Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 14:11
matrix21
matrix21 is offline
Is hier iemand die ervaring heeft met een stand alone dvd recorder? bijvoorbeeld die van philips?
hoe makkelijk is het om een lege dvd te vinden? en hoeveel kosten die?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 14:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
DVD-R's zijn redelijk goedkoop. Maar dat wil je niet. Je wilt DVD+RW's, die je weer kunt herschrijven. Voor een DVD recorder is dit een vereiste vind ik.

DVD+RW's zijn zo'n €3,50 per stuk, bij de juiste shop. Hierop kan 120 minuten video en kan op 2,4-speed gebrand worden. Maar je recorder brandt natuurlijk op 1-speed, want dat gaat realtime.

Nadeel van DVD Recorders vind ik alsnog dat deze geen DivX/XviD kunnen afspelen. Alleen de KiSS player kan dit, maar dit is geen recorder.

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 14:39
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-04-2003 @ 15:27:
DVD-R's zijn redelijk goedkoop. Maar dat wil je niet. Je wilt DVD+RW's, die je weer kunt herschrijven. Voor een DVD recorder is dit een vereiste vind ik.

DVD+RW's zijn zo'n €3,50 per stuk, bij de juiste shop. Hierop kan 120 minuten video en kan op 2,4-speed gebrand worden. Maar je recorder brandt natuurlijk op 1-speed, want dat gaat realtime.

Nadeel van DVD Recorders vind ik alsnog dat deze geen DivX/XviD kunnen afspelen. Alleen de KiSS player kan dit, maar dit is geen recorder.
Jij zegt 120 minuten.. nou zie ik bij philips site dat de opname tijd van die dingen 6 uur zijn. Zijn dit andere dvd's?
Weet jij ook hoe compatible die gebrande dvd's zijn met andere dvd spelers? Kan ik iets van tv op dvd branden zodat een ander dit ook kan bekijken bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 16:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 10-04-2003 @ 15:39:
Jij zegt 120 minuten.. nou zie ik bij philips site dat de opname tijd van die dingen 6 uur zijn. Zijn dit andere dvd's?
Weet jij ook hoe compatible die gebrande dvd's zijn met andere dvd spelers? Kan ik iets van tv op dvd branden zodat een ander dit ook kan bekijken bedoel ik.
Die 6 uur is met compressie opgenomen. Met normale MPEG2 compressie (=uitstekende kwaliteit) heb je 120 minuten, dus 2 uur. Dan heb je nog LP, 4 uur en nog een extra stand (ELP ofzo) en dat is 6 uur. Hoe dat eruit ziet kun je zelf beetje experimenteren.

Gebrande DVD's zijn compatible met alle normale DVD spelers en DVD ROMs. Wel geldt een uitzondering voor DVD-RW schijfjes, deze zijn niet compatible met de bestaande DVD spelers en writers en dien je te mijden, koop een recorder die geschikt is voor DVD+RW, zoals Philips. Pioneer is voorstander van DVD-RW en zou ik dus mijden (hoe goed Pioneer ook is).

Verder zou ik alleen een DVD Recorder komen, indien je source ook digitaal is. Digitale televisie dus, via digitenne of digitale Satelliet. Indien je normale analoge kabel hebt zou ik het niet doen, zonde vind ik dat.
Oud 11-04-2003, 20:33
Martian
Martian is offline
Voor de duidelijkheid, DVD-RW en DVD+RW is niet hetzelfde.
Oud 11-04-2003, 20:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Yep. Er zijn dus vier standaarden:

DVD-R
DVD+R

DVD-RW
DVD+RW

Handig he, van de fabrikanten. (niet dus)
Oud 12-04-2003, 13:02
cup a soup
cup a soup is offline
tja...je moet ook als je een stand alone wil kopen gewoon de nieuwe sony kopen, kweet alleen niet of ie nu al goed verkrijgbaar is. maare die kan gewoon alles branden.
de rest is onzin
Oud 13-04-2003, 18:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
cup a soup schreef op 12-04-2003 @ 14:02:
tja...je moet ook als je een stand alone wil kopen gewoon de nieuwe sony kopen, kweet alleen niet of ie nu al goed verkrijgbaar is. maare die kan gewoon alles branden.
de rest is onzin
De rest is onzin, right.

Sony is idd populair, omdat die zowel DVD-RW als DVD+RW kan branden, maar dit is erg duur en ik zie hier het voordeel niet van in, je wilt toch echt DVD+RW hebben.

Een goedkopere en m.i. betere oplossing is een Philips DVD Recorder. Goed verkrijgbaar in NL en leuk geprijst.
Reageren

Regels voor berichten