Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2003, 17:28
Martin
Martin is offline
Op de PC van mijn zusje draait Xp Professional. Ik start haar PC net op en krijg de melding dat er een fout zit in C:\windows\system32 en dat ik windows moet herstellen met de Windows CD.

Ik doe de CD erin, druk op R voor restore en krijg na een tijdje een scherm waarin ik aan moet geven welk OS ik wil herstellen. Ik krijg zo`n lijst:
Code:
1: C:\windows
Ik geef dus aan dat ik os 1 wil herstellen, de pc pruttelt een paar seconden en ik krijg weer een lijntje zoals:
Code:
c:\WINDOWS
waarna er niets meer gebeurt.

Systeem is niet herstelt, en dezelfde foutmelding houd ik. Wat moet ik doen? (Ja, ik heb al in de Knowledge DB gekeken op MS.com)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2003, 17:30
Koen
Koen is offline
Als je nou eens 'help' intikt nadat ie uitgeratelt is? Dan krijg je als het goed is een lijst met commando's, en dáármee kan je je system restoren. Jij was pas bij de prompt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 17:33
Martin
Martin is offline
Citaat:
Koen schreef op 30-03-2003 @ 18:30:
Als je nou eens 'help' intikt nadat ie uitgeratelt is? Dan krijg je als het goed is een lijst met commando's, en dáármee kan je je system restoren. Jij was pas bij de prompt.
Had ik ook al geprobeerd

Ik krijg inderdaad een lijst met mogelijke commando`s, maar geen commando om Windows te restoren.

(PC is trouwens netjes afgesloten, ik ben namelijk de laatste gebruiker geweest )
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:31
Martin
Martin is offline
Niemand verder?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je WinXP CD erin doet, en hij vraagt of je System Restore Console wilt starten of Windows XP installeren, druk op enter, niet op R!
Nadat hij zegt dat hij een bestaande Windows XP installatie heeft gevonden, kies voor R(estore). Nu gaat hij deze installatie opnieuw installeren. Je behoud je documenten (voor zekerheid backuppen in andere dir ofzo), maar alle configuratiebestanden en drivers worden overschreven. Je hebt een fijne schone install dus, terwijl je je data behoudt.
Oud 02-04-2003, 08:39
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-04-2003 @ 09:38:
Als je WinXP CD erin doet, en hij vraagt of je System Restore Console wilt starten of Windows XP installeren, druk op enter, niet op R!
Nadat hij zegt dat hij een bestaande Windows XP installatie heeft gevonden, kies voor R(estore). Nu gaat hij deze installatie opnieuw installeren. Je behoud je documenten (voor zekerheid backuppen in andere dir ofzo), maar alle configuratiebestanden en drivers worden overschreven. Je hebt een fijne schone install dus, terwijl je je data behoudt.
Je bent geweldig! Dank u Dank u! Ik ga het zometeen gelijk eens proberen.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten