Advertentie | |
|
![]() |
|
Het bevordert in de meeste gevallen wel de doorstroming t.o.v. stoplichten. En het is veel veiliger dan gelijkvloerse kruisingen. Wegen buiten de bebouwde kom hebben of hadden vaak levensgevaarlijke kruisingen. Met een rotonde is dat probleem opgelost. Alleen vind ik het wel zo dat op kleine wegen binnen de bebouwde kom soms te veel rotondes liggen.
Voordelen - Veiliger - Snelle doorstroming - Snelheidsremmer
||
Citaat:
Of de doorstroming zoveel beter is betwijfel ik overigens.. als het een beetje druk is sta je bij een rotonde ook vaak enorm vaak te wachten. En het breekt je snelheid zo op, 's nachts op een provinciale weg bv, staat het licht voor doorgaand verkeer meestal standaard op groen behalve als er van de zijkant iemand aankomt.
||
![]() |
Citaat:
![]() het is alleen maar onveiliger omdat al de scholieren die vanaf de splittinf komen voor de rotonde gaan spookrijden omdat ze anders de hele rotonde moeten omfietsen om op school te komen ![]() ( en ja ik spreeek uit ervaring ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben voor meer rotondes. Bij de stoplichten sta ik altijd veel langer stil. Het maakt echt duidelijk verschil. Zo was er ooit eens hier in de stad een hele gevaarlijke kruising met stoplichten e.d. Je moest altijd heel lang w88 enz. Nu is er een rotonde; je kunt bijna altijd direct doorrijden. Het nadeel is alleen dat mensen die niet gewend zijn aan veel verkeer op rotondes altijd zitten te kutten met per ongeluk afsnijden en geen richting aangeven enzo. |
![]() |
||
Citaat:
|
|