Hoi,
wat ik me afvroeg is of er ook zoiets bestaat als het toekennen van een prioriteit aan internetverkeer als je gebruik maakt van een shared internetverbinding? Ik zit hier namelijk met twee PCs op een ADSL-verbinding, en het delen van de verbinding gaat gewoon heel kut met UT2003.
De verbinding op zich is wel prima via het LAN, maar als we met z'n tweeën gaan spelen dan gaat het mis. De upload op zich is voldoende: Basic ADSL heeft 128Kb/s upstream en UT2003 staat ingesteld met een netspeed van 5000, dus nog geen 10 kilobyte/sec als je met z'n tweeën speelt.
Toch, als ik samen met m'n broertje online speel heb ik altijd problemen met spelen en hij niet. Ik word altijd teruggeworpen op m'n plaats (omdat je out of sync met de server bent, gevolg van packetloss), hoge pings, etcetera. Mn broertje heeft dat niet terwijl die dus ook samen met mij speelt.
Het lijkt erop alsof het internetverkeer van de computer die rechtstreeks op internet zit voorrang heeft oid., is dat zo en zoja, hoe kan ik het aanpassen?
BVD