Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 10:50
Verwijderd
Als iemand in jouw klas negatief reageert op een tv-uitzending over overwegend zwarte asielzoekers, hoe reageer je dan? Of als je niet zou reagerern (om wat voor reden dan ook): wat denk je dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2002, 10:54
Cameo
Cameo is offline
ik zou wel mijn mening uiten, maar niet te diep op in gaan.
Oud 31-12-2002, 10:55
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Als iemand in jouw klas negatief reageert op een tv-uitzending over overwegend zwarte asielzoekers, hoe reageer je dan? Of als je niet zou reagerern (om wat voor reden dan ook): wat denk je dan?
Ik zou zeggen...
JE BENT GEWOON JALOERS DAT JIJ NIET ZOVEEL AANDACHT KRIJGT VAN MENSEN...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Drazic schreef:
ik zou wel mijn mening uiten, maar niet te diep op in gaan.
En wat zou je mening zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:56
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:
Ik zou zeggen...
JE BENT GEWOON JALOERS DAT JIJ NIET ZOVEEL AANDACHT KRIJGT VAN MENSEN...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:58
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Hm, als diegene begint te schelden ed,
lama zitten dan.. dan denk ik: :\
(en dat is niet beter uit te drukken. )
Vd rest hangt t ervan af wat diegene zegt.
Oud 31-12-2002, 10:59
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:04
Cameo
Cameo is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En wat zou je mening zijn?
Mensen die echt uit nood (oorlog, armoede, onderdrukking) gevlucht zijn moet Nederland opvangen en begeleiden.
Daar in tegen vind ik wel dat asielzoekers meer door andere landen zouden moeten opgevangen worden.
Zo is Frankrijk een veel groter land maar heeft in verhouding tot Nederland veel minder asielzoekers.
Oud 31-12-2002, 11:58
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik zou veel te serieus reageren en met hem/haar in discussie gaan
Oud 31-12-2002, 12:07
Tofke_H
Tofke_H is offline
ligt er volledig aan wie de persoon is. Als dat een onredelijk iemand is, dan kan je der al beter niet aan beginnen. Of iemand die er altijd op begint te slaan als ie wordt tegen gesproken, zou ik ook maar zwijgen
Maar waarom niet in discusie gaan, dat is toch leuk?
Oud 31-12-2002, 12:15
Thomas
Thomas is offline
Ik zou het meestal gewoon laten denk ik. Je weet immers dat het nergens op slaat.. Mocht het een vriend zijn oid dan zou ik er wel mee in discussie gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:26
Methuselah
Methuselah is offline
Hangt er bij mij inderdaad ook vanaf wie 't zegt, als ik wist hoe die bepaalde persoon dacht over asielzoekers, dan ga ik er heviger tegen in dan wanneer iemand met 'n totaal ander standpunt naar voren komt dan ik dacht (shockeffect denk ik)
Oud 31-12-2002, 12:30
Verwijderd
Ligt eraan wat iemand zegt. Als 'ie zijn standpunt redelijk beargumenteerd naar buiten brengt zal ik er minder moeite mee hebben dan wanneer hij iets roept als "Kut Buitenlanders"oid...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:39
Verwijderd
Met een vriendin zou ik zeker in discussie gaan. Maar als het anderen zijn die ik niet zo goed ken, houd ik liever mijn mond dicht. Gewoonweg omdat ik té verlegen en té zwak ben
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:46
Verwijderd
geen idee, de ene keer wel iets de andere keer niet, ligt aan de situatie
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dat ze alle mensen motten respecteren zoals ze zijn en niet meteen mot vooroordelen.
Oud 31-12-2002, 14:22
stout!
stout! is offline
Ik zou zeker in discussie gaan. Mijn felheid zou afhangen van de manier waarop die klasgenoot zijn standpunt beargumenteert. Ik ben heel erg allergisch voor mensen die idd maar gewoon "kutnegers" of "kutbuitenlanders" roepen en er verder helemaal niet over na (willen) denken. Pure domheid (waar ongenuanceerdheid imo het belangrijkste symptoon van is) vind ik dat.
Toch is het vaak ontzettend frustrerend om met dit soort mensen een discussie aan te gaan omdat ze een soort ondoordringbaar bord voor hun kop hebben en helemaal niet over hun standpunten en uitlatingen willen nadenken.
Als iemand redelijke argumenten zou hebben voor zijn negativiteit (je weet natuurlijk niet welke aspecten van de asielzoekers in dit tv-programma zijn belicht), zou ik ook in discussie gaan over de punten waar ik het misschien niet mee eens ben, maar ik zou wel veel meer respect hebben voor degene met wie ik praat.
Oud 31-12-2002, 14:25
Verwijderd
Ik zou zeggen: " Dat slaat weer helemaal nergens op."
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:44
Verwijderd
Ik zou roepen 'dat had ik dus echt weer van jóu verwacht, domme rotpauper, ga je pa maar helpen aan de lopende band'.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:41
the tourist
the tourist is offline
Ik zou gewoon mijn mening geven. geen zin in meer uitleg

Wij hebben trouwens altijd van dit soort discussies in de klas (bij maatschappijleer) is wel leuk
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:41
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dan zeg ik:

zie je wel?
Oud 02-01-2003, 12:32
Sade
Sade is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
ik zou veel te serieus reageren en met hem/haar in discussie gaan
Oud 02-01-2003, 13:49
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
stout! schreef:
Ik zou zeker in discussie gaan. Mijn felheid zou afhangen van de manier waarop die klasgenoot zijn standpunt beargumenteert. Ik ben heel erg allergisch voor mensen die idd maar gewoon "kutnegers" of "kutbuitenlanders" roepen en er verder helemaal niet over na (willen) denken. Pure domheid vind ik dat.
Als iemand redelijke argumenten zou hebben voor zijn negativiteit (je weet natuurlijk niet welke aspecten van de asielzoekers in dit tv-programma zijn belicht), zou ik ook in discussie gaan over de punten waar ik het misschien niet mee eens ben, maar ik zou wel veel meer respect hebben voor degene met wie ik praat.
Same here!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:26
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
onze hele groep is overwegend rechts dus rasistische opmerkingen kijk ik echt allang niet meer van op.
Oud 04-01-2003, 07:57
WolterB
WolterB is offline
ik denk dat ik zou zeggen wat ik vind, niet diegene van mn menig porberen te voertuigen omdat dat toch bij zulke gevallen niet wil, maar wel laten horen dat ik het niet met zijn standpunt eens ben
Advertentie
Oud 04-01-2003, 19:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik zou er absoluut op ingaan!
Oud 04-01-2003, 20:04
Destrøyer
Destrøyer is offline
ik heb wel zo'n mongool in m'n klas, en ik weet dat het toch geen zin heeft als ik er tegen in ga; das een hopeloos geval
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 20:40
Shock
Shock is offline
ligt eraan op welke manier ie die mening uit.. als het enigszins serieus overkomt kan ik er ook serieus op ingaan, maar in het geval van provocatie doe ik daar echt geen moeite voor
Reageren

Regels voor berichten