Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2002, 18:44
Giggle
Giggle is offline
als jullie hierbij goede argumenten weten, voor en tegen.

Doei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2002, 18:48
mcsun
mcsun is offline
Ach nee joh, ga toch weg. Sinterklaas is de ultieme superalto. Al járen gaat hij gekleed in het gewaad waar hij zelf voor koos zonder zich te conformeren aan mode-grillen en kleding-hypes.

Sint, ga zo door
Oud 12-11-2002, 18:53
LoeLoe
LoeLoe is offline
Mjah hij is al jaren zo waarom zouden we hem veranderen? Ik weet niks wat hem moderner zou kunnen maken?
Oud 12-11-2002, 18:59
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
LoeLoe schreef:
Mjah hij is al jaren zo waarom zouden we hem veranderen? Ik weet niks wat hem moderner zou kunnen maken?
Gillette Sensor Excel
Oud 12-11-2002, 19:05
Santje03
Santje03 is offline
+Hij past niet meer in onze tijd, hopeloos verouderd, aandacht neemt af, dé manier om dat tegen te gaan: een nieuw jasje,
+Aan zijn laatste nieuwe kleding (afgel. za.) is al af te leiden dat veel mensen vinden dat hij moderner gekleed moet zijn: Frans Molenaar (z. bekende, moderne en goede couturier) heeft hem aangekleed, al moderner dan hij was,
+Hij heeft nu te veel overeenkomsten met de kerstman: decemberfeest, cadeautjes, witte baard, tabberd, paard/rendieren... straks wordt het kinderfeest één groot commercieel en concurrerend geheel!

-Sinterklaas is een eeuwenoude traditie, daar ga je niet zomaar iets aan veranderen, tradities moet je in ere houden,
-Kinderen zullen hem niet meer herkennen als 'Sinterklaas' en van hem schrikken,
-Het wordt ontzettend duur om voor alle Sinterklazen in Nl nieuwe en totaal andere kleding aan te schaffen (wat dus nodig zal zijn),
-Sinterklaas is een heilig figuur en heiligen hebben op afbeeldingen een bepaalde klassieke manier van kleden, wanneer je Sinterklaas' kleding wijzigt, lijkt hij niet meer op de heiligman die hij uitbeeldt.
Oud 12-11-2002, 19:09
Verwijderd
jooooooooh.. we maken gewoon een hippie van em.. jaaaaaaaaaaa met zijn gabberpieten.. te hip!!

nee dus, traditie is traditie..vind ik..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:15
Boogie
Boogie is offline
---> De Kantine?

Sinterklaas is juist het voorbeeld van traditie. Dat moet je niet veranderen.
Oud 12-11-2002, 19:17
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Milk schreef:
jooooooooh.. we maken gewoon een hippie van em.. jaaaaaaaaaaa met zijn gabberpieten.. te hip!!

LOL

Ik vind het wel fijn zo, gaat toch om de cadeautjes, niet om de kleding ?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:19
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Boogie schreef:
---> De Kantine?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:23
mocrodealer
mocrodealer is offline
weet je wat hij moet doen
een diesel broek en DKNY truitje met een kruis er op en hij hoeft die stomme boek ook niet kan hij vervangen door een laptop en natuurlijk puma s
en die paard moet vrijgelaten worden in ruil voor een golf gti gaat sneller
leuke mensen zijn jullie
mensen herkennen hem en vinden hen leuk omdat hij zo blijft

ik heb ook goeie plannen met de kerstman
Oud 12-11-2002, 19:28
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Santje03 schreef:

*knip*
+Hij heeft nu te veel overeenkomsten met de kerstman: decemberfeest, cadeautjes, witte baard, tabberd, paard/rendieren... straks wordt het kinderfeest één groot commercieel en concurrerend geheel!
*knip*
De kerstman is afgeleid van de sint Ik vind dat je het niet moet veranderen. Het is traditie en dat moet je niet gaan veranderen.
Oud 12-11-2002, 19:30
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Milk schreef:

Oud 12-11-2002, 19:34
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
ieke schreef:
De kerstman is afgeleid van de sint Ik vind dat je het niet moet veranderen. Het is traditie en dat moet je niet gaan veranderen.
als je sinterklaas heel raar uitspreekt dan klinkt het ook als santa(sinter) claus(klaas)
daar komt het dus vandaan santa claus

(heb ik eens gehoord)
Oud 12-11-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef:
Gillette Sensor Excel
dat wilde ik ook zeggen...

