Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2003, 17:56
een kleine tiran
een kleine tiran is offline
GR is een lekker hulpmiddel om formules in te stoppen.
Maar dit jaar gaat er een roddel door onze school dat voordat de examen begonnen is wordt de geheugen van elke GR gereset.
Of je krijgt een nieuwe GR, van de school, net zoals ze het met binas doen.
Hoe is dat bij jullie op school ??

En - mag je je GR ook voor M&O examen gebruiken ?? Of moet je met die onderbouw-rekenmashine zich zien te redden ??
Advertentie
Oud 30-03-2003, 18:00
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Voor je M&O en/of Economie examen mag je sowieso geen GR gebruiken, dat geldt net als bij de tentamens.

Of ze gewist worden..volgens mij niet. Dan mogen ze iedereen ook wel een half uur eerder laten komen als ze eerst al die dingen nog moeten wissen..Onbegonnen werk
Ik heb het laatst, samen met wat klasgenoten, met onze wiskundeleraar daarover gehad. Hij zei dat je gewoon alles erin mocht planten wat je erin wilde zetten en dat ze em niet zouden wissen (DACHT hij). Verder vond hij dat zelf niet perse nodig omdat je bij Wiskunde een formule-boekje zou krijgen enzo.
Hij had nog niet helemaal door dat we (ik ) er veel meer inzetten dan alleen die precieze formules
Oud 30-03-2003, 18:48
Roos
Roos is offline
Nee ze worden niet gewist. Er is mij verteld dat de examens zo gemaakt zijn, dat je niets hebt aan die digitale spiekbrieven.

(yeah right )
Oud 30-03-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 30-03-2003 @ 19:00:
Dan mogen ze iedereen ook wel een half uur eerder laten komen als ze eerst al die dingen nog moeten wissen..Onbegonnen werk
Ooit gehoord van Reset? Drie seconden werk en alles is weg...

Maar ze mogen hem niet wissen voor de tijd, is mij verteld.

En je mag hem níet voor economische vakken gebruiken ook niet voor biologie, voor natuurkunde en scheikunde wel volgens mij...
Oud 30-03-2003, 19:02
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-03-2003 @ 19:57:
Ooit gehoord van Reset? Drie seconden werk en alles is weg...

Maar ze mogen hem niet wissen voor de tijd, is mij verteld.

En je mag hem níet voor economische vakken gebruiken ook niet voor biologie, voor natuurkunde en scheikunde wel volgens mij...
Ik ben niet seniel. Wij hebben alleen meestal maar 2 surveillanten en als die bij bijna 100 mensen de GR moeten resetten duurt dat wel ff, vooral als ZIJ niet weten hoe het moet en als de leerlingen niet voldoende meewerken.

Ik bedoel maar
Oud 30-03-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 30-03-2003 @ 20:02:
Ik ben niet seniel. Wij hebben alleen meestal maar 2 surveillanten en als die bij bijna 100 mensen de GR moeten resetten duurt dat wel ff, vooral als ZIJ niet weten hoe het moet en als de leerlingen niet voldoende meewerken.

Ik bedoel maar
Ah ok, er bestaat overigens ook een programma'tje waarmee je het resetten simuleert. Je gaat écht naar het reset menu (of de leraar) en je reset in principe ook echt, maar dan komt het progje en die stopt het dus zodat er wél op je scherm komt te staan dat alles weg is, maar dat eigenlijk niet zo is... Sneaky, maar wel super handig voor wanneer ze echt willen wissen...

Maar ja, ze zullen dan eerder GR's van school geven dan dat ze gaan resetten...
Oud 30-03-2003, 19:24
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-03-2003 @ 20:04:
Mijn school heeft niet eens eigen gr's
Oud 30-03-2003, 19:25
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-03-2003 @ 20:04:
..*knip*
Ja precies, voor dat resetten zijn ze eigenlijk veel te lui
Ze zouden eigenlijk al die GR's door kabeltjes aan moeten sluiten op 1 "hoofd"-GR zo dat, als daar alles gewist wordt, ook automatisch alles op de aangesloten GR's gewist wordt
Dát zou pas handig zijn voor de leraren dan..
Oud 30-03-2003, 19:27
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Snufje schreef op 30-03-2003 @ 20:24:
Mijn school heeft niet eens eigen gr's
Die van ons ook niet, iig niet zo veel om alle mensen te voorzien. Is ze veel te duur af
Oud 30-03-2003, 19:30
Miss Helena
Miss Helena is offline
bij ons werden ze niet gewist
Oud 30-03-2003, 19:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons gaan de geruchten dat ze wel gereset worden voor het examen en onze docenten weten ook WEL hoe het moet. Ik weet het alleen zelf niet. Mijn oplossing: de baterijen er een poosje uithalen.
Oud 30-03-2003, 19:40
Verwijderd
bij ons niet, onze wiskundeleraar zegt zelf dat je er vanalles in mag proppen
Oud 30-03-2003, 20:12
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 30-03-2003 @ 20:40:
bij ons niet, onze wiskundeleraar zegt zelf dat je er vanalles in mag proppen
Ja, die van ons geeft dus ook als tip om alle formules erin te zetten! (Duuuh, dat hadden we zelf ook al bedacht... ...ik heb alles wat ik erin kon zetten, erin gezet..lol...was nog meer werk dan het complete voorbereiden van mn tentamen. )

Moppie
Oud 30-03-2003, 21:39
Verwijderd
Onze leraar raad het juist aan om alles maar ik je gr te zetten als aanknopingspunt.
Het is dus NIET verboden dus dan zal het wel niet gewist worden.
Oud 31-03-2003, 08:29
Ketjing
Ketjing is offline
Bij ons op school mag je alleen bij Wiskunde de GR op examen gebruikten. Bij economie en M&O mag het niet, wel bij tentamens.
Oud 31-03-2003, 09:12
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
een kleine tiran schreef op 30-03-2003 @ 18:56:
Maar dit jaar gaat er een roddel door onze school dat voordat de examen begonnen is wordt de geheugen van elke GR gereset.

En - mag je je GR ook voor M&O examen gebruiken ?? Of moet je met die onderbouw-rekenmashine zich zien te redden ??
voor zover ik weet wordt je GR niet gewist, en mag je alleen je GR niet gebruiken bij Biologie en Economie (en waarschijnlijk dus ook niet bij M&O)
Oud 31-03-2003, 09:48
jbtq
jbtq is offline
Hij word niet gereset. Vorig jaar examen gedaan en er ook van alles in gezet. En hij is niet gereset. Verder mag je hem niet bij economie gebruiken. Bij m&o weet ik het niet. Bij wiskunde, natuukunde en scheikunde wel.
Oud 31-03-2003, 09:50
Verwijderd
Bij ons werden ze niet gereset, buiten wiskunde om werden ze ook algeheel verboden (E&M), dus je had er ook vrij weinig aan.
Oud 31-03-2003, 10:11
Iwein
Iwein is offline
dus behalve spiekbriefjes, mag je ook gewoon programma's erin zetten die allemaal moeilijke formules voor je uitrekenen, en die gewoon gebruiken?
Oud 31-03-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
iwein schreef op 31-03-2003 @ 11:11:
dus behalve spiekbriefjes, mag je ook gewoon programma's erin zetten die allemaal moeilijke formules voor je uitrekenen, en die gewoon gebruiken?
ja hoor, als je maar uit legt wat je doet (dus niet op schrijven van:'Ik heb een programma hiervoor, dat gebruik ik,' maar de formule geven etc...)
Oud 31-03-2003, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alle examens met 'die onderbouw-rekenmachine' gemaakt...net als alle 'oude-stijlers'. Tuurlijk is wiskunde ed nu anders geworden met de tweede fase en met die gr's...maar dan nog...wij moesten zelf alles onthouden en dat heeft een heel groot deel er toch altijd prima vanaf gebracht. Bij ons ging toen volgens mij al de roddel dat gr's gewist zouden worden...of het waar is weet niet.
Oud 31-03-2003, 10:42
DarkRaven
DarkRaven is offline
Bij ons mag het niet, je krijgt zo'n eenvoudige rekenmachine die je in de onderbouw had.

Maarja...zo moeilijk kan het toch niet worden
Oud 31-03-2003, 10:51
Evito
Evito is offline
Nee, dat mag niet. De GR is jouw eigendom. Dus ze mogen weigeren of hem gewoon laten meenemen, maar resetten lijkt me verboden. Aangezien de GR toegestaan is, mogen ze denk ik ook niet weigeren. Ook mag je je eigen BINAS houden!
Oud 31-03-2003, 11:25
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-03-2003 @ 11:26:
ja hoor, als je maar uit legt wat je doet (dus niet op schrijven van:'Ik heb een programma hiervoor, dat gebruik ik,' maar de formule geven etc...)
dat spreekt vrij voor zich

maar dannog, het scheelt gewoon veel tijd een programmaje formules te laten uitrekenen... ook minder kans op rekenfouten (Als je tenminste erin kan programmeren )
Oud 31-03-2003, 11:25
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-03-2003 @ 11:26:

maar dannog, het scheelt gewoon veel tijd een programmaje formules te laten uitrekenen... ook minder kans op rekenfouten (Als je tenminste erin kan programmeren )
Advertentie
Oud 31-03-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 30-03-2003 @ 19:00:
Voor je M&O en/of Economie examen mag je sowieso geen GR gebruiken, dat geldt net als bij de tentamens.
Bij mijn schoolexamens gebruik ik mn grafische rekenmachine nog steeds - en niet alleen voor wiskunde, ook voor economie en M&O... en dan zou het bij het examen niet meer mogen?
Oud 31-03-2003, 11:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
iwein schreef op 31-03-2003 @ 12:25:

het zou alleen handig zijn als je hetzelfde vaak moet uitrekenen of een of andere loop/repetitie, en die gebruik je bijna niet op het examne, dus useless
Oud 31-03-2003, 12:00
SuperSanne
SuperSanne is offline
Wij hebben zo'n leuk examenkrantje gekregen. je mag je GR gebruiken bij wiskunde, scheikunde en natuurkunde (dus niet bij Economie en M&O), en je mag je programma's laten staan.
Oud 31-03-2003, 12:16
KiMZz
KiMZz is offline
Jah hij wordt niet gewist maar bij economie en M&O mag je m niet gebruiken. Hoewel wij de GR wel bij de schoolexamens hebben gebruikt hoor... Mocht van de leraren!!
Oud 31-03-2003, 13:04
Verwijderd
By the way, als je je GR helemaal volstouwt met allerlei regeltjes en formules, dan leer je de stof ontzettend goed. Mijn ervaring is dat wat je in je GR stopt, heb je niet eens nodig, omdat je het dan al weet.
Oud 31-03-2003, 13:07
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
bij ons werd er vorig jaar niks gewist, maar al deden ze dat, ik had er toch niks in.
Oud 31-03-2003, 13:39
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
nee, wordt niet gewist, dus je kunt tijdens je examen rustig snake gaan zitten spelen

bij economie en M&O is de GR niet toegestaan

en wat betreft het volkalken van formulekaarten: bij ons leggen ze gewoon nieuwe exemplaren neer op je tafel bij je examen, dus die van jezelf mag je niet eens gebruiken
Oud 31-03-2003, 15:01
ekki
ekki is offline
het is zelfs verboden die dingen te wissen (door leraren dan, zelf mag natuurlijk altijd ). en hou er rekening mee dat hoe meer je er in zet, hoe meer batterijen dat apparaatje nodig heeft. ik had tijdens m'n examen reservebatterijen bij me en sommige niet. bij een enkeling waren de batterijen tijdens het examen op. nou, dan baal je echt!
Oud 31-03-2003, 15:07
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 31-03-2003 @ 14:04:
By the way, als je je GR helemaal volstouwt met allerlei regeltjes en formules, dan leer je de stof ontzettend goed. Mijn ervaring is dat wat je in je GR stopt, heb je niet eens nodig, omdat je het dan al weet.
idd, dat heb ik nu ook altijd.

Is ook wanneer ik woordjes moet leren, wanneer ik de moeilijke woorden 1x opschrijf zijn ze niet zo moeilijk meer. :/
Oud 31-03-2003, 15:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ekki schreef op 31-03-2003 @ 16:01:
het is zelfs verboden die dingen te wissen (door leraren dan, zelf mag natuurlijk altijd ). en hou er rekening mee dat hoe meer je er in zet, hoe meer batterijen dat apparaatje nodig heeft. ik had tijdens m'n examen reservebatterijen bij me en sommige niet. bij een enkeling waren de batterijen tijdens het examen op. nou, dan baal je echt!
Ik controleer voor m'n examen 5 keer of de baterijen vol zijn (van die witte stippen waar je je vingers tegen moet drukken, heel erg handig!), want ik bijt op m'n nagels en kan dus zonder theelepeltje, veel grof geweld en ongeveer een uur of twee geen batterijen vervangen
Oud 31-03-2003, 15:47
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:

Volgens de schoolleiding mag je bij wis na en sch gewoon dingen in je GR zetten en bij de andere vakken mag je de gr volgens mij niet gebruiken Lijkt me niet dat we een school gr krijgen, beetje dure grap voor de school
Wij krijgen trouwens ook geen schoolbinas, die moet je bij ons gewoon een dag voor het examen inleveren en dan wordt hij gecontroleerd op bijgeschreven dingen wel een beetje lastig dat we dan de dag voor het examen niet kunnen leren met binas maar kga er van uit dat ik alles dan al weet natuurlijk en ik geloof dat we ook wel gekopieerde delen van de binas krijgen
Bij MenO mag je volgens mij geen gr dus
Oud 31-03-2003, 16:49
Big Brother
Big Brother is offline
bij ons raden de leraren zelfs aan dingen in je gr te zetten, niet antwoorden of formules, maar waarden uit de binas onder bepaalde letters zetten enzo

ik heb constante van faraday bijv. onder f en zo dus nog 25 constantes ofzo
Oud 31-03-2003, 18:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb wel een apart programaatje gemaakt met binas tabellen die ik steeds vergeet.
Oud 31-03-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 31-03-2003 @ 17:49:
bij ons raden de leraren zelfs aan dingen in je gr te zetten, niet antwoorden of formules, maar waarden uit de binas onder bepaalde letters zetten enzo

ik heb constante van faraday bijv. onder f en zo dus nog 25 constantes ofzo
binas tabel 7 is toch overzichtelijk genoeg
Oud 01-04-2003, 02:46
maar
maar is offline
Wij moeten hem voor elke wiskundetest leegmaken, maar bij de examens mogen we hem ongewist gebruiken. Jammer dat er altijd een niet-rekenmachine deel is bij ons, en je op het andere deel de meeste formules toch wel krijgt.
Oud 01-04-2003, 11:55
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
heb toch bijna niks erin staan, veel te veel werk
Oud 01-04-2003, 14:55
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 31-03-2003 @ 20:06:
binas tabel 7 is toch overzichtelijk genoeg
nee, als je ze al in je rekenmachine hebt staan met zoveel cijfers achter de komma is het weer een tijdbesparing is ook maar een tip van een leraar he
Oud 01-04-2003, 17:12
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 01-04-2003 @ 12:55:
heb toch bijna niks erin staan, veel te veel werk
Vreemd, het lijkt mij toch aanzienlijk minder werk om iets in je GR te zetten dan om het helemaal uit je hoofd te leren (als het niet in de BINAS staat natuurlijk)
Oud 02-04-2003, 12:58
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
M'n GR wissen ze niet, ze geven me maar een andere als ze me niet vertrouwen. Er zit uren programmeerwerk in m'n nutteloze-doch-leuke programma's.
Oud 02-04-2003, 13:23
ringpower
ringpower is offline
bij onze toetsen en tentames mogen we dat ding gewoon gebruiken.........bij wiskunde , economie en m en o.......alles..........lekker handig en iedereen op school plant dat ding ook vol. met het examens mag je alleen een gr bij wiskunde gebruiken...voor economie en m en o krijg je een simpel ding dat niks omvat............en het kan best zo zijn dat iedereens rekenmachine gewist wordt.............maar nu nog een tip.....niet dat ik het zelf doe denk ik........

TIP: ZORG DAT JE TWEE GR'S TOT JE BESCHIKKING HEBT EN LAAT ER 1 WISSEN (WAAR NIKS IN STAAT) EN HAAL BIJ JE TAFELTJE DE VOLLE UIT JE TAS OF BROEKZAK....EN STOP DE LEGE WEG. IS JE GR ZOGENAAMD GEWIST MAAR HEB JE TOCH EEN VOLLE BIJ DE HAND WAAR ZE TOCH NIET IN ZULLEN KIJKEN.....OLE

ralph
Oud 02-04-2003, 13:50
Verwijderd
Ik denk niet dat er veel zijn die er nog eeen gr bijkopen
best duur
Oud 02-04-2003, 13:58
ringpower
ringpower is offline
nee, gewoon lenen van een ander..........in nl heeft niet iedereen tegelijk examens en anders heeft een broertje of zusje er wel 1 als hij of zij in de 4 of 5 zit..........en anders wordt je vrienden met iemand uit een lagere klas of ben je dat al en vraag je dan om zijn rekenmachine...........er zijn genoeg gratis manieren.....
Oud 03-04-2003, 10:26
ekki
ekki is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 31-03-2003 @ 16:47:
Volgens de schoolleiding mag je bij wis na en sch gewoon dingen in je GR zetten en bij de andere vakken mag je de gr volgens mij niet gebruiken Lijkt me niet dat we een school gr krijgen, beetje dure grap voor de school
Wij krijgen trouwens ook geen schoolbinas, die moet je bij ons gewoon een dag voor het examen inleveren en dan wordt hij gecontroleerd op bijgeschreven dingen wel een beetje lastig dat we dan de dag voor het examen niet kunnen leren met binas maar kga er van uit dat ik alles dan al weet natuurlijk en ik geloof dat we ook wel gekopieerde delen van de binas krijgen
Bij MenO mag je volgens mij geen gr dus
Vind ik wel slecht dat je BINAS dan moet inleveren. Ik heb alleen de dagen voor m'n examen geleerd, ik had 't echt niet goed kunnen doen als ik dat ding had moeten inleveren. Overigens keken ze bij ons tijdens het examen in die binas.
Oud 03-04-2003, 22:08
Tox
Tox is offline
Bij ons werd ie niet gewist.
Oud 04-04-2003, 18:46
probleemkind
probleemkind is offline
k hoop dat ze nie gewist worden
heb daar alle formulez staan
Advertentie

Regels voor berichten