Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 18:31
maaike0
maaike0 is offline
Hey mensen!

ik ben wel eens nieuwschierig of jullie ook wel eens oppassen op kinderen? Ik ben enigstkind thuis, maarre het lijkt soms wel alsof ik heel veel broertjes en zusjes heb ik pas onwijs vaak op, heb dan ook zo'n 25 kindjes waar ik op pas! Varierend van drie weken tot 12 jaar

En jullie?

liefs maaike
Oud 06-11-2002, 18:32
SuperS
SuperS is offline
ik pas op 2 ventjes van 12 en 10, das pas leuk
Oud 06-11-2002, 18:33
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
SuperS schreef:
ik pas op 2 ventjes van 12 en 10, das pas leuk
haha echt? ik vind jongere kindjes veel leuker
Oud 06-11-2002, 18:41
the tourist
the tourist is offline
Ik heb nog nooit opgepast, en eigenlijk ben ik dat ook niet van plan. Ik heb echt zo´n voorgevoel dat ik dan een baby van de trap af laat vallen ofzo.....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:51
*supahgirlie*
*supahgirlie* is offline
ikkuh heb een broertjuh van 7 jaar waar ik wel es op moet passen...ennuh ik pas ook wel es bij mij buurmeisjes op..die zijn 3,5 en 7...maar ik pas vaker op, iets van 1 keer in de week, bij twe sgattige kindjes...bram is 11 en suze is nu net 9 geworde...bij hun ben ik zo ongweveer al 2 jaar de oppas..en t verdient ook best lekker vin ik
Oud 06-11-2002, 18:53
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Ik heb nog nooit opgepast, en eigenlijk ben ik dat ook niet van plan. Ik heb echt zo´n voorgevoel dat ik dan een baby van de trap af laat vallen ofzo.....
hi lijkt wel op en vriendin van mij: " nee maaik, niet aan mijgeven ik knijp der fijn of ik laat der vallen, ze gaat iig huilen bij mij, dat doen alle baby's" HAHAHAHAHA! kindjes zijn vaak zo lief als ze een beetje goed en niet verwend opgevoed zijn

liefs maaike
Oud 06-11-2002, 18:55
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
*supahgirlie* schreef:
ikkuh heb een broertjuh van 7 jaar waar ik wel es op moet passen...ennuh ik pas ook wel es bij mij buurmeisjes op..die zijn 3,5 en 7...maar ik pas vaker op, iets van 1 keer in de week, bij twe sgattige kindjes...bram is 11 en suze is nu net 9 geworde...bij hun ben ik zo ongweveer al 2 jaar de oppas..en t verdient ook best lekker vin ik
hi! ja ik pas bij de meeste vanaf de geboorte op, is erg leuk hoor, dan groei je beetje met ze mee he! enne het verdient inderdaad lekker! wat vraag je meestal per uur/ wat krijg je? of is dat en onbeschofte vraag

liefs maaike
Oud 06-11-2002, 19:05
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
hi lijkt wel op en vriendin van mij: " nee maaik, niet aan mijgeven ik knijp der fijn of ik laat der vallen, ze gaat iig huilen bij mij, dat doen alle baby's" HAHAHAHAHA! kindjes zijn vaak zo lief als ze een beetje goed en niet verwend opgevoed zijn

liefs maaike
Mijn vader was vroeger ook zo met mij, en het is mij al opgevallen dat ik dat van hem heb geerfd
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:06
SuperS
SuperS is offline
ik pas ook 't liefst niet op 'k heb een hekel aan kinderen, voor 'n half uurtje lukt 't wel maar langer........ bleeeh

achja 't verdient leuk om beetje tv te kijke
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Mijn vader was vroeger ook zo met mij, en het is mij al opgevallen dat ik dat van hem heb geerfd
haha lachen! nee, ik vind het juist grappig dat ik keigoed met kleintjes om kan gaan (al zeg ik het zelf ) en mijn ouders tja die hebben er weinig mee!
*supahgirlie*
*supahgirlie* is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
hi! ja ik pas bij de meeste vanaf de geboorte op, is erg leuk hoor, dan groei je beetje met ze mee he! enne het verdient inderdaad lekker! wat vraag je meestal per uur/ wat krijg je? of is dat en onbeschofte vraag

liefs maaike
neej hoor meestal ligt dat rond de 3 euro per uur..maar ook vaak pakken ze gwoon ff de portemonee en betalen ze beter en bij jouw dan? jah...xie ze ook bes twel veranderen (positief dan he) das echt leuk
liefs marijke
Oud 06-11-2002, 19:09
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
SuperS schreef:
ik pas ook 't liefst niet op 'k heb een hekel aan kinderen, voor 'n half uurtje lukt 't wel maar langer........ bleeeh

achja 't verdient leuk om beetje tv te kijke
een half uurtje haha! ik pas het liefst een hele dag op
Oud 06-11-2002, 19:11
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
*supahgirlie* schreef:
neej hoor meestal ligt dat rond de 3 euro per uur..maar ook vaak pakken ze gwoon ff de portemonee en betalen ze beter en bij jouw dan? jah...xie ze ook bes twel veranderen (positief dan he) das echt leuk
liefs marijke
haha oke dan, ik heb ook meestal 3 euro per uur, alleen soms zijn er gezinnen die 2,5o betalen of 4 euro (die van 4 euro zijn het liefst....haha nee hoor) Binnenkort moet ik op een zondag de hele middag en avond oppassen op een heel lief klein meisje van 2 en een jongetje van 0 en dan is het koopzondag dus gaan we gzellig de stad in met zijn drietjes heerlijk!
Oud 06-11-2002, 19:13
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
een half uurtje haha! ik pas het liefst een hele dag op

*respect*
Oud 06-11-2002, 19:19
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
SuperS schreef:
*respect*
haha ach, als je leuke kindjes hebt om op te passen! Ik heb een onwijs lief en slim buurmeisje!

ze luistert heel vaak en zegt dan heel weinig en soms ratelt ze in 1 x door, maar echt slimme dingen!

laatst had haar moeder haar geleerd het liedje/versje:
van het kleine ding en eerst nog wat eten zei likkepot, etc....weet niet precies hoe het gaat haha!

en zij wist dus ook niet meer hoe het ging en toen ze ze: met de vingertjes 1 voor 1 omhoog: ik wil aandacht, nee ik wil aandacht, nee ik! haha lachen toch, het uiteindelijke verhaal van het versje bergijpt ze
Oud 06-11-2002, 19:25
maaike0
maaike0 is offline
enne het smurfje is nog maar 2,5 enne ik pas ook erg vaak op jasper en thomas:

Jasper (2jaar): maaike jij bent toch een meisje? ik zo:"ja" Zegt die: en ik een jongen he? Jongens hebben toch boerderijen en meisjes rokken haha! ik vond het wl een grappige vergelijking
Oud 06-11-2002, 19:25
Angeles
Angeles is offline
Oppassen bij mensen thuis heb ik nooit gedaan, ik heb wel vaak ingevallen op kinderdagverblijven. Het vaakste heb ik op peuters gepast (anderhalf tot vier), verder op baby's (nul tot anderhalf) en kinderen op de naschoolse opvang (vier tot acht).
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:28
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Oppassen bij mensen thuis heb ik nooit gedaan, ik heb wel vaak ingevallen op kinderdagverblijven. Het vaakste heb ik op peuters gepast (anderhalf tot vier), verder op baby's (nul tot anderhalf) en kinderen op de naschoolse opvang (vier tot acht).
ook leuk werk lijkt me, leek me eerst leuk als bijbaantje ofzow, maar ja ik pas zo veel op nu
Oud 07-11-2002, 16:45
Fleurop
Fleurop is offline
Ik pas zo'n drie keer in de week op.
Twee chinese meisjes van 8 en 10.
Ze zijn best lief, en totaal verschillend. De jongste luistert heel goed, en treuselt niet zo als ze naar bed moet als de oudste. Maar de oudste is iets lichamelijker (kruipt bijvoorbeeld tegen mij aan als we tv kijken).
Zo hebben ze alletwee leuke en niet leuke dingen. Maar het is vaak wel gezellig, en ik verdien best veel. namelijk 3.50 per uur. Toch makkelijk verdient.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:55
-bambi-
-bambi- is offline
ja op drie kindjes van 3, 5, 6 jaar 2x per week
van die half indo kindjes met van die grote bruine ogen haha echt liiiiiiiiefff
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 17:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Neu ik pas nooit op kinderen.
Oud 07-11-2002, 18:44
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
mijn buurmeisje en buurjongetje

maar ze zijn echt onwijs irritant

kheb eigenlijk een hekel aan kinderen
Oud 07-11-2002, 18:59
Sade
Sade is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
ik pas onwijs vaak op, heb dan ook zo'n 25 kindjes waar ik op pas!
Veel!

Ik pas wel eens op kinderen in de buurt als hun ouders me vragen, maar pas iig elke woensdagavond op mijn nichtje van 3
Oud 07-11-2002, 19:15
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik pas ook heel veel op en heb ook heel veel verschillende oppaskindjes. Ze variëren in leeftijd van een paar maanden tot een jaar of twaalf. Ik vind jongere kindjes erg leuk, maar ook met wat oudere kindjes is het altijd heel gezellig.
Oud 07-11-2002, 19:25
Quiana
Quiana is offline
Ik pas best wel vaak op ja..
Meestal bij de buren overdag,
die hebben een jochie van 6,
echt heel erg lief..
Hij is hyperactief, was best wel lastig enzo,
maar nu ken ik m wel redelijk..
Soms pas ik ook wel op andere
kinderen, maar niet echt
dat ik als de babysitter oid bekend sta..
Oud 07-11-2002, 19:54
Ieke
Ieke is offline
Ik pas altijd op mijn buurmeisjes. De ene is 6 en de andere bijna 3.
Oud 07-11-2002, 19:56
Verwijderd
ja, ik pas ook op, op 4 kindjes (2 keer 2 )
op 2 kindjes (remco, 7 en elze, 9) pas ik nou iets van 2 of 3 jaar op *weet niet meer zo precies* maar dat zijn hele lieve kindjes. Remco was in het begin wel heel lastig, hij wou nooit naar bed, en als ie dan eindelijk es in bed lag wou ie niet slapen... Maar nu ik al langer bij em oppas wordt ie steeds liever, maar hij wordt natuurlijk ook ouder.
En elze is altijd al een schatje geweest

Verder pas ik sinds kort op bij Bastijn (net 3) en Claartje (bijna 6) En Bastijn is eigenlijk een heel ondeugend jochie, maar wel lief, en claartje is eigenlijk net zoals remco toen ik pas bij hem oppaste (t zal wel aan de leeftijd liggen)
Alhoewel claartje wel minder erg is als remco. Maar claartje is ook wel een schatje.

Eigenlijk zijn ze allevier wel schattig

en wat ik verdien... bij bastijn&claartje 2,50 per uur en bij remco&elze 12,00 per avond
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 17:26
Doelloos
Doelloos is offline
Ik paste 2 jaar geleden altijd op een 7jarig iemand.., maar daarna nooit weer niet echt mijn soort baantje!!
Oud 08-11-2002, 17:32
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
Hey mensen!

ik ben wel eens nieuwschierig of jullie ook wel eens oppassen op kinderen? Ik ben enigstkind thuis, maarre het lijkt soms wel alsof ik heel veel broertjes en zusjes heb ik pas onwijs vaak op, heb dan ook zo'n 25 kindjes waar ik op pas! Varierend van drie weken tot 12 jaar

En jullie?

liefs maaike
25?? .... Dat is niet oppassen.... dat is een complete crèche!
Oud 08-11-2002, 20:30
Forumtalker
Forumtalker is offline
Ik pas er op 4
Oud 08-11-2002, 20:37
Verwijderd
Ik heb op veel kinderen opgepast, varierend in leeftijd van een paar maanden tot 13 jaar oid. Nu pas ik alleen soms nog op op 't neefje van m'n vriend (=2 jaar) en op m'n buurmeisjes (zijn 4 en 9). Verder heb ik het druk zat met m'n eigen 'kinderen' (m'n katten ).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:58
Esmée
Esmée is offline
Ja ik pas wel eens op, wel alleen bij bekenden. Vind ik altijd wel leuk om te doen En tegenwoordig pas ik vaak op bij mijn twee nieuwe buurmeisjes (ben net verhuisd), de oudste is 2 en de jongste nog erg petit
Geweldig van die kleintjes
Oud 08-11-2002, 22:31
Verwijderd
Oppassers worden zwaar overbetaald, en voor wat?
Een beetje tv kijken en de kinderen een hap brinta in de mond proppen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 22:38
heldin
heldin is offline
Citaat:
gentleman schreef:
precies

tot een ziek kind de hele boel onderkotst, in zn bed plast, een ander kind de harsens inslaat of de avond huilt..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 22:46
scala
scala is offline
Sinds een paar weken pas ik op 2 buurjongetjes zijn wel lieve jongentjes maar ook heel sneaky "eej je moet wel gaan slapen he" "ow? dat heeft mijn moeder helemaal niet gezegd..."

nooit ged8 trouwens dat ik weer zou gaan oppassen...toen ik 16 was heb ik een x op een ander kindje gepast dat helemaal hysterisch werd toen zijn ouders de deur uitstapte omfg dat was echt niet normaal, dat kind flipte gewoon. Na 2 uur was ie rustig maar heeft me de rest vd avond doodgezwegen echt te eng eigelijk dus sinds toen dacht ik hell no, nooit meer

maar deze ouders&kinderen ken ik wel en zijn echt relaxt betalen ook goed maar ze zijn vooral erg aardig
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 23:12
Kirk22
Kirk22 is offline
vroeger, maar dat was meer zorgen dat ze bleven slapen
Oud 08-11-2002, 23:29
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
tot een ziek kind de hele boel onderkotst, in zn bed plast, een ander kind de harsens inslaat of de avond huilt..
Heb ik een keer gehad...meisje had d'r bed ondergekotst...hup, kind onder de douche gezet, kind schone pyama aan, spullen van het bed af en in de douche gelegd, kind weer in bed. Ben je heel snel klaar.

Twee andere kinderen hadden ruzie...sloegen mekaar idd zo wat de harsens in... Eentje naar bed en ff voorlezen, de ander nog ff beneden blijven.

Ow, de oudste waar ik op gepast heb was btw 15 oid...ik was toen iets van 18. Die ging ook niet naar bed, mocht opblijven van z'n ouders.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 23:39
heldin
heldin is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Heb ik een keer gehad...meisje had d'r bed ondergekotst...hup, kind onder de douche gezet, kind schone pyama aan, spullen van het bed af en in de douche gelegd, kind weer in bed. Ben je heel snel klaar.

Twee andere kinderen hadden ruzie...sloegen mekaar idd zo wat de harsens in... Eentje naar bed en ff voorlezen, de ander nog ff beneden blijven.

Ow, de oudste waar ik op gepast heb was btw 15 oid...ik was toen iets van 18. Die ging ook niet naar bed, mocht opblijven van z'n ouders.
ik bedoel dat je verantwoordelijk bent en dat je daar dan ook voor betaald mag worden
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 23:50
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
ik bedoel dat je verantwoordelijk bent en dat je daar dan ook voor betaald mag worden
Je bent niet verantwoordelijk voor het kotsen van een kind. Dat zijn de ouders (je moest es weten wat sommige kinderen allemaal naar binnen proppen in een uurtje tijd...en dat die ouders dat dan nog goed vinden ook). Maar tis wel zo dat je meestal niks te doen hebt, en dan soms opeens heel veel en dan moet je dat wel doen. Je kunt zo'n kind niet in een volgekotst bed laten liggen. En je kunt ze mekaar ook niet de hersens in laten slaan. Enz.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 01:36
Tox
Tox is offline
Ik heb weleens opgepast op neefjes en nichtjes maar ja al heel lang niet meer gedaan.
Oud 18-11-2002, 20:05
maaike0
maaike0 is offline
ik vond dit wel een leuke topic al zeg ik het zelf...hij is niet te oud om naar boven te zetten toch... en anders doe hem maar dicht
Oud 19-11-2002, 06:22
ZHAzha
ZHAzha is offline
ik pas ong. 4 x per week op.. 3 x op een vast kindje.. een jongen van 7, en de andere x verschild nogal.. ik heb een paar gezinnen waar ik oppas.
De leeftijfd is van 0 t/m 4 is wel leuk die ukkies
Oud 19-11-2002, 09:57
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik paste altijd op mn nichtjes van 3 en 5.
Was erg leuk, ik kwam dr als ze net naar bed gingen.
Verhaaltje voorlezen, liedje zingen en naar beneden.
Ofwel, 25 piek voor een avondje TV kijken
Oud 19-11-2002, 15:36
maaike0
maaike0 is offline
hai! toch veel mensen die oppassen, bijna allemaal meisjes, grappig had het niet anders verwacht hoor haha!
Oud 19-11-2002, 17:14
Verwijderd
Ik moet regelmatig oppassen op 2 meisjes: een van 3 en een van 1 jaar. Ik pas daar al op sinds de oudste een paar weken oud was, dus ze kennen me heel goed. Is echt super leuk.
Sindskort heb ik er weer een oppasadres bij: ook twee meisjes van ongeveer dezelfde leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
gentleman schreef:
Mensen vinden het fijn dat hun kinderen bij iemand zijn die ze vertrouwen, en van wie ze weten dat hun kinderen daarbij ingoede handen zijn. Daar mag best voor betaald worden, want het is een hele verantwoordelijkheid, zeker wanneer de kinderen nog heel klein zijn. Verder zouden ze nog veel meer geld kwijt zijn wanneer ze een oppas-centrale in moeten huren, en dat zijn mensen die ze niet eens kennen, en die de kinderen niet kennen...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 17:26
Verwijderd
Yep ik pas ook op Kinderen!!
3 keer in de week!!

Van ongeveer tot 4 tot 6....
Dan moet ik ze ophalen van school!!
3 Kinderen in totaal....Heel erg leuk!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten