Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2003, 15:54
Quiana
Quiana is offline
Heb Cetirizine (zyrtec) pilletjes, mentholpoeder,
verschillende zalfjes, lotions ed gekregen
tegen de jeuk, en nòg maakt de jeuk me helemaal gek.

In het begin hielpen die dingen wel,
maar na verloop van tijd wordt dat steeds minder..

En nu?

Oh, en nog iets..
Volgens de dermatoloog kan ik niet allergisch voor
voedsel zijn; 'alleen pasgeboren baby's kunnen dat hebben',
en zou het dus onzin zijn da'k allergisch ben voor melk.
Maar, heb (vooral) bij melk(producten gemerkt dat ik
elke keer last van hoofdpijn, (grote) jeukende
plekken, misselijkheid ed last krijg.. (weet niet zeker dat het daardoor komt, probeer nu een beetje op te letten voor melkproducten, en heb er nog steeds last van )
Is daar iets tegen te doen?

Moet eigenlijk naar de huisarts toe.. Maar vergeet het telkens.
Oud 06-04-2003, 16:01
Miracle
Miracle is offline
Hmm, je kunt idd het beste naar de huisarts gaan. Maare je kunt ook andere kleine dingen doen.
Bij mij hielp het namelijk door gewoon te zorgen dat ik geen last meer had van die jeuk. Bijv. als m'n haar m'n nek of hals irriteerd doe ik m'n haar in een haarband en een staart zodat het daar niet nog een keer tegen aan komt. Als ik jeuk aan m'n handen/armen heb doe ik er verband over heen en zorg ik dat ik geen irriterende kleding aan heb.
Ik weet niet precies waar je jeuk hebt, maare misschien heb je er wat aan....

Succes ermee meis!

Liefs,
dreen
Oud 06-04-2003, 16:13
Verwijderd
voedselallergie kan ook echt wel bij volwassenen voorkomen hoor, en melkallergie ook...
Maar ik weet niet wat je verder nog tegen de jeuk kunt doen. Ja, een warme douche nemen, maar als je dat vaker dan twee keer per dag doet dan wordt het ook weer zo vreemd
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:19
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-04-2003 @ 17:13:
voedselallergie kan ook echt wel bij volwassenen voorkomen hoor, en melkallergie ook...
Maar ik weet niet wat je verder nog tegen de jeuk kunt doen. Ja, een warme douche nemen, maar als je dat vaker dan twee keer per dag doet dan wordt het ook weer zo vreemd
ik krijg juist jeuk als ik te lang douche
Oud 06-04-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 06-04-2003 @ 17:19:
ik krijg juist jeuk als ik te lang douche
omdat je huid dan uitdroogt ofzo?
hmm... als ik aardbeien of bramen of frambozen heb geplukt dan jeuken m'n handen en armen, dan helpt het om m'n handen en armen onder de warme kraan te houden...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:47
Verwijderd
Je kunt beter niet warm douchen, daar wordt jeuk erger van.

Een koude/lauwe douche verdooft je huid. Dan droogdeppen/aan de lucht opdrogen.

Bij mij werkt het iig.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:16
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dreen schreef op 06-04-2003 @ 17:01:
Hmm, je kunt idd het beste naar de huisarts gaan.
Komt nog, moet nog voor controle.. (enkel)

Citaat:
dreen schreef op 06-04-2003 @ 17:01:
Bij mij hielp het namelijk door gewoon te zorgen dat ik geen last meer had van die jeuk. Bijv. als m'n haar m'n nek of hals irriteerd doe ik m'n haar in een haarband en een staart zodat het daar niet nog een keer tegen aan komt. Als ik jeuk aan m'n handen/armen heb doe ik er verband over heen en zorg ik dat ik geen irriterende kleding aan heb.
Ik weet niet precies waar je jeuk hebt, maare misschien heb je er wat aan....
Hm.. dat deed ik al (haar), maar een verbandje
gaat juist zo broeien..

Citaat:
Ja, dat dacht ik ook..
Citaat:
Op zich helpt dat wel, maar krijg naderhand idd een vrij
droge huid..
Citaat:
Para! schreef op 06-04-2003 @ 17:47:
Je kunt beter niet warm douchen, daar wordt jeuk erger van.

Een koude/lauwe douche verdooft je huid. Dan droogdeppen/aan de lucht opdrogen.

Bij mij werkt het iig.
Ga ik proberen.
Oud 07-04-2003, 14:51
Verwijderd
Als je huid ook erg droog is, wil een lauw bad met amandelolie van Etos nog wel eens helpen.

Vitamine C maakt je huid gevoelig en iets dunner, dus geen citrusvruchten en andere vitamine C-bommen meer eten.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:24
...~#*|*#~...
...~#*|*#~... is offline
wat mij altijd helpt bij een droge huid is rescue cream van Bach.. et is wel een beetje duur, maar mij helpt het
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 22:09
Verwijderd
is t op je hoofdhuid? zo ja.. ga je krabben en zitten er daarna witte schilvers in je haar?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 22:14
Verwijderd
Zorg dat de jeukende plaatsten zacht en koel worden, je zegt dat je al mentholpoeder gebruikt, er bestaat volgens mij ook een soort mentholstick, dat is smeerbaar spul. Zorg er ook voor dat je erg goede afleiding hebt, ga dus iets doen wat je écht écht écht heel erg leuk vindt.

En natuurlijk zo snel mogelijk naar de huisarts. En ik zou, als ik jou was, gewoon zo'n allergie-test laten doen. Vermijd voedsel waaraan je twijfelt (zoals je al zei; melkproducten bv).

Heel veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 22:17
poesiefox
poesiefox is offline
Je kunt vragen om een bloedtest, om te zien of er antistoffen in zitten. Daar kunnen ze in ieder geval voedselkallergieen mee opsporen. Iedereen denkt aan melk en aardbeien, maar ook noten, brood en zelfs haring staan voorgedrukt op het formulier.

Voor een overgevoeligheidstest (cosmetica!) moet je naar de dermatoloog, die op je rug een krastestje doet met een stuk of 40 stofjes waarvan bekend i s dat mensen er heftig op kunnen reageren. Dan moet je dus voortaan alle ingredientenlijstjes op verpakkingen goed uitpluizen, en als jouw stofje erin zit, niet kopen.

Als deze huisarts je niet wil doorverwijzen, ga je gewoon naar een ander. Dat mag hoor. Als second opinion, wordt vaak nog vergoed ook.
Oud 10-04-2003, 08:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
waarom vermijd je niet een paar dagen melkproducten? en dan kijken wat het resultaat is? dan weet je zeker of het wel of niet daar aan ligt.

oorzaak van een allergie is heel erg moeilijk te vinden helaas. bij mij bleken het al die tijd bloedluizen te zijn die via de duiven, via mn dak, via mn muur, mn bed in klommen. yeck
maar goed, toen wist ik wel wat de oorzaak was.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:39
elledc
elledc is offline
Ik heb ook allergische reacties op mijn armen vooral, heb dat al langer dan een jaar.
Het is begonnen op kamp waar alles zeer onhygienisch was en dus waarschijnlijk door bacterien. Toen ik naar de dermatoloog ging raadde hij me aan medicatie te nemen maar het verdween niet (wel de bacterien maar niet de jeuk) dus raadde hij me verder aan onder UVB stralen te gaan en allerlei medicatie en zalfjes te proberen.

Gevolg was dat mijn huid daar zeer gevoelig aan was en dus bij de minste irritatie van kledij nu opnieuw mijn huid begint te jeuken. En het is geen zachte jeuk maar jeuk die enorm veel deugd doet en dus ik kan niet stoppen met krabben en dan is mijn huid weer helemaal open
Maargoed het verdwijnt af en toe en dan plots komt het terug. Ik heb vaak zyrtec genomen, ook zwaardere medicatie, uiercrème, kalmerende poeder enzovoort. Maar dus het verdwijnt niet voor 100%, mijn huid is enorm gevoelig aan elke irritatie.

Ik gebruik nu FENI-gel en uiercrème en dat is enorm verzachtend, dat moet je eens proberen.
Enfin sorry voor mijn lang verhaal maar dus ik weet dat het absoluut niet leuk is en dat die jeuk soms enorm irritant kan zijn. Probeer eens beide die ik opnoem, de ene is op basis van melkproduct, de andere is zeer koel en zacht.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten