Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
zonder oorlog is er geen vrede.
oorlogen blijven nuttig. die houden mensen op de feiten gedrukt dat een stabiele samenleving zoals wij hebben niet overal vanzelfsprekend is. en je hebt het "de één z'n dood is de ander zijn brood" voor de meesten is oorlog een tijd van vreselijke offers en ellende. voor anderen is het een tijd van grote mogelijkheden. ....en profijt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Oorlog is iets slechts. Dit is iets wat wij hier makkelijk kunnen beamen, omdat we niet bedreigd worden of ons bedreigd voelen.
Als je om je heen hoort van..Vecht voor je vaderland en al dat soort leuzen of negatieve dingen over een andere bevolkingsgroep (waar of niet waar) dat je dan veel meer geneigd bent om te zeggen. Oorlog is nodig.
|
Verwijderd
|
Oorlog kan redelijk nuttig zijn, omdat er dan meer geproduceerd wordt - denk aan wapens ed - wat de economie van een land op kan krikken.
Maar het is niet de goede manier. En ik ben dan ook tegen. Al helemaal als het oorlogen zijn over religieuze opvattingen - en nu ga ik met quotes strooien, ja - "A religious war is like children, fighting about who has the strongest imaginairy friend". |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en mensen die promotie maken. en politieke leiders. oorlog is er altijd geweest. en zal hoogstwaarschijnlijk in een of andere vorm ook altijd blijven. |
![]() |
||
Citaat:
oorlog en het leger zijn gewoon een verspilling van geld.. maar ja in deze wereld heb je het wel nodig, aangezien de meeste debielen die aan de macht zijn wel van een oorlogje houden.. het zal helaas altijd wel zo blijven, aangezien de meeste mensen alleen maar denken aan geld en macht.. zou natuurlijk ook volkomen waanzin zijn als mensen opeens meer waard zijn dan geld ![]() oorlog is gewoon totaal nutteloos, maar blijkbaar noodzakelijk in een wereld waar gekken aan de macht zijn en waar het volk maar braaf doet wat ze verteld wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik wil me best aanpasse, en dus geen gebruik maken van die grondstoffen, als daar geen mensen voor hoeven te sterven... welke grondstoffen eiguluk dan? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ze zegge allemaal wel dat ze voor een betere wereld zijn ma intusse slachte ze ene paar miljoen mense af.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nou... dan moete ze ALLEEN die mense maar de oorlog insture.. merke ze ook eens hoe het daar is... zal nooit gebeure.. ma keej.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Misschien kan ik jou een lesje in Ethiek geven. Bij Ethiek draait het er niet om, om te bepalen wat goed of slecht is, maar juist hoe mensen tot bepaalde vorming van "goed" en "slecht" komt... Het feit dat ik een oorlog als iets menselijks ziet, betekent niet dat ik onetisch ben. Mijn ethische waarden zijn alleen anders dan die van jou. |
![]() |
|
Verwijderd
|
blablabla, leger zinloos dit, leger zinloos dat.
zonder leger was heel limburg nu "lake limburg" weet je ![]() get real, anders dan veel bedrijven doen we bij defensie nog wat nuttigs, ok, we proberen het, voor zover die waardeloze politiekelingen in den haag dat niet godsonmogelijk maken met die k*nkerbezuinigingen.... en als de SP straks aan de macht komt kan ik me toekomstige baantje als inlichtingenofficier helemaal gedag zeggen. dat zuigt. wat ik ben neit van plan een braaf soft burgertje te blijven. ik zou nog eerder huurling worden als dat ik "standaard" werk moet gaan doen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Verheerlijken van geweld en oorlog door intellectuelen AsianDF | 14 | 19-03-2006 13:40 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken halilo | 4 | 06-01-2006 14:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geprivatiseerde oorlog een gevaar of juist niet? Gatara | 35 | 02-09-2003 12:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen Oorlog / Vrede Topic Anne | 21 | 07-04-2003 09:32 | |
Als je TEGEN de oorlog bent, ben je VOOR Saddam MissCzechMeOut | 5 | 24-03-2003 15:42 | |
Oproep: 'Stop de lessen, stop de colleges, stop het werk,tegen de oorlog!' naturalibereco | 40 | 20-03-2003 23:19 |