Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 12:01
WanderingSpirit
WanderingSpirit is offline
Hey, wat verstaan we precies onder de nederlandse cultuur, is die er wel? graag jullie mening
Oud 14-04-2003, 14:14
Hardcore
Hardcore is offline
Wil jij echt weten hoe buitenlanders onze cultuur zien? Ten eerste molens, tulpen en klompen. Goedkope drugs, joint roken zonder (zware) straf. XTC-pillen daar is Nederland ook bekend om, en natuurlijk hier liggen de wortels van de Gabbers. Verder denken ze ook dat we allemaal boeren zijn met rare mutsjes op.
Oud 14-04-2003, 17:14
WanderingSpirit
Het gaat eigenlijk om nog een ingewikkelder vraagstuk; namelijk dat buitenlanders zich niet volledig kunnen en hoeven aan te passen aan de nederlandse cultuur... maar om dat te kunnen beantwoorden moet je eerst weten wat de nederlandse cultuur inhoudt... ik bedoel aanpassing in de brede zin van het woord... hmmz ik zie toch nog geen hele bendes turkse en marokkaanse jongeren met klompen aan hun voeten, joints in hun mond, binnen in hun molen naar gabbermuziek luisteren terwijl ze buiten de tulpjes zien groeien ohwja MET rare mutsjes op
Het kan aan mij liggen maar dat zie ik mezelf ook nog nie doen en ik ben toch echt wel nederlands
Oud 14-04-2003, 18:17
Verwijderd
nee natuurlijk niet, maar er is wel zo'n beeld over Nederland, vooral drugs. dat is wel iets van de laatste jaren. Ik ben zelf Iers, als ik familie van me aan de telefoon heb dan denken ze ook dat ik op het platteland ofzo woon, terwijl ik in een grotere stad woon dan zij zelf. een neef van me dacht zelfs dat je hier wiet in de supermarkt kan kopen.
Oud 14-04-2003, 18:34
thugz-angel
thugz-angel is offline
ok ik als buitenlander zal wel ff zegge hoe veel buitenlanders het zien:

1 pot nat! ja is echt zo, ze vinden dat de nederlanders veelste vrij zijn opgevoed, omdat ze sex etc voor het huwelijk hebben.
ze vinden de nederlandse mentaliteit ook niet echt wat; omdat die op het individu is gericht (ik ik ik)

verder heb ik ook niet echt iets erover
ze vinden wel dat er een cultuur is maar niet echt iets van normen en waarden

xx
Oud 14-04-2003, 18:48
Verwijderd
1. zunigheid
2. Koekjestrommel open, 1 koekje pakken, koekjestrommel dicht, koekjestrommel weg tot de volgende ronde
3. Andre hazes
4. Op tijd zijn
5. hehe poepoe nou nou. "het is toch wat he?"
6. "Ik keur het niet goed, maar adere mensen moeten dat wel mogen doen. Ja, het is hun leven."
7. Kroket, patat met mayonaise
Oud 14-04-2003, 20:23
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Dé Nederlandse cultuur bestaat volgens mij niet. Natuurlijk hebben wij een aantal typisch Nederlandse trekjes, maar door de instroom van immigranten zijn we een smeltkroes met verschillende invloeden geworden.
Oud 14-04-2003, 21:18
mleen
mleen is offline
een echte cultuur.. tja.. ik denk dat die nogal hetzelfde is als alle westerse landen. (en wat dat dan is.. geen idee, om dat te weten te komen moet je eerst ergens geweest zijn met een andere cultuur).
Er zijn wel vooroordelen enzo over drugs, maar dat is heus niet voor iedereen normaal.

En ik zie trouwens ook niet in waarom een immigrant zich helemaal zou moeten aanpassen en waaraan dan..Want ik ebn neit zuinig eet altijd de hele koeljestormmel leeg, haat andré hazes, ben niet zo strikt in tijd enz enz. Dus pas ik ook neit in de NL cultuur?
Oud 14-04-2003, 21:32
WanderingSpirit
Citaat:
mleen schreef op 14-04-2003 @ 22:18:
En ik zie trouwens ook niet in waarom een immigrant zich helemaal zou moeten aanpassen en waaraan dan..Want ik ebn neit zuinig eet altijd de hele koeljestormmel leeg, haat andré hazes, ben niet zo strikt in tijd enz enz. Dus pas ik ook neit in de NL cultuur?
precies, dat bedoel ik dus ook, hoe kunnen buitenlanders zich aan onze cultuur aanpassen als die niet eens bestaat?
Oud 14-04-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
een echte cultuur.. tja.. ik denk dat die nogal hetzelfde is als alle westerse landen. (en wat dat dan is.. geen idee, om dat te weten te komen moet je eerst ergens geweest zijn met een andere cultuur).
Er zijn wel vooroordelen enzo over drugs, maar dat is heus niet voor iedereen normaal.

buitenlander
Oud 15-04-2003, 07:50
Hardcore
Hardcore is offline
Wij net als het Westen? Flikker es heel gauw op wij zijn Europa. Wij lijken echt niet op die oorlogszuchtige stinkamerikanen!!!
Oud 15-04-2003, 08:32
Verwijderd
- te tolerant
- te individueel
- teveel boeren
- teveel dope
- geen respect voor eigen taal, sommigen weten nog niet eens wanneer je dt moet gebruiken of zeggen als jou ipv dan jij. kom op hee hecht een beetje waarde aan je taal. ik woon hier acht jaar en ik spreek beter nederlands dan een hoop van m'n vrienden/studiegenoten
Oud 15-04-2003, 08:38
mleen
mleen is offline
Citaat:
Jadie schreef op 14-04-2003 @ 22:46:
buitenlander
nee sorry ik ben helemaal nederlands
Oud 15-04-2003, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Hardcore schreef op 15-04-2003 @ 08:50:
Wij lijken echt niet op die oorlogszuchtige stinkamerikanen!!!
helaas, dus wel. Nederland springt er zelf uit als je europese landen met de VS gaat vergelijken
Oud 15-04-2003, 08:57
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 15-04-2003 @ 09:32:

- teveel boeren
Dat kan ik me moeilijk voorstellen... Of bedoel je zich boerenhufterig gedragende mensen?
Oud 15-04-2003, 08:58
*Burning water*
Citaat:
pimomes1987 schreef op 14-04-2003 @ 21:23:
Dé Nederlandse cultuur bestaat volgens mij niet. Natuurlijk hebben wij een aantal typisch Nederlandse trekjes, maar door de instroom van immigranten zijn we een smeltkroes met verschillende invloeden geworden.
Nee, dat is hoe het zou moeten zijn. In werkelijkheid zijn er juist veel tegenstellingen tussen autochtone Nederlanders en sommige immigranten.
Oud 15-04-2003, 09:35
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 15-04-2003 @ 09:57:
Dat kan ik me moeilijk voorstellen... Of bedoel je zich boerenhufterig gedragende mensen?
yessssss
Oud 15-04-2003, 15:11
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Dé Nederlandse cultuur wordt in mijn ogen getypeerd door een te grote mate van vrijheid-blijheid-individualiteit.

De voorbeelden naast de bekende koekentrommel:

- Je belt rond 17:30 bij een standaard gezin aan en de deur gaat niet open want etenstijd is heilig en indringers zijn dan niet gewenst.

- Als de deur al open gaat, krijg je te horen dat "het niet uitkomt" en gaat de deur weer dicht want de bloemkool wordt koud...

- Als je toch binnen wordt gelaten, mag je toe zitten kijken hoe de borden leeggegeten worden zonder dat jij iets aangeboden krijgt.

Dan zijn er nog bepaalde opvoedkundige ideeën die volgens mij typisch Nederlands zijn:

- Je moet vooral experimenteren in je jeugd met sex, drugs en alle stijltypes van kak tot gothic...

- Als je dat in je jeugd gemist hebt, haal je het op je 40ste nog eens in.

- Je steekt je beginjaren volledig in je opleiding om vervolgens je levensdagen van 9:00 tot 17:00 te vullen met een kantoorbaan om tenslotte naar huis gestuurd te worden met een handdruk waarna je kinderen je meteen doorsturen naar huize Vrederust waar je kunt genieten van herinneringen aan "de goeie ouwe tijd" tenzij je je geheugen kwijt raakt.

Dan heb je het pas gemaakt in de Nederlandse maatschappij...
Oud 15-04-2003, 15:30
BARON
BARON is offline
Niemand kan hier enige goede definities geven van cultuur. Ik denk aan dingen als scheiding kerk/staat, vrouwenemancipatie, vrijheid van meningsuiting. Niet of de aardappels nu wel of niet gesneden worden en meer van die flauwekul. Het lijkt me dus wel degelijk dat buitenlanders zich moeten aanpassen aan onze cultuur.
Oud 15-04-2003, 15:44
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-04-2003 @ 16:30:
Niemand kan hier enige goede definities geven van cultuur. Ik denk aan dingen als scheiding kerk/staat, vrouwenemancipatie, vrijheid van meningsuiting. Niet of de aardappels nu wel of niet gesneden worden en meer van die flauwekul. Het lijkt me dus wel degelijk dat buitenlanders zich moeten aanpassen aan onze cultuur.
De dingen die jij noemt staan vastgesteld in de wet maar hebben niks te maken met de aard van "de Nederlander" en de algemene gebruiken van het volk. Hoe kan een buitenlander zich aanpassen aan de scheiding van kerk en staat? Dat is pas flauwekul en dat is ook niet wat er gevraagd wordt van de immigranten. Nederlanders willen niet dat hun Turkse buurvrouw 's avonds nog vis bakt. Dat is het probleem.
Oud 15-04-2003, 16:45
WanderingSpirit
Citaat:
PimpDude86 schreef op 15-04-2003 @ 16:11:
Dé Nederlandse cultuur wordt in mijn ogen getypeerd door een te grote mate van vrijheid-blijheid-individualiteit.

De voorbeelden naast de bekende koekentrommel:

- Je belt rond 17:30 bij een standaard gezin aan en de deur gaat niet open want etenstijd is heilig en indringers zijn dan niet gewenst.

- Als de deur al open gaat, krijg je te horen dat "het niet uitkomt" en gaat de deur weer dicht want de bloemkool wordt koud...

- Als je toch binnen wordt gelaten, mag je toe zitten kijken hoe de borden leeggegeten worden zonder dat jij iets aangeboden krijgt.
ik denk dat dat ook een probleem is; als men de nederlandse samenleving al generaliseert (niet elke nederlander laat zijn gasten in de kou staan) hoe kun je dan verwachten objectief naar een andere cultuur te kijken (niet alle buitenlanders veroorzaken problemen)...

Citaat:

- Je steekt je beginjaren volledig in je opleiding om vervolgens je levensdagen van 9:00 tot 17:00 te vullen met een kantoorbaan om tenslotte naar huis gestuurd te worden met een handdruk waarna je kinderen je meteen doorsturen naar huize Vrederust waar je kunt genieten van herinneringen aan "de goeie ouwe tijd" tenzij je je geheugen kwijt raakt.

Dan heb je het pas gemaakt in de Nederlandse maatschappij...
en jij denkt dat dat typisch is voor de nederlandse samenleving? het klinkt eerder als het grootste gedeelte van de 'verwesterde' samenlevingen...

~we don't live, we exist, we just run through our lives... so lonely...~

Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 16:48.
Oud 15-04-2003, 16:52
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Het is gewoon een simpel antwoord op de vraag, net zoals dat wij precies denken te weten wat de kenmerken van elke andere cultuur zijn. Gewoon effe lekker generaliseren.
Oud 15-04-2003, 20:16
WanderingSpirit
sjjjjtttt je stoort! ich bun miene blomkoel ant aete
Oud 15-04-2003, 20:21
gevaar
gevaar is offline
Citaat:
mjah ze zijn iig in 1 ding goed ingeburgerd.
ze stelen als raven en vinden dat ze zo worden gediscrimineerd.
tlijken wel verwende nederlanders
Oud 15-04-2003, 20:27
gevaar
gevaar is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef op 15-04-2003 @ 16:44:
De dingen die jij noemt staan vastgesteld in de wet maar hebben niks te maken met de aard van "de Nederlander" en de algemene gebruiken van het volk. Hoe kan een buitenlander zich aanpassen aan de scheiding van kerk en staat? Dat is pas flauwekul en dat is ook niet wat er gevraagd wordt van de immigranten. Nederlanders willen niet dat hun Turkse buurvrouw 's avonds nog vis bakt. Dat is het probleem.
hmm buitenlander die zich aangevallen voelt ofzow?
niet beledigend bedoeld maar kdenk dat je een paar dingen ernstig door elkaar haalt.

hoezo zal een immigrant zich niet moeten aanpassen aan de scheiding van staat en kerk?
niemand mag eigen rechter spelen ook geen kerk
dus is die scheiding er en moeten ze er aan wennen

en dat die turkse buurvrouw savonds nog vist bakt mag ze zelf weten v/d meeste nederlanders. Ze zijn immers te tolerant volgens de rest van dit forum.

dus doe niet zow irritant beledigd en doe normaal
Oud 16-04-2003, 09:11
*Burning water*
Citaat:
Toch behoren de dingen die BARON noemt wel degelijk tot onze cultuur. Cultuur is een veel meer omvattender begrip dan alleen 'gebruiken'. De wet is een middel waarin wij onze opvattingen uiten en vaststellen. Het maakt deel uit van de Nederlandse ideologie, dus van de cultuur.
Buitenlanders kunnen zich aanpassen aan de scheiding van kerk en staat, door deze te accepteren. Dat wordt inderdaad gevraagd van immigranten, hetgeen ik een goede zaak vind.
Als Nederlanders problemen hebben met een visbakkende buurvrouw, duidt dat vooral op een zeuren-om-niets-cultuur...
Oud 16-04-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 14-04-2003 @ 19:34:
ok ik als buitenlander zal wel ff zegge hoe veel buitenlanders het zien:

1 pot nat! ja is echt zo, ze vinden dat de nederlanders veelste vrij zijn opgevoed, omdat ze sex etc voor het huwelijk hebben.
ze vinden de nederlandse mentaliteit ook niet echt wat; omdat die op het individu is gericht (ik ik ik)

verder heb ik ook niet echt iets erover
ze vinden wel dat er een cultuur is maar niet echt iets van normen en waarden

xx
Dat valt nogal mee... ik weet niet over welke culturen je het hebt, maar als Amerikanen het over Nederland hebben (verondersteld dat ze het kennen, want dat is meestal niet het geval), dan vinden ze ons echt niet te vrij omdat we hier sex voor het huwelijk hebben of individu-gericht zijn. Wél dat we te gemakkelijk zijn met drugs en alcohol, maar ik geloof dat de meeste landen het daar over eens zijn
Oud 16-04-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
WanderingSpirit schreef op 15-04-2003 @ 21:16:
sjjjjtttt je stoort! ich bun miene blomkoel ant aete
...Wat voor raar dialect moet dat voorstellen?
Oud 16-04-2003, 12:33
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Wat lul jij nou? Kijk dat is het probleem met al die buitenlanders. Ze denken van alles maar weten niks zeker, ik geef er niks om als m'n buurvrouw vis bakt, of ze nou nederlands of turks is wat maakt dat uit? Jullie buitenlanders denken dat wij slecht over jullie denken, maar jullie denken slecht over ons. De enige racisten in Nederland zijn de buitenlanders!!
Oud 16-04-2003, 17:15
WanderingSpirit
Citaat:
Morgan schreef op 16-04-2003 @ 12:25:
...Wat voor raar dialect moet dat voorstellen?
maar maedje herkense nach neet ins de sjoënste taal van nederlandj? den mosse toch maares hiej vastelaovindj komme veere den zalse det neet mier vergaete huur des natuurlik eg limburgs en noe gau sjtil want mien boeremoos wurd kaat
Oud 17-04-2003, 09:10
*Burning water*
Citaat:
WanderingSpirit schreef op 16-04-2003 @ 18:15:
maar maedje herkense nach neet ins de sjoënste taal van nederlandj? den mosse toch maares hiej vastelaovindj komme veere den zalse det neet mier vergaete huur des natuurlik eg limburgs en noe gau sjtil want mien boeremoos wurd kaat

Da's een cool dialect!

Kom op Morgan, nou jij in het Twents
Oud 17-04-2003, 21:33
Nona
Nona is offline
Nederland staat voor democratie, vrij heid en tolerantie. Er is vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst en vrijheid van alles. Iedereen mag (als hij 18 of ouder is en Nederlands) stemmen, niemand mag op basis van cultuur voor een baan of opleiding geweigerd worden en je mag dragen wat je maar wil.

Dit is wel degelijk een cultuur, en of buitenlanders er nou respect voor hebben of niet, ze zullen ermee moeten leren leven. In het buitenland worden bepaalde eisen opgelegd wat betreft kleding, meningsuiting en godsdienst, en mensen kunnen zich erover verbazen dat datzelfde hier niet gebeurt. Maar net zoals Nederlanders in het buitenland andere culturen moeten respecteren , moeten buitenlanders dat ook in Nederland. Ja, dat is nou gelijkheid.
Oud 17-04-2003, 22:24
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 17-04-2003 @ 10:10:

Da's een cool dialect!

Kom op Morgan, nou jij in het Twents
Da kan'k toch nie, dom wicht!
Oud 18-04-2003, 13:39
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 16-04-2003 @ 13:33:
Wat lul jij nou? Kijk dat is het probleem met al die buitenlanders. Ze denken van alles maar weten niks zeker, ik geef er niks om als m'n buurvrouw vis bakt, of ze nou nederlands of turks is wat maakt dat uit? Jullie buitenlanders denken dat wij slecht over jullie denken, maar jullie denken slecht over ons. De enige racisten in Nederland zijn de buitenlanders!!
HA HA HA laat ik nou toevallig een nederlander zijn...
Oud 18-04-2003, 13:40
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
gevaar schreef op 15-04-2003 @ 21:27:
hmm buitenlander die zich aangevallen voelt ofzow?
nee nederlander die het allemaal wat anders ziet...
Oud 18-04-2003, 16:32
WanderingSpirit
Citaat:
PimpDude86 schreef op 18-04-2003 @ 14:40:
nee nederlander die het allemaal wat anders ziet...
Oud 18-04-2003, 19:54
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef op 18-04-2003 @ 14:39:
HA HA HA laat ik nou toevallig een nederlander zijn...
Wat zeur je dan? Dan zeik je dus ook over jezelf. Of ben je racistisch bezig? Heb je iets tegen blanken he zieligerd?
Oud 19-04-2003, 13:16
angela123
angela123 is offline
Jullie buitenlanders denken dat wij slecht over jullie denken, maar jullie denken slecht over ons. De enige racisten in Nederland zijn de buitenlanders!! [/B][/QUOTE]

Helemaal mee eens..
Ik heb vorig jaar een jaar op een school gezeten met alleen maar Buitenlanders, en je wordt gewoon gediscrimineerd omdat je blank bent....ZIJ mogen alles tegen je roepen...(kaaskop e.d.)..maar als jij dan eens jezelf verdedigd door iets terug te roepen..nou poehoe...dan vergaat de wereld en ben je een racist bla bla ba....
Tuurlijk kon ik me wel aan hun 'aanpassen'....maar dat heb ik lekker niet gedaan...en nu lach ik hun uit...want ik ben met een supergeweldige opleiding bezig...en zij....ja...wat zal ik daar eens op zeggen....zij NIET!

Dan heb ik het alleen maar over scholen..
Het is gewoon zo dat de buitenlanders op school allemaal met elkaar optrekken en een soort van front tegen de nederlanders gaan vormen, en nee *voordat ik weer superveel commentaar van mensen ga krijgen die WEL buitenlandse vrienden hebben* NIET iedereen heeft dat, mijn beste vriendin is ook een halfbloedje.
Maar haar noem ik gewoon de verkaasde Indo
Oud 19-04-2003, 18:54
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
angela123 schreef op 19-04-2003 @ 14:16:
Jullie buitenlanders denken dat wij slecht over jullie denken, maar jullie denken slecht over ons. De enige racisten in Nederland zijn de buitenlanders!!
Helemaal mee eens..
Ik heb vorig jaar een jaar op een school gezeten met alleen maar Buitenlanders, en je wordt gewoon gediscrimineerd omdat je blank bent....ZIJ mogen alles tegen je roepen...(kaaskop e.d.)..maar als jij dan eens jezelf verdedigd door iets terug te roepen..nou poehoe...dan vergaat de wereld en ben je een racist bla bla ba....
Tuurlijk kon ik me wel aan hun 'aanpassen'....maar dat heb ik lekker niet gedaan...en nu lach ik hun uit...want ik ben met een supergeweldige opleiding bezig...en zij....ja...wat zal ik daar eens op zeggen....zij NIET!

Dan heb ik het alleen maar over scholen..
Het is gewoon zo dat de buitenlanders op school allemaal met elkaar optrekken en een soort van front tegen de nederlanders gaan vormen, en nee *voordat ik weer superveel commentaar van mensen ga krijgen die WEL buitenlandse vrienden hebben* NIET iedereen heeft dat, mijn beste vriendin is ook een halfbloedje.
Maar haar noem ik gewoon de verkaasde Indo [/B][/QUOTE]

Goed gezegd. Eigelijk moest er een wet komen van: Wie zich niet kan gedragen als een gast, die moet maar vertrekken. GA MAAR NAAR BELGIE OF OOSTERIJK!!! DAAR ZUL JE MERKEN DAT WIJ NEDERLANDERS HELEMAAL NIET ZO RACISTISCH ZIJN ALS JULLIE DENKEN!!!!!!! DAN SMEKEN JULLIE OM TERUG NAAR NEDERLAND TE MOGEN KOMEN!!!!!!
Oud 19-04-2003, 19:44
WanderingSpirit
Citaat:
Hardcore schreef op 19-04-2003 @ 19:54:
Goed gezegd. Eigelijk moest er een wet komen van: Wie zich niet kan gedragen als een gast, die moet maar vertrekken. GA MAAR NAAR BELGIE OF OOSTERIJK!!! DAAR ZUL JE MERKEN DAT WIJ NEDERLANDERS HELEMAAL NIET ZO RACISTISCH ZIJN ALS JULLIE DENKEN!!!!!!! DAN SMEKEN JULLIE OM TERUG NAAR NEDERLAND TE MOGEN KOMEN!!!!!!
Ik denk dat daar ook deels het probleem ligt: jij ziet mensen die hier komen wonen, opgroeien en vaak ook geboren worden nog steeds als 'gast'... Ik bedoel wij hebben ook maar net het geluk nederlander te zijn en in een welvarende zorgstaat te wonen, niet iedereen heeft het zo goed en het is egoistisch land op te eisen waar je zelf ook maar per toeval op beland bent. Weg met die hokjes!
IN EEN LAND WAAR IEDEREEN ZICH THUIS VOELT IS NIEMAND ALLOCHTOON!
Oud 20-04-2003, 12:38
angela123
angela123 is offline
Citaat:
WanderingSpirit schreef op 19-04-2003 @ 20:44:
Ik denk dat daar ook deels het probleem ligt: jij ziet mensen die hier komen wonen, opgroeien en vaak ook geboren worden nog steeds als 'gast'... Ik bedoel wij hebben ook maar net het geluk nederlander te zijn en in een welvarende zorgstaat te wonen, niet iedereen heeft het zo goed en het is egoistisch land op te eisen waar je zelf ook maar per toeval op beland bent. Weg met die hokjes!
IN EEN LAND WAAR IEDEREEN ZICH THUIS VOELT IS NIEMAND ALLOCHTOON!

NIET MEE EENS!!!!

Sowieso zie IK niemand als gast, maar gewoon als mensen die net als ik in Nederland leven.

Maar wat wel vaak het geval is, is dat als er een kind geboren wordt in Nederland, waarvan de ouders nog maar net in Nederland zijn, dat de ouders het kind gaan wijsmaken dat het niet goed is om met Nederlandse kinderen om te gaan, omdat die asociaal zijn en omdat het een heel andere cultuur is.
Dat is wel goed dan?
Dan sturen ze die kinderen ook nog eens naar een allochtone school, waar ze helemaal geen contact met Nederlandse kinderen kunnen leggen.
Ze trekken dan alleen maar met elkaar op, (bijv. als je een groepje allochtone jongeren ziet staan staat daar maar zelden tot nooit een blanke jongen/meisje bij).
En dan wil je zeggen dat het egoistisch is om voor je land op te komen? En dat we in hokjes denken?
Zolang zij niet solidair tegen de 'nederlanders' doen...hoeven ze dat van mij ook niet te verwachten...ik heb gewoon geen zin om gediscrimineerd te worden in mijn eigen land omdat ik toevallig blank ben.

Ik vind dat die ouders maar eerst eens moeten beginnen met hun kinderen naar normale openbare basisscholen te sturen, en bijv. op een club waar ze in contact kunnen komen met andere culturen behalve hun eigen, en dan mag je nog eens komen vertellen dat WIJ in hokjes denken en eigoistisch zijn....

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 12:42.
Oud 20-04-2003, 16:35
Gatara
Gatara is offline
Dit gaat helemaal off-topic en leidde tot scheldkannonades.

Volgende keer beter.

Regels voor berichten