Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
- te tolerant
- te individueel - teveel boeren ![]() - teveel dope - geen respect voor eigen taal, sommigen weten nog niet eens wanneer je dt moet gebruiken of zeggen als jou ipv dan jij. kom op hee hecht een beetje waarde aan je taal. ik woon hier acht jaar en ik spreek beter nederlands dan een hoop van m'n vrienden/studiegenoten |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Dé Nederlandse cultuur wordt in mijn ogen getypeerd door een te grote mate van vrijheid-blijheid-individualiteit.
De voorbeelden naast de bekende koekentrommel: - Je belt rond 17:30 bij een standaard gezin aan en de deur gaat niet open want etenstijd is heilig en indringers zijn dan niet gewenst. - Als de deur al open gaat, krijg je te horen dat "het niet uitkomt" en gaat de deur weer dicht want de bloemkool wordt koud... - Als je toch binnen wordt gelaten, mag je toe zitten kijken hoe de borden leeggegeten worden zonder dat jij iets aangeboden krijgt. Dan zijn er nog bepaalde opvoedkundige ideeën die volgens mij typisch Nederlands zijn: - Je moet vooral experimenteren in je jeugd met sex, drugs en alle stijltypes van kak tot gothic... - Als je dat in je jeugd gemist hebt, haal je het op je 40ste nog eens in. - Je steekt je beginjaren volledig in je opleiding om vervolgens je levensdagen van 9:00 tot 17:00 te vullen met een kantoorbaan om tenslotte naar huis gestuurd te worden met een handdruk waarna je kinderen je meteen doorsturen naar huize Vrederust waar je kunt genieten van herinneringen aan "de goeie ouwe tijd" tenzij je je geheugen kwijt raakt. Dan heb je het pas gemaakt in de Nederlandse maatschappij...
|
Niemand kan hier enige goede definities geven van cultuur. Ik denk aan dingen als scheiding kerk/staat, vrouwenemancipatie, vrijheid van meningsuiting. Niet of de aardappels nu wel of niet gesneden worden en meer van die flauwekul. Het lijkt me dus wel degelijk dat buitenlanders zich moeten aanpassen aan onze cultuur.
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
~we don't live, we exist, we just run through our lives... so lonely...~
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 16:48. |
![]() |
|
Het is gewoon een simpel antwoord op de vraag, net zoals dat wij precies denken te weten wat de kenmerken van elke andere cultuur zijn. Gewoon effe lekker generaliseren.
||
Citaat:
ze stelen als raven en vinden dat ze zo worden gediscrimineerd. tlijken wel verwende nederlanders ![]()
||
Citaat:
niet beledigend bedoeld maar kdenk dat je een paar dingen ernstig door elkaar haalt. hoezo zal een immigrant zich niet moeten aanpassen aan de scheiding van staat en kerk? niemand mag eigen rechter spelen ook geen kerk dus is die scheiding er en moeten ze er aan wennen en dat die turkse buurvrouw savonds nog vist bakt mag ze zelf weten v/d meeste nederlanders. Ze zijn immers te tolerant volgens de rest van dit forum. dus doe niet zow irritant beledigd en doe normaal ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Buitenlanders kunnen zich aanpassen aan de scheiding van kerk en staat, door deze te accepteren. Dat wordt inderdaad gevraagd van immigranten, hetgeen ik een goede zaak vind. Als Nederlanders problemen hebben met een visbakkende buurvrouw, duidt dat vooral op een zeuren-om-niets-cultuur... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Da's een cool dialect! Kom op Morgan, nou jij in het Twents ![]()
|
Nederland staat voor democratie, vrij heid en tolerantie. Er is vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst en vrijheid van alles. Iedereen mag (als hij 18 of ouder is en Nederlands) stemmen, niemand mag op basis van cultuur voor een baan of opleiding geweigerd worden en je mag dragen wat je maar wil.
Dit is wel degelijk een cultuur, en of buitenlanders er nou respect voor hebben of niet, ze zullen ermee moeten leren leven. In het buitenland worden bepaalde eisen opgelegd wat betreft kleding, meningsuiting en godsdienst, en mensen kunnen zich erover verbazen dat datzelfde hier niet gebeurt. Maar net zoals Nederlanders in het buitenland andere culturen moeten respecteren , moeten buitenlanders dat ook in Nederland. Ja, dat is nou gelijkheid.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Jullie buitenlanders denken dat wij slecht over jullie denken, maar jullie denken slecht over ons. De enige racisten in Nederland zijn de buitenlanders!!
![]() Helemaal mee eens.. Ik heb vorig jaar een jaar op een school gezeten met alleen maar Buitenlanders, en je wordt gewoon gediscrimineerd omdat je blank bent....ZIJ mogen alles tegen je roepen...(kaaskop e.d.)..maar als jij dan eens jezelf verdedigd door iets terug te roepen..nou poehoe...dan vergaat de wereld en ben je een racist bla bla ba.... Tuurlijk kon ik me wel aan hun 'aanpassen'....maar dat heb ik lekker niet gedaan...en nu lach ik hun uit...want ik ben met een supergeweldige opleiding bezig...en zij....ja...wat zal ik daar eens op zeggen....zij NIET! ![]() ![]() ![]() Dan heb ik het alleen maar over scholen.. Het is gewoon zo dat de buitenlanders op school allemaal met elkaar optrekken en een soort van front tegen de nederlanders gaan vormen, en nee *voordat ik weer superveel commentaar van mensen ga krijgen die WEL buitenlandse vrienden hebben* NIET iedereen heeft dat, mijn beste vriendin is ook een halfbloedje. Maar haar noem ik gewoon de verkaasde Indo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb vorig jaar een jaar op een school gezeten met alleen maar Buitenlanders, en je wordt gewoon gediscrimineerd omdat je blank bent....ZIJ mogen alles tegen je roepen...(kaaskop e.d.)..maar als jij dan eens jezelf verdedigd door iets terug te roepen..nou poehoe...dan vergaat de wereld en ben je een racist bla bla ba.... Tuurlijk kon ik me wel aan hun 'aanpassen'....maar dat heb ik lekker niet gedaan...en nu lach ik hun uit...want ik ben met een supergeweldige opleiding bezig...en zij....ja...wat zal ik daar eens op zeggen....zij NIET! ![]() ![]() ![]() Dan heb ik het alleen maar over scholen.. Het is gewoon zo dat de buitenlanders op school allemaal met elkaar optrekken en een soort van front tegen de nederlanders gaan vormen, en nee *voordat ik weer superveel commentaar van mensen ga krijgen die WEL buitenlandse vrienden hebben* NIET iedereen heeft dat, mijn beste vriendin is ook een halfbloedje. Maar haar noem ik gewoon de verkaasde Indo ![]() Goed gezegd. Eigelijk moest er een wet komen van: Wie zich niet kan gedragen als een gast, die moet maar vertrekken. GA MAAR NAAR BELGIE OF OOSTERIJK!!! DAAR ZUL JE MERKEN DAT WIJ NEDERLANDERS HELEMAAL NIET ZO RACISTISCH ZIJN ALS JULLIE DENKEN!!!!!!! DAN SMEKEN JULLIE OM TERUG NAAR NEDERLAND TE MOGEN KOMEN!!!!!!
||
Citaat:
IN EEN LAND WAAR IEDEREEN ZICH THUIS VOELT IS NIEMAND ALLOCHTOON!
||
![]() |
Citaat:
NIET MEE EENS!!!! Sowieso zie IK niemand als gast, maar gewoon als mensen die net als ik in Nederland leven. Maar wat wel vaak het geval is, is dat als er een kind geboren wordt in Nederland, waarvan de ouders nog maar net in Nederland zijn, dat de ouders het kind gaan wijsmaken dat het niet goed is om met Nederlandse kinderen om te gaan, omdat die asociaal zijn en omdat het een heel andere cultuur is. Dat is wel goed dan? Dan sturen ze die kinderen ook nog eens naar een allochtone school, waar ze helemaal geen contact met Nederlandse kinderen kunnen leggen. Ze trekken dan alleen maar met elkaar op, (bijv. als je een groepje allochtone jongeren ziet staan staat daar maar zelden tot nooit een blanke jongen/meisje bij). En dan wil je zeggen dat het egoistisch is om voor je land op te komen? En dat we in hokjes denken? Zolang zij niet solidair tegen de 'nederlanders' doen...hoeven ze dat van mij ook niet te verwachten...ik heb gewoon geen zin om gediscrimineerd te worden in mijn eigen land omdat ik toevallig blank ben. Ik vind dat die ouders maar eerst eens moeten beginnen met hun kinderen naar normale openbare basisscholen te sturen, en bijv. op een club waar ze in contact kunnen komen met andere culturen behalve hun eigen, en dan mag je nog eens komen vertellen dat WIJ in hokjes denken en eigoistisch zijn.... Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 12:42. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Wortels van de Islam in de nederlandse cultuur Verwijderd | 1 | 15-02-2011 06:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Islam wordt deel Nederlandse cultuur Clemenzia | 454 | 12-08-2007 00:12 | |
Nederlandse cultuur gaat verloren nova7 | 189 | 06-04-2004 16:52 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlandse beschouwing. heb hulp nodig geef je mening zodat ik ze kan gebruiken darksander | 8 | 19-03-2004 21:28 | |
Islamitische cultuur gevaarlijk? jeas | 53 | 18-03-2004 16:19 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
kerstman slecht voor nederlandse cultuur ja/nee darksander | 4 | 17-03-2004 16:05 |