![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hmm... als ik aardbeien of bramen of frambozen heb geplukt dan jeuken m'n handen en armen, dan helpt het om m'n handen en armen onder de warme kraan te houden... |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
gaat juist zo broeien.. ![]() Citaat:
Citaat:
droge huid.. Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Zorg dat de jeukende plaatsten zacht en koel worden, je zegt dat je al mentholpoeder gebruikt, er bestaat volgens mij ook een soort mentholstick, dat is smeerbaar spul. Zorg er ook voor dat je erg goede afleiding hebt, ga dus iets doen wat je écht écht écht heel erg leuk vindt.
En natuurlijk zo snel mogelijk naar de huisarts. En ik zou, als ik jou was, gewoon zo'n allergie-test laten doen. Vermijd voedsel waaraan je twijfelt (zoals je al zei; melkproducten bv). Heel veel succes!! |
![]() |
|
![]() |
Je kunt vragen om een bloedtest, om te zien of er antistoffen in zitten. Daar kunnen ze in ieder geval voedselkallergieen mee opsporen. Iedereen denkt aan melk en aardbeien, maar ook noten, brood en zelfs haring staan voorgedrukt op het formulier.
Voor een overgevoeligheidstest (cosmetica!) moet je naar de dermatoloog, die op je rug een krastestje doet met een stuk of 40 stofjes waarvan bekend i s dat mensen er heftig op kunnen reageren. Dan moet je dus voortaan alle ingredientenlijstjes op verpakkingen goed uitpluizen, en als jouw stofje erin zit, niet kopen. Als deze huisarts je niet wil doorverwijzen, ga je gewoon naar een ander. Dat mag hoor. Als second opinion, wordt vaak nog vergoed ook.
|
![]() |
waarom vermijd je niet een paar dagen melkproducten? en dan kijken wat het resultaat is? dan weet je zeker of het wel of niet daar aan ligt.
oorzaak van een allergie is heel erg moeilijk te vinden helaas. bij mij bleken het al die tijd bloedluizen te zijn die via de duiven, via mn dak, via mn muur, mn bed in klommen. yeck ![]() maar goed, toen wist ik wel wat de oorzaak was. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook allergische reacties op mijn armen vooral, heb dat al langer dan een jaar.
Het is begonnen op kamp waar alles zeer onhygienisch was en dus waarschijnlijk door bacterien. Toen ik naar de dermatoloog ging raadde hij me aan medicatie te nemen maar het verdween niet (wel de bacterien maar niet de jeuk) dus raadde hij me verder aan onder UVB stralen te gaan en allerlei medicatie en zalfjes te proberen. Gevolg was dat mijn huid daar zeer gevoelig aan was en dus bij de minste irritatie van kledij nu opnieuw mijn huid begint te jeuken. En het is geen zachte jeuk maar jeuk die enorm veel deugd doet en dus ik kan niet stoppen met krabben en dan is mijn huid weer helemaal open ![]() Maargoed het verdwijnt af en toe en dan plots komt het terug. Ik heb vaak zyrtec genomen, ook zwaardere medicatie, uiercrème, kalmerende poeder enzovoort. Maar dus het verdwijnt niet voor 100%, mijn huid is enorm gevoelig aan elke irritatie. Ik gebruik nu FENI-gel en uiercrème en dat is enorm verzachtend, dat moet je eens proberen. Enfin sorry voor mijn lang verhaal maar dus ik weet dat het absoluut niet leuk is en dat die jeuk soms enorm irritant kan zijn. Probeer eens beide die ik opnoem, de ene is op basis van melkproduct, de andere is zeer koel en zacht. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Je verleden accepteren en doorgaan Verwijderd | 14 | 04-06-2012 23:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Uitslag op benen :( KiMZz | 21 | 11-12-2006 09:36 | |
Seksualiteit |
niet nat worden Ikkecaro | 10 | 06-03-2006 18:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
muggenbeten vrikje | 12 | 30-08-2003 14:28 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
ARTistiek |
Vuur (verhaal) | 4 | 09-07-2001 16:34 |