Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2002, 23:37
Verwijderd
...dus ik ben nu in allerijl de dingen die ik het liefst wil bewaren aan het kopiëren naar een veilige schijf...m'n Mijn Documenten (foto's, MSN-gesprekken, mails, noem maar op) en de moeilijkst te vinden livesets (MP3s)...

Wat zouden jullie bewaren, als je alleen het hoogstnodige kon overzetten?

(Voor de insiders/geïnteresseerden: het is/was een 40-gb Deskstar 60GXP...ja die ja )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 00:38
Onlyme
Onlyme is offline
Ach gut
Oud 18-06-2002, 00:42
Paperz
Paperz is offline
deel van me mp3z...
al me designs...
foto's adressen instellingen...
Oud 18-06-2002, 06:08
Dark Angel
Dark Angel is offline
mijn hele \docs
+ \httpd

en \mp3 , maar die is iets van 7 gig, dus misschien wel niet, kan ik overnieuw beginnen aan m'n muziekcollectie...
Oud 18-06-2002, 06:52
Undeclinable
Undeclinable is offline
..poor guy ...

Flink kut is dat.. *donneert nare man cderretje

..vooral (rare) mp3 en docjes denk ik he...

(hehe, toen ik topictitel las wilde ik meteen vragen of het een ibm was.. heb dezelfde maar dan in 30 gig.. hoop dat die het nog ff volhoud zeg..)
Oud 18-06-2002, 07:28
martijn1985
martijn1985 is offline
mijn mp3's die niet op cd staan, "Mijn Documenten" (= eigen spul, MSNgesprekken, plaatjes, schoolshit), alle videoclips die niet op cd staan.
Oud 18-06-2002, 07:31
Slither
Slither is offline
M'n mp3's, documenten, videobestanden en mailtjes...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 07:40
Marcade
Marcade is offline
Documenten en spullen voor werk en that's it. Rest staat op andere harde schijven, CD's, online op m'n server, of kan ik makkelijk terug vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 08:45
Verwijderd
Ik maak regelmatig back-ups .. al de grote bestanden (complete CD's als mp3 etc) heb ik op CD staan en bestanden voor mijn studie e.d. heb ik op ZIP en zet ik ook elke maand op CD.

Dus ja, ik zou hem gewoon wegflikkeren en een nieuwe halen .. backup's teruglezen .. tree met ZIP synchroniseren en that's it

[edit]
En deze keer geen 60GXP
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 08:54
Luca
Luca is offline
Muziekjes, foto's en belangrijke documenten. Maar toen vorige week onze pc crashte had ik daar geen tijd meer voor. Dus nu ben ik ze kwijt.
Oud 18-06-2002, 09:01
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik maak een 2-wekelijkse backup, maar zou toch nog een extra maken voordat die kapotte schijf eruitging.

Niets is zo ergerlijk als een oudere versie van een bestand hebben, waarin je je de nieuwste stukjes nog wel herinnert maar ze helemaal overnieuw moet schrijven.

De mp3's heb ik niet op CD, dat zijn er eigenlijk veel te veel om op cd te schrijven. Ik ben van plan binnenkort te kijken naar een manier om superklein te compresseren, misschien gaat het dan makkelijker.
Oud 18-06-2002, 09:09
Boogie
Boogie is offline
kzou m'n mails en m'n mp3's bewaren, en eventueel m'n schoolwerk. De rest zijn programma's, die zijn wel weer opnieuw te installeren, alleen ben je dan de savegames kwijt
Oud 18-06-2002, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:
De mp3's heb ik niet op CD, dat zijn er eigenlijk veel te veel om op cd te schrijven. Ik ben van plan binnenkort te kijken naar een manier om superklein te compresseren, misschien gaat het dan makkelijker.
MP3'tjes zijn haast niet te comprimeren..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:16
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
******** schreef:
MP3'tjes zijn haast niet te comprimeren..
sterker nog, die zijn al gecomprimeerd
Oud 18-06-2002, 09:19
beuk
beuk is offline
Ik zou een nieuwe kopen en gewoon alles overzetten. Waarschijnlijk wil je toch een nieuwe...
Oud 18-06-2002, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Undeclinable schreef:
(hehe, toen ik topictitel las wilde ik meteen vragen of het een ibm was.. heb dezelfde maar dan in 30 gig.. hoop dat die het nog ff volhoud zeg..)
30gb? Hehe...dan heb je dus waarschijnlijk een Deskstar 75GXP...welke de naam hebben nóg onbetrouwbaarder te zijn (niet om je bang te maken ofzo ). Good luck

Citaat:
Ik zou een nieuwe kopen en gewoon alles overzetten. Waarschijnlijk wil je toch een nieuwe...
Mja, hopelijk doen ze dat. Ik heb al eens eerder problemen gehad met een harddisk die ik bij een mailorderbedrijf gekocht had, binnen de garantie, en toen hebben ze 'm gewoon gerepareerd. Ik wilde 'm ook wel omruilen omdat ik geen vertrouwen in de schijf meer had, maar dat slikten ze dus niet (overigens doet die schijf het nog steeds, 'tis een 20-gb Diamondmax Plus40).
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
sterker nog, die zijn al gecomprimeerd
Mwah, het is trucage. Ze filteren alle toonhoogtes eruit die het menselijk oor toch niet hoort. Maar omdat de resulterende data zo divers is, kun je het haast niet verder comprimeren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
30gb? Hehe...dan heb je dus waarschijnlijk een Deskstar 75GXP...welke de naam hebben nóg onbetrouwbaarder te zijn (niet om je bang te maken ofzo ). Good luck
Welk merk is wel betrouwbaar?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:36
Gothic
Gothic is offline
hmz die van ons had het tijd terug al begeven voor ik iets kon redden... ik zou denk ik gedichten opslaan en misschien wat nuttig schoolwerk
Oud 18-06-2002, 10:10
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Welk merk is wel betrouwbaar?
Mwah..ik heb in m'n leven nog nooit een Seagate dood zien gaan, die zijn volgens mij wel redelijk betrouwbaar..ze worden ook niet warm en maken nauwelijks geluid.

Citaat:
Verder schreef ******** nog:
Mwah, het is trucage. Ze filteren alle toonhoogtes eruit die het menselijk oor toch niet hoort. Maar omdat de resulterende data zo divers is, kun je het haast niet verder comprimeren.
Och, wat is trucage. De MP3-codeertechniek gebruikt wel meer 'truucjes' zoals het verwijderen van stereo bij lage frequenties, omdat je oor toch niet kan bepalen waar het geluid vandaan komt bij lage frequenties. Maar het wordt ook wel echt gecomprimeerd. Daarom kun je een MP3tje ook nooit 'rauw' bewerken (elke MP3-editor pakt het eerst uit naar het geheugen) en kost het afspelen van een MP3-bestand ook nog redelijk wat load (het wordt on-the-fly gedecomprimeerd).

Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:10
Verwijderd
Overigens: ik werk er nu weer op...kheb zo'n 10gig aan MP3's overgezet naar een andere schijf, maar blijkbaar doet-ie het nu weer gewoon...zal dan toch wel de warmte geweest zijn gisteravond, maar echt vertrouwen doe ik 'm nog niet
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:23
PV
PV is offline
hm k heb nu een cd-brander, dus ik zou zoveel mogelijk branden.. mp3's, oude en nieuwe schoolbestanden, mailtjes, emailadressen, foto's, mn homepage, savegames, brieven..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Mwah..ik heb in m'n leven nog nooit een Seagate dood zien gaan, die zijn volgens mij wel redelijk betrouwbaar..ze worden ook niet warm en maken nauwelijks geluid.
OK

Citaat:
Ogg Vorbis is btw wel
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
zal dan toch wel de warmte geweest zijn gisteravond, maar echt vertrouwen doe ik 'm nog niet
http://www.storage.ibm.com/hdd/prod/ds60gxpdata.htm

Tot 55 graden omgevingstemperatuur .. lijkt me sterk dus.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 11:09
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Een vrij groot fotoboek dat belangrijk is voor me, arts die ik heb gemaakt, al mn oude Basic-programma'tjes ( ) en uhm.. muziek die k gemaakt heb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 11:20
Roos
Roos is offline
Ik zou de map met foto's bewaren, en misshcien nog wat schoolwerk
Oud 18-06-2002, 11:33
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
http://www.storage.ibm.com/hdd/prod/ds60gxpdata.htm

Tot 55 graden omgevingstemperatuur .. lijkt me sterk dus.
Daar geloof ik niet in Er is later ook nog een circulaire uitgegaan van IBM waarin stond dat aanbevolen werd de 75 en 60GXP niet meer dan 333 uur power-on te laten staan per maand...

Verder is 55 graden omgevingstemperatuur onmogelijk. Het lijkt me eerder 55 graden temperatuur van de case, dat bereikt die van mij nooit, maar met dit weer wel...kan-ie z'n warmte totaal niet kwijt
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 11:51
Koen
Koen is offline
Keb precies dezelfde schijf, en bid voor elke dag dat ie 't doet Ik koop nooit meer een IBM, for sure
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:11
Qamra
Qamra is offline
Niets! Deze week gaat me pc leeg! Tot aan windhoos aan toe!

En dan overnieuw instaleren en eventueel nieuwe HD.. (ding is weer eens fysiek beschadigd )
Oud 18-06-2002, 12:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Daar geloof ik niet in Er is later ook nog een circulaire uitgegaan van IBM waarin stond dat aanbevolen werd de 75 en 60GXP niet meer dan 333 uur power-on te laten staan per maand...
Ja, I know. Ik heb zelf verschillende 75GXP's .. maar ik gebruik ze dan ook niet bij mijn servers (daar zitten schijfjes van Quantum en Maxtor in).

Citaat:
Verder is 55 graden omgevingstemperatuur onmogelijk. Het lijkt me eerder 55 graden temperatuur van de case, dat bereikt die van mij nooit, maar met dit weer wel...kan-ie z'n warmte totaal niet kwijt
Ja, in de case = omgeving voor die HD

Hangt dus van de airflow af .. als de warmte blijft hangen, wordt 'ie steeds warmer en dat is niet zo gezond
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Ik koop nooit meer een IBM, for sure
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:35
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik zou me hele H partitie saven, dat is dus afbeeldingen, documenten, mp3's, setups, en me films en dergelijke. Word dus flink branden
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:43
Verwijderd
Ehmz.. Muziek zou ik snel allemaal op minidisc gooien (Nouja, snel..), branden, enz.. En ik word gek als ik verhalen, foto's, gesprekken, bepaalde mailtjes.. Ik zou gek worden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:44
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Cybernetic Dreams schreef:
Een vrij groot fotoboek dat belangrijk is voor me, arts die ik heb gemaakt, al mn oude Basic-programma'tjes ( ) en uhm.. muziek die k gemaakt heb
oh ja, das een goeie, mijn ouwe basic programma shit neem ik natuurlijk ook mee
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:57
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
nare man schreef:
(Voor de insiders/geïnteresseerden: het is/was een 40-gb Deskstar 60GXP...ja die ja )
Wees blij dat het is 75GXP is
Oud 18-06-2002, 13:04
Tampert
Tampert is offline
nix

een goed begin is het halve werk als het om ruimtebesparen gaat
Oud 18-06-2002, 13:51
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
nare man schreef:

Klopt
Ik zat ff te twijfelen... maar hij werkt nog

*klopt af (en gaat echt verder leren 2%@$% )
Oud 18-06-2002, 14:12
]{ing
]{ing is offline
tja ben ik even blij dat mijn oude GXP75 schijven omgeruild zijn tegen Maxtor DiamondMax schijven, waren vast en zeker gecrasht.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 14:13
]{ing
]{ing is offline
maxtor kicks ass trouwens
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 15:50
WolterB
WolterB is offline
k zou als een gek 2 spindels van 50 cd's kopen en mn 40 gig aan mp3 branden
Oud 18-06-2002, 16:16
Verwijderd
De E-cards die ik heb gekregen van m'n vriendin, daar hecht ik veel waarde aan. Verder m'n documenten, en misschien m'n MP3's.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn harddisk is nog half leeg en het kan nog leger als ik al die MP3'tjes op een CD'tje pleur met behulp van de Easy CD Creator.
Reageren

Regels voor berichten