Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2002, 11:00
luckyleo
luckyleo is offline
Wie van jullie houd er een dagboek bij?
Zo ja, waarom en hoevaak schrijf je erin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 11:47
Gonzo
Gonzo is offline
Nop. Geen tijd voor.

En btw: de beste herinneringen blijven in mijn hoofd zitten .
Oud 28-08-2002, 12:11
Verwijderd
Ik heb wel een dagboek
eerder schreef i er af en toe wel us wat in.
Nu bewaar ik er alleen belangrijke dingen in.. brieven mailtjes ofzo.. ook dingen die ik zelf ergens op heb geschreven en dan erin plak
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 12:15
machine_gun
machine_gun is offline
ik houd het meestal niet langer vol als 2 dagen, dan heb ik er wel genoeg van. Want eigenlijk vind ik het best nutteloos...waarom zou je het opschrijven als je het zelf meemaakt...

misschien wel leuk voor later ofzo, maja dan kan je het idd ook gewoon onthouden..majaaa zal wel aan mij liggen...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 12:44
Rhinus
Rhinus is offline
Ik niet. Ik schrijf wel soms verhalen die voor een klein deel op mijn leven gebaseerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 12:47
kastdeur
kastdeur is offline
ik niet.

ik heb geen behoefte om alles op papier te zetten.
vroeger had ik er wel één, zoals elk meisje maar ik schreef er zelden in en daar kon ik me wel heel schuldig over voelen

een tijd geleden heb ik hem verbrand ik zou toen met de bus naar spanje en dacht dat als ik dan dood zou gaan niemand iig mijn dagboek zou kunnen lezen...

dus
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 14:42
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Gonzo schreef:
Nop. Geen tijd voor.

En btw: de beste herinneringen blijven in mijn hoofd zitten .
...en op foto's
Oud 28-08-2002, 14:54
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Mja ik,
schrijf paar keer per week erin.. Gewoon vin ik leuk.. = leuk voor later.
Oud 28-08-2002, 15:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Neu, kheb vroeger wel een dagboek gehad toen ik een jaar of 8 was
Oud 28-08-2002, 15:21
Esmée
Esmée is offline
Heb t heel lang gehad. Van m'n zesde tot m'n dertiende eentje, die is helemaal vol, en toen nog van m'n veertiende tot m'n zestiende zoiets, die is nu halfvol maar ik schrijf er nooit meer in, geen behoefte meer aan/zin meer in/tijd meer voor. Wel leuk om terug te lezen
Oud 28-08-2002, 15:24
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
n0px0rz, vroeger wel is gehad d8 ik
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:44
Sommetje
Sommetje is offline
Ik wel. `k Ben zo'n beetje de enige. Ik vind het wel leuk en zoveel moeite is het niet. Het heet niet voor niets dagboek en ik schrijf er dus (bijna altijd) dagelijks in. Soms veel, maar soms wat minder. Dat hangt van mijn tijd en mijn inspiratie af.
Oud 28-08-2002, 16:24
Verwijderd
Iedere avond voor ik ga slapen heel even een stukje. Niet over gebeurtenissen, maar vooral over gevoelens en gedachtes. Ik heb het nodig. Ik heb er al een stuk of 10 denk ik, zeker de afgelopen paar jaar veel volgeschreven. Ik wil mn oude ook verbranden, omdat ik zo een periode afsluit, maar ik durf niet
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:40
UnUsual
UnUsual is offline
ik heb er wel een, en soms heb ik mijn periodes dat ik veel schrijf. maar daartussen dan weer nooit , of alleen als ik me verveel
Oud 28-08-2002, 16:52
Verwijderd
ik heb er wel een, en soms schrijf ik tijdenlang elke dag, maar op dit moment heb ik eigenlijk al vier maanden niet geschreven... ik vind het wel fijn om wat ik denk op papier te zetten, en bovendien is t een manier om m'n schrijfstijl te oefenen, ik probeer wat ik opschrijf een beetje verhalerig te doen...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:51
BBEM
BBEM is offline
ik heb wel een soort van dagboek alleen ik schrijf er niet zo vaak in alleen als ik echt iets kwijt moet, dus een keer in de maand ofzo
Oud 28-08-2002, 17:57
luckyleo
luckyleo is offline
alleen meiden denk die er bijhouden?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:03
Secreet
Secreet is offline
My life is my secret...
Secrets are my life
Oud 28-08-2002, 18:10
Paulaah
Paulaah is offline
Ik heb er wle 1 ja..
Soms schrijf ik er een maand of 2 niet in.. Andere keer is het elke dag.. Net als het bij me opkomt en als ik er zin in heb..

Waarom? ik wil dan mijn verhaal kwijt maar kan het aan niemand kwijt dus dan maar opschrijven..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:13
Talon
Talon is offline
Citaat:
Paulaah schreef:
Ik heb er wle 1 ja..
Soms schrijf ik er een maand of 2 niet in.. Andere keer is het elke dag.. Net als het bij me opkomt en als ik er zin in heb..

Waarom? ik wil dan mijn verhaal kwijt maar kan het aan niemand kwijt dus dan maar opschrijven..
hm..
bel dan 0900-1450
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:18
woefke
woefke is offline
Ikkeuh, ik probeer er elke dag in te schrijven. Maar meestal ben ik te moe, en lukt het niet om elke dag te schrijven. Maar ik probeer zeker, 1 keer in de week.
Oud 28-08-2002, 18:20
xsten
xsten is offline
Heb er heel lang één gehad (nou ja twee), maar schreef er alleen dingen in die ik op dat moment voelde en meer als frustratie van me af schreef of omdat ik ze aan niemand kon vertellen. Later schreef ik achterin ook de jongens op waar ik mee gezoend had.
Ik schrijf er nu nooit meer in. Geen behoefte meer aan...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:41
heavinly
heavinly is offline
Ja, ik schrijf iedere avond eigenlijk. Ik ben nu aan mn 6e ( ) dagboek bezig alweer. Achteraf kan ik ieder dagboek op zich als een aparte periode van mijn leven zien, als ik die dagboeken ook bekijk weet ik ook echt wat erin staat (als in: welke 'belangrijke' gebeurtenissen in die periode zijn gebeurd). Ik doe het omdat ik heel erg graag schrijf en ik me op papier goed kan afreageren (klinkt heel stom ). Ik vind het nu ook al leuk om te lezen hoe ik vorig jaar of 4 jaar geleden dacht (hoewel, soms denk ik echt: hoe kun je dat nou denken/doen).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:45
Mara
Mara is offline
Ik heb er wel een, maar ik schrijf er bijna nooit in..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:47
the tourist
the tourist is offline
Ik heb er een stuk of 4 , maar ik schrijf er eigenlijk nooit in. Ik neem mezelf wel vaak voor om dat wel te doen, alleen ik hou het meestal maar iets van 2 dagen vol!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 18:52
Frida
Frida is offline
Ik heb een hele poos dagboeken gehad, ik schreef dan aan iemand, soort brieven enzo, nu neem ik dr geen tijd meer voor(weinig toch)
Oud 28-08-2002, 19:25
zeep007
zeep007 is offline
ik heb vanaf mn zevende in dagboeken geschreven en ik doe het nog steeds maar dan niet dagelijks. Meestal om alles van me af te schrijven. Het is wel grappig om 11 jaar van je leven terug te lezen, vooral de kinderlijke stukjes.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
machine_gun schreef:
ik houd het meestal niet langer vol als 2 dagen, dan heb ik er wel genoeg van. Want eigenlijk vind ik het best nutteloos...waarom zou je het opschrijven als je het zelf meemaakt...

misschien wel leuk voor later ofzo, maja dan kan je het idd ook gewoon onthouden..majaaa zal wel aan mij liggen...
same here
Oud 28-08-2002, 19:31
SuuS
SuuS is offline
nop geen tijd voor...maarja zoals machine gun het al zei: je maakt ut toch zelf mee...waarom zou je het dan nog eens willen opschrijven? Voor je kleinkinderen misschien? Of voor je eigen kinderen? Nou, mij kennende heb ik dat dagboek dan alweer weer kwijtgeraakt...
Oud 28-08-2002, 20:13
Verwijderd
ik heb wel een dagboek
soms schrijf ik er iedere dag in, en nu in de vakantie een hele poos al niet meer
maar soms is het gewoon makkelijker om iets op te schrijven, want dan wordt het iets duidelijker (soms)
naja, het is een beetje je gedachtes op een rij zetten (niet letterlijk )
ik doe het ook meestal voordat ik naar bed ga, soms een heel lang verhaal, soms alleen die dag
maar meestal als ik alles op heb geschreven kan ik ook beter slapen, omdat ik er dan niet meer zoveel aan denk
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 21:03
Krugdinho
Krugdinho is offline
nop al zou ik er wel 1 hebben zou ik er toch nooit wat inschreven
Oud 29-08-2002, 15:47
iron-flower
iron-flower is offline
ik heb wel een daboek, eerst schreef ik er elke dag in..maar de laatste tijd heb ik er niet zo veel tijd voor, maar het lucht meestal wel op vind ik
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:23
Black Bird
Black Bird is offline
Ik heb een dagboek. Die ligt in mijn bed, en ik schrijf er vrijwel elke avond voor het slapen in. Ik ben nu bezig in mijn 10e ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:24
mad operator
mad operator is offline
ik zeg wel elke avond DAG-BOEK
Oud 29-08-2002, 19:54
*lune*
*lune* is offline
ik heb wel een schrift.. en daar schrijf ik meestal alleen in als er iets is wat ik ff aan niemand kwijt kan... en dan is het meestal ook wat duidelijker voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:04
sase
sase is offline
ik ben nou ongeveer aan mijn derde dagboek bezig, ik schrijf er bijna dagelijks in. Het is erg leuk om het weer terug te lezen, plus ik verbeter mijn schrijfstijl, ook belangrijk. Mijn grote droom is namelijk een boek schrijven, maar ik weet niet of dat ooit zal lukken...

Plus, als ik dingen opschrijf kan ik ze vaak van me afzetten, ik krijg er meer rust door. En ik kan dingen met mezelf bespreken, dingen waar ik (nog) geen raad mee weet enzo..vaak kom ik dan tot een beslissing. ja, ik ben een meisje, het zal idd wel iets meisjesachtig zijn..
Oud 29-08-2002, 20:07
vixen
vixen is offline
ik. Nu minder, maar toen k me niet zo prettig voelde elke dag. Daardoor snapte ik alles wat er gebeurde en wat ik deed beter.
Oud 29-08-2002, 20:46
iebke*
iebke* is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Mja ik,
schrijf paar keer per week erin.. Gewoon vin ik leuk.. = leuk voor later.
same here !
Oud 29-08-2002, 21:00
Roos
Roos is offline
ik heb er wel een, maar schrijf er nooit meer in sinds de 3e.
Oud 29-08-2002, 22:06
Shock
Shock is offline
neuh, de belangrijkste gebeurtenissen blijven me toch wel bij
Oud 29-08-2002, 22:31
the exploding boy
the exploding boy is offline
'k heb een dromendagboek
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 01:51
maar
maar is offline
Ik heb er ook heel lang eentje gehad. Ik heb er eigenlijk nog steeds een, maar ik schrijf er nooit meer in. Als iets me dwars zit oid, praat ik liever dan rustig te gaan zitten en het op te schrijven. En ik voel er ook niet veel voor van die alledaagse dingen in een dagboek bij te houden. Is later inderdaad wel leuk, om dagboeken van vroeger door te bladeren
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 02:05
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
nop
Oud 30-08-2002, 11:09
TMLWKY
TMLWKY is offline
Ik ben een jongen maar houdt toch sinds kort een 'dagboek' bij... Niet zozeer een dagboek, maar meer een hoop losse blaadjes waarop ik gewoon alles schrijf dat me dwarszit. Vaak is het resultaat dan gewoon een blaadje met een paar honderd keer dezelfde tekst erop of iets dergelijks, maar soms schrijf ik ook wel iets samenhangends... Soort schrijftherapie denk ik

Ik weet niet of je dat ook als dagboek kunt zien... maargoed
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 13:07
lady_x
lady_x is offline
Nja ik, een boek met losse blaadjes erin, ik schrijf graag over dingen die gebeuren of over mijn humeur, of gewoon als uitlaatklep. Heb ik nu niet veel aan, maar misschien wel later.
Oud 30-08-2002, 13:52
girl18
girl18 is offline
ja ik heb een dagboek.. schrijf er nog steeds elke dag in..
Oud 30-08-2002, 14:25
Monica
Monica is offline
Ja, maar echt trouw ben ik niet. Schrijf er alleen in als er een bepaald (overheersend) gevoel door me heen gaat (positief of negatief), dat er even 'uitgeschreven' moet worden. Sommige delen die ik heb opgeschreven zijn dus erg onduidelijk, maar zelf begrijp ik ze en daar gaat het om
Dat zijn nu ongeveer 3 schriften.

Verder heb ik een tijd geproberd de gebeurtenissen van een periode van mn leven op te schrijven, maar halverwege die periode (schrift 3) ben ik ermee gestopt en er niet meer aan verder gegaan. Wel jammer eigenlijk, toen wist ik nog veel dingen in detail, nu niet meer.
Oud 30-08-2002, 21:30
Denise84
Denise84 is offline
ik houd er geen ij. Heb er wel een. Zo ongeveer een keer in het half jaar zie ik 'm liggen en schrijf er een stukje in.

leuk om later terug te lezen!!
Oud 31-08-2002, 10:01
Rufus
Rufus is offline
'n tijdje gedaan, maar later niet meer, heb geen zin in routine, dat ik altijd in zo'n boek moet schrijven. en als ik 't niet moet doen doe ik 't gewoon niet.
als ik dingen wil herinneren dan denk ik na
Oud 31-08-2002, 10:14
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
Wie van jullie houd er een dagboek bij?
Ik
Zo ja, waarom en hoevaak schrijf je erin?
Om dingen te verwerken, als herinnering voor later, bijna elke dag, hangt van mn stemming af.
Reageren

Regels voor berichten