nog een oorlog te beginnen. Zeker als Irak nog lang geld blijft kosten.
Dus dan hangt het hoogstwaarschijnlijk van de volgende president af. Daar hopen we dan maar op...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() (VS een tweede USSR? Dat wordt nog lachen ![]()
|
Het is òf Iran, òf Noord-Korea. Beide landen horen immers bij Bush z'n Axis of Evil. Zelf gok ik op Noord-Korea, omdat ze van Noord-Korea zeker wten dat ze kernwapens hebben, terwijl het bij Iran nog niet zo zeker is.
Aan de andere kant kan Bush ook zeggen: 'De boys zitten toch al in de buurt, we pakken Iran eerst!' Ik vrees dat we alleen kunnen afwachten.
|
Verwijderd
|
Noord-Korea zou heel onverstandig zijn, Kim Il-Jung is nog gekker dan Saddam Hussein en Osama bin Laden samen. Deze man is echt in staat een paar kernraketten op Groot-Britannië/Japan/VS af te schieten. Je kan niet alles met geweld oplossen, Kim Il-Jung gaat vanzelf een keer dood en dan moet je toeslaan, nu nog niet.
Colombia is onlogisch, de VS hebben er weinig belang bij in principe, in Zuid-Amerika hebben ze al behoorlijk wat macht (Argentinië bijv.). Dan zou Venezuela logischer zijn, want dat is economisch gezien behoorlijk interessant (veel natuurlijke bronnen), en het is daar een puinhoop (jammer genoeg, want Chavez pakt de kloof tussen arm en rijk aan. Maar dat zien die rijken niet zitten natuurlijk en die hebben de steun van het altijd rechtse leger). Iran is idd ook een optie, maar het regime is daar juist aan het matigen, dus ingrijpen is niet gewenst lijkt me. |
![]() |
|
Bij Noord-Korea zal er waarschijnlijk steun zijn vanuit de VN, dus daar maak ik mij minder zorgen over.
Het zou natuurlijk kunnen dat de VS achter Iran aangaat, maar ik vermoed dat ze ook nog wel eens wat olie op het vuur kunnen gooien in het Israel/Palestina-conflict. Het lijkt mij duidelijk dat alle landen in het Midden-Oosten de massavernietigingswapens moeten vernietigen. De regio is te onstabiel om dat niet te verplichten (vanuit de VN).
|
Laat ze de Democratic People's Republic Korea maar eens proberen, dat gaat ze nog veel moeite kostten.
Ten eerste vergeten veel mensen dat Noord Korea geen derde wereldland is. Berichten rond eventuele voedseltekorten zijn speculatie, nooit bevestigd, en Pyongyang kan gewoon op de lijst van wereldsteden. Een nuclear programma is zeker uitvoerbaar. Daarnaast leven de mensen daar niet onder de Kims, maar vóór de Kims. Het Noord Koreaanse leger is het volk zelf. Verwacht maar geen steun voor de US of Zuid Korea in het noorden, wat je ook doet. Dat is geen kwestie van bevrijden dus. En ja, ik kan het weten. Ik heb nu geen zin meer om er meer over te posten, want ik word vervelend bij het idee dat Noord Korea aangevallen zou worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het maakt mij echt niet uit wie de V.S. hierna gaan aanpakken. Als ze uiteindelijk de hele wereld naar hun hand hebben gezet heerst er eindelijk voor het eerst wereldvrede, weliswaar Pax Americana, maar dat doet er dan niet echt toe. Jammer dat jullie hippies op het forum dat niet willen inzien, eindelijk een kans(je) op wereldvrede, is het nog niet goed!
|
![]() |
||
Citaat:
Ye, right...! ![]() Als je bekijkt dat bij vele conflicten historische conflicten een rol spelen is het niet ondenkbaar dat die zogenaamde wereldvrede een enorme zeepbel met veel lucht is. Probeer liever wereldvrede op een andere manier dan oorlog te verkrijgen!
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Een eventuele aanval op Iran zal nog meer tegenstand oproepen in de wereld. Immers, de Bush-doctrine wordt nog eens extra geprofileerd.
Bovendien is Iran een land met een progressief leider, alleen de geestelijk leiders houden de wetten tegen. Als het lukt de macht van de geestelijkheid daar in te perken is de weg naar verandering open en hoeft er helemaal geen verandering van regime of iets dergelijks. De VS zullen niet happig zijn N-Korea de oorlog te verklaren. N-Korea is wel even van een andere klasse dan Saddam qua leger. OK, het leger is sterk onderbevoorraad, maar de slagkracht is nog steeds erg groot. Bovendien is het land moeilijk te veroveren aangezien de enige invalsplekken via Z-Korea en de kusten zijn. Nou, tussen N- en Z-Korea liggen bergen waar de Noord-Koreanen een enorm verdedigingsblok hebben gebouwd. Dat afweergeschut is gecamoufleerd en beschermd door de bergen, daar kom je niet zomaar langs. De kusten hou je dan over. Maar zoals iedereen weet kost een landing op en kusten altijd redelijk veel manschappen, dus dat zullen ze ook geen fijn plan vinden. Daarnaast is Amerika voorlopig ook even blut. De belastingverlaging voor de rijken kost de regering al 750 miljard, de oorlog ook al gauw 100 miljard. Maar een arbeidersrevolutie in de VS? Neeeeeee, daarvoor hebben ze veel te vaak het volkslied gezongen...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
persoonlijk vind ik het een beetje (boel) verontrustend dat de vs zo KAN optreden.
als het zo doorgaat is er straks nog maar 1 land dat de wereldpolitiek bepaalt; en dat is de vs. niet goed. dan krijg je straks nog dingen als: nederland; wij willen een republikein in jullie regering. WAT? hebben jullie geen republikeinen, vuile democraten *boycot*. om maar een extreem voorbeeld te noemen. |
![]() |
||
Citaat:
|
ik denk niet dat hij hierna een land aan gaat vallen.
ten eerste omdat de economie van vs nu niet zo goed gaat en ten tweede omdat bush nu al zit te huilen op de wc omdat 40% van de amerikanen tegen hem zijn. maar ja, je kan het nooit weten met zon geestelijk labiele figuur als bush. als hij het echt doorzet dan zet ik mijn geld in op iran.
||
![]() |
Citaat:
||
Iran is not harming US-led military efforts: Rumsfeld WASHINGTON, March 25 (AFP) - Iran is not harming US-led military operations in Iraq even though it had sponsored forces there in the past, US Defense Secretary Donald Rumsfeld said Tuesday.
"Thus far Iran has not done things that are making our life more difficult in Iraq," Rumsfeld said at a Pentagon news conference. "We do see that Iran sponsored forces -- Iraqis sponsored and armed and housed previously by Iran in the country in relatively small numbers -- which is unhelpful," he said. British Royal Marine commandos on Iraq's Fao peninsula said Sunday that both they and low-flying US aircraft had come under sporadic fire from Iranian anti-aircraft batteries and fixed machine-gun posts. Tehran, officially neutral in the US-led war to depose Iraqi leader Saddam Hussein, has condemned what it says have been repeated violations of its airspace by coalition planes. http://www.iranmania.com/News/Articl...rent%20Affairs en Blair rejects fears of Iranian threat to US-led troops LONDON, March 26 (AFP) - Britain on Wednesday dismissed the notion that US-led troops in Iraq faced danger from Iran-based forces after reports they had come under fire. "The defence secretary (Geoff Hoon) has just said to me that there appears to be no substance in those reports," Prime Minister Tony Blair said of reports British soldiers had possibly been fired on by Iran-based militiamen who had infiltrated Iraq. "I think they (Iran) know what the consequences of any such action against British military troops would be, and I also believe again that the messages we have sent to the Iranian authorities have been very clear and I believe will be heeded," he said. Hoon told parliament it was "simply not true" that British Royal Marines deployed on Iraq's border with Iran were there to guard against Iranian forces. "We are seeking close contacts with the Iranian authorities to reduce the scope for any misunderstanding," Hoon said. In a new sign of neutrality, Iran itself said it would prevent Iranian-based opposition militia from crossing the border to join the war on either side. "We will not allow until the end of the war any military activity in favor of either of the two parties, and our borders are completely closed," government spokesman Abdollah Ramezanzadeh told a press conference. Iran, which fought an eight-year war with its neighbour Iraq in the 1980s, has traditionally been hostile to both President Saddam Hussein's regime in Baghdad and the United States. The Supreme Assembly for the Islamic Revolution in Iraq (SAIRI) is the main Iraqi opposition movement based in Iran and according to diplomatic sources has a trained fighting force estimated to number between 10,000 and 15,000 men, known as the Badr Brigade http://www.iranmania.com/News/Articl...CurrentAffairs Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-03-2003 om 15:55. |
![]() |
||
Citaat:
N-Korea kan idd alleen via Z-Korea en via zee. ![]()
|
![]() |
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- de ballonnenman schreef op 26-03-2003 @ 09:55: ik zet m'n geld in op korea -------------------------------------------------------------------------------- Ik denk ook dat ze Korea hierna aanpakken. Maar je weet het maar nooit met Bush.... |
![]() |
||
Citaat:
Kunnen de vanuit N-Korea dan LA halen met een raket?
||
Citaat:
Het is de vraag of ze het halen, maar ik zou de gok niet nemen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anywayz, Noord-Korea aanvallen is not done. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
nrc next lukas15 | 45 | 26-04-2006 19:59 | |
Drugs & Alcohol |
People who don't use 'Ecstasy' more likely to become violent criminals! Verwijderd | 1 | 04-04-2006 18:32 | |
De Kantine |
Gezellig a_augurkje | 67 | 16-02-2004 16:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Southeast Asia: terrorism's next front RuffThugg | 3 | 24-07-2002 17:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Realizing who's true A loved one | 4 | 24-06-2002 13:34 | |
Verhalen & Gedichten |
tralalala...........who's next ? iamre18 | 6 | 20-01-2002 12:21 |