Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 19:43
Go
Go is offline
Ik van mijn pa dat hij op onze nieuwe computer waar nu windows XP op staat ook nog windows 98 wil zetten. Hij zegt dat dit mogelijk is. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Kan dit inderdaad en is dit wel verstandig? Hij wil namelijk spelletjes er op zetten die alleen onder windows 98 spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2003, 19:46
Martin
Martin is offline
Dat kan, je moet dan je harde schijf partitioneren en Windows 98 op een aparte partitie zetten. Let wel, installeer éérst Windows 98 en dan pas Windows XP.

Als je de harde schijf partioneert raak je alle gegevens kwijt, tenzij je partionmagic gebruikt (kost geld).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:47
FastDuck
FastDuck is offline
ja wij hebben dat dus...
krijg je int begin zoon keuze-schermpje en dan kan je aanklikken waar je in wil werken.
ik ben dr heel erg tevreden over 's echt n aanraden vinnik.
Oud 07-04-2003, 19:50
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-04-2003 @ 20:46:
Dat kan, je moet dan je harde schijf partitioneren en Windows 98 op een aparte partitie zetten. Let wel, installeer éérst Windows 98 en dan pas Windows XP.
Ik vermoed dat met behulp van de XP-installatiecd het ook mogelijk moet zijn om XP gewoon te laten staan en daarna met de cd een nieuwe bootmanager te installeren. Scheelt wat dataverlies.

(Maar ik zit opgescheept met zo'n vage prefab-recoverycd, dus ik weet het niet exact. )
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:51
Martin
Martin is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 07-04-2003 @ 20:50:
Ik vermoed dat met behulp van de XP-installatiecd het ook mogelijk moet zijn om XP gewoon te laten staan en daarna met de cd een nieuwe bootmanager te installeren. Scheelt wat dataverlies.

(Maar ik zit opgescheept met zo'n vage prefab-recoverycd, dus ik weet het niet exact. )
Dat zou misschien best kunnen, maar het draait het beste als je eerst Windows 98 installeert en dan pas Windows XP (Zoals al eerder hier op het forum werd gezegd over een dualboot).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:57
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-04-2003 @ 20:51:
Dat zou misschien best kunnen, maar het draait het beste als je eerst Windows 98 installeert en dan pas Windows XP
Oh? En waarom?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:00
Martin
Martin is offline
Ik denk dat dit nog wel een waardevol topic voor jou is.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:03
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-04-2003 @ 20:43:
Hij wil namelijk spelletjes er op zetten die alleen onder windows 98 spelen.
leuke vader heb jij , die van mij zou eerder al mn spellen eraf halen. Maar ontopic, je kan het gewoon met Partition Magic en een btje ervaren iemand kan het zo van internet plukken. En het maakt dus echt nix uit of je eerst Xp en dan 98 installeert of andersom
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:03
Go
Go is offline
Nog even een vraagje: met die windows XP en windows 98, wordt de computer daar niet veel langzamer van?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:04
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 07-04-2003 @ 21:03:
En het maakt dus echt nix uit of je eerst Xp en dan 98 installeert of andersom
Een dualboot-scherm is niet handig?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 07-04-2003 @ 21:03:
Nog even een vraagje: met die windows XP en windows 98, wordt de computer daar niet veel langzamer van?
Nee, want je draait ze niet tegelijk, je draait de ene of de ander
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:11
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-04-2003 @ 21:04:
Een dualboot-scherm is niet handig?
jah, mar die kun je naderhand zelf wel maken, of instellen in xp. Het is dus niet echt slim om eerst xp eraf te gooien en daarna weer opnieuw te installeren voor een dualb oot screen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:14
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 07-04-2003 @ 21:11:
jah, mar die kun je naderhand zelf wel maken, of instellen in xp. Het is dus niet echt slim om eerst xp eraf te gooien en daarna weer opnieuw te installeren voor een dualb oot screen
Leuk en aardig, maar voor iemand die niet echt ervaren is met besturingssystemen is het toch écht iets handiger om gewoon eerst Windows 98 te installeren en dan Windows XP.

Trouwens, ik weet niet of de topicstarter bekend is met de mogelijkheid van het illegaal downloaden van bijv. partionmagic. Anders zou hij anders moeten partioneren en alsnog alle data kwijt zijn.

Waarom niet een nieuwe installatie? Is nooit weg bij Windows, en de data kan je wel even backuppen op een CD-rom.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:18
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-04-2003 @ 21:14:
Leuk en aardig, maar voor iemand die niet echt ervaren is met besturingssystemen is het toch écht iets handiger om gewoon eerst Windows 98 te installeren en dan Windows XP.

Trouwens, ik weet niet of de topicstarter bekend is met de mogelijkheid van het illegaal downloaden van bijv. partionmagic. Anders zou hij anders moeten partioneren en alsnog alle data kwijt zijn.

Waarom niet een nieuwe installatie? Is nooit weg bij Windows, en de data kan je wel even backuppen op een CD-rom.
jij hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 10:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
C: Win98SE - FAT32
D: WinXP - NTFS

Eerst op C met bootdisk FAT32 partitie maken. Dan Win98SE installeren. Daarna booten met Windows XP CD, en in de setup D maken en als NTFS (quick)formatteren. Reboot en je ziet een mooi menuutje.

Die 30 seconden countdown kun je verlagen naar b.v. 4.
Reageren

Regels voor berichten