Advertentie | |
|
![]() |
|
Geen privacy.. wat heb je te verbergen dan? Als ze je portemonnee jatten weten ze ook hoe je heet en waar je woont enzo....
|
Dit is een goede zaak. Hiermee haal je veel illegalen uit het land en ook het probleem bij arrestaties dat mensen zich niet kunnen indentificeren.
Als twaalfjarige heb je meestal ook je pinpas al, die vergeet je ook niet. En die boete is gewoon een goede drijfveer, maar ze moeten niet overal gaan vragen erna, en ook niet bepaalde groepen er steeds naar vragen. Er zal wel een goede aanleiding voor moeten zijn, en niet zoals nu sommige mensen beboet worden voor een kilometer te hardrijden. Gung-ho |
![]() |
||
Citaat:
Kom op zeg. Wat staat er nou in je paspoort? Naam/geslacht/pasfoto/sofinummer/woonplaats/plaats van geboorte. En nog wat dingen. Zijn dat nou dingen die mensen niet van jou mogen weten? En ze gaan echt geen DNA registreren. Al was het maar om de reden die jij aangeeft: de verzekeringen. Dat gebeurt echt niet. Als de identificatieplicht helpt met het veiliger maken van de maatschappij, dan mogen ze echt mijn paspoort wel zien.
||
Citaat:
![]() Ik snap niet wat iedereen altijd zeurt met zn geen privacy gedoe...
|
ik vond t eerst ook een slecht idee, maar ik ben er over na gaan dneken en t is toch beter dat t er gekomen is.
als je nietmand iets misdaan hebt dan hoef je echt niet je ID te laten zien, alleen als je het er echt naar hebt gemaakt dan moet je m verplicht laten zien. de politie heeft heus wel betere dingen te doen dan iedereen aanspreken of hij/zij wel een ID bij zch heeft
||
![]() |
Citaat:
Maja, als ze echt willen weten wie ik ben komen ze er op de 1 of andere manier toch wel achter.. Ik heb nix te verbergen oor.. Ik vind het wel een goed plan ![]()
|
![]() |
"Mama, mag ik buitenspelen?"
"Ja, Jantje, maar doe een jas aan en vergeet je id-card niet." Al vermoed ik dat over niet extreem lange tijd ik toch een rijbewijs bij me heb (telt dat ook?), ben ik er niet bepaald voorstander van. Wat is er mis mee dat je binnen een bepaalde termijn (als in: enkele uren, vierentwintig misschien) een identificatiebewijs kunt overleggen, in plaats van dat je direct en altijd het ding bij je hebt? |
![]() |
|
![]() |
DEN HAAG - Iedereen van twaalf jaar en ouder moet een geldig identiteitsbewijs bij zich dragen. Wie dat desgevraagd niet aan de politie kan laten zien, riskeert een gevangenisstraf van maximaal twee maanden of een boete van maximaal 2250 euro. Dat staat in een ontwerpwetsvoorstel dat minister Donner van Justitie vrijdag heeft bekendgemaakt.
De identificatieplicht geldt dus niet alleen voor verdachten van een strafbaar feit. Niet alleen de politie, maar ook ambtenaren die toezicht houden op het naleven van gemeentelijke of andere overheidsregels handhaven moeten de bevoegdheid krijgen om identificatie te vragen. Het gaat bijvoorbeeld om de arbeidsinspectie of ambtenaren van bouw- en woningtoezicht. Donner heeft het voorstel om advies gestuurd aan onder meer het College bescherming persoonsgegevens, het Openbaar Ministerie, de Raad van Hoofdcommissarissen, de Raad voor de Rechtspraak, de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak (NVVR), de Nederlandse Orde van Advocaten (Nova) en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Halsema Fractieleider Halsema van GroenLinks noemt het voorstel 'onzinnig'. Volgens haar betekent het dat kinderen alleen nog buiten kunnen spelen als ze een paspoort bij zich hebben. "Kinderen staan nu nog in het paspoort van hun ouders. Mogen ze alleen nog met hun ouders buiten spelen? En mag je de klas pas in als je je paspoort laat zien?" ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
bij zich heeft, en hij word gecontroleerd, krijgt hij een boete van 2250 euro, die zn mammie waarschijnlijk moet betalen. Of hij draait als 12 jarig jochie de gevangenis in, is ook niet echt leuk voor hem.. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik vind het niet erg als ze dit in gaan voeren. Wat heb je te verbergen dan?
||
Citaat:
ik denk dat iedereen er gewoon aan moet wennen.. en zo'n kaart moet goedkoper worden... nu leren kinderen dat het een speciaal ding is enzo en dat je er heeeel goed mee om moet gaan... maar ach.. volgens mij als je eraan gewend bent weet je niet anders.... Als het erdoor komt went men er vanzelf wel aan...
|
heb je 't nu over 'n identiteitskaart? die hebben wij hier in België al jaren, niet meer dan normaal gewoon! Nooit problemen om, gaan ze ook niet vragen behalve als er een reden toe is (ongeval, diefstal, getuigen bij ongeval oid)
absoluut geen problemen mee hoor, heel handig zelfs ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
mwa ik heb sowiso altijd m'n ID-kaart mee
![]() maare ik vrees dat 90% van de nederlanders zich daar geen zak van aan gaat trekken ![]() dat word dus 12 miljoen cellen ofzo bouwen... ![]() ![]() ![]() en hoeveel rechters zullen er nodig zijn om alle mensen die worden opgepakt zonder ID-kaart te berechten? en waar laat die mensen dus? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() echt no prob hoor ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zeg alleen maar: 1984 is echt niet 'n realistisch beeld hoor ![]()
|
Tja die hoogte van de boetes staan mij idd ook tegen. Als je je bromfietscertificaat ns vergeten bent mee te nemen mag je 'm ook op het bureau nog ns komen tonen, maar aan de andere kant is een boete (ook al is het maar 1% van de boete die ze nu willen geven) wel een stimulans om dat ding gewoon bij je te dragen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
vooral de bovenste 2 zinnen geven weer wat ik denk... Ben je even een briefje op de post aan 't doen (zonder id-kaart). Hup, de gevangenis in ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het op zich wel goed, maar dan vind ik dat de boetes wel wat lager mogen worden. Er zullen best veel mensen zijn die hun paspoort per ongeluk een keer vergeten, omdat bv even heel snel zonder jas naar buiten lopen oid. Ik vind 12 ook wel een beetje jong, 16 lijkt me beter. Het lijkt me beter dat mensen tussen de 12 en 16 die wel eens met de politie in aanraking zijn geweest, ook een paspoort bij zich moeten dragen, de rest dus niet. Maar dat is denk ik een beetje lastig te organiseren...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hmm, dus stel je eens voor dat je over straat loopt ofzo, heel ffies iets halen en je hebt je id niet bij je, en opeens gebeurt er een ongeluk, wat dan? *wegrennen*? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Identificatieplicht Gilbert | 7 | 14-05-2008 12:54 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete Identificatieplicht (Maatschappijleer) Love_Fulfilled | 57 | 20-05-2005 13:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Eerste maand identificatieplicht: 3300 boetes DG | 67 | 13-02-2005 19:33 | |
Wet op de uitgebreide identificatieplicht oddball55 | 19 | 29-10-2004 13:42 | |
Kamer akkoord met identificatieplicht Gatara | 50 | 13-12-2003 15:25 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
debat Nederland over identificatieplicht! geef je mening! Taekwon-do lover | 4 | 10-04-2002 03:42 |