Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 11:46
Fantôme
Fantôme is offline
hoihoi,

misschien kennen jullie het toneelstuk 'zeg 'ns AAA' wel?
nou, deze treed hier dus op, en ze zoeken nog wat figuranten.
het lijkt me erg leuk om figurant te zijn en besloot dus te reageren op het stukje wat in de krant stond.
ik zal het even overtypen.

Kampanje zoekt figuranten voor zeg 'ns AAA'
DEN HELDER - Voor de toneelvoorstelling van 'zeg 'ns AAA'zoekt schouwburg De Kampanje vier figuranten die tijdens de twee voorstellingen in Den Helder op vrijdag 24 en zaterdag 25 oktober hun opwachting willen maken.

Zeg 'ns AA'is een nieuw toneelstuk, gebaseerd op de gelijknamige Nederlandse serie en gespeeld door de originele acteurs.
De serie was van 1980 tot 1993 op televisie te zien. Voor de avondvullende komedie wordt gezocht naar meisjes / vrouwen tussen de zestien en 25 jaar met kledingmaat 36-38 aangezien er gebruik wordt gemaakt van algemene kostuums. Tijdens beide voorstellingen zullen de figuranten deelnemen aan twee scenes.

Brieven, voorzien van motivatie en pasfoto kunnen voor 20 augustus worden gestuurd naar De Kampanje, t.a.v. Kim Smit, (adres...) Na de brievenselectie volgt een auditie.

het lijkt me dus erg leuk om mee te doen en ben bezig een (spontane) brief te schrijven. ik kan er helaas niet inzetten dat ik ervaring heb.
maargoed. ik wil mijn brief hieronder wel even plaatsen. ik ben er namelijk niet zo goed in. dan kunnen jullie die even oordelen. en stel dat ik door de selectie heen kom, heeft een van jullie tips voor de auditie.

liefs *knip*.

BRIEF:

Vrijdag 1 augustus 2003

Hallo!

Vanochtend las ik in de Helderse Courant dat jullie op zoek zijn naar figuranten voor ‘zeg ‘ns AAA’. Ik nam gelijk de krant mee naar boven en besloot jullie een brief te schrijven. Het lijkt me een erg leuk toneelstuk en daarom ook super om het eens me te maken vanaf het podium in plaats vanuit de zaal!

Ik zal me ook even voorstellen; Ik ben *knip*, 16 jaar, na de zomervakantie ga ik naar 5havo en ik woon in Julianadorp. Mijn kledingmaat is 38.
Ik heb een pasfoto voor u bijgevoegd.

(mijn adres)

oja, de eerste en tweede alinea, zal ik die omdraaien, of zo laten'?

Laatst gewijzigd op 24-02-2009 om 17:57.
Advertentie
Oud 01-08-2003, 12:45
Caelis
Caelis is offline
'Hallo!' kun je beter vervangen door iets beleefders, denk ik.

Welke klas je zit zal hen waarschijnlijk niet interesseren, dus je kunt beter gewoon heel normaal je info eronder zetten zonder 'voorstellen', of er iets origineels van maken.

Iets origineels geeft je meer kans, maar is wel moeilijker te maken. Maar nu zit je precies tussen origineel en gewoon standaard en als ik moest selecteren zou je er niet bij zitten als ik keuze genoeg had. Wees origineel! Succes

Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 12:54.
Oud 01-08-2003, 12:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Caelis schreef op 01-08-2003 @ 13:45:
'Hallo!' kun je beter vervangen door iets beleefders, denk ik.

Welke klas je zit zal hun waarschijnlijk niet interesseren, dus je kunt beter gewoon heel normaal je info eronder zetten zonder 'voorstellen', of er iets origineels van maken.

Iets origineels geeft je meer kans, maar is wel moeilijker te maken. Maar nu zit je precies tussen origineel en gewoon standaard en als ik moest selecteren zou je er niet bij zitten als ik keuze genoeg had. Wees origineel! Succes
Hallo! voor wat beleefders...
maar geachte vind ik TE... normaal doe ik het wel, maar dan word het helemaal 'een brief zoals alle'
wat dan? Goedendag?

en wat vind je dan van de eerste alinea, moet ik die wel zo houden, of ook wat veranderen.
dat voorstellen mag weg. dus dan begint alinea 2 met: 'Ik ben..."

maar hoe moet ik het orgineler maken dan.
ja sorry hoor.. het lijkt me gewoon echt leuk, dus vandaar dat ik zoveel vraag
Oud 01-08-2003, 12:54
Caelis
Caelis is offline
Citaat:
... schreef op 01-08-2003 @ 13:50:
Hallo! voor wat beleefders...
maar geachte vind ik TE... normaal doe ik het wel, maar dan word het helemaal 'een brief zoals alle'
wat dan? Goedendag?

en wat vind je dan van de eerste alinea, moet ik die wel zo houden, of ook wat veranderen.
dat voorstellen mag weg. dus dan begint alinea 2 met: 'Ik ben..."

maar hoe moet ik het orgineler maken dan.
ja sorry hoor.. het lijkt me gewoon echt leuk, dus vandaar dat ik zoveel vraag
Het is nu zo'n gekke combinatie, het doet me meer denken aan een brief die je aan een klasgenoot of een vriendin zou schrijven.

Ik heb zelf een aantal keren brieven moeten selecteren voor audities, en ik lette daarbij vooral op of iemand consequent was. Een hele originele brief (we kregen bijvoorbeeld een 'bijsluiter' van iemand, dat was erg leuk) maakt meer kans dan een hele formele. Maar daartegenover staat dat een hele formele brief meer kans maakt dan een brief van iemand die niet lijkt te weten of hij / zij nou formeel moet doen of niet. Dat is volgens mij het belangrijkste: GEEN tussenvormen!

Ik zou je trouwens aanraden om 'podium' door 'toneel' te vervangen. Een manier om veel regisseurs (en spelers) goed pissig te maken is om het toneel 'podium' te noemen
Oud 08-08-2003, 10:51
load_harmony
load_harmony is offline
Hallo!

Vanochtend las ik in de Helderse Courant dat jullie op zoek zijn naar figuranten voor ‘zeg ‘ns AAA’. Ik nam gelijk de krant mee naar boven en besloot jullie een brief te schrijven. Het lijkt me een erg leuk toneelstuk en daarom ook super om het eens me te maken vanaf het podium in plaats vanuit de zaal!

Ik zal me ook even voorstellen; Ik ben *knip*, 16 jaar, na de zomervakantie ga ik naar 5havo en ik woon in Julianadorp. Mijn kledingmaat is 38.
Ik heb een pasfoto voor u bijgevoegd.

Groetjes, *knip*

Goededag!

Vanochtend las ik in de Helderse Courant dat u op zoek bent naar figuranten voor het theaterstuk 'zeg eens AAA'. Toen ik dit las werd ik meteen enthousiast. Het lijkt mij een ontzettende uitdaging om mee te doen aan het toneelstuk en daarom ook super om het eens mee te maken vanaf het podium in plaats van uit de zaal!

Mijn naam is *knip*, ik ben 16 jaar. in mijn vrije tijd hou ik me bezig met ............ verder ben ik ............. (dingen asl enthousiast, creatief, blablaa). mijn kledingmaat is 38.Een pasfoto heb ik bijgevoegd!

In afwachting,

*knip*

Laatst gewijzigd op 24-02-2009 om 17:57.
Oud 08-08-2003, 11:24
alpha
alpha is offline
Mij lijkt het beter als je eens soort van sollicitatiebrief schrijft. Dit komt wat formeler over.
Hier wat info over het schrijven van een sollicitatiebrief, geplukt van het internet. Je zult het wel wat bij moeten werken maar ik denk dat het, als je het in deze opstelling doet, meer indruk maakt.

Voobeeldbrief (uit eigen hand opdracht nederlands)
Citaat:
Adres

Coevorden, 2 maart 2002

Activity International
t.a.v. mevr. C. Schaafsma
Postbus 7097
9701 JB Groningen

Betreft: sollicitatie naar coördinator werkvakanties Australië

Geachte mevrouw Schaafsma,

Uit uw advertentie in Het Nieuwsblad van het Noorden, van 2 maart 2002, blijkt dat u op zoek bent naar een coördinator werkvakanties Australië. Omdat ik graag voor deze functie in aanmerking kom, hoop ik dat onderstaande gegevens uw interesse zullen wekken.

Vorig jaar ben ik afgestudeerd aan de HBO-opleiding commerciële economie. Na een jaar door Australie gereisd en gewerkt te hebben sta ik nu klaar voor de arbeidsmarkt. Tijdens mijn verblijf in Australië heb ik al contact gehad met Activity International. Ik ben verschillende jongeren tegen gekomen die reisden vanuit Activity International en heb een erg goede indruk van de organisatie gekregen.
In heb altijd naar Australië gewild. Toen ik mijn studie had afgerond vond ik het een goed moment om een jaar te reizen en werken in een ander land, Australië. Hierdoor heb ik een uitstekende kennis van de Engelse taal.
Voor de opleiding commerciële economie heb ik als afstudeerrichting recreatie en toerisme gekozen. Ik heb tijdens mijn stage en afstuderen in verschillende toeristische sectoren gewerkt.
Ik heb erg veel plezier in het werken in de toeristische sector. Ik reis zelf veel en maak anderen graag net zo enthousiast als ik ben. Ik ken mijn grenzen maar ben niet bang om deze te verleggen. Ik blijf over het algemeen redelijk rustig, probeer problemen altijd zelf te behelpen.

De hoogtepunten voor mij, een lang gesprek met een groep aboriginals, de ‘flippers’ en het werken op de krokofarm.

Ik hoop dat ik uw interesse gewekt heb en dat ik mijn brief mondeling mag toelichten.

Hoogachtend,

handtekening

naam

Bijlage: 1 kopie van mijn CV
Citaat:
Een sollicitatiebrief moet de rekruteerder duidelijk maken dat je de bewuste job graag zou doen en waarom precies.
Het is hier dus niet de bedoeling dat je gaat argumenteren over je geschiktheid of over het feit dat je de job aankan. Die aspecten komen pas tijdens de gesprekken aan bod.

Do's & don'ts van de sollicitatiebrief

Voor je een eerste indruk kan maken in een jobinterview heb je al een allereerste indruk gemaakt met je brief. En de aller-allereerste indruk start bij de aanhef aan de juiste persoon. Het getuigt van nauwkeurigheid dat je je brief gericht stuurt naar een persoon. Vergeet ook niet om bovenaan je brief een betreft-rubriek te voorzien waar je het doel van je schrijven verduidelijkt en eventueel de referentie van de vacature weergeeft.
Cruciaal voor je sollicitatiebrief is de openingszin. Het is de bedoeling dat je opvalt tussen de vele reacties. Opvallen lukt niet met clichématige zinnen als "Naar aanleiding van uw advertentie..." of "Langs deze weg zou ik mij graag kandidaat stellen..." Vermijd dus clichétaal en oubollige uitdrukkingen maar maak je openingszin persoonlijk, origineel en enthousiast.
Gebruik geen te bescheiden woorden zoals misschien, eventueel, menen,.... Zoek naar een gulden middenweg want met de deur in huis vallen dat jij dé ideale persoon bent en dat de rekruteerder wel gek zou zijn mocht hij deze kans voorbij laten gaan getuigt niet alleen van een uitgesproken enthousiasme maar ook van een serieuze hoeveelheid arrogantie.
Maak zelf je brief. Sollicitatiehandleidingen staan vaak bol van de voorbeeldbrieven maar het is niet de bedoeling dat je ze klakkeloos gaat kopiëren. Doe je dat toch, dan ga je verloren tussen de rest van de inspiratieloze brieven.
Vergeet vooral niet om uit te leggen waarom je solliciteert. Leg uit wat je aantrekt in het bedrijf, de functie, de sector...
Hou het kort. Je brief mag maximaal 1 pagina lang zijn. Je brengt je boodschap best in korte, dynamische zinnen met veel actieve werkwoorden.
De handgeschreven brief is niet langer een conditio sine qua non om uitgenodigd te worden. Maak alleen een handgeschreven brief als er expliciet naar gevraagd wordt. Let er dan wel op dat je brief netjes en duidelijk geschreven is, zonder tipex of doorhalingen.
Als je niet over de gevraagde dosis ervaring of de gewenste opleiding beschikt, vermeld dan niet je onervarenheid maar zeker wel je vermogen om snel kennis te vergaren en snel te leren. Wees altijd positief over jezelf.
Praat niet over geld in een brief. Dat wekt een negatieve indruk.
Sluit de brief niet af met een dooddoener. De laatste indruk die nablijft is even belangrijk als de eerste. Zeg niet 'Met welgemeende hoogachting van de allerhoogste plank groet ik u, weledele heer...' Zeg bijvoorbeeld wel 'Denkt u ook dat wij elkaar iets te bieden hebben, dan ben ik altijd bereid om u daar in een gesprek verder van te overtuigen.'

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 11:27.
Advertentie

Regels voor berichten