Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. een vrouw die zomaar arabisch tegen me begint te praten. 3. irritante turkse/ marrokaanse puber jongetjes die beledigt zijn als je ze hard voorbij fietst en roepen: "ik seggen jou vader!" (Want nette marokkaanse meisjes horen achter de jongen te blijven fietsen.) 4. "Hoe was je suikerfeest?" 5. De tss en sputtergeluiden als ik me in blank gezelschap bevind. |
![]() |
||
Citaat:
of dat je al bij voorbaat gearresteerd word? misschien dat andere marokkanen je in hun posse opnemen?
|
Ik word voor Dewi aangezien en ik ben iedereens zusje (tis me al 3 keer met een vriendin overkomen.. "zijn jullie zusjes???").. Maar verder niet..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stomme Duitser, Nazi enz. heb ik allemaal wel een keer naar m'n kop gekregen (ik studeerde Duits ![]() ![]() ![]() Ow, Belg krijg ik ook nog wel eens naar m'n kop gesmeten. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Nee, ik ben blank, dus qua huidskleur heb ik niet echt problemen daar mee.
Wel was ik vorig jaar in Amerika met mijn pa en ma en zusje, ja en als we gewoon tegen elkaar staan te praten in die steden of winkels of pretparken, deden we dat gewoon met onze dialect (Maastrichtse dialect). Veel mensen d8en toen dat we uit Denemarken of Zweden kwamen. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik zie er zo blank uit als maar mogelijk is geloof ik (nou ja, op die mensen met zo-blond-dat-het-wit-is haar na) dus voor een buitenlander houden ze me meestal niet. Nou ja, op vakantie soms. "Wat praten jullie nou? Duits?" "Nee eikel, dat heet nou je-accent-overdrijven.
![]() |
![]() |
|
pas was ik aan het winkelen, komt er een of andere jongen van ergens begin 20 naar me toe, en in een supervage taal tegen me te praten. Dus ik reageerde met: huh? Begint ie het hele verhaal opnieuw, dus ik weer: huh? Vraagt hij: Ben je Nederlandse? Ik weer: Ja..... Hij: O ik dacht dat je Joegoslavisch was.
Maar zeker in de zomer denken mensen ook weleens dat ik Frans ofzo ben... |
![]() |
||
Citaat:
Mensen uit Engeland, duitsland, etc. worden niet als allochtonen gezien omdat ze er over het algemeen het zelfde uit zien en vaak ook grotendeels de zelfde cultuur/beschaving hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
@charly not en Leonoor: Je kunt het woord op verschillende manieren opvatten, bijv. als je kijkt naar de wet: je bent allochtoon als jij/één van je ouders/beide ouders niet in het land wo(o)n(t)(en) waar je/ze geboren zijn/is/bent [zo ongeveer dan] maar in de van dale staat dus wéér iets anders zie ik zei leonoor. maar je kunt ook kijken naar hoe "men" er tegenover staat: en dat is dus vaak die manier die charly not noemde...
Dus het ligt er maar net aan hoe je ernaar kijkt ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic #2 rare kwast | 500 | 24-03-2009 15:13 | |
Flora & Fauna |
dierenmishandeling, ik ben KWAAD Kaa | 14 | 26-10-2003 19:17 | |
Psychologie |
geen doel Still-Alive | 8 | 22-10-2003 17:25 | |
Liefde & Relatie |