![]() |
||
n.a.v. een artikel over het proces tegen Volkert van der G. op CNN.com.
Citaat:
Zelfs de meest rechtse Fortuyn-aanhangers hier kunnen niet claimen dat Volkert dat gezegd heeft, daar zijn we het over eens neem ik aan? Hij had het over de zwakken in de samenleving. Oftewel, CNN verdraaid de waarheid hier, op een manier die moslims in een kwaad daglicht stelt. Vergelijk het ook eens met het wel waarheidsgetrouwe BBC-artikel. Waar ik dus heen wil: moeten we Amerikaanse media nog vertrouwen? Ik voor mij ga er zeker vanaf nu vanuit dat wat CNN zegt gelogen, verandert of half-waar is, maar dat deed ik tot op zekere hoogte al. Want als ze het bij het proces van Volkert op zo'n manier doen dat moslims weer eens slecht in het nieuws komen, kunnen ze dat overal bij doen. En ik wil graag objectief blijven. Geen CNN meer voor mij dus.
Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 11:11. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
CNN is nooit betrouwbaar geweest en ik zie t nog niet snel gebeuren ook.
-Alle Amerikaanse zenders worden gecontroleerd door t Witte Huis. Dit wordt zogenaamd persvrijheid genoemd. -Er is geen publieke zender in Amerika, alle zenders in Amerika zijn van grote bedrijven/multinationals. Tuurlijk zit er wel wat objectiefs in, maar het is overwegend subjectief. Ik vind t triest voor de Amerikaanse bevolking dat ze dat niet doorhebben ofzo... maar dat lijkt me eigenlijk sterk... :/ Al Jazeera is wat beter inderdaad, maar ook nog niet behoorlijk objectief. |
![]() |
|
de vraag is eigenlijk overbodig, deze artikel is het bewijs dat cnn niet te vertrouwen is.
ik kan zo 500 andere artikels ophoesten waardoor je aan de cnn gaat twijfelen. http://www.culver.org/theacademies/l...ka/the%20media's%20effect%20on%20american%20societyresearch.asp conclusion: The combination of the large media conglomerates and international corporations cause for many ethical dilemmas. It makes one wonder whether the capitalist society is able to support morality. It seems as though this structure of society promotes greed above the quality of another human life. These corporations would rather deceive the public and blind them of the truth by concealing information or not revealing certain parts of a story. Is it right for a person not to know the means by which a product he is buying is manufactured? The corporations would rather have products manufactured in third world countries and work their employees like slaves instead of helping a fellow unemployed American to manufacture the product. It is obvious that the problem is that a capitalist ideal makes one realize that morality is not cost efficient enough to be implemented by a successful corporation
Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 15:31. |
![]() |
||
Citaat:
http://cnnlies.blogspot.com/ ![]() Weblog over CNN leugens ![]()
||
Citaat:
|
natuurlijk is cnn een grote propaganda machine. Maar dat geld hetzelfde voor de Iraakse staats tv, Al-Jazeerah, BBC, en Abu Dahbi Tv (ofzo) je kan, denk ik het beste naar allemaal kijken en met je eigen conclusies ergens in het midden gaan zitten.
Als CNN zegt dat er 10 doden bij bombardementen zijn gevallen, en Iraqi TV. heeft het over minstens 50 zal de waarheid waarschijnlijk ergens rond de 30 liggen...
||
![]() |
Citaat:
Zelfde met die briefings vanuit het Pentagon die ze uitzenden, daar kun je ook nuttige dingen uithalen. En mbt jouw post over volkert: je weet nu dat-ie iets gezegd heeft over het motief van zijn moord. Ik als nuchtere Nederlander neem niet klakkeloos aan wat ze zeggen, ik kan me voorstellen dat een buitenlander die minder kritisch is en weinig tot geen voorkennis heeft dat wel doet, en dat blijft natuurlijk een probleem. Toch geeft CNN nog steeds informatie, je moet alleen af en toe de kleurtjes wegdenken, maar dat is met meer informatiebronnen. |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij is geen enkele nieuwszender 100% betrouwbaar. Het is haast onmogelijk informatie te brengen, zonder hieraan een bepaalde kleur te geven, als was het alleen maar omdat men een (redelijk subjectieve) keuze moet maken uit alle aangeboden onderwerpen. Maar het verdraaien van de feiten, zoals hier gebeurt door CNN, kan natuurlijk niet. Toch wil het niet zeggen dat meteen al het nieuws dat door CNN wordt gebracht onbetrouwbaar en onwaar is. Zolang je maar kritisch kijkt, kun je er best iets aan hebben.
|
![]() |
Ik was altijd al van mening dat CNN kijken niet helemaal gezond voor je is. Vooral na 11 september werd je als kijker plat gebombardeerd met berichten of de strijd tegen terrorisme. Op CNN wordt naar mijn mening erg veel angst gekweekt, ten onrechte.
Mensen kunnen wel kritisch naar CNN kijken, maar helaas zijn er veel mensen niet zo slim. Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 10:21. |
![]() |
|
Hoe komen sommigen hier erbij dat Amerikaanse nieuwszenders worden 'gecontroleerd' door het Witte Huis? Ik geloof dat jullie de First Amendment nog eens moeten herlezen...
||
Citaat:
Ik vertrouw al lang niet meer in CNN; de berichtgeving op/na 11 september sloeg alles en wees meer op sensatie dan op objectieve berichtgeving. |
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kan best. Dat bewijst niet dat er censuur is of 'controle' of zo. Dat heeft er zelfs helemaal niets mee te maken. [/QUOTE] Wel, op de universiteit hebben we in het vak Historische Kritiek beelden gezien van CNN de dag van de aanslagen. Het ging niet noodzakelijk om foute berichtgeving, maar wel om een soort van beeldmanipulaties, zodat het voor een niet-kritische Amerikaan moeilijk is om te geloven dat alle moslims niet noodzakelijk monsters zijn. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Oh? En wat heeft dat met 'controleren door het witte huis' en dergelijke te maken? [/QUOTE] Dat er geen tegenstanders van de oorlog aan het woord worden gelaten op CNN. Zegt toch al genoeg? Als ze onafhankelijk zouden zijn, deden ze dit wél. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 15:16. |
![]() |
||
Citaat:
http://ourworld-top.cs.com/mikegriffith1/id166.htm |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() t was trouwens eigenlijk een sarcastische reactie, was de ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() HOE weet jij dat iets wel of niet betrouwbaar is? alsof dat überhaupt is na te gaan voor mensen zoals wij, die geen tot weinig connecties hebben ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dat hebben ze al vaak genoeg gedaan, dat bewijzen al die procedures wel. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ach, ik vond het artikel niet eens zo misleidend. Volkert heeft het wel degelijk een keer moslims als voorbeeld genoemd van die zwakke groepen. Het enige verkeerde vond ik dit:
"Fortuyn, an academic and columnist, was running for the post of prime minister on an anti-immigration platform." Ten eerste de LPF had meer standpunten dan het beperken van de stroom immigranten. Ten tweede Fortuyn was niet anti-immigratie, maar wou de instroom van immigranten alleen zo veel mogelijk inperken. |
![]() |
|
ach, CNN geeft tenminste toe dat ze zelf censuur toepassen:
http://www.counterpunch.org/nimmo0823.html Ik vind CNN zeer ongeloofwaardig, en nog ongeloofwaardiger als Al Jazeera, maarja als je alleen maar objectief nieuws wilt zien, moet je de T.V. uitzetten..
|
![]() |
Mensen, ik wil niet meedoen aan deze discussie. Ik wil jullie wel ergens op wijzen:
De baas van CNN is ook de grootste wapenfabrikant van de USA! Hij heeft dus zeker baat bij deze oorlogen en zal ook nooit iets negatiefs erover (laten) zeggen. Veel plezier verder met discussieren. Ik hoop dat ik iets bij heb kunnen dragen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Midden-Oosten topic III T_ID | 500 | 06-03-2008 15:22 | |
Anti amerikaans... iceball | 452 | 02-02-2006 17:21 | |
Bush: alsnog onafhankelijk onderzoek oorlog Rabbi Daniel | 41 | 10-02-2004 15:38 | |
Het Grote VS topic Gatara | 22 | 30-05-2003 19:17 | |
Wapens die waarschijnlijk gebruikt gaan worden in oorlog tegen Irak Gatara | 42 | 07-03-2003 10:25 | |
'video collectie' van Osama Stff | 42 | 25-08-2002 11:05 |