Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2003, 12:36
igfy
igfy is offline
wat kun je doen tegen de pijn bij blaasontsteking, behalve de medicijnen dan? ik hoorde laatst dat het helpt als je zure dingen drinkt, maar is dat echt zo?
Oud 25-03-2003, 12:42
Verwijderd
nee.. je moet juist heel veel water drinken geloof ik
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:36
poesiefox
poesiefox is offline
Een lekker paracetamolletje helpt goed, en een warme kruik op je buik.
Oud 25-03-2003, 13:49
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Het is belangrijk om veel te drinken en dan het liefst water. Maar ook sinsasappelsap (dat word bedoeld met iets zuurs) werkt erg goed, want het verhoogd de zuurgraad van de urine iets, en daar hebben bacteriën echt een hekel aan!!
Bovendien is het belangrijk dat je naar de huisarts gaat en een antibiotica-kuur krijgt. Deze helemaal afmaken, ook als je geen klachten meer hebt!!!
Oud 25-03-2003, 14:30
Verwijderd
veel drinken en katoenen slipjes dragen (katoen laat zuurstof door en dan gaat 't niet zo 'broeien' en dan vinden bacteriën het minder leuk daar, en slipjes omdat 't dan gewoon minder pijn doet, een string of een shorty drukken vaak wat meer... maar misschien is dat voor iedereen anders, dat weet ik niet)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 17:38
ekki
ekki is offline
zuur=goed, ja. veel water drinken, wat bij mij ook goed hielp was cranberrysap of -capsules. aan het begin iets meer nemen dan op de verpakking staat.

ohja: als je koorts krijgt naar de dokter gaan voor antibiotica! het mag echt niet op je nieren overgaan!

a.vogel en vsm hebben beide ook iets tegen blaasontsteking, moet je even op hun sites kijken (www.vogel.nl en www.vsm.nl).
Oud 26-03-2003, 12:00
Verwijderd
Goede tips, maar ik heb er nog een paar om een blaasontsteking te proberen te voorkomen (altijd beter!):

- veeg jezelf van voor naar achteren schoon, zo kunnen er geen bacteriën vanuit je anus bij je urinebuis komen.
- was jezelf met zeep die je daaronder goed kan verdragen, Sanex bijvoorbeeld. Ook van voor naar achter wassen!
- drink voor de seks een glas water, en ga uiterlijk 15 minuten na de seks even plassen en maak je dan goed schoon (was je bv met een beetje lauw water & sanex, goed afspoelen!)
- zorg er ook voor dat de persoon met wie je seks gaat hebben zich heeft gewassen.

Als je dan toch een blaasontsteking krijgt moet je:
- veel drinken, vooral dingen met vitamine C. Dat is zuur en daar houden die bacteriën helemaal niet van.
- geen broeierige broekjes dragen, zorg dat wat je draag niet te straks zit.
- probeer, wanneer je moet plassen, goed uit te plassen en treuzel niet te lang met het naar de wc gaan.

Wanneer je na 2 dagen níet merkt dat het minder is geworden, dan móet je echt naar de dokter. Krijg je last van je buik - zo ongeveer onder je navel - of koorts? Ga dan meteen naar de dokter! Hou het dus goed in de gaten!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 09:48
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Heeel veel drinken, vooral water dat reinigt je lichaam en veel vitamine C nemen. Ook als je het niet hebt, want als je het 1 keer hebt gehad krijg je het zeker nog een keer. En met vitamine C kan je dat een beetje voorkomen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:59
elledc
elledc is offline
goeie tips die ik hier lees
ik kan ervan meespreken want heb het ook af en toe en dat is niet leuk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:09
Bambino
Bambino is offline
Het is niet alleen dat je iets zuurs moet drinken! Je kan namelijk karnemelk op je vagina smeren! Klinkt heel vies, maar het helpt!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Bambino schreef op 27-03-2003 @ 20:09:
Het is niet alleen dat je iets zuurs moet drinken! Je kan namelijk karnemelk op je vagina smeren! Klinkt heel vies, maar het helpt!
Mja, ik zal eerder mezelf dan wassen met aangezuurd water of zeep...

Nee, melk producten op je vagina lijken me niet zo goed, dat gaat broeien, zitten al bacteriën in, worden er steeds meer... Beter om gewoon veel vitamine C rijke dingen te drinken...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 19:28
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Van zure dingen weet ik het niet, maar je moet zeker heel veel drinken (het is nodig dat je veel naar de WC gaat en de blaas *doorspoelt*).
Oud 29-03-2003, 22:33
ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-03-2003 @ 13:00:
- was jezelf met zeep die je daaronder goed kan verdragen, Sanex bijvoorbeeld. Ook van voor naar achter wassen!
ben het niet helemaal mee eens. het liefst moet je gewoon helemaal geen zeep gebruiken. dit verstoort namelijk je zuurgraad. ook speciale spulletjes zijn niet zo goed. het beste kan je gewoon wassen met water en niet met andere (zeep-achtige) dingen. er zit daar een 'mechanisme' dat zichzelf wel schoonhoudt, dat hoef je niet voor je lichaam te doen.

Regels voor berichten