Advertentie | |
|
![]() |
|
Nou ik denk wel aan anderen, maar in veel situaties hou ik te weinig rekening met anderen, dan denk alleen aan wat ik zelf heb ingepland en dat kan niet altijd. Is een van mijn slechtere eigenschappen.
|
volgens mij denkt iedereen aan zichzelf...
ook bij dingen als iemand hulp aanbieden: Ik denk dat die persoon mijn hulp op prijs stelt, dus help ik hem. Je hebt omdat je zelf denkt die ander blij te maken met jouw hulp, wat jouwzelf ook weer een goed gevoel over jezelf kan geven
|
Ligt eraan of het m'n ouders/zusje betreft (mijn zwakke plek), m'n beste vriendin (zodra ze die roze koek heeft terugbetaald), vage famillieleden (ben minder gemotiveerd maar het blijft famillie...) of mensen die ik niet ken (wat schuift het???)
|
Verwijderd
|
Ja, het klinkt raar, maar als ik iets ga doen dan denk ik niet primair aan mezelf, maar aan de consequenties die het voor anderen kan hebben.
Het komt dan ook nog wel eens voor dat ik dingen doe die ik éigenlijk niet zo snel zou doen, of misschien zelfs tegen m'n zin doe, maar die ik doe omdat ik anderen er een plezier mee doe. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Waar leef je van? [verhaaltje] Verwijderd | 6 | 28-06-2006 10:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |