Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 13:51
GoodforNothing
GoodforNothing is offline
Wie is er allemaal op de eo-jongerendag geweest? Ik vond het erg mooi. Jammer dat Henk Binnendijk is gestopt met spreken. De groetjes van mij en Gods zegen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2002, 13:57
Gonzo
Gonzo is offline
Hm persoonlijk vind ik het brainwashen van de jongeren. Maar ach - ieder het zijne. Ik vind het iig lomp.
Oud 09-06-2002, 14:05
Verwijderd
Ik wou er nog heen om wat brave strakke Christenmeisjes op te pikken, maar m'n OV was in het weekend niet geldig.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:29
feline
feline is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik wou er nog heen om wat brave strakke Christenmeisjes op te pikken, maar m'n OV was in het weekend niet geldig.
Een paar vrienden via via via mn zus waren er naartoe gegaan om te vragen of er nog lekkere wijven waren, toen werden ze naar huis gestuurd...
Oud 09-06-2002, 14:40
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef:
idd, ze doen zich kuis voor, maar heet dat ze zijn!
alsof het vuur van de hel in hun schoot moet worden geboren
Oud 09-06-2002, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
idd, ze doen zich kuis voor, maar heet dat ze zijn!
alsof het vuur van de hel in hun schoot moet worden geboren
Rofl
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:59
mad operator
mad operator is offline
haha wel geinig 50.000 jongeren die om god roepen, maar ondertussen wel alles doen wat hij verboden heeft

=niks voor mij=
Oud 09-06-2002, 15:02
Verwijderd
Citaat:
mad operator schreef:
haha wel geinig 50.000 jongeren die om god roepen, maar ondertussen wel alles doen wat hij verboden heeft
Yeah, die grasmat op het Gelredome kreeg er flink van langs

Bring on the kuisheidsgordel, baby
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:06
Qamra
Qamra is offline
Ik vind het best wat ze doen (ik had zelf plannen om met een paar mensen als heavy goth's daar een jointje te gaan roken en ons eigen "heaven" te maken, maar ja )

Kheb alleen wel 1 reactie gezien van een meisje van 12: "Het is goed om zoveel mogelijk mensen tot ons geloof te hebben en daar is dit voor he.." Toen vond ik het best eng
Oud 09-06-2002, 16:01
M@rco
M@rco is offline
Wahahaha

Prijs de heer...
Oud 09-06-2002, 17:06
Roos
Roos is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Kheb alleen wel 1 reactie gezien van een meisje van 12: "Het is goed om zoveel mogelijk mensen tot ons geloof te hebben en daar is dit voor he.." Toen vond ik het best eng
Een beetje een "zieltjes winnen"-idee
Oud 09-06-2002, 17:09
Gothic
Gothic is offline
ik heb idd de behoefte daar met veel alto's erna toe te gaan... er was vorig jaar toch zo'n idee? Ik meen me te herinneren dat Secreet er ook bij betrokken was...
Oud 09-06-2002, 17:13
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rosi schreef:

Een beetje een "zieltjes winnen"-idee
Juist dat ja.. En dat van een meisje van 12.. Helemaal gebrainwassed door d'r ouders en omgeving. Zoooo zielig

En er moeten idd een aantal alto's daar die party gaan "crashen" Midden op de grond gaan ZITTEN () met trommels, jointje, poker en bier
Oud 09-06-2002, 17:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
En er moeten idd een aantal alto's daar die party gaan "crashen" Midden op de grond gaan ZITTEN () met trommels, jointje, poker en bier
Nu ja, dat vind ik ook geen goed plan. Die mensen geloven in iets, en ik vind het ronduit asociaal om zo'n "feest" te verstoren omdat jij nu eenmaal niet gelooft.
Oud 09-06-2002, 17:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rosi schreef:

Nu ja, dat vind ik ook geen goed plan. Die mensen geloven in iets, en ik vind het ronduit asociaal om zo'n "feest" te verstoren omdat jij nu eenmaal niet gelooft.
Ik zou het ook niet doen hoor, maar ik zie het goed voor me en kan er zeker wel om lachen
Oud 09-06-2002, 17:39
MORTICIA
MORTICIA is offline
geloof ....
Oud 09-06-2002, 17:47
]{ing
]{ing is offline
I look around and see my place, my role towards humanity
I deny to be a part of a functional society, won't contribute and play the whore to your christian ways to stand for

I rule my life, obey my soul
I am my god, and take control
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 18:40
MORTICIA
MORTICIA is offline
Citaat:
]{ing schreef:
I look around and see my place, my role towards humanity
I deny to be a part of a functional society, won't contribute and play the whore to your christian ways to stand for

I rule my life, obey my soul
I am my god, and take control
amen
Oud 09-06-2002, 18:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
MORTICIA schreef:

amen
altar heerscht
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:32
MORTICIA
MORTICIA is offline
Citaat:
]{ing schreef:
altar heerscht
de teksten wel de muziek izz niet aanhoorbaar
Oud 09-06-2002, 19:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Volgend jaar wel...

http://ronduit.eo.nl/jc/parts/show_i...+000000+999999

...

*is van alle religieen*
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Lijkt me wel lachen om er heen te gaan verkleed als jezus
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:57
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
meeting?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:57
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Juist dat ja.. En dat van een meisje van 12.. Helemaal gebrainwassed door d'r ouders en omgeving. Zoooo zielig

die krijgt later echt wel ruzie met dr ouders..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 20:04
Talon
Talon is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

die krijgt later echt wel ruzie met dr ouders..
waarom?
ik ken ook zo'n christen figuur, heilig ervan overtuigd dat alles uit de bijbel klopt..
en als je het tegendeel beweert, dan weet je niet waar je over praat, aangezien er veel dingen zijn die ons petje te boven gaan
tegen zulke argumenten kan ik niet op
want zo kan je echt alles verklaren...
ik kan me daar dan ook aan ergeren, dat iemand zo volgzaam als een schaap met zijn ouders + geloof meeloopt..

en dan mij voor gek verklaren
Oud 09-06-2002, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
Huren we die gast van Nickelback in, die lijkt sprekend op de Heere
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 20:08
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
ik walg elk jaar van die EO-jongerendag, vooral omdat de muziek gewoon vaak belabberd is en om het schijnheilige.

De EO is een indoctrinerende zender, die kinderen volpompt met foute ideeën. Toen er eerst nog die EO-serie was voor kinderen met een klas (groep 8) die lootjes ging trekken om cadeaus te geven aan elkaar.

De kinderen hadden hun best gedaan op een gedicht en cadeau. Ze moesten het van de EO in 1 grote zak doen. Vervolgens werden buiten het klaslokaal alle cadeaus uit die zak gehaald en met een hamer kapotgeslagen. Daarna werden de cadeaus weer in de zak gedaan en aan de kinderen overhandigd, die spontaan gingen huilen.

De boodschap: God's geschenken zijn pas echt wat waard of zoiets dergelijks.

Ik vond het verschrikkelijk en walg van de EO. Dat een zender zo speelt met kinderen is onmenselijk (nee, niet goddelijk). De EO mag zich niet eens christelijk noemen. Ik snap niet waarom al die mensen/kinderen hun geld verspillen aan zon zender.
Oud 10-06-2002, 06:52
Verwijderd
Citaat:
Knipoog*1 schreef:
ik walg elk jaar van die EO-jongerendag, vooral omdat de muziek gewoon vaak belabberd is en om het schijnheilige.

Toen er eerst nog die EO-serie was voor kinderen met een klas (groep 8) die lootjes ging trekken om cadeaus te geven aan elkaar.

De kinderen hadden hun best gedaan op een gedicht en cadeau. Ze moesten het van de EO in 1 grote zak doen. Vervolgens werden buiten het klaslokaal alle cadeaus uit die zak gehaald en met een hamer kapotgeslagen. Daarna werden de cadeaus weer in de zak gedaan en aan de kinderen overhandigd, die spontaan gingen huilen.

De boodschap: God's geschenken zijn pas echt wat waard of zoiets dergelijks.

Volgens mij was de boodschap dat het kapotmaken van die cadeaus hetzelfde was als sex voor het huwelijk: je geeft iets weg dat van jou is, en het wordt door een ander kapotgemaakt Bah...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:15
Eaglewing
Eaglewing is offline
(Ver)oordeel als je er bent geweest, anders niet. Laat mensen in hun waarde. (naar mijn inziens ben je dan even zielig bezig)

Alle vooroordelen die ik hierboven lees, zijn van toepassing op sommige christenen. 80% v/d christenen herken je niet als je op straat loopt, daar knoop je een praatje mee aan in een cafe of kijk je naar als je uitgaat.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:17
Verwijderd
Citaat:
GoodforNothing schreef:
Wie is er allemaal op de eo-jongerendag geweest? Ik vond het erg mooi. Jammer dat Henk Binnendijk is gestopt met spreken. De groetjes van mij en Gods zegen!
Probeer je hiermee mensen te fokken? Dan vind ik het namelijk wel leuk Zoniet dat ben ik bijzonder teleurgesteld dat zo'n debiel festijn nog zoveel jongeren trekt.

Gods zegen in m'n bil zeg.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:17
Verwijderd
Citaat:
mad operator schreef:

=niks voor mij=
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Huren we die gast van Nickelback in, die lijkt sprekend op de Heere

HÈHÈ eindelijk iemand die dat ook vindt. Ik had er ooit een topic over geopend en toen was haast niemand het er mee eens!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:55
Shock
Shock is offline
Citaat:
Milk schreef:

HÈHÈ eindelijk iemand die dat ook vindt. Ik had er ooit een topic over geopend en toen was haast niemand het er mee eens!

Ik moet nu meteen weer denken aan de badmeester waar m'n broertje zwemles van had, dat was ook een nogal ruig uitziende kerel met een baard enzow. Vroeg er eens een ventje "Bent u Jezus?!?", zegt die vent "Ja, dat zie je toch!". De week daarop had ie een handjevol boze ouders voor zich staan
Oud 10-06-2002, 13:58
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Talon schreef:

waarom?
ik ken ook zo'n christen figuur, heilig ervan overtuigd dat alles uit de bijbel klopt..
en als je het tegendeel beweert, dan weet je niet waar je over praat, aangezien er veel dingen zijn die ons petje te boven gaan
tegen zulke argumenten kan ik niet op
want zo kan je echt alles verklaren...
ik kan me daar dan ook aan ergeren, dat iemand zo volgzaam als een schaap met zijn ouders + geloof meeloopt..

en dan mij voor gek verklaren
zo'n type ken k ook... zeer irri
Oud 10-06-2002, 17:30
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
nare man schreef:
gege, KutNS ook altijd
Oud 10-06-2002, 17:31
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Helemaal niets meer aan toe te voegen. Wel Witbier
Oud 10-06-2002, 17:36
Verwijderd
argh, das echt heel verschrikkelijk, maar jah dat heb je als je atheistisch bent..... Het valt me trouwens op dat iedereen hier tegen de eo is ensow , hehe en dat de topic-opener helemaal niet meer reageerd.......
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:44
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Volgend jaar wel...

http://ronduit.eo.nl/jc/parts/show_i...+000000+999999

...

*is van alle religieen*
het ontgaat mij wat deze foto er mee te maken heeft..maar goed.

Als ik ergen nooit heenga dan is het wel de EOjongerendag...prima hoor, de mensen die zich daarmee vermaken, maar het is (zachtjes gezegd) niet mijn ding...

prijs de Heer...
Oud 10-06-2002, 18:03
poki
poki is offline
Wat een kinderachtige reacties allemaal hier...
Jullie zitten het met z'n allen belachelijk te maken..
Hoeft toch niet.. Iedereen moet toch helemaal zelf weten wat ie doet...
Oud 10-06-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
poki schreef:
Op zich heb ik helemaal niks tegen zo'n jongerendag, maar het klinkt gewoon zo bezopen: 'de groetjes van mij en Gods zegen' Vandaar dat ik een beetje lollig deed...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 18:49
Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben ook bij de EO-jongerendag geweest. Ik vond het erg leuk en ik ga er volgend jaar zeker weer heen.

Ik moet zeggen dat ik velen van jullie die hierboven gereageerd hebben nogal bevooroordeeld zijn en ik vind het erg jammer dat er zoveel van die kinderachtige reacties zijn om christenen belachelijk te maken. Ik had nog overwogen om een topic over de EO-jongerendag te openen, maar ik heb dat bewust niet gedaan, omdat ik me de topic van vorig jaar en het jaar daarvoor nog herinnerde waar precies dezelfde reacties in voor kwamen.
Oud 10-06-2002, 19:03
Tahval
Tahval is offline
Citaat:
poki schreef:
als God wilde dat wij dat niet deden, dan had Hij daar wel een stokje voor gestoken lijkt me..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:04
fruitmand
fruitmand is offline
waarom schrijft iedereen hij met een H als ze het over god hebben

dat irriteerd me
Oud 10-06-2002, 19:05
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
GoodforNothing schreef:
JA! Ik ben geweest en het was geweldig!
Ik vraag me af of iemand greintje respect heeft voor een ander! Tuurlijk mogen jullie je mening zeggen over de jongerendag maar ga geen dingen zeggen waarvan je nix weet, zoals bijv dat brainstormen en zieltjes winnen!!
Ik ga toch ook niet zeiken dat jullie niet zijn geweest!

Respect mensen, respect!
Oud 10-06-2002, 19:07
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik ben ook bij de EO-jongerendag geweest. Ik vond het erg leuk en ik ga er volgend jaar zeker weer heen.

Ik moet zeggen dat ik velen van jullie die hierboven gereageerd hebben nogal bevooroordeeld zijn en ik vind het erg jammer dat er zoveel van die kinderachtige reacties zijn om christenen belachelijk te maken. Ik had nog overwogen om een topic over de EO-jongerendag te openen, maar ik heb dat bewust niet gedaan, omdat ik me de topic van vorig jaar en het jaar daarvoor nog herinnerde waar precies dezelfde reacties in voor kwamen.
Mee eens ja
Oud 10-06-2002, 19:07
Tahval
Tahval is offline
Citaat:
Janicha schreef:

Respect mensen, respect!
aight, me julie
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:08
fruitmand
fruitmand is offline