Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() mja, das wel weer waar ja ![]()
||
Citaat:
Maar ik denk ook dat het weinig nut heeft en misschien zelfs gevaarlijker om 2 vechtend kunnende mensen tegen elkaar te zetten op straat...
|
Bij ons op school is dat verplicht.
Je leer niet alleen 'schoppen' en 'slaan', maar ook reflexen. Als iemand me van achter aanvalt, reageer ik uit een reflex, en dus supersnel. Ik vind het goed ![]()
|
Ik heb het op school gehad, maar daar heb ik zo goed als niks geleerd. Achterwaartse koprol over je schouder zodat je gelijk kan staan als iemand je op de grond heeft gegooid... Nou, dat zie ik mezelf niet zo snel doen op straat hoor!
![]() En slaan en schoppen (mocht dat nodig zijn) doe ik wel op de manier die ik dan wil. Niet op die ingewikkelde verdedigingsmanier. Dan moet ik eerst weer 10 seconden nadenken over hoe hij ook al weer moest. en dan is het al telaat...
|
Zou wel handig zijn ja. Ik kan me wel verdedigen als ik dat echt wil (ik ga natuurlijk geen vriend een knietje geven als hij me niet los wil laten..), maar das omdat mijn vader constant bij mij klemmen inzet en dan ook meteen even uitlegt hoe je eruit moet komen...
En het geeft een zelfvertrouwen boost...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|