Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2003, 20:36
mixtape
mixtape is offline
Ik moet backing vocals doen voor een nummer en het nummer bassen tegelijkertijd. Maar het lukt me echt niet!

Dan ga ik bijvoorbeeld de zanglijn mee bassen ipv wat ik met de basgitaar moet spelen of ik raak het gewoon helemaal kwijt. Het is trouwens niet eens veel wat ik moet zingen (als je het zo kunt noemen), een paar woordjes herhalen op de achtergrond dus. Maar zelfs dan raak ik het kwijt.

Hebben mensen tips voor mij?
Of is het gewoon een kwestie van het nummer kunnen dromen (qua bas gedeelte dan).
Hoe doen jullie dat
Oud 11-04-2003, 20:51
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb dat ook eens geprobeerd, maar mij lukte 't ook niet. Een 'tip' is, zorg dat of het bassen, of het zingen automatisch gaat. Maarja, hoe doe je dat?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 21:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk dat je dan heeel veeel moet oefenen. Ik kan ook niet bassen en zingen tegelijk...maar afzonderlijk kan ik 't ook niet dus dat is niet zo raar.
Oud 11-04-2003, 22:47
Verwijderd
ik ben zelf lead-zanger en ik speel gitaar at the same time. ik heb er geen problemen mee, is een kwestie van gevoel; je moet het ritme van je eigen instrument volgen en daar bij meezingen

bij mij gaat het vanzelf
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 00:21
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
als je met het ritme van je gitaarpartij meespeelt is het idd een eitje, maar ja daar wordt het wel erg saai van imho. Ik heb in een death-metal band gitaar en leadzang/grunt gedaan en dat is pas bikkelen De kunst is om er niet bij na te denken wat je speelt want dan gaat het mis.
Oud 12-04-2003, 10:40
Verwijderd
Ik zou eerst gewoon met je ogen dicht de bass leren, en dan heel goed de zang leren. En dan samenvoegen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 10:48
Stevill
Stevill is offline
Die reclames kloppen nooit

volgens mij kunnen mannen meer tegelijk en mogen we daarom ook inleg kreuzen dragen.

maar iig 'k ben dr zelf ook mee bezig en 't is idd soms wat moeilijk maar oefening baart kunst.
Oud 12-04-2003, 11:10
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Ik zing zelf met gitaar & Bas, en je moet gewoon vaak oefenen
Oud 12-04-2003, 12:16
Escapism
Escapism is offline
oefenen idd
Oud 12-04-2003, 12:37
Rhinus
Rhinus is offline
Mijn droom is om net zoals Defenderzzz tegelijk te bassen, te gitaren en te zingen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 12:46
Carn
Carn is offline
gewoon je partij goed kennen
Oud 12-04-2003, 13:12
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 12-04-2003 @ 13:37:
Mijn droom is om net zoals Defenderzzz tegelijk te bassen, te gitaren en te zingen.
Oud 12-04-2003, 13:17
Verwijderd
Kwestie van heel goed oefenen met de bas, totdat je het kan drómen inderdaad, en dan de zang erbijgooien, kijken of dat werkt. Meestal is het zo dat als je kan drummen, dat je dit dan ook wel kan. (Ik kan dus NIET drummen!)
Dit klinkt misschien raar, maar met drummen doe je ook twee verschillende dingen tegelijk. Het principe is hetzelfde - maar dat is het dan ook wel, eigenlijk.

Succes dan maar!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 14:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-04-2003 @ 14:17:
Kwestie van heel goed oefenen met de bas, totdat je het kan drómen inderdaad, en dan de zang erbijgooien, kijken of dat werkt. Meestal is het zo dat als je kan drummen, dat je dit dan ook wel kan. (Ik kan dus NIET drummen!)
Dit klinkt misschien raar, maar met drummen doe je ook twee verschillende dingen tegelijk. Het principe is hetzelfde - maar dat is het dan ook wel, eigenlijk.

Succes dan maar!
wat een flauwekul, zingen en drummen is een van de moeilijkste dingen die je kan doen, vaak omdat het ritme van een melodie weinig met het ritme van de drums te maken heeft.
Oud 12-04-2003, 15:44
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Carn schreef op 12-04-2003 @ 15:25:
wat een flauwekul, zingen en drummen is een van de moeilijkste dingen die je kan doen, vaak omdat het ritme van een melodie weinig met het ritme van de drums te maken heeft.
ze vergelijkt gitaar/bas spelen en zingen tegelijk met drummen en niet gitaar/bas spelen en zingen tegelijk met drummen en zingen tegelijk.
volgens mij..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:46
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 12-04-2003 @ 13:37:
mun gitaarleraar die kan da wel met een gitaar een apart basloopje erdoorheen enzo, best leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten