Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2002, 13:36
Naz
Naz is offline
stel je laat je hond uit, laat hem loslopen wat op die plek verder niet verboden is. En je hebt een buurman, met een paar keffertjes (nix mis mee) die er niet van houd dat jou hond losloopt,, toevallig als je de hond aan het uitlaten bent en hij loopt los kom je je buurman tegen, de hond gaat naar die buurman toe gewoon, niet agressief of iets dergelijks, "snuffelen" ,. En dan geeft die buurman die hond van jou een schop in de maag...

Ok, wat mag je volgens de wet doen, en wat zouden jullie doen..
Oud 30-05-2002, 13:53
lady_x
lady_x is offline
Heb ik ook gehad met mijn hond. Die ouwe dacht dat mijn hond haar zou bijten. Vraag die man gewoon wat met hem scheelt, dat hij niet goed is bij zijn hoofd ofzo.
Oud 30-05-2002, 13:59
Verwijderd
schelden mag toch van de wet..??
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:13
Verwijderd
z'n schedel splijten derin pissen en met z'n hersens de muur verven
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:48
WolterB
WolterB is offline
aangeven wegens dierenmishandeling
Oud 30-05-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Naz schreef:
stel je laat je hond uit, laat hem loslopen wat op die plek verder niet verboden is. En je hebt een buurman, met een paar keffertjes (nix mis mee) die er niet van houd dat jou hond losloopt,, toevallig als je de hond aan het uitlaten bent en hij loopt los kom je je buurman tegen, de hond gaat naar die buurman toe gewoon, niet agressief of iets dergelijks, "snuffelen" ,. En dan geeft die buurman die hond van jou een schop in de maag...

Die buurman aanspreken op zijn gedrag. Als mijn hond geen verwondingen heeft opgelopen kun je er weinig tegen doen, mja, dierenmishandeling misschien, maar dat is geen delict. Het verwonden/doden van een dier valt onder zaaksbeschadiging. Als mijn hond door die schop 'schade' zou hebben (eventueel operatie e.d., dierenartskosten) zou ik die buurman dagvaarden en een actie uit zaaksbeschadiging instellen en één uit inrechtmatige daad (art. 6:162 lid 1 BW).

Als mijn hond verder niets heeft..sja, dan kan ik er weinig tegen doen. Ik kan m'n buurman gewoon nooit meer aankijken, of hem gaan etteren, maar dat zou ik niet snel doen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Naz schreef:
Niets, mijn hond zou hem half opvreten

Kom niet op het idee een tervuerense herder (directe familie van de bekende mechelaar) in de maag te schoppen .. vind 'ie niet leuk :-)

Probleem is wel dat ik dan waarschijnlijk mijn hond kwijt ben :/
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:57
Shock
Shock is offline
Commanden dat je hond die vent opvreet of anders hem een schop terug geven!!
Beetje laf he, om een hond die zich slecht kan verdedigen en je nota bene niks gedaan heeft een schop te verkopen!! Dat hadden ze met mijn hond dus niet moeten doen, ten eerste zou de hond zelf pissig worden maar ik nog veel erger. Jezus wat laf
Oud 30-05-2002, 17:40
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nou ja, aangeven wegens dierenmishandeling natuurlijk! Je mag toch niet zomaar een dier schoppen?? Lekker is dat als dat wel mag.

Zou hetzelfde zijn als ik mn lerares waar ik een ontzettende hekel aan heb in mijn vrije tijd tegen kom, en haar een schop in haar maag geef....
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 17:43
Piccola
Piccola is offline
Ik zou gaan schelden! En aangifte of iets dergelijks doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten