Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat heeft wel enige betekenis. Het heeft namelijk tot gevolg dat ze niet naar je identiteit mogen vragen, en als je vervolgens geen idbewijs hebt dat als strafbaar (als reden van vragen naar identiteitskaart) mogen aangeven wanneer ze niets anders hebben. Hmm dit klinkt redelijk vaag. Laat ik het anders zeggen, ze mogen nu niet specifiek controleren of mensen wel een id bewijs op zak hebben, er moet een andere réden zijn om er naar te vragen. Tenminste, dat is wat ik er zo uit opmaak.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zal wel weer dom zijn, maar ik snap niet waarom je je ID-kaart op zich niet bij je hoeft te hebben maar je bent wel verplicht je ten alle tijden te kunnen legitimeren in publieke ruimtes. Hem even van huis halen als je hem niet bij je hebt? Dan is het weer niet 'ten alle tijden'. Ik snap het ook niet meer.
|
![]() |
|
Maar om nog even op die verplichte identificatieplicht in te gaan: ik ben tegen. Is het niet dragen van een ID-kaart de oorzaak van "de onveiligheid" in Nederland? Als iemand iets wil gaan stelen lijkt het mij niet dat die persoon daarvan weerhouden wordt omdat hij of zij denkt: misschien wordt er wel naar mijn ID-kaart gevraagd.
Los van een identificatieplicht zou een multifunctionele pas een idee zijn. Je kan ermee pinnen, chippen, hij kan als OV-kaart dienen en je kunt jezelf ermee legitimeren. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Volstaat een kopie van je paspoort niet? Ik vind mijn paspoort namelijk een beetje duur om het risico te lopen dat ik hem verlies of dat hij gejat wordt.
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Klinkt geweldig... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Alleen doen als de agent er uitziet alsof hij gevoel voor humor heeft of als je 200 euro kunt missen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Toch zijn er een aantal argumenten te geven voor toonplicht:
Wat heb je aan een draagplicht als je het identiteitsbewijs wel bij je mag hebben, maar niet hoeft te tonen? Daarnaast maakt een toonplicht het mogelijk voor ouders om de intentiteitsbewijzen van hun kinderen op zak te hebben als ze bij hen zijn. Bij een draagplicht zouden kinderen dan strafbaar zijn. |
![]() |
|
Alsof de politie nog niet op gespannen voet staat met de bevolking. Dit zal waarschijnlijk slechts leiden tot wederzijdse irritatie.
Dan slepen ze me maar naar het politiebureau, maar je denkt toch niet dat ik m'n paspoort elke keer mee ga nemen als ik de deur uitloop?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk zullen mensen die van tevoren bijv. een inbraak plannen zo'n ding niet meenemen. Maar voor bijv. een dronken kroegganger die winkelruiten kapotslaat kan 't helpen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De grote boeven waar het hier om gaat, de terroristen en mensensmokkelaars, lopen al decennia met perfect vervalste papieren op zak. Daar verandert deze wet geen hol aan. De enigen die je hiermee pakt, zijn de mensen die hun ID regelmatig vergeten maar geen kwaad in de zin hebben. |
![]() |
|
Laten ze een OV-kaart dan als ID accepteren ofzo, ik ga echt niet mijn dure paspoort steeds meenemen.
Moet iedereen zeker een extra Europese ID-kaart kopen, want die gaan minder snel stuk in je zak... Levert de overheid nog een aardig zakcentje op ![]()
||
Citaat:
Deze maatregel is er meer om de kleinere criminaliteit aan de pakken mijns inziens. Of een maximale boete van 2200 Euro iemand gaat weerhouden om geen identificatiebewijs mee te nemen bij het overvallen van iemand, terwijl men celstraffen van maanden riskeert door het plegen van criminelen activiteiten, ben ik echter nog niet zo zeker van. Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er nog onderscheid wordt gemaakt in de straffen. Er kan sprake zijn van onbedoelde overtreding "sorry, vergeten, zit in m'n andere jas" of juist bewuste overtreding "mijnheer agent, u denkt toch niet dat ik mijn id-kaart mee ga nemen tijdens een drive-by shooting?".
||
Citaat:
ALs jij je kunt identificeren door de politieagent mee naar je hotelkamer te nemen, is dat wat anders dan wanneer je ter plekke je direct moet kunnen legitimeren.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien zal de identificatieplicht heel snel kunnen leiden tot willekeur. Je kunt er donder op zeggen dat mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk die ID-kaart tien keer zo vaak zal moeten laten zien als een autochtoon ogende Nederlander van middelbare leeftijd. Laatst gewijzigd op 12-12-2003 om 14:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|