Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 11:39
Shock
Shock is offline
Vinden jullie dat iedereen zich altijd moet kunnen identificeren, of vind je het pure onzin?
Geeft uw mening
Oud 14-12-2002, 11:45
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ja, vind ik wel. Ik heb er geen problemen mee... vind het zelfs een goed plan. Waarom niet? Je lijdt er toch niks mee?
Oud 14-12-2002, 11:48
Quiana
Quiana is offline
Mwoah, moet kunnen.
Vind alleen die boete achterlijk hoog,
ben je t een x vergeten, krijg je dat weer op je dak.
Lekker.
Oud 14-12-2002, 11:51
Shock
Shock is offline
Ik vind zelf ook dat het verplicht moet worden, maar ze moeten er niet op elke straathoek (ter controle) naar gaan vragen.
Als er iets aan de hand is vind ik dat je je altijd moet kunnen identificeren, wat mij betreft door middel van een chip ofzo (zo gaat het bij honden al jaren), dan heb je ook het gezeur niet van de mensen die vinden dat een uitje dan meteen een 'procedure' wordt
Oud 14-12-2002, 11:54
marlies
marlies is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Ik vind zelf ook dat het verplicht moet worden, maar ze moeten er niet op elke straathoek (ter controle) naar gaan vragen.
Als er iets aan de hand is vind ik dat je je altijd moet kunnen identificeren, wat mij betreft door middel van een chip ofzo (zo gaat het bij honden al jaren), dan heb je ook het gezeur niet van de mensen die vinden dat een uitje dan meteen een 'procedure' wordt
lekker zeg een chip, dan heb je helemaal geen privaci meer en dit is pas stap 1. Dadelijk wordt je DNA geregisteerd (zouden de verzekeringsmaatschappijen wel leuk vinden..OH jij veel kans op borstkanker..nou betaal dan maar lekker veel voor je premie)
Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar het zal wel kunnen en daarom wil niet dat stap 1 gebeurd.. de grens wordt telkens verlegd.
Oud 14-12-2002, 11:57
Shock
Shock is offline
Geen privacy.. wat heb je te verbergen dan? Als ze je portemonnee jatten weten ze ook hoe je heet en waar je woont enzo....
Oud 14-12-2002, 11:58
gung-ho
gung-ho is offline
Dit is een goede zaak. Hiermee haal je veel illegalen uit het land en ook het probleem bij arrestaties dat mensen zich niet kunnen indentificeren.
Als twaalfjarige heb je meestal ook je pinpas al, die vergeet je ook niet.
En die boete is gewoon een goede drijfveer, maar ze moeten niet overal gaan vragen erna, en ook niet bepaalde groepen er steeds naar vragen.
Er zal wel een goede aanleiding voor moeten zijn, en niet zoals nu sommige mensen beboet worden voor een kilometer te hardrijden.

Gung-ho
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 11:58
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
marlies schreef:
lekker zeg een chip, dan heb je helemaal geen privaci meer en dit is pas stap 1. Dadelijk wordt je DNA geregisteerd (zouden de verzekeringsmaatschappijen wel leuk vinden..OH jij veel kans op borstkanker..nou betaal dan maar lekker veel voor je premie)
Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar het zal wel kunnen en daarom wil niet dat stap 1 gebeurd.. de grens wordt telkens verlegd.
Yeah right. Over tien jaar leven we in 1984.

Kom op zeg. Wat staat er nou in je paspoort? Naam/geslacht/pasfoto/sofinummer/woonplaats/plaats van geboorte. En nog wat dingen. Zijn dat nou dingen die mensen niet van jou mogen weten?

En ze gaan echt geen DNA registreren. Al was het maar om de reden die jij aangeeft: de verzekeringen. Dat gebeurt echt niet.
Als de identificatieplicht helpt met het veiliger maken van de maatschappij, dan mogen ze echt mijn paspoort wel zien.
Oud 14-12-2002, 12:01
REIE
REIE is offline
In België bestaat dat al. Zo'n id kaart is alleen maar handig

REIE
Oud 14-12-2002, 12:13
Knutselsmurfie
Citaat:
Shock85 schreef:
Geen privacy.. wat heb je te verbergen dan? Als ze je portemonnee jatten weten ze ook hoe je heet en waar je woont enzo....
agree
Ik snap niet wat iedereen altijd zeurt met zn geen privacy gedoe...
Oud 14-12-2002, 12:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vind wel dat het goed is ja.
Oud 14-12-2002, 12:35
WolterB
WolterB is offline
ik vond t eerst ook een slecht idee, maar ik ben er over na gaan dneken en t is toch beter dat t er gekomen is.

als je nietmand iets misdaan hebt dan hoef je echt niet je ID te laten zien, alleen als je het er echt naar hebt gemaakt dan moet je m verplicht laten zien. de politie heeft heus wel betere dingen te doen dan iedereen aanspreken of hij/zij wel een ID bij zch heeft
Oud 14-12-2002, 12:44
Pla
Pla is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Nou in mijn portomonnee heb ik geen adres van mijzelf inzitten..
Maja, als ze echt willen weten wie ik ben komen ze er op de 1 of andere manier toch wel achter..
Ik heb nix te verbergen oor..
Ik vind het wel een goed plan Alleen als je je portomonnee kwijt bent geraakt ofzo, kost het MEGAveel geld om een nieuw id ofzo te laten maken..
Oud 14-12-2002, 13:29
Blenderhead
Blenderhead is offline
euh... k vind t bullshit dat je er 1 bij moet hebben, maar bij uitgaansgelegenheden, coffeeshops enz. vind k het wel logisch
Oud 14-12-2002, 14:38
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
"Mama, mag ik buitenspelen?"
"Ja, Jantje, maar doe een jas aan en vergeet je id-card niet."

Al vermoed ik dat over niet extreem lange tijd ik toch een rijbewijs bij me heb (telt dat ook?), ben ik er niet bepaald voorstander van. Wat is er mis mee dat je binnen een bepaalde termijn (als in: enkele uren, vierentwintig misschien) een identificatiebewijs kunt overleggen, in plaats van dat je direct en altijd het ding bij je hebt?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 14:46
Atje85
Atje85 is offline
DEN HAAG - Iedereen van twaalf jaar en ouder moet een geldig identiteitsbewijs bij zich dragen. Wie dat desgevraagd niet aan de politie kan laten zien, riskeert een gevangenisstraf van maximaal twee maanden of een boete van maximaal 2250 euro. Dat staat in een ontwerpwetsvoorstel dat minister Donner van Justitie vrijdag heeft bekendgemaakt.

De identificatieplicht geldt dus niet alleen voor verdachten van een strafbaar feit. Niet alleen de politie, maar ook ambtenaren die toezicht houden op het naleven van gemeentelijke of andere overheidsregels handhaven moeten de bevoegdheid krijgen om identificatie te vragen. Het gaat bijvoorbeeld om de arbeidsinspectie of ambtenaren van bouw- en woningtoezicht.

Donner heeft het voorstel om advies gestuurd aan onder meer het College bescherming persoonsgegevens, het Openbaar Ministerie, de Raad van Hoofdcommissarissen, de Raad voor de Rechtspraak, de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak (NVVR), de Nederlandse Orde van Advocaten (Nova) en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Halsema

Fractieleider Halsema van GroenLinks noemt het voorstel 'onzinnig'. Volgens haar betekent het dat kinderen alleen nog buiten kunnen spelen als ze een paspoort bij zich hebben. "Kinderen staan nu nog in het paspoort van hun ouders. Mogen ze alleen nog met hun ouders buiten spelen? En mag je de klas pas in als je je paspoort laat zien?"

Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 14:51
3rd Rock
3rd Rock is offline
goed plan, kun je iig mensen weren die ergens niet mogen zijn. en vergeten? boete!! moet je dat ding maar aan een kettign door je tepel piercen!
Oud 14-12-2002, 14:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
3rd Rock schreef:
goed plan, kun je iig mensen weren die ergens niet mogen zijn. en vergeten? boete!! moet je dat ding maar aan een kettign door je tepel piercen!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 15:08
Knutselsmurfie
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Beetje overdreven misschien
Oud 14-12-2002, 15:16
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Beetje overdreven misschien
Nee joh, want als Jantje dan zn kaart niet
bij zich heeft, en hij word gecontroleerd,
krijgt hij een boete van 2250 euro,
die zn mammie waarschijnlijk moet betalen.
Of hij draait als 12 jarig jochie de gevangenis in,
is ook niet echt leuk voor hem..
Oud 14-12-2002, 16:49
Sade
Sade is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Nee joh, want als Jantje dan zn kaart niet
bij zich heeft, en hij word gecontroleerd,
krijgt hij een boete van 2250 euro,
die zn mammie waarschijnlijk moet betalen.
Of hij draait als 12 jarig jochie de gevangenis in,
is ook niet echt leuk voor hem..

Ik vind het niet erg als ze dit in gaan voeren. Wat heb je te verbergen dan?
Oud 14-12-2002, 16:52
cin-D
cin-D is offline
ik vind het wel goed
Oud 14-12-2002, 17:35
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
REIE schreef:
In België bestaat dat al. Zo'n id kaart is alleen maar handig

REIE
Ja in duitsland en frankrijk ook...

ik denk dat iedereen er gewoon aan moet wennen.. en zo'n kaart moet goedkoper worden... nu leren kinderen dat het een speciaal ding is enzo en dat je er heeeel goed mee om moet gaan... maar ach.. volgens mij als je eraan gewend bent weet je niet anders....

Als het erdoor komt went men er vanzelf wel aan...
Oud 14-12-2002, 17:56
wsvl
wsvl is offline
hoezo geen identificatieplicht... t schijnt dat ieder mens gemiddeld in 200 databases staat van ziekenhuizen tot reclamebureaus! eng idee...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 17:57
Verwijderd
Wel een goed plan... Maar die boete moet lager
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2002, 18:34
Piccola
Piccola is offline
Heb er nix op tegen, behalve die boete... Die is wel achterlijk hoog!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 18:35
Conan the Librarian
Citaat:
Piccola schreef:
Heb er nix op tegen, behalve die boete... Die is wel achterlijk hoog!
Let op het woord 'maximaal'.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 18:49
Methuselah
Methuselah is offline
heb je 't nu over 'n identiteitskaart? die hebben wij hier in België al jaren, niet meer dan normaal gewoon! Nooit problemen om, gaan ze ook niet vragen behalve als er een reden toe is (ongeval, diefstal, getuigen bij ongeval oid)

absoluut geen problemen mee hoor, heel handig zelfs
Oud 14-12-2002, 18:54
Conan the Librarian
Citaat:
Methuselah schreef:
heb je 't nu over 'n identiteitskaart? die hebben wij hier in België al jaren, niet meer dan normaal gewoon! Nooit problemen om, gaan ze ook niet vragen behalve als er een reden toe is (ongeval, diefstal, getuigen bij ongeval oid)

Het is verplicht om zo'n ding mee te hebben? Voor iedereen? :/
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 20:18
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Methuselah schreef:

En als je m nou es 1xtje bent vergeten mee te nemen van de 100x dat je m wel bij je had? Dan heb je meteen een boete ofzo, lekker
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 21:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
mwa ik heb sowiso altijd m'n ID-kaart mee

maare ik vrees dat 90% van de nederlanders zich daar geen zak van aan gaat trekken

dat word dus 12 miljoen cellen ofzo bouwen...

en hoeveel rechters zullen er nodig zijn om alle mensen die worden opgepakt zonder ID-kaart te berechten?
en waar laat die mensen dus?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 21:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
En als je m nou es 1xtje bent vergeten mee te nemen van de 100x dat je m wel bij je had? Dan heb je meteen een boete ofzo, lekker
maximaal 3 maanden cel.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 21:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
maximaal 3 maanden cel.

Citaat:
Atje85 schreef:
Wie dat desgevraagd niet aan de politie kan laten zien, riskeert een gevangenisstraf van maximaal twee maanden of een boete van maximaal 2250 euro.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 21:35
Atje85
Atje85 is offline
Hehe zie t al voor me, al die kindjes in de cel ipv op school
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 21:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Het is verplicht om zo'n ding mee te hebben? Voor iedereen? :/
iedereen vanaf twaalf jaar ja

echt no prob hoor
Oud 14-12-2002, 21:43
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
ze controleren 't echt niet hoor, alleen in geval van een noodgeval moet je 't wel kunnen voorleggen, maar dan is men nog vrij soepel, je mag 'm ook later laten gaan zien oid of vlug thuis gaan halen met die agenten, zo'n kwaai mensen zijn da nie zalle!
Oud 14-12-2002, 22:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
ze controleren 't echt niet hoor, alleen in geval van een noodgeval moet je 't wel kunnen voorleggen, maar dan is men nog vrij soepel, je mag 'm ook later laten gaan zien oid of vlug thuis gaan halen met die agenten, zo'n kwaai mensen zijn da nie zalle!
Dat is Belgie en bovendien zijn deze punten nog niet echt helder.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 11:47
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Dat is Belgie en bovendien zijn deze punten nog niet echt helder.
whehehe

ik zeg alleen maar: 1984 is echt niet 'n realistisch beeld hoor
Oud 15-12-2002, 13:55
Shock
Shock is offline
Tja die hoogte van de boetes staan mij idd ook tegen. Als je je bromfietscertificaat ns vergeten bent mee te nemen mag je 'm ook op het bureau nog ns komen tonen, maar aan de andere kant is een boete (ook al is het maar 1% van de boete die ze nu willen geven) wel een stimulans om dat ding gewoon bij je te dragen...
Oud 15-12-2002, 14:12
Verwijderd
Citaat:

Al vermoed ik dat over niet extreem lange tijd ik toch een rijbewijs bij me heb (telt dat ook?), ben ik er niet bepaald voorstander van. Wat is er mis mee dat je binnen een bepaalde termijn (als in: enkele uren, vierentwintig misschien) een identificatiebewijs kunt overleggen, in plaats van dat je direct en altijd het ding bij je hebt?
idd
vooral de bovenste 2 zinnen geven weer wat ik denk... Ben je even een briefje op de post aan 't doen (zonder id-kaart). Hup, de gevangenis in
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 14:22
Shock
Shock is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
idd
vooral de bovenste 2 zinnen geven weer wat ik denk... Ben je even een briefje op de post aan 't doen (zonder id-kaart). Hup, de gevangenis in
dat zou belachelijk zijn als het zo zou gaan, maar denk je nou echt dat de politie jou aanhoudt als je gewoon over straat loopt of buiten aan het spelen bent?
Oud 15-12-2002, 14:26
Conan the Librarian
Citaat:
Shock85 schreef:
dat zou belachelijk zijn als het zo zou gaan, maar denk je nou echt dat de politie jou aanhoudt als je gewoon over straat loopt of buiten aan het spelen bent?
In het wetsvoorstel van Donner zaten ook inderdaad een aantal voorwaarden daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 14:29
Optima
Optima is offline
ja

maar daar moet tegenover staan dat politie zich ook duidelijk identificeert en laat zien dat zij gerechtigd zijn mijn identificatie te vragen
Oud 15-12-2002, 14:35
Shock
Shock is offline
Citaat:
Optima schreef:
ja

maar daar moet tegenover staan dat politie zich ook duidelijk identificeert en laat zien dat zij gerechtigd zijn mijn identificatie te vragen
dat is nu toch al verplicht?
Oud 15-12-2002, 14:36
Shock
Shock is offline
Citaat:
In het wetsvoorstel van Donner zaten ook inderdaad een aantal voorwaarden daarvoor.
weet je ook welke? dat wil ik dan ook wel weten
Oud 15-12-2002, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef:
weet je ook welke? dat wil ik dan ook wel weten
Het mag alleen als er verstoring van de algemene orde of een ongeval oid is (meldt de telegraaf).
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 14:57
Shock
Shock is offline
Citaat:
perseus schreef:
Het mag alleen als er verstoring van de algemene orde of een ongeval oid is (meldt de telegraaf).
Dan zie ik het probleem niet zo als je bijvoorbeeld buiten wilt spelen of een brief gaat posten? t Kan aan mij liggen, maar goed. De meeste van die gastjes hebben toch wel een portemonnee bij zich, dan is er m.i. niks ergs aan als daar ook zo'n ID kaart bij komt...
Oud 15-12-2002, 15:00
the tourist
the tourist is offline
Ik vind het op zich wel goed, maar dan vind ik dat de boetes wel wat lager mogen worden. Er zullen best veel mensen zijn die hun paspoort per ongeluk een keer vergeten, omdat bv even heel snel zonder jas naar buiten lopen oid. Ik vind 12 ook wel een beetje jong, 16 lijkt me beter. Het lijkt me beter dat mensen tussen de 12 en 16 die wel eens met de politie in aanraking zijn geweest, ook een paspoort bij zich moeten dragen, de rest dus niet. Maar dat is denk ik een beetje lastig te organiseren...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 15:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
perseus schreef:

hmm, dus stel je eens voor dat je over straat loopt ofzo, heel ffies iets halen en je hebt je id niet bij je, en opeens gebeurt er een ongeluk, wat dan? *wegrennen*?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten