Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2007, 11:16
Verwijderd
Mijn PC bevat een C,D en een E schijf.

Ik heb geen verstand van computers maar, nu is het zo dat mijn C schijf nog maar 105 MB bevat. Ik sla alles op op de D en E schijf.
Ik heb mijn geschiedenis geleegd, de cookies verwijderd, schrijfruimte gedaan, defragmenteerd.

Ik weet dat ik mijn computer opnieuw moet installeren om de onnodige dingen eraf te krijgen maar daar wilde ik nog even mee wachten.

Zijn er nog bepaalde mappen die ik kan legen?

Bijv. Temporary files?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2007, 12:15
Verwijderd
Gebruik CCleaner maar, dat is het makkelijkste.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 16:11
N00se
N00se is offline
Denk je er ook aan om niet al je programmas en games op de C op te slaan ? Anders kan die zoals nu wel eens snel vol zitten.

Bij het installeren heb je meestal zo'n "browse" knopje waarmee je een andere map kan kiezen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 16:13
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Piloff schreef op 03-04-2007 @ 13:15 :
Gebruik CCleaner maar, dat is het makkelijkste.
Vergeet niet om de slim-versie van deze geweldige applicatie te gebruiken, anders krijg je weer een leuke toolbar erbij.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 18:17
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 03-04-2007 @ 12:16 :
Mijn PC bevat een C,D en een E schijf.

Ik heb geen verstand van computers maar, nu is het zo dat mijn C schijf nog maar 105 MB bevat. Ik sla alles op op de D en E schijf.
Ik heb mijn geschiedenis geleegd, de cookies verwijderd, schrijfruimte gedaan, defragmenteerd.

Ik weet dat ik mijn computer opnieuw moet installeren om de onnodige dingen eraf te krijgen maar daar wilde ik nog even mee wachten.

Zijn er nog bepaalde mappen die ik kan legen?

Bijv. Temporary files?
Wat voor pc heb jij?
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 18:25
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Als ik jou was, zou ik kijken welke applicaties die op deze partitie staan die jij niet meer gebruikt verwijderd kan worden.
(je kan nog ff een logje maken met hijackthis en deze hier posten, zodat we je nog alternatieven voor bepaalde grote programma's kunnen aanbieden)
Ook kan je je mijndocumenten map verplaatsen naar een andere partitie (schijf).


Citaat:
vtxm schreef op 03-04-2007 @ 19:17 :
Wat voor pc heb jij?
Waarom wil je dat weten?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 22:55
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 03-04-2007 @ 17:13 :
Vergeet niet om de slim-versie van deze geweldige applicatie te gebruiken, anders krijg je weer een leuke toolbar erbij.
ja, of je vinkt die toolbar gewoon uit bij installatie
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 08:01
Verwijderd
Volgens mij gaan we hier uit van het zoveel mogelijk werk uit handen nemen van de newbie, dus freyk heeft wel een punt met die toolbar. (Hoewel ik me wel afvroeg waarom ik hem niet had.)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 11:10
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Het eerste wat bij mij opkomt is 'systeemherstel' of 'system restore' als je 'n engelse versie hebt van winXP. Dit kan standaard tot 12% van je schijf in beslag nemen. Of dit aan of uit staat kun je zien bij 'eigenschappen' van 'deze computer' , dan naar het tabblad systeemherstel.
Of je dit uit wilt/durft te zetten, mocht het aan staan, is natuurlijk aan jou. Maar het kan een hoop ruimte schelen.

Verder kan het helpen om je pagefile.sys (virtuele geheugen) op een andere schijf/partitie dan je systeemschijf te zetten mocht je echt in de problemen komen met je ruimte. Eigenschappen van deze computer, geavanceerd, instellingen-prestaties, geavanceerd, wijzigen. Lang geleden dat ik dit zelf heb gedaan, maar de kans bestaat dat je 'm eerst aan moet zetten op een andere schijf voor je 'm weg kunt halen op een andere, maar dit weet ik dus niet zeker. Let er wel op dat je 'm niet te klein instelt. De aanbevolen grootte hangt af van de hoeveelheid RAM in je systeem. Onderin staat wel een aanbevolen hoeveelheid, als je daar in de buurt blijft (bijvoorbeeld eromheen met je minimum en maximum), is er waarschijnlijk niks aan de hand. Of laat windows 't zelf regelen als je er liever niet mee kloot.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 12:48
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
freyk schreef op 03-04-2007 @ 19:25 :
Als ik jou was, zou ik kijken welke applicaties die op deze partitie staan die jij niet meer gebruikt verwijderd kan worden.
(je kan nog ff een logje maken met hijackthis en deze hier posten, zodat we je nog alternatieven voor bepaalde grote programma's kunnen aanbieden)
Ook kan je je mijndocumenten map verplaatsen naar een andere partitie (schijf).



Waarom wil je dat weten?
omdat ik dan kan zien wat voor mogelijkheden er zijn, 105 mb vrij duid op een oude pc...
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 20:17
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Citaat:
vtxm schreef op 04-04-2007 @ 13:48 :
omdat ik dan kan zien wat voor mogelijkheden er zijn, 105 mb vrij duid op een oude pc...
Of gwn een extreem volle pc (al lijkt oude bak me logischer idd) misschien ook ff je software lijst doorkijken voor onnodige programma's
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware pc opschonen hoe?
Verwijderd
1 09-06-2013 15:52
Software & Hardware PC Opschonen voor gamen
Loempiavouwer
7 24-11-2011 15:05
Software & Hardware C schijf bijna vol, ook na opschonen
the exploding boy
3 14-02-2011 10:44
Software & Hardware [Centraal] Spy-, adware & virussen [4]
M@rco
500 01-12-2006 11:27
Software & Hardware <Systeem> Problems opstarten
FOOIJDONK
4 18-07-2006 08:05
Software & Hardware [Win XP] Defragmenteren
EvilSmiley
4 09-08-2004 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.