En Sint moet in een glitterpakje
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:46
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
zwarten waren tot 1900 hulpjes. Het is niet gepast ze nog steeds zo uit te beelden (ik weet dat het make-up is maar het suggereert dat ze zwart zijn).

Alternatief? euhm
schaars geklede dames?
Oud 12-11-2002, 19:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Oneens, Sinterklaas mot zijn kleren behouden, tis namelijk (zogenaamd) een goedheiligman en die dragen dat soort kleding. En als-ie niet zo gekleed is, is de traditie eraf.
Oud 12-11-2002, 20:08
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
hmz, volgus mij is de sint juist weer in opkomst...weer populairder..dus houden zo, Sinterklaas , ik vind het wel (sinter)classy!( I crack myself up)
Anyway: Waar bemoeien jullie je mee? De sint zeurt toch ook niet over jullie kleding?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:20
CraigDavid
CraigDavid is offline
jaaaaa!!!
hij moet karl kani aan en zo veel gouden kettingen om dat zijn nek breekt
en de zwarte pieten moeten natuurlijk vervangen worden door zwarte schaars geklede vrouwen
en wests-die moet op zijn voorhoofd gebrandmerkt worden

fake-thug-RnB-rap is zooo in
Oud 12-11-2002, 20:29
Verwijderd
Ik zou zeggen, zwarte klaas .. zwarte gothic jurk aan, omgekeerd kruis, ook op z'n zwarte mijter (dan natuurlijk donkerpaars kruis..) , 3 puntige vork (ja dat zo'n ' duivels' geval ja..) , witte make up, zwarte in een punt gedraaide sik en lange nagels.

*wacht geduldig op Within Temptation's "See there comes the steamboat" en duistere nieuwe singeltje van After Forever: "see the moon shines through the trees"

-ikverveelmeja-
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:39
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Tuurlijk niet... je kan de Kerstman toch ook niet ineens een groen boswachterspak aandoen en zijn baard weghalen (ik zeg maar wat..), dan is het toch geen Kerstman meer? Dan is het een groende bosaap ofzo.. Maar wat ik probeer te zeggen is dat dat hetzelfde is met Sinterklaas. Die man hoort bij die kleding en als dat veranderd wordt, is het gewoon geen Sinterklaas meer.
Oud 12-11-2002, 21:10
mcsun
mcsun is offline
Ik vrees trouwens dat de sint, wil hij werkelijk nog bij grote delen van de bevolking in de smaak blijven vallen zijn hoofd kaal zal moeten scheren, herman de butler in dienst moeten nemen en zijn aversie tegen Ad Melkert openlijk moeten uiten.
Oud 12-11-2002, 21:17
Optima
Optima is offline
dit zou je NIET tegen mijn oude latijn leraar moeten zeggen. Hij is namelijk lid van het officiele sinterklaasgenootschap en heeft zelfs zijn zoon nicolaas genoemd...

wat ik ervan vind: sinterklaas moet zichzelf blijven. In deze tijd verliezen we onszelf toch in allerlei zaken die niet van belang zijn. Laat sint zoals hij is, kinderen kijken toch niet naar zijn outfit, althans ik heb me nooit afgevraagd waarom hij in een mijter liep en een jurk, ik wist nieteens dat het een heilige was.
Het gaat om de sfeer die er gecreerd word, en dat is ouderwets gezellig ( typische uitdrukking)

sinterklaas hoeft niet te integreren met deze tijd!
Oud 13-11-2002, 08:49
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
punxnotdead schreef:
als je sinterklaas heel raar uitspreekt dan klinkt het ook als santa(sinter) claus(klaas)
daar komt het dus vandaan santa claus

(heb ik eens gehoord)
Santa Claus is idd een verbastering van sinterklaas.
Oud 13-11-2002, 09:11
Verwijderd
Ze kunnen er beter een herdenking van maken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:48
Miracle
Miracle is offline
onzin, ik vind hem goed zoals hij nu is, tis traditie zo en beetje jeugdsentiment zit er ook aanvast
Oud 13-11-2002, 15:54
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
dreen schreef:
onzin, ik vind hem goed zoals hij nu is, tis traditie zo en beetje jeugdsentiment zit er ook aanvast
yups...
Oud 14-11-2002, 13:42
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Optima schreef:
dit zou je NIET tegen mijn oude latijn leraar moeten zeggen. Hij is namelijk lid van het officiele sinterklaasgenootschap en heeft zelfs zijn zoon nicolaas genoemd...
is dat niet de abt? verdacht...
Reageren

Regels voor berichten