Advertentie | |
|
![]() |
|
Heb t heel lang gehad. Van m'n zesde tot m'n dertiende eentje, die is helemaal vol, en toen nog van m'n veertiende tot m'n zestiende zoiets, die is nu halfvol maar ik schrijf er nooit meer in, geen behoefte meer aan/zin meer in/tijd meer voor. Wel leuk om terug te lezen
![]()
|
![]() |
Ik wel. `k Ben zo'n beetje de enige. Ik vind het wel leuk en zoveel moeite is het niet. Het heet niet voor niets dagboek en ik schrijf er dus (bijna altijd) dagelijks in. Soms veel, maar soms wat minder. Dat hangt van mijn tijd en mijn inspiratie af.
|
Verwijderd
|
Iedere avond voor ik ga slapen heel even een stukje. Niet over gebeurtenissen, maar vooral over gevoelens en gedachtes. Ik heb het nodig. Ik heb er al een stuk of 10 denk ik, zeker de afgelopen paar jaar veel volgeschreven. Ik wil mn oude ook verbranden, omdat ik zo een periode afsluit, maar ik durf niet
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb er wel een, en soms schrijf ik tijdenlang elke dag, maar op dit moment heb ik eigenlijk al vier maanden niet geschreven... ik vind het wel fijn om wat ik denk op papier te zetten, en bovendien is t een manier om m'n schrijfstijl te oefenen, ik probeer wat ik opschrijf een beetje verhalerig te doen...
|
![]() |
||
Citaat:
bel dan 0900-1450 |
![]() |
|
Ikkeuh, ik probeer er elke dag in te schrijven. Maar meestal ben ik te moe, en lukt het niet om elke dag te schrijven. Maar ik probeer zeker, 1 keer in de week.
|
Heb er heel lang één gehad (nou ja twee), maar schreef er alleen dingen in die ik op dat moment voelde en meer als frustratie van me af schreef of omdat ik ze aan niemand kon vertellen. Later schreef ik achterin ook de jongens op waar ik mee gezoend had.
Ik schrijf er nu nooit meer in. Geen behoefte meer aan... |
![]() |
|
![]() |
Ja, ik schrijf iedere avond eigenlijk. Ik ben nu aan mn 6e (
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
nop geen tijd voor...maarja zoals machine gun het al zei: je maakt ut toch zelf mee...waarom zou je het dan nog eens willen opschrijven? Voor je kleinkinderen misschien? Of voor je eigen kinderen? Nou, mij kennende heb ik dat dagboek dan alweer weer kwijtgeraakt...
|
Verwijderd
|
ik heb wel een dagboek
soms schrijf ik er iedere dag in, en nu in de vakantie een hele poos al niet meer maar soms is het gewoon makkelijker om iets op te schrijven, want dan wordt het iets duidelijker (soms) naja, het is een beetje je gedachtes op een rij zetten (niet letterlijk ![]() ik doe het ook meestal voordat ik naar bed ga, soms een heel lang verhaal, soms alleen die dag maar meestal als ik alles op heb geschreven kan ik ook beter slapen, omdat ik er dan niet meer zoveel aan denk |
![]() |
|
ik ben nou ongeveer aan mijn derde dagboek bezig, ik schrijf er bijna dagelijks in. Het is erg leuk om het weer terug te lezen, plus ik verbeter mijn schrijfstijl, ook belangrijk. Mijn grote droom is namelijk een boek schrijven, maar ik weet niet of dat ooit zal lukken...
Plus, als ik dingen opschrijf kan ik ze vaak van me afzetten, ik krijg er meer rust door. En ik kan dingen met mezelf bespreken, dingen waar ik (nog) geen raad mee weet enzo..vaak kom ik dan tot een beslissing. ja, ik ben een meisje, het zal idd wel iets meisjesachtig zijn..
|
Ik heb er ook heel lang eentje gehad. Ik heb er eigenlijk nog steeds een, maar ik schrijf er nooit meer in. Als iets me dwars zit oid, praat ik liever dan rustig te gaan zitten en het op te schrijven. En ik voel er ook niet veel voor van die alledaagse dingen in een dagboek bij te houden. Is later inderdaad wel leuk, om dagboeken van vroeger door te bladeren
![]() |
![]() |
|
Ik ben een jongen maar houdt toch sinds kort een 'dagboek' bij... Niet zozeer een dagboek, maar meer een hoop losse blaadjes waarop ik gewoon alles schrijf dat me dwarszit. Vaak is het resultaat dan gewoon een blaadje met een paar honderd keer dezelfde tekst erop of iets dergelijks, maar soms schrijf ik ook wel iets samenhangends... Soort schrijftherapie denk ik
![]() Ik weet niet of je dat ook als dagboek kunt zien... maargoed |
![]() |
|
Ja, maar echt trouw ben ik niet. Schrijf er alleen in als er een bepaald (overheersend) gevoel door me heen gaat (positief of negatief), dat er even 'uitgeschreven' moet worden. Sommige delen die ik heb opgeschreven zijn dus erg onduidelijk, maar zelf begrijp ik ze en daar gaat het om
![]() Dat zijn nu ongeveer 3 schriften. Verder heb ik een tijd geproberd de gebeurtenissen van een periode van mn leven op te schrijven, maar halverwege die periode (schrift 3) ben ik ermee gestopt en er niet meer aan verder gegaan. Wel jammer eigenlijk, toen wist ik nog veel dingen in detail, nu niet meer.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het Dagboek Van Anne Frank blijkt literair bedrog. Folkmann | 24 | 17-07-2005 22:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[dagboek] het dagboek van een junkie (kort) CyWu | 42 | 19-01-2005 15:05 | |
Psychologie |
Het Grote Dagboeken Topic Miracle | 60 | 19-06-2004 18:07 | |
De Kantine |
dagboeken en andere privacygevoelige zaken stout! | 21 | 19-11-2002 20:15 | |
De Kantine |
Dagboek vol seksuele ervaringen Utrechtse studentes online. kHebTrekInWatLekkers | 68 | 18-11-2002 16:09 | |
Psychologie |
In een dagboek schrijven... wat voor nut/doel heeft 't voor jou? Signy | 60 | 29-10-2002 19:32 |