Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 19:08
Verwijderd
Tot welke staatkundige nationaliteit zou jij je nou nog wel eens willen laten naturaliseren? Dus vrijwillig afstand doen van je Nederlanderschap en een andere nationaliteit kiezen? En waarom? Wat bevalt je eraan, de volksaard, de mentaliteit, het klimaat?

Tell me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2002, 19:11
OrangeWedge
OrangeWedge is offline
zeker wel 'New Zealand'.... divers landschap... diverse cultuur (die ze stiekum al niet meer hebben....)
maar goed; ik wil eigenlijk een wereld burger zijn, kheb nog veel te weinig gezien op deze planeet
(voordat ik weer m'n ufo instap )
Oud 28-07-2002, 19:27
Sommetje
Sommetje is offline
Ik ben tevreden met het Nederlander-zijn. Ik zou niet weten, waarom ik een andere nationaliteit zou aannemen.

Wat zou jij eigenlijk willen?
Oud 28-07-2002, 19:30
DaaF
DaaF is offline
Jamaica.

Gewoon een ontiegelijk stoer land. Het straalt gewoon een relaxte sfeer uit. En ook mooi landschap enzo.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:30
Verwijderd
Ik zou wel Belg willen zijn

Niet om bepaalde forummers stroop om de mond te smeren, maar ik vind het gewoon een charmant landje...net wat Bourgondischer en hartelijker dan Nederland. En ze hebben leuk constitutioneel recht
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:31
Optima
Optima is offline
...

ik zit al lang naar dit scherm te staren

maar eigenlijk ben ik er helemaal niet trots op dat ik mens ben

laat staan dat ik er dan een nationaliteit aan ga koppelen om het mooier te doen laten lijken ( zohee3 werkwoorden )
Oud 28-07-2002, 19:33
DaaF
DaaF is offline
Citaat:
Optima schreef:
...

laat staan dat ik er dan een nationaliteit aan ga koppelen om het mooier te doen laten lijken ( zohee3 werkwoorden )
Nu nog een spatie en we zijn allemaal blij..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef:
Hmm, dat vind ik spijtig om te horen, hoewel ik zelf niet zal zeggen dat ik het wél ben. Nog los van het feit dat het een beetje moeilijk wordt om trots te zijn op je mens-zijn of je nationaliteit, aangezien je daar geen reet voor hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:37
Optima
Optima is offline
Citaat:
nare man schreef:

Hmm, dat vind ik spijtig om te horen, hoewel ik zelf niet zal zeggen dat ik het wél ben. Nog los van het feit dat het een beetje moeilijk wordt om trots te zijn op je mens-zijn of je nationaliteit, aangezien je daar geen reet voor hebt gedaan.
nee maar ik zat te denken: welke nationaliteit is een vredelievend volk waar je nooit wat van hoort die een zeer hoog ontwikkelde beschaving heeft opgebouwd zonder over andermans rus te gaan...

eigenlijk geeneen...
Oud 28-07-2002, 19:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Niet speciaal een nationaliteit. Ik blijf mezelf of ik nou nederlands, belgisch, frans of canadees ben.

Wel zou ik nog graag een keer de Friese taal echt goed leren spreken, zodat ik enigszins met mijn familie mee kan praten....
Oud 28-07-2002, 19:45
OrangeWedge
OrangeWedge is offline
Citaat:
Optima schreef:
...

Hey ! Cheer up.... Be Proud!
ennu; het gaat er juist om dat je tevreden bent met jezelf, ondanks alles......
Oud 28-07-2002, 19:48
Optima
Optima is offline
Citaat:
OrangeWedge schreef:

ennu; het gaat er juist om dat je tevreden bent met jezelf, ondanks alles......
..oke ik heb een LEUK leven, daar niet van

maar MENS zijn is niet iets om trots op te zijn. Kijk dagelijks in de krant,: weer 42 hutus gedood. Weetje hoe erg dat is, stel je voor 42 familieleden te verliezen, en stel je dan voor hoe het is om dood te gaan. En wie doden deze mensen: DE MENSHEID

ook onze hele beschaving is opgebouwd uit ondere uitroeien ( hoe paradoxaal het ook mag klinken)
Oud 28-07-2002, 19:54
OrangeWedge
OrangeWedge is offline
Citaat:
Optima schreef:

..oke ik heb een LEUK leven, daar niet van

maar MENS zijn is niet iets om trots op te zijn. Kijk dagelijks in de krant,: weer 42 hutus gedood. Weetje hoe erg dat is, stel je voor 42 familieleden te verliezen, en stel je dan voor hoe het is om dood te gaan. En wie doden deze mensen: DE MENSHEID

ook onze hele beschaving is opgebouwd uit ondere uitroeien ( hoe paradoxaal het ook mag klinken)
Ja.... you r right...
maar wie zegt dat je als persoon de mensheid vertegenwoordigd?!?
You're an indivitual... just like the bird, the cow, the worm and the whale!
Oud 28-07-2002, 20:39
Boogie
Boogie is offline
ik zou nooit willen naturaliseren, hooguit tot halve Belg
Oud 28-07-2002, 21:39
Shock
Shock is offline
ik ben wie ik ben... of ik nou een Nederlandse nationaliteit heb of een andere, whatever?
Oud 28-07-2002, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef:
ik ben wie ik ben... of ik nou een Nederlandse nationaliteit heb of een andere, whatever?
Citaat:
de volksaard, de mentaliteit, het klimaat
Improviseren knul
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:48
Shock
Shock is offline
Citaat:
nare man schreef:

Improviseren knul
Wat klopt er niet in mijn reply? Ik wilde zo'n beetje hetzelfde zeggen als martijn1985, was misschien niet zo duidelijk
Oud 28-07-2002, 21:50
Severus
Severus is offline
Ik denk dat ik me wel zou willen laten naturaliseren tot Engelse of Amerikaanse of Australische. Misschien ook nog wel tot Canadese, maar daar ben ik toch wat minder enthousiast over.

Nee, ik denk dat ik gewoon lekker Nederlandse blijf. Ik zou me ook Nederlandse blijven voelen, ook al liet ik me naturaliseren. Ik ben geboren en getogen in Nederland, voor mij (innerlijk gezien) zal mijn nationaliteit altijd Nederlandse zijn.

Ripper
Oud 28-07-2002, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef:
Wat klopt er niet in mijn reply? Ik wilde zo'n beetje hetzelfde zeggen als martijn1985, was misschien niet zo duidelijk
Nouja, ik bedoelde meer uitlatingen te ontlokken over de volksaard en mentaliteit van het volk waar je toe (zou willen) beho(o)rt(en).

Maar goed, als het je niks kan schelen kan dat natuurlijk ook. Ik persoonlijk voel me dus meer tot België aangetrokken dan tot Nederland, bijvoorbeeld, zoals ik boven al zei
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 22:01
Shock
Shock is offline
Citaat:
nare man schreef:

Nouja, ik bedoelde meer uitlatingen te ontlokken over de volksaard en mentaliteit van het volk waar je toe (zou willen) beho(o)rt(en).

Maar goed, als het je niks kan schelen kan dat natuurlijk ook. Ik persoonlijk voel me dus meer tot België aangetrokken dan tot Nederland, bijvoorbeeld, zoals ik boven al zei
Nej wat dat betreft voel ik me in Nederland best goed thuis. Het enige wat ik zonde vind is dat Nederlanders vaak zo geregeld zijn (heb ik zelf ook in bepaalde mate), dus om 18.00 aardappeltjes met biefstuk en doperwten eten enzow
Oud 28-07-2002, 22:37
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Naja, iets Scandinavisch of ergens richting Zwitserland of Oostenrijk.

Maar Duitsland zal wel goedkoper zijn. :/
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 23:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Misschien wel Nederlandse, omdat Nederlanders nu eenmaal doorgaans iets spontaner zijn.
Of Egyptische, omdat die een mooie cultuur hebben (en niet alleen de oud-egyptische) en veel egyptenaren iets speciaals uitstralen (dat heb ik ook bij Indiërs btw).
Of Franse (Parijse) omdat Parijs een enorm mooie elegante stad is en ik me er op m'n gemak voel. Wel veel arrogante mensen daar .
Of Polynesische, omdat het leven me daar veel vrijer en natuurlijker lijkt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 23:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Tot welke staatkundige nationaliteit zou jij je nou nog wel eens willen laten naturaliseren? Dus vrijwillig afstand doen van je Nederlanderschap en een andere nationaliteit kiezen? En waarom? Wat bevalt je eraan, de volksaard, de mentaliteit, het klimaat?

Tell me!
Italiaan, waarom? Enige land dat me echt aantrekt...vanwege het klimaart en inderdaad de volksaard.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 04:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Of Polynesische, omdat het leven me daar veel vrijer en natuurlijker lijkt.
Er bestaat geen Polynesische nationaliteit.

Ikzelf ga denk ik voor de Duitse nationaliteit. Duitsland is een prachtig land, met een over het algemeen veel prettiger bevolking dan Nederland, meer cultuur, meer landschap dat de moeite waard is, meer politieke invloed, en zo voort. Bovendien nog een mooie taal ook.
Oud 29-07-2002, 06:14
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik word Turk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2002, 09:39
Monica
Monica is offline
Ok, ok.. nu gaan er een paar mensen opkijken ofzo.. Belgische nationaliteit. Al moest ik weg uit Nederland, dan zou ik naar België gaan. Het komt zo vredig en vriendelijk op me over, ja lastig uitleggen. Ik heb dit al wel een paar jaar. Spreek er ook veel met mn moeder over, ze zou zo met me meegaan

Maar toch, echt uit Nederland weggaan zal ik voorlopig nog niet willen.. Ik voel me hier prima, klaag niet over mijn nationaliteit, dus waarom vertrekken?
Oud 29-07-2002, 11:16
Gonzo
Gonzo is offline
Zeker weten Belgisch. Omdat België mij in allerlei vormen meer aantrekt dan Nederland. Die gemoedelijkheid onder de bevolking - heerlijk
Oud 29-07-2002, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Gonzo schreef:
Zeker weten Belgisch. Omdat België mij in allerlei vormen meer aantrekt dan Nederland. Die gemoedelijkheid onder de bevolking - heerlijk
Precies!

Ik hoef maar naar een serie als Flikken te kijken en ik ben helemaal verkocht

En ik maak ook geen grap, ik denk er serieus over om als ik klaar ben met m'n studie Rechten naar België te gaan en Belg te worden
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 11:31
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
nare man schreef:

Precies!

En ik maak ook geen grap, ik denk er serieus over om als ik klaar ben met m'n studie Rechten naar België te gaan en Belg te worden

Mijn ouders verhuizen in November naar Moerbeke onder de rook van Gent. Heerlijk huis hebben ze daar gekocht, maar ik ga het eerst op mezelf een tijdje proberen in Maastricht. Maar uiteindelijk zou ik ook in België willen leven en werken. Vooral Antwerpen is een stad die mijn hart heeft veroverd .
Oud 29-07-2002, 11:56
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef:

Precies!

Ja! Allemaal nr België komen!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 11:58
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Gonzo schreef:

Mijn ouders verhuizen in November naar Moerbeke onder de rook van Gent. Heerlijk huis hebben ze daar gekocht, maar ik ga het eerst op mezelf een tijdje proberen in Maastricht. Maar uiteindelijk zou ik ook in België willen leven en werken. Vooral Antwerpen is een stad die mijn hart heeft veroverd .
A'pen is wel koel ja, alleen lopen er veel agressieve mensen rond.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 15:59
LasT*Hero
LasT*Hero is offline
waar is de tijd dat nederlanders lachtten met belgen

/me is van Mechelen. 30 km onder Antwerpen.

U weze allen welkom
Oud 29-07-2002, 16:31
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Italiaan, waarom? Enige land dat me echt aantrekt...vanwege het klimaat en inderdaad de volksaard.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 17:40
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Er bestaat geen Polynesische nationaliteit.
Nee dat weet ik wel, ik bedoel natuurlijk 1 van de Polynesische eilanden.*gaap* Ik wou veralgemenen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 17:47
REIE
REIE is offline
Citaat:
Boogie schreef:
ik zou nooit willen naturaliseren, hooguit tot halve Belg
Zoals Bart Veldkamp? Anders mocht hij niet meedoen met de Olympische Spelen. Slimme zet.

REIE
Oud 29-07-2002, 17:51
REIE
REIE is offline
Citaat:
OrangeWedge schreef:
zeker wel 'New Zealand'.... divers landschap... diverse cultuur (die ze stiekum al niet meer hebben....)
maar goed; ik wil eigenlijk een wereld burger zijn, kheb nog veel te weinig gezien op deze planeet
(voordat ik weer m'n ufo instap )
Citaat:
Gonzo schreef:
woon er eerst maar een paar jaar, vooral in 't geval van Nieuw Zeeland. Elk land heeft z'n negatieve kanten en die moet je ook zien ipv vaag iets over cultuur roepen. Maar dat wil niet zeggen dat Belgen niet cool zijn! Zeker niet!

REIE
Oud 29-07-2002, 19:31
Verwijderd
Ik zou gaan voor de belgische nationaliteit. Vooral omdat mijn moeder oorspronkelijk belgische is
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 21:08
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Ik ben tevreden met het Nederlander-zijn. Ik zou niet weten, waarom ik een andere nationaliteit zou aannemen.

Wat zou jij eigenlijk willen?

OW BEN JIJ HET
diegene met dat type C34*&@#%$!K-S-UP ???
og onze eigen planeet 97 lichtjaren hiervandaan is eigenlijk veel kewler

relwek leev kjilnegie si naadnavreih nerajthcil &( teenalp negei ezno go
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
geen woord aan toe te voegen
Oud 29-07-2002, 22:15
Shock
Shock is offline
Citaat:
Alex schreef:
Ik zou gaan voor de belgische nationaliteit. Vooral omdat mijn moeder oorspronkelijk belgische is
Mijn moeder is reserve-Belgische... komt uit Zeeuwsch Vlaanderen
Gelukkig ben ik een geboren Sliedrechter, k moet zeggen dat ik nooit naar Zeeland terug zou willen
Oud 30-07-2002, 18:51
euro
euro is offline
Nou ff denken...dan wordt ik een chinees
Oud 30-07-2002, 18:56
Slither
Slither is offline
Aan de ene kant lijkt 't me wel aangenaam om als Fransman op m'n eigen wijngaardje de héle dag in de zon te genieten, aan de andere kant zou 'k wel een Australiër willen zijn
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:00
heavinly
heavinly is offline
Ik wil naar Engeland emigreren, dus ja.. ik wil de Engelse nationaliteit. Ik voel me nu al niet zo heel erg Nederlands
Dit is niet zo'n moeilijke keuze voor me
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:03
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Ik wil naar Engeland emigreren, dus ja.. ik wil de Engelse nationaliteit. Ik voel me nu al niet zo heel erg Nederlands
ik dacht.. jij en piccola vertrekken samen naar Italie

ik blijf in Nederland maar ga het stokbrood uit Frankrijk integreren! En dan ga ik lekker rondreizen tot ik het perfecte land heb gevonden!
Oud 30-07-2002, 19:18
humandoll
humandoll is offline
Ik zou de zweedse nationaliteit nemen. Gewoon omdat ik van Zweden hou. Maarjah, het kan toch nie...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:28
Aurora
Aurora is offline
Ik wil de Spaanse nationaliteit! Ik ben helemaal verliefd op Spanje en alles wat ermee te maken heeft
Oud 30-07-2002, 21:03
OrangeWedge
OrangeWedge is offline
Citaat:
REIE schreef:

woon er eerst maar een paar jaar, vooral in 't geval van Nieuw Zeeland. Elk land heeft z'n negatieve kanten en die moet je ook zien ipv vaag iets over cultuur roepen. Maar dat wil niet zeggen dat Belgen niet cool zijn! Zeker niet!

REIE
kwil niet vervelend zijn.... maark ben meer nieuwzealander dan jij ooit zal zijn
Oud 30-07-2002, 21:17
Shock
Shock is offline
Citaat:
heavinly schreef:
neej niet weggaan!!
Oud 30-07-2002, 21:26
miro
miro is offline
Best een moeilijke vraag dit. Ik ben er niet supertrots op ofzo om nederlander te zijn (vooral niet na......(andere discussie ) Maar ik denk dat de dingen in Nederland (nog) behoorlijk goed geregeld zijn bij bepaalde dingen. Als ik over andere nationaliteiten ga denken dan zijn dr altijd dingen die me niet aanstaan. Of de mentaliteit van de mensen bevalt me niet (in nederland btw ook niet altijd) maar iig kan ik geen andere nationaliteit dan nederlands bedenken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:28
Jones
Zwitser, waarom..de natuur en het klimaat spreken me erg aan .. de mentaliteit ook wel, zwitsers zijn erg aardig, en hun "we horen nergens bij, we zoeken het zelf wel uit" manier van doen vind ik ook wel koel...alhoewel dat niet altijd goed gaat...(WO 2)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten