Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 21:27
Atje85
Atje85 is offline
Dat vraag ik me af...er bestaan toch ook gewoon witte chocoladerepen...

Enig idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2003, 21:29
PV
PV is offline
goeie vraag
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:32
the tourist
the tourist is offline
Dat vroeg ik me ook al een tijd af
Ik had hetzelfde met chocopasta, maar nu is er wel witte. Witte chocolademelk komt vast ook nog wel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Dat vroeg ik me ook al een tijd af
Ik had hetzelfde met chocopasta, maar nu is er wel witte. Witte chocolademelk komt vast ook nog wel.

In de duo-penotti is al jaren een wit deel aanwezig
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
PV schreef:
goeie vraag

oke

volgens de AH is er nog geen enkele fabrikant die het produceert.

denk dus dat de AH er zelf binnen een tijdje wel mee komt...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:36
Thomas
Thomas is offline
De associatie die mensen hebben bij chocolademelk is een bruinachtige kleur. Verander je deze kleur in wit dan zouden veel minder mensen chocomel gaan drinken.

Om dit argument nog kracht bij te zetten noem ik maar het experiment van groene tomatensaus, ook hopeloos mislukt.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:36
Menahem
Menahem is offline

Nu je het zo zegt....
(verwacht allemaal creatieve reacties als waarom dan geen "chocolademelk met stukjes noot" of "caramelmelk"
Oud 05-01-2003, 21:38
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
dan raak je in de war met gewone melk
Oud 05-01-2003, 21:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
De associatie die mensen hebben bij chocolademelk is een bruinachtige kleur. Verander je deze kleur in wit dan zouden veel minder mensen chocomel gaan drinken.

Om dit argument nog kracht bij te zetten noem ik maar het experiment van groene tomatensaus, ook hopeloos mislukt.
Dat is logisch, omdat er enkel bruinachtige verkrijgbaar is! Wat is dat voor loos argument? Juist meer, aangezien diegenen die bruin drinken, het blijven drinken en een ander deel ook het witte gaat drinken. Het gaat niet om het veranderen van bruin in wit, maar t assortiment uitbreiden met witte chocomelk.

Die groene curry ofzo van Heinz verkoopt anders best goed
T is gewoon allemaal nog nieuw enzo, als er meer fabrikanten meekomen wordt t heus wel verkocht.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:39
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
In de duo-penotti is al jaren een wit deel aanwezig
Daar hadden we het niet over
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:39
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Wawl schreef:

Het gaat hier om een nieuw product, wat nog alle kleuren kan aannemen. Witte chocolademelk in een witte verpakking, niet te veel lijkend op melk of iets dergelijks, ik denk wel dat dat zal scoren.

Alleen denk ik niet dat het zal smaken. Zoiets vloeibaar maken en opdrinken, stel je de smaak eens voor! Yeck! Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Oud 05-01-2003, 21:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Semyaz schreef:

Nu je het zo zegt....
(verwacht allemaal creatieve reacties als waarom dan geen "chocolademelk met stukjes noot" of "caramelmelk"
Ja waarom niet? Er is toch ook caramelvla enzo, en al die soorten cornflakes en weetikveel wat er allemaal nog meer verkrijgbaar is in verschillende smaken tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
dan raak je in de war met gewone melk
Er staat TEXT op de verpakking
Bovendien proef je het verschil, en anders als je per ongeluk een slokje neemt, je gaat niet dood
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Daar hadden we het niet over

Nee, maar jij wel schat
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:42
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Er staat TEXT op de verpakking
Bovendien proef je het verschil, en anders als je per ongeluk een slokje neemt, je gaat niet dood
Maar voor velen doet die chocolademelk dan wel af! Er is niets viezer dan iets naar binnen werken terwijl je dacht dat het iets anders was.
Oud 05-01-2003, 21:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dminor schreef:

Alleen denk ik niet dat het zal smaken. Zoiets vloeibaar maken en opdrinken, stel je de smaak eens voor! Yeck! Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Ze hebben tegenwoordig genoeg techniek om het wel te laten smaken.
Maar hoezo zal het niet smaken? Bruine chocolademelk wordt toch ook gemaakt en t smaakt toch ook, het witte wordt dan op dezelfde manier gemaakt, dus ik snap niet waar jij nou op doelt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Maar voor velen doet die chocolademelk dan wel af! Er is niets viezer dan iets naar binnen werken terwijl je dacht dat het iets anders was.

Er zijn ook genoeg sappen met dezelfde kleur terwijl de smaak heel anders is
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:44
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Ze hebben tegenwoordig genoeg techniek om het wel te laten smaken.
Maar hoezo zal het niet smaken? Bruine chocolademelk wordt toch ook gemaakt en t smaakt toch ook, het witte wordt dan op dezelfde manier gemaakt, dus ik snap niet waar jij nou op doelt
Kheb net Taxi gedronken.
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Waarom, lijkt het je lekker dan.

Ik liep laatst langs da vla afdelingf van de AH. En het begint echt te gek te worden. Hopjesvla, dubbelvla, chocovla, vla met stroopwafelsmaak, aardbijenvla, vla met bolletje koekjes er door heen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, waarvoor hebben we dit nodig. Ik vind witte chocolademelk namelijk totaal overbodig. Mischien de AH ook, dus daarom zal het dan ook wel niet bestaan.
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Er zijn ook genoeg sappen met dezelfde kleur terwijl de smaak heel anders is
Zoals?
Oud 05-01-2003, 21:46
Menahem
Menahem is offline
Er zijn idd veels te veel soorten vla en yoghurt, om over de toetjes maar niet te spreken.

Maar nieuwe dingen verkopen nu eenmaal goed, als is het maar eventjes. (en daar komt de breezercultuur weer om de hoek kijken )
Oud 05-01-2003, 21:48
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Nee, maar jij wel schat
Maar niet over duo penotti

Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:50
the tourist
the tourist is offline
Caramelmelk bestaat trouwens wel (Marsdrank). Op zich kan er denk ik ook makkelijk chocolademelk met noten bv worden gemaakt (fijngemalen noten dan).

Niet dat het zin heeft ofzo.....
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:51
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Dat vraag ik me af...er bestaan toch ook gewoon witte chocoladerepen...

Enig idee?
maar das nie chocolade
Oud 05-01-2003, 21:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Pr0xy schreef:
maar das nie chocolade
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2003, 21:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Kheb net Taxi gedronken.

Aha oke
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Maar niet over duo penotti

Irritantje

Jij zei dat het niet bestond en ik zei dat het allang bestond
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Waarom, lijkt het je lekker dan.

Ik liep laatst langs da vla afdelingf van de AH. En het begint echt te gek te worden. Hopjesvla, dubbelvla, chocovla, vla met stroopwafelsmaak, aardbijenvla, vla met bolletje koekjes er door heen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, waarvoor hebben we dit nodig. Ik vind witte chocolademelk namelijk totaal overbodig. Mischien de AH ook, dus daarom zal het dan ook wel niet bestaan.
Ff voor de duidelijkheid: het is nergens te koop, niet alleen bij de AH niet

Ach, het wordt toch verkocht dus
Met citaat reageren
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Irritantje

Jij zei dat het niet bestond en ik zei dat het allang bestond
Ik had het over witte chocopasta, met ALLEEN wit dus

En nu ga ik
Met citaat reageren
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Zoals?

Loop de AH es binnen en ga bij de sappen kijken

Appelsap-spa&fruit
sprite-spa
vruchtendrank-andere vruchtendrank

enzo
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Ik had het over witte chocopasta, met ALLEEN wit dus

En nu ga ik

Dat bestaat ook al ff kijken...zo een 3 jaar

Doeg
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Semyaz schreef:
Er zijn idd veels te veel soorten vla en yoghurt, om over de toetjes maar niet te spreken.

Maar nieuwe dingen verkopen nu eenmaal goed, als is het maar eventjes. (en daar komt de breezercultuur weer om de hoek kijken )
Tja je kan zeggen wat je wilt, maar het verkoopt wel ...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:28
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
dat staat niet mooi in combinatie met slagroom

het gaat daarbij om het kleurenspectrum bruin en wit

u snapt het ?
Oud 05-01-2003, 22:30
Verwijderd
omdat chocolade melk van cacao gemaakt wordt.
in pure chocola zit veel cacao en in melkchocola wat minder
witte chocola bestaat niet (of bijna niet) uit cacao, maar uit cacaouboter en is daarom eigenlijk ook geen chocola!

(lang leve klokhuis )
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
lafjuh schreef:
omdat chocolade melk van cacao gemaakt wordt.
in pure chocola zit veel cacao en in melkchocola wat minder
witte chocola bestaat niet (of bijna niet) uit cacao, maar uit cacaouboter en is daarom eigenlijk ook geen chocola!

(lang leve klokhuis )

Toch is het wel mogelijk dus
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
het dappere meisje schreef:
dat staat niet mooi in combinatie met slagroom

het gaat daarbij om het kleurenspectrum bruin en wit

u snapt het ?
niet echt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 23:05
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
witte chocolade is geen chocolade. In witte chocolade zit geen cacaopasta. Zonder cacaopasta is het geen chocolade dus.
Oud 05-01-2003, 23:22
Qimm
Qimm is offline
hmmm lijkt me wel lekker
Oud 06-01-2003, 00:34
Verwijderd
Ze gingen het laatst maken bij Oprah. Lijkt me heerlijk
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 06:42
Sade
Sade is offline
Citaat:
Waarom bestaat er geen witte choco(lade)melk ???
1000 calorieen per slok
Oud 06-01-2003, 06:57
Kali
Kali is offline
1. zou veel te zoEt zijn want witte chocola is zoeter
2. je kunt het toch gewoon ZELF maken? is toch niet zo moeilijk , stuk wtte chocola, 2 suikers, halve liter melk, laten koken (blijve roere)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:01
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Het gaat niet om het veranderen van bruin in wit, maar t assortiment uitbreiden met witte chocomelk.

Die groene curry ofzo van Heinz verkoopt anders best goed
Die argumenten van jou, die zijn pas echt loos omdat je gewoon uit je nek loopt te kletsen. Je zegt feiten te weten, maar je baseert ze helemaal niet op waarheden en je kan er zeker geen bronnen bij noemen.

Je moet dit juist in de oorsprong zien, dus mensen willen geen witte melk, omdat de essentie van chocolademelk bruin is. Kijk je dus naar wat mensen willen dan moet je het assortiment juist niet uitbrieden, omdat de verkopen gewoon niet zullen lopen.

Die groene curry loopt anders behoorlijk slecht, en het bestaat al minstens een jaar. Die groene tomatensaus verkocht behoorlijk slecht. Ik kan hier zelf ook geen bron bij noemen, maar ik zag er laatst wel een passage van in een documentaire.

Offtopic: Je kan al die berichten van jou ook in een enkele post kwijt. Met 20 posts van jou in dit topic wordt het nl nogal onoverzichtelijk en moeilijk te lezen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:30
Verwijderd
Je kan het bij de xenos kopen, en het is níet lekker...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:38
Pla
Pla is offline
Ja dat zullen ze heus wel een keer geprobeerd hebben ,aar dat zal wle lneit lekker zijn ofzo?

het lijkt me ook niet zo lekker..
Oud 06-01-2003, 10:30
Verwijderd
Die groene curry e.d trekt minder mensen (denk ik) omdat hij naar gewone curry smaakt, witte chocolade melk heeft ook een andere smaak neem ik aan, dat zorgt voor een ander verkoopcijfer.
Bovendien is witte chocolade voor de consument een heel bekend iets, terwijl groene curry iets totaal onbekends is.
Ik denk dat dit appels met peren vergelijken is (en dan niet letten op generieke behoeften!)
En verkoop niet baseren op 1 winkel, als de groene curry echt NIET loopt lag het geen jaar in de schappen, maar misschien komen ze met een her-introductie, doet ook wonderen...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Pr0xy schreef:
witte chocolade is geen chocolade. In witte chocolade zit geen cacaopasta. Zonder cacaopasta is het geen chocolade dus.

Zit er wel in, alleen weinig/minder

Bovendien is het technies gezien mogelijk om t te maken

Pla: Tegenwoordig kunnen ze alles wel lekker maken...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kali schreef:
1. zou veel te zoEt zijn want witte chocola is zoeter
2. je kunt het toch gewoon ZELF maken? is toch niet zo moeilijk , stuk wtte chocola, 2 suikers, halve liter melk, laten koken (blijve roere)
1. ze kunnen met wat rare stoffen die ze er in gooien het minder zoet maken.
2. ik heb niet gezegd dat ik het niet zelf kan maken, ik vraag me alleen af waarom het niet verkocht wordt...
(er zijn wel meer dingen die je zelf kan maken én ook te koop zijn)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Die argumenten van jou, die zijn pas echt loos omdat je gewoon uit je nek loopt te kletsen. Je zegt feiten te weten, maar je baseert ze helemaal niet op waarheden en je kan er zeker geen bronnen bij noemen.

Je moet dit juist in de oorsprong zien, dus mensen willen geen witte melk, omdat de essentie van chocolademelk bruin is. Kijk je dus naar wat mensen willen dan moet je het assortiment juist niet uitbrieden, omdat de verkopen gewoon niet zullen lopen.

Die groene curry loopt anders behoorlijk slecht, en het bestaat al minstens een jaar. Die groene tomatensaus verkocht behoorlijk slecht. Ik kan hier zelf ook geen bron bij noemen, maar ik zag er laatst wel een passage van in een documentaire.

Offtopic: Je kan al die berichten van jou ook in een enkele post kwijt. Met 20 posts van jou in dit topic wordt het nl nogal onoverzichtelijk en moeilijk te lezen.
En jij weet het beter? Jij lult anders ook domweg dat je zegt dat dat groene ketchup gedoe totaal mislukt is? En dat is wel zomaar gebaseerd op waarheden??? Trouwens, de ene bron beweer wel es anders dan de andere als t om zulke dingen gaat.

Hoe weet je dat nou? Kan je de toekomst voorspellen? HOe kan je nou zeggen dat het zal mislukken omdat de essentie van chocomelk bruin is??? Rarara, hoe zou dat toch komen? Omdat er alleen maar bruine verkrijgbaar is!
Net zoals bij melk, tenminste ik dacht dat er ook melk met smaak was??of is die wel gewoon wit??
Vla bestaat toch ook in allerlei kleuren?? Vroeger was de essentie van vla ook meestal geel, vanille vla, tegenwoordig geldt dat niet meer omdat er een groter assortiment is wat betreft vla's.

T zal wel, laat ik aannemen dat dat groene spul echt slecht verkoopt. Geef ik jou nu een voorbeeld van iets wat niet is mislukt: er zijn zo meer dan 10 smaken vla, dát is niet mislukt. Dus het verschilt gewoon per product, je kan echt niet zeggen dat het is mislukt omdat dat andere ook is mislukt. Ik zeg toch ook niet: ja het zal wel slagen want dat met de vla's is ook geslaagd?!?!

t spijt me, maar t is een beetje onmogelijk om alles in 1 reply te proppen

Azaziel: Ben het wel met je eens.

Er worden ook producten uit de schappen gehaald die wel goed verkochten, denk maar aan Sprankelfruit.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:49
damaetas
damaetas is offline
dat is gewoon vanillevla. witte chocolade, zit helemaal geen chocolade in maar vanille.
Oud 06-01-2003, 10:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
damaetas schreef:
dat is gewoon vanillevla. witte chocolade, zit helemaal geen chocolade in maar vanille.

zit wel degelijk cacao in (maar niet veel)
vla is anders dan melk dus het is niet zo dat je vanillevla krijgt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten