Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 14:21
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Beste mensen,

er zijn over het algemeen twee soorten krullen..
Je hebt de mooie variant waarbij de krullen losse lokken zijn die glanzen en niet pluizen:

Julia Roberts dus

Maar je hebt ook het soort dat pluist, in elkaar klit, er dof uitziet enzovoorts.. Hier kon ik niet zo'n duidelijk plaatje van krijgen maar dit bedoel ik zo'n beetje:

nou is mijn vraag: zijn er misschien mensen op het forum die weten hoe je krullend haar het beste kunt verzorgen/drogen en welke producten je het best kunt gebruiken zodat je die mooie krullen krijgt?

Ik heb zelf krullend haar tot zo'n 10 centimeter over m'n schouders. Even voor de duidelijkheid: ik wil niet zo'n plakkend, natuitziend geheel waar je weleens mensen mee ziet lopen.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2003, 14:33
AtHell
AtHell is offline
Ik zie negerinnen altijd met van dat overvette haar lopen, vraag hoe ze dat doen en doe dat in mindere mate .
Oud 02-04-2003, 14:39
Qamra
Qamra is offline
Pff ik weet niet hoe je krullen het beste kan verzorgen, maar om haar te krijgen als dat van Julia Roberts moet je elke dag 2 uur bij de kapper zitten, want dat doet zij ook
Oud 02-04-2003, 14:42
Me_Myself_and_I
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 02-04-2003 @ 15:39:
Pff ik weet niet hoe je krullen het beste kan verzorgen, maar om haar te krijgen als dat van Julia Roberts moet je elke dag 2 uur bij de kapper zitten, want dat doet zij ook
oh vandaar.. jemig wat een leven..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:43
Me_Myself_and_I
Citaat:
AtHell schreef op 02-04-2003 @ 15:33:
Ik zie negerinnen altijd met van dat overvette haar lopen, vraag hoe ze dat doen en doe dat in mindere mate .
ja.. dat wil ik dus niet

geen vet haar graag
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:44
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef op 02-04-2003 @ 15:42:
oh vandaar.. jemig wat een leven..
Ghehe ik zou niet met haar willen ruilen hoor... Ik vlecht me haar wel in, hoef ik me ook niet druk te maken over mijn "krullen"
Oud 02-04-2003, 14:47
rodina
rodina is offline
van loreal, lila busje, met een drukdinges. Dat is tegen 't pluizen, kzal even kijken hoe 't heet straks

Anders goede mousse; die van Nivea ben ik helemaal weg van.
Oud 02-04-2003, 16:28
break of dawn
break of dawn is offline
Mousse inderdaad, daar blijft het haar mooi van in model en gaat niet pluizen. Eerst wassen en dan gelijk mousse erin, daarna (als het droog is) niet gaan kammen natuurlijk... dan is het hele effect weg.
Oud 02-04-2003, 17:06
Qamra
Qamra is offline
Van mousse gaat mijn haar juist pluizen
Oud 02-04-2003, 17:20
rodina
rodina is offline
-Haar wassen
-Handdoek droogmaken
-Op je kop hangen, mousse er in
-föhnen, beet lak er in klaar
Oud 02-04-2003, 17:31
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Roos moet ff antwoorden hier want die heeft supermooie krullen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 17:35
rodina
rodina is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 02-04-2003 @ 18:31:
yeah she's a bitch
Oud 02-04-2003, 18:28
June bug
June bug is offline
Volgens mij heeft Julia Roberts ook geen krullen van haarzelf...
Oud 02-04-2003, 18:57
Me_Myself_and_I
Dat is ook al zoiets gemeens: mensen met een permanent hebben volgens mij nooit last van pluis

Ik heb trouwens ergens gelezen (in zo'n meidenblad) dat je haar glanzender en gladder wordt als je het verft.. is dit onzin of.. ?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:00
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef op 02-04-2003 @ 19:57:
Dat is ook al zoiets gemeens: mensen met een permanent hebben volgens mij nooit last van pluis
Duh....
Oud 02-04-2003, 19:08
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Citaat:
AtHell schreef op 02-04-2003 @ 15:33:

kroeshaar heeft vet nodig, anders breekt t. vandaar dat vette haar!

ik gebruik zelf producten van sta so fro voor m'n haar, heb namelijk ook krullen (iets kleinere krullen dan op de foto's). Ik denk niet dat je veel aan die producten hebt, aangezien ik ander soort haar heb. Ik heb wel gehoord dat mousse je krullen dr mooi en gezond uit laat zien!
Oud 03-04-2003, 10:18
Me_Myself_and_I
Citaat:
ButterflyBee schreef op 02-04-2003 @ 20:08:
kroeshaar heeft vet nodig, anders breekt t. vandaar dat vette haar!

ik gebruik zelf producten van sta so fro voor m'n haar, heb namelijk ook krullen (iets kleinere krullen dan op de foto's). Ik denk niet dat je veel aan die producten hebt, aangezien ik ander soort haar heb. Ik heb wel gehoord dat mousse je krullen dr mooi en gezond uit laat zien!
ik ben dat niet op die foto
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 14:19
Roos
Roos is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 02-04-2003 @ 18:31:

Ik gebruik dezelfde tactiek als rodina.

Let op: met een hete fohn gaat je haar sneller pluizen. Je kunt 'm beter koel zetten, of anders helemaal niet fohnen. En ik gebruik ook nivea-mousse. Dat beach effect spul van andrelon is ook lekker. Heel stevig en je kunt er goede krullen mee inknijpen.
Oud 03-04-2003, 17:29
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef op 03-04-2003 @ 11:18:
ik ben dat niet op die foto
Dacht ik al. Maarre een vriendin van mij gebruikt mousse van taft en haar krullen worden&blijven daar mooi van.
Oud 03-04-2003, 17:33
Roos
Roos is offline
~louise~:
Ik heb zelf alleen een beetje slag in mn haar en het pluist niet, maar een vriendin van mij heeft echt supermooie krullen, die ook erg kunnen pluizen. Zij gebruikt na het haar wassen een conditioner, die niet uitgewassen meot worden. Bij haar helpt het...
Oud 03-04-2003, 18:06
Verwijderd
ik geloof dat kammen nogal uit den boze is
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:25
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik heb een enorme bos kleine pijpekrulletjes ongeveer net zo lang als dat van jou, denk ik
Het beste is om het niet te kammen als het droog is, dat geeft echt een gruwelijk resultaat. Ik gebruik verder de perfecte krullen shampoo van Pantene, die is echt heel goed, dat droogt het niet zo uit. Als je haar nat is, kan je het wel uitkamennen.
verder wil tegen pluis wax heel goed helpen, alleen wel in kleine hoeveelheden, ander wordt et indd enorm vet. Een beetje gel wil ook nog wel es helpen tegen de pluis.
verder doe ik er vaak, als het te droog is, voor het slapengaan een lading baby - olie in. Dat klinkt heel raar, maar wordt het ech theel erg zacht van. Succes ermee!
Oud 03-04-2003, 20:49
Nuck
Nuck is offline
Ik heb normaal slag in mijn haar, maar als ik er wat mousse in kneed als het nog nat is, krijg ik ook krullen .
Oud 04-04-2003, 18:41
rodina
rodina is offline
Citaat:
barbelle schreef op 03-04-2003 @ 21:25:
Ik heb een enorme bos kleine pijpekrulletjes ongeveer net zo lang als dat van jou, denk ik
Het beste is om het niet te kammen als het droog is, dat geeft echt een gruwelijk resultaat. Ik gebruik verder de perfecte krullen shampoo van Pantene, die is echt heel goed, dat droogt het niet zo uit. Als je haar nat is, kan je het wel uitkamennen.
verder wil tegen pluis wax heel goed helpen, alleen wel in kleine hoeveelheden, ander wordt et indd enorm vet. Een beetje gel wil ook nog wel es helpen tegen de pluis.
verder doe ik er vaak, als het te droog is, voor het slapengaan een lading baby - olie in. Dat klinkt heel raar, maar wordt het ech theel erg zacht van. Succes ermee!
Van babyolie wordt 't ook enorm vies/vet
Oud 04-04-2003, 18:48
Verwijderd
Die nieuwe curl defining wax van Wella is best goed! Maar wat voor mij het best werkt, is 's avonds uitkammen, wassen met speciale krulshampoo (bij surinaamse winkeltjes te krijgen), dan slapen met nat haar en een handdoek over je kussen. 's Ochtends heb je dan wel even een afrobos, maar dan met een beetje wax in model brengen en het zit prima, zonder pluis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2003, 14:41
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
rodina schreef op 04-04-2003 @ 19:41:
Van babyolie wordt 't ook enorm vies/vet
Je moet et er ook voor het slapengaan in doen en dan de volgende ochtend je haar wassen dan word het echt heel erg lekker zacht....
Oud 06-04-2003, 15:20
Verwijderd
als ik mijn klasgenootjes mag geloven: mousse, dan je vingers erdoorhalen en vooral níét kammen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:36
Qamra
Qamra is offline
Iemand nog ander advies dan mousse en Aqua Beach Effect (ik wacht al de hele dag het effect.. )

Ik heb de neiging het af te scheren, maar dan kan ik me haar niet meer invlechten
Oud 07-04-2003, 21:09
The Charmed One
The Charmed One is offline
mijn haar is eigenlijk best makkelijk..
water erover heen spuiten, (als je onder de douche je haar nat maakt, duurt het veel langer tot de krullen echt goed zitten)<- jah bij mij dan..
goed schudden met je hoofd, en dan komen bij mij de krullen er het mooiste uit te zien, en dan gewoon van die lekker grote pijpekrulle
-> 2 uur kapper is duz wel veel
Oud 07-04-2003, 21:20
..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef op 02-04-2003 @ 19:57:
nou das echt niet zo hoor! et ligt maar net aan je haarkwaliteit of et pluist en dof is of niet...
en een krullenkapsel kan je et beste niet fohnen, daar gaat et ook enorm van pluizen.
et beste is om na et douchen flink wat mouse door je haar heen te knijpen en et vervolgens droog te fohnen met een diffuser, en als et dan nóg pluist doe je er een niet vettige wax in, hoe dat spul heet weet ik niet, maar et is dus niet 1 en al vet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 21:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
..ieP:.. schreef op 07-04-2003 @ 22:20:
nou das echt niet zo hoor! et ligt maar net aan je haarkwaliteit of et pluist en dof is of niet...
en een krullenkapsel kan je et beste niet fohnen, daar gaat et ook enorm van pluizen.
et beste is om na et douchen flink wat mouse door je haar heen te knijpen en et vervolgens droog te fohnen met een diffuser, en als et dan nóg pluist doe je er een niet vettige wax in, hoe dat spul heet weet ik niet, maar et is dus niet 1 en al vet
Hier spreekt onze kapster in spé
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 21:23
..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
hehe dank u lieke
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:23
<<Latin*Metal>>
<<Latin*Metal>> is offline
ik kam mijn haar altijd onder de douche en direct na het douchen ook nog ff snel de borstel erdoorheen (als het nog nat is dus) en voila pluisvrije "krullen" Dat droge ragebol achtige effect krijg je als je het haar droog borstelt..tenminste bij mijn soort haar.

Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 00:12.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:05
iebke*
iebke* is offline
ik heb ook krullen.. ok ik zal het zo zeggen, myn haar is vry plat tot onder myn schouders (de onderkant van m'n haar) krult heel fel! het zyn mooie krullen, geen aan elkaar plakkende dus! ik was myn haar, droog het (ondersteboven) een beetje met een handdoek, dan doe ik er een knotje in en laat ik het zo drogen... meer niet, maar als ik myn haar los laat drogen trekt het op niets dus... ik heb natuurlyke krullen, dus ik weet niet hoe je die het beste verzorgt, gewoon niet te veel producten enz in smeren denk ik!
Oud 10-04-2003, 12:15
liesemies
liesemies is offline
als je die krullen van julia roberts wilt dan moet je mousse gebruiken
het beste als je haar nog nat is
degene dat ik gebruik is van elseve color resist
die verhard niet maar mijn haar pluist niet meer

veel geluk
Oud 10-04-2003, 18:22
on the moon
on the moon is offline
mijn haar is zo stijl als het maar kan, ik maak juist krullen met mijn krultang haha (sorry, heb geen ervaring met je probleem )
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
on the moon schreef op 10-04-2003 @ 19:22:
mijn haar is zo stijl als het maar kan, ik maak juist krullen met mijn krultang haha (sorry, heb geen ervaring met je probleem )
Ruilen? Ik heb zulk klote haar! Krullen, pluis, niet in welk model dan ooit te krijgen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 15:31
summer1986
summer1986 is offline
Na het douchen je haar NIET droogwrijven maar met een handdoek doorkneden !

Hierna wat wax erin kneden (tip: gooi je haar naar voren en kneed met je vingers de krullen erin)! Wat je niet moet doen is je haar kammen! Doe dit alleen als je de dag erna de grote schoonmaak ofzo gaat houden

Nou dan moet het goedkomen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 16:15
kandyrat
kandyrat is offline
Pink's Hair Moisturizer!

Te koop bij de Surinaamse winkeltjes enzo...
Oud 12-04-2003, 18:12
L1-2
L1-2 is offline
heb ik ook een klein vraagje: welke shampoo is het best/fijnste om te gebruiken bij krulhaar zodat het daarna niet 'stroef' aanvoelt??tipstipstips.....
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:11
Verwijderd
Volgens mij moet je gewoon eens een goed gesprek met je kapper gaan voeren, dan komt t allemaal wel goed.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:14
Verwijderd
Trouwens, mijn zusje heeft een permanent (echt heel slecht gedaan maar dat wisten we in eerste instantie niet) en we dachten dat het niet mooi bleef omdat ze het niet goed verzorgde. Toen zijn we dus naar de Bijenkorf gegaan bij die aparte afdeling van make-up en shit en daar heeft een vrouw ons echt supergoed geholpen. Heel aardig, heeft van alles verteld over wat je moet gebruiken en hoe en wanneer en hoe vaak etc. Misschien moet je daar eens gaan kijken, ze weten er daar namelijk best veel van af geloof ik.

De vrouw had trouwens zelf krullen dus ze wist het ook wat beter. Zoek dus een vrouw met krullen als ze die hebben
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 21:17
on the moon
on the moon is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 10-04-2003 @ 19:46:
Ruilen? Ik heb zulk klote haar! Krullen, pluis, niet in welk model dan ooit te krijgen...
mja is goed!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 22:17
ellaversa
ellaversa is offline
ik smeer er altijd serum in en shaper
en nu ren ik rond met een femke halsema-kapsel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten