Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 20:54
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Vanavond komt 'Festen' op tv. Een geweldige film die gaat over een familiefeest waar opeens een familiegeheim onthuld wordt.
Het is een Deense 'Dogma' film, dat betekend ongeveer dat er geen nutteloze muziek gebruikt wordt, geen onnatuurlijke belichting en er wordt met een handcamera (??) gefilmd. zijn nog andere regels waar een Dogma film aan voldoet, maar die weet ik even niet. Het is dus niet een standaard Hollywood-13-in-een-dozijn drama, maar echt een heel speciale en aparte film die heel 'echt' overkomt en met hele goeie acteurs.

Zoo die wil je dus echt wel zien, en anders voor een 2e keer Hij is op Belgie (1 geloof ik) en hij begint om 23.45. Omdat ie op Belgie is en pas laat begint dacht ik: laat ik het maar even zeggen anders vergeten jullie het nog
Veel plezier vanavond en vergeet anders je video niet te programeren

duss

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 20:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2003, 20:58
Verwijderd
Aaah! Die wil ik nog zo graag zien!!
Maar tis een beetje laat, zeker omdat ik morgen moet werken.. en dr komt nog wat op tv, en dat moet ik ook al opnemen.. dus denk dat ik deze toch een keer moet gaan huren in de videotheek..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 00:41
konflict
konflict is offline
Ik heb veel over Dogma gelezen, documentaires over gezien etc. maar eigenlijk nog nooit echt een dogmafilm gezien totdat ik vanavond Festen had gekeken.

Wat een ontzettend goede film. Juist door die beperkingen is er extra aandacht aan licht en geluid besteed waardoor er echt een paar hele mooie shots in de film zitten. Bovendien is het verhaal natuurlijk ook erg goed, misschien een beetje cliche maar de manier waarop het zich ontrafelt is geweldig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 06:36
Cartosa
Cartosa is offline
Goeie film.
Canvas gaat btw nog meer goeie films van allerlei genres en landen uitzenden de komende weken, zeker in de gaten houden..
Oud 05-04-2003, 10:58
Verwijderd
Heel sterke film. Verrassende wendingen en erg goed acteerwerk.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:12
joopie
joopie is offline
Verdomme, ik wist dat hij kwam...maar ik ging gisteren stappen. Naja, ik huur hem wel bij de cinematheek.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:59
Daangerous
Daangerous is offline
geweldige film
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 15:16
battlestar
battlestar is offline
ja koel kheb 'm opgenomen en ga 'm snel bekijken
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 15:18
Freshh~
Freshh~ is offline
*Ja Ja ik heb hem gezien!! hij was goed..!
alleen jammer dat ik het laatste paar stukjes met steeds minder open ogen had gezien...*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 15:54
Verwijderd
ik heb hem in de vierde gezien (verplicht voor CKV) en ik vond het toen zuigen. ik weet eigenlijk niet wat ik er nu van ga vinden. Heb hem trouwens niet gezien, was iets te laat voor me...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 21:12
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 05-04-2003 @ 16:54:
ik heb hem in de vierde gezien (verplicht voor CKV) en ik vond het toen zuigen. ik weet eigenlijk niet wat ik er nu van ga vinden. Heb hem trouwens niet gezien, was iets te laat voor me...
waarom zou je hem nu wel leuk vinden, en met ckv niet? wan gezeik, tis gewoon een geweldige film
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 22:03
Big Brother
Big Brother is offline
op zich verstrijkt er maar een korte tijd in de film en er gebeurd eigenlijk weinig (je zou, als iemand je het script voorleest, niet denken dat het een goede film kan worden), maar het is een erg goede film, met erg goede acteurs

toppie film
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 02:46
hippie jesse
hippie jesse is offline
hij was weer
super realistish
Oud 06-04-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 05-04-2003 @ 22:12:
waarom zou je hem nu wel leuk vinden, en met ckv niet? wan gezeik, tis gewoon een geweldige film
Omdat ik nu mentaal gegroeid ben?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:04
Verwijderd
Supergoede film, lekker absurd

Vond het ook erg goed geacteerd
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:11
empyrian
empyrian is offline
ik heb hem op video...vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:49
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 06-04-2003 @ 10:28:
Omdat ik nu mentaal gegroeid ben?
onzin, de film kwam in 1998 uit, dus je was hoogstens 15 toen je, voort eerst zag
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:14
Verwijderd
Geloof het of niet, maar in die 3 jaar ben ik een hoop over mezelf gaan ontdekken...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:36
Verwijderd
Gemist..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 16:40
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-04-2003 @ 15:04:
Supergoede film, lekker absurd

Vond het ook erg goed geacteerd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 05-04-2003 @ 11:58:
Heel sterke film. Verrassende wendingen en erg goed acteerwerk.
mee eens en bier was ook goed toch heren?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 16:45
annette
annette is offline
Heeey, ik ga vanavond naar het toneelstuk Festen, gebasseerd op de film, waarin oa Piet Romer en de cabaretiers van NUHR in spelen
Heb er echt super veel zin, jammer dat ik de film ben vergeten te kijken
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef op 05-04-2003 @ 16:54:
Toen heb ik hem ook gezien, eerst met mijn klas, toen met die van jou Zelfde dag dus twee keer... echt een súper film... wauw, ik was toen al onder de indruk, nu nóg meer..

Ik heb hem nu ook al een tijdje op video (ook Idioterne en Mifune's sidste sang allemaal pracht films, hoewel Festen echt het beste is)...

Ik hou echt super van dogma-films... súper goed
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
annette schreef op 07-04-2003 @ 17:45:
Heeey, ik ga vanavond naar het toneelstuk Festen, gebasseerd op de film, waarin oa Piet Romer en de cabaretiers van NUHR in spelen
Heb er echt super veel zin, jammer dat ik de film ben vergeten te kijken
Over het toneelstuk heb ik alleen maar slechte dingen gehoord, 't is veel te veel los gelaten van Festen de film... mij lijkt het niets (ik vind Piet Romer ook echt niks).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten