Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 19:13
coopergirl
coopergirl is offline
Hoe heeft God zichzelf kunnen scheppen vóórdat hij iets had waarmee hij zichzelf kon scheppen...

Niet iets 'om wakker van te liggen', maar ik ben benieuwd of er mensen hun visie over willen geven...

Doeidoei! Joyce
Oud 29-03-2003, 19:38
Evito
Evito is offline
God is het alles. God kan er niet niet zijn en kan dus ook niet geschapen zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 20:08
Jordi
Jordi is offline
Kijk, om die vraag ben ik dus ook een beetje tegen de verklaring van hoe alles is ontstaan van bepaalde godsdiensten.
Die verklaren namelijk dat alles hier is door een verhaal dat een god alles geschapen heeft. Maar inderdaad: Hoe komt God daar dan?

Maar goed, deze vraag kun je wel voor alles stellen. In principe kan iets niet uit niets ontstaan, maar ooit is alles ontstaan en moet er dus niets zijn geweest, omdat als er wel iets was, dan kun je altijd vragen: Hoe kwam dat er dan?

Een theorie over het ontstaan van alles is die van de Big Bang. Die zegt dat er ooit een klomp materie enzo was en die is ontploft en toen is het heelal ontstaan. Maar ook hier kun je weer vragen: Hoe is die klomp dan ontstaan?

Daarom denk ik dat we ook nooit zullen ontdekken hoe alles ontstaan is.

Hmm... misschien was dit allemaal een beetje offtopic, omdat het niet allemaal over God ging. Nou ja, ik post het toch maar
Oud 29-03-2003, 20:36
joopie
joopie is offline
Citaat:
Evito schreef op 29-03-2003 @ 20:38:
Als God een andere benaming voor 'het alles'is kan de God uit de bijbel gewoon een verzinsel zijn.

Btw, je zegt dat God er niet kan zijn maar ze kan wel boodschappen aan de mensen geven Waarom zou God trouwens het alles zijn? Hoe kom je daarbij?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 20:59
jbtq
jbtq is offline
Je kan het e.v.t verklaren met het feit dat God buiten onze wereld is. Buiten onze tijd op een plek waar geen tijd is. Als er geen tijd is, is er ook geen geen begin en geen einde. Dus is die vraag op dat moment beantwoord. Ookal twijfel ik erg aan deze verklaring

Wat AragornElessar zegt over materie en de big bang klopt niet helemaal. Inderdaad je kan je afvragen waar alles vandaan komt, maar materie kan worden omgezet in engerie. Denk aan E=m*c2 Dus je moet uitgaan van van engerie. Wat ze denken is dat al die engergie van 1 punt vandaag komt. Hoe en wat precies weet ik niet, maar je kan je inderdaad afvragen waar het vandaan komt. Je kan de vraag ook anders stellen. In hoeverre moeten dingen verklaard worden. Moet b.v lichtsnelheid de snelheid die het nu heeft worden verklaard?? Dus ja...een beetje moeilijke allemaal..
Oud 29-03-2003, 21:23
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 29-03-2003 @ 21:08:
Kijk, om die vraag ben ik dus ook een beetje tegen de verklaring van hoe alles is ontstaan van bepaalde godsdiensten.
Die verklaren namelijk dat alles hier is door een verhaal dat een god alles geschapen heeft. Maar inderdaad: Hoe komt God daar dan?

Maar goed, deze vraag kun je wel voor alles stellen. In principe kan iets niet uit niets ontstaan, maar ooit is alles ontstaan en moet er dus niets zijn geweest, omdat als er wel iets was, dan kun je altijd vragen: Hoe kwam dat er dan?

Een theorie over het ontstaan van alles is die van de Big Bang. Die zegt dat er ooit een klomp materie enzo was en die is ontploft en toen is het heelal ontstaan. Maar ook hier kun je weer vragen: Hoe is die klomp dan ontstaan?

Daarom denk ik dat we ook nooit zullen ontdekken hoe alles ontstaan is.

Hmm... misschien was dit allemaal een beetje offtopic, omdat het niet allemaal over God ging. Nou ja, ik post het toch maar
En hoe kwam die klont er dan?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:26
Briseïs
Briseïs is offline
Met een schepje.

Sorry
Oud 29-03-2003, 21:36
REIE
REIE is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 29-03-2003 @ 20:13:
Hoe heeft God zichzelf kunnen scheppen vóórdat hij iets had waarmee hij zichzelf kon scheppen...

Niet iets 'om wakker van te liggen', maar ik ben benieuwd of er mensen hun visie over willen geven...

Doeidoei! Joyce
Heb jij dit niet toevallig van het Egyptische scheppingsverhaal waarin de Oergod zichzelf schept uit de door Hem geschapen godenpaut...

Nu komt uit zo'n cirkelredenering wel de eeuwigheid, dus dan is dat ook weer verklaard.
Oud 29-03-2003, 22:21
coopergirl
coopergirl is offline
[QUOTE]REIE schreef op 29-03-2003 @ 22:36:
[B]Heb jij dit niet toevallig van het Egyptische scheppingsverhaal waarin de Oergod zichzelf schept uit de door Hem geschapen godenpaut...

Nee, daar moet ik je dan in teleurstellen...
Ik was met een vriendin van me in discussie over 'het christendom' (voor zover je dus over regilie kunt discussieren..)
Enfin, zij is helemaal into het christendom, en ik geloof meer in evolutie theorie, reïncarnatie... iig, heb ik eigenlijk niet echt een beeld bij 'god'.... Wat het ook moge zijn...
Misschien bekijk ik het wat god/christendom betreft wel te rationeel...???
... Wordt nu wel erg off-topic

><knip><quote><knip><

Joyce
Oud 29-03-2003, 22:32
poesiefox
poesiefox is offline
In de katholieke dogma boekjes van opa staat precies dezelfde vraag. En het antwoord? God was er altijd al, maar hij was nog niet kenbaar omdat er nog niets of niemand was om hem te kennen. Alles moest hij eerst zelf scheppen, tot het licht aan toe. Pas op dat moment bestond hij in onze ogen. God is niet geschapen, God IS.

Het is meer een filosofisch gegeven. Net als het gedachtenexperiment van die kat in de kist. Als wij niet weten of de kat erin zit, of hij leeft of dood is, bestaat hij dan wel? Met andere woorden, Het bestaan van iets komt door zijn kenbaarheid, en die hangt weer samen met het voorhanden zijn van iemand die hem kan kennen.

Bestaan heeft in die optiek geen zin tenzij het in de ogen van een ander is. Wat heb je zelf aan je bestaan, als er niemand is die er getuige van kan zijn?

Is er hier misschien iemand die dit duidelijker kan uitleggen ?
Oud 30-03-2003, 01:29
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
God is een met de wereld, God is de wereld, God is overal en alles... hoe kan God dan de wereld geschapen hebben??
Oud 30-03-2003, 07:55
Isa
Isa is offline
Creatie of begin/einde/tijd zijn onze begrippen en God staat daarboven.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 09:23
Evito
Evito is offline
Citaat:
duyvel schreef op 30-03-2003 @ 03:29:
God is een met de wereld, God is de wereld, God is overal en alles... hoe kan God dan de wereld geschapen hebben??
God is het grote algoritme dat onze moleculen een plaats geeft in de cyclus van de scheikunde.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 09:23
Evito
Evito is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 30-03-2003 @ 08:55:
Dat is inderdaad een goed punt. Te vaak proberen vooral Christenen God te spiegelen aan een menselijk beeld. Heel dom. God is inet vergleijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:14
Lyra
Lyra is offline
[QUOTE]AragornElessar schreef op 29-03-2003 @ 21:08:

[/QUOTTE]

Uit de ontdekking van de hemel (H. Mulisch) :

... Big Bang: de explosie van een mathematisch punt van oneindige dichtheid en oneindig hoge temperatuur, waaruitn ietalleen alle energie en materie voorkwamen, maar ook tijd en ruimte. De echo van die ontploffing was in 1964 waargenomen.
"Vóór de godslasterlijke Big Bang van jou was er dus niets,' zei Onno.

'Precies. Ook geen tijd.'
'Er is dus niets ontploft.'
'Zo zou je het kunnen zeggen.'

'Dus was er geen Big Bang. '

Is 't niet een beetje nutteloos om daarover te gaan speculeren? Je weet het niet, en zult het ook nooit te weten komen.
-Misschien zijn we wel een verzinsel, een droom.. etc.. *lacht*

ach ja..
Oud 30-03-2003, 15:17
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 30-03-2003 @ 08:55:
ik geef het op....

dat is net zoiets als zeggen, er staat daar echt een boom, alleen kan jij die niet zien...

(ik weet trouwens alweer precies wat voor reactie er nu gaat komen)
Oud 30-03-2003, 15:32
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
duyvel schreef op 30-03-2003 @ 16:17:
ik geef het op....

dat is net zoiets als zeggen, er staat daar echt een boom, alleen kan jij die niet zien...

(ik weet trouwens alweer precies wat voor reactie er nu gaat komen)
Wat dan ????? hahaha

GOD IS ONEINDIG !!!
Wij zijn wel geschapen naar zijn evenbeeld...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:33
Evito
Evito is offline
Je kunt God ook niet als een mens zien, zoals veel mensen doen. Sprekend, kijkend, horend, voelend, ruikend, etc. Dat kan niet. Daarom is God ook niet onderhevig aan onze begrippen, omdat hij het zelf is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:41
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Evito schreef op 30-03-2003 @ 16:33:
Je kunt God ook niet als een mens zien, zoals veel mensen doen. Sprekend, kijkend, horend, voelend, ruikend, etc. Dat kan niet. Daarom is God ook niet onderhevig aan onze begrippen, omdat hij het zelf is.
Klopt !!!
Daarom is Jezus ook de Openbaring van God geweest. Door hem kunnen we (gedeeltelijk) begrijpen hoe God is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:50
Evito
Evito is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 30-03-2003 @ 16:41:
Klopt !!!
Daarom is Jezus ook de Openbaring van God geweest. Door hem kunnen we (gedeeltelijk) begrijpen hoe God is.
Deels geef ik je gelijk. Ik denk dat Jezus gewoon een bijzonder mens was, die wist hoe het zat. Het vervelende is dat velen de verkeerde lessen leren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 17:52
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Evito schreef op 30-03-2003 @ 16:50:
Deels geef ik je gelijk. Ik denk dat Jezus gewoon een bijzonder mens was, die wist hoe het zat. Het vervelende is dat velen de verkeerde lessen leren.
Ik geloof dat Jezus veel meer was dan een bijzonder mens.
Hij zei bijvoorbeeld niet alleen HOE je moet leven, maar ook dat het (eeuwige) leven in HEM is. Volgens zijn leer was ALLES (DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN) in HEM te vinden. Dus wat hij vertelde over zichzelf was veels te GROOTS om enkel een Bijzonder mens te kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 17:56
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 30-03-2003 @ 18:52:
Hij zei bijvoorbeeld niet alleen HOE je moet leven, maar ook dat het (eeuwige) leven in HEM is. Volgens zijn leer was ALLES (DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN) in HEM te vinden. Dus wat hij vertelde over zichzelf was veels te GROOTS om enkel een Bijzonder mens te kunnen zijn...
Doe mij een lol, leg even in zes regels uit hoe het nou zit met de heilige drieeenheid, God is de vader, de zoon en de heilige geest, toch?
Oud 30-03-2003, 17:58
Evito
Evito is offline
Citaat:
Ook in mij is het (eeuwige) leven hoor. Ook in mij is alles te vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:12
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Evito schreef op 30-03-2003 @ 18:58:
Ook in mij is het (eeuwige) leven hoor. Ook in mij is alles te vinden.
Toen wij de appel aten zei de Duivel: "en Gij zult zijn als Goden"
Als je niet afhankelijk van God wilt zijn...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:19
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 30-03-2003 @ 19:12:
Toen wij de appel aten zei de Duivel: "en Gij zult zijn als Goden"
Als je niet afhankelijk van God wilt zijn...
Met die appel koos Eva voor zelfbeschikkingsrecht en verantwoordelijkheid. Onafhankelijkheid van God, inderdaad.

Maar daarmee verloren we ook onze onschuld, zoals de onbewuste beesten en kindertjes dat nog hebben. Toen werden we volwassen.
Oud 30-03-2003, 21:34
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
heeft de mens dan tegenwoordig ook helemaal geen privacy meer!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Dus als ik zeg dat het leven in mij is, en de weg, de waarheid en het leven in mij te vinden zijn, ben ik ook veel te groots om enkel een bijzonder mens te kunnen zijn?

Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:47
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-03-2003 @ 15:52:
Dus als ik zeg dat het leven in mij is, en de weg, de waarheid en het leven in mij te vinden zijn, ben ik ook veel te groots om enkel een bijzonder mens te kunnen zijn?

Nee veels te Hoogmoedig, want jij geneest geen mensen en bent niet in de positie om mensen hun zonden te vergeven (als ze niet direct betrekking op jou hebben) en naar ik aanneem beweert ook niet de MESSIAS te zijn !!?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 31-03-2003 @ 19:47:
Nee veels te Hoogmoedig, want jij geneest geen mensen en bent niet in de positie om mensen hun zonden te vergeven (als ze niet direct betrekking op jou hebben) en naar ik aanneem beweert ook niet de MESSIAS te zijn !!?
*beweert bij deze dat ze de messias is, vergeeft mensen hun zonde en geneest vader van griepje*

Vrij gemakkelijk ging dat, nu ben ik meer dan een mens

Als het van mij hoogmoedig was, dan is het van Jezus ook hoogmoedig en van God ook. Zo simpel is dat
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:29
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Ik geloof opzich niet in god, maar dat maakt het verhaal van het ontstaan van het eerste deeltje er niet makkelijker op

Ze zijn nu hard bezig atomen uit te kammen, ze hebben ontdekt dat atomen weer bestaan uit Quarks [ofzo ].

En dat is dan allemaal weer eigelijk straling, op het absolute nulpunt [- 273 graden onder 0, lager kun je niet ] staan atomen helemaal stil en is het dus straling ofzo.

Als je dus op de een of andere manier zo'n straling in het niets kunt maken kun je materie maken uit niets...

Heeeeeeeeeeeeel erg vreemd
Oud 31-03-2003, 23:14
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-03-2003 @ 21:04:
*beweert bij deze dat ze de messias is, vergeeft mensen hun zonde en geneest vader van griepje*

Als het van mij hoogmoedig was, dan is het van Jezus ook hoogmoedig en van God ook. Zo simpel is dat
Als je je wat meer zou verdiepen in Jezus, zou je dit soort dingen niet zeggen. Hou jij zo veel van je medemens dat je je LEVEN ervoor zou willen geven ? Keer jij je andere wang toe als je geslagen wordt ? Jezus was een dienaar en zonder zonde.. daarom word hij door meer dan 1.000.000.000 mensen gevolgd (de christenen), is onze jaartelling bij zijn geboorte begonnen, zijn alle kerken door hem gekomen !!!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 05:11
JJzD
JJzD is offline
weet je wat de naam van God is?
JHWH
dat word uit de oudheid uitgelegd als Jahweh en dat is hebreeuws voor het zijn oid.
iig komt die naam neer op
"ik ben wie ik ben ik zal zijn wwie ik zijn zal en ik ben geweest wat ik geweest ben"

kortvertlaad
:
de eeuwige
Oud 01-04-2003, 05:14
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-03-2003 @ 21:04:

hehe
all1 ben jij niet gedocumenteerd in een historisch uiterst betrouwbaar boek, laat je geen doden opstaan, sta je zelf niet uit de dood op, laat je geen blinden zien en zijn er ook geen ruim 600 voorspellingen over 4000 jaar tijd die jouw leven tot in de minuuut voorspellen

klein verschilletje
Oud 01-04-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 01-04-2003 @ 00:14:
Als je je wat meer zou verdiepen in Jezus, zou je dit soort dingen niet zeggen. Hou jij zo veel van je medemens dat je je LEVEN ervoor zou willen geven ? Keer jij je andere wang toe als je geslagen wordt ? Jezus was een dienaar en zonder zonde.. daarom word hij door meer dan 1.000.000.000 mensen gevolgd (de christenen), is onze jaartelling bij zijn geboorte begonnen, zijn alle kerken door hem gekomen !!!
Jij weet HELEMAAL niet hoeveel ik van de bijbel en het christendom weet, dus ik zou zulke opmerkingen maar laten.

Er zijn meer moslims in de wereld dan christenen, meen ik...

Onze jaartelling is pas later teruggeleid naar Jezus... Heeft hij weinig zelf voor gedaan. Noch voor de kerken... ik denk ook niet dat het echt zijn bedoeling was dat het christendom op zo'n brute en geweldddadige wijze werd verspreid en zoveel leed heeft veroorzaakt...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 21:52
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Morgan schreef op 01-04-2003 @ 14:46:
Jij weet HELEMAAL niet hoeveel ik van de bijbel en het christendom weet, dus ik zou zulke opmerkingen maar laten.

Onze jaartelling is pas later teruggeleid naar Jezus... Heeft hij weinig zelf voor gedaan. Noch voor de kerken... ik denk ook niet dat het echt zijn bedoeling was dat het christendom op zo'n brute en geweldddadige wijze werd verspreid en zoveel leed heeft veroorzaakt...
Ohh sorry hoor, ik wou je niet beledigen.. maar besef wel dat Jezus voor mij Heilig is, dus als jij je op gelijke voet met Hem plaatst, roept dat bij mij weerstand op.. Maar je hebt gelijk dat er in de geschiedenis veel Onrecht in Zijn naam is gedaan, maar dat valt niet te rijmen met zijn leer van Liefde (keer de andere wang toe en heb je vijanden lief) dus ..

Groetje
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:20
fil
fil is offline
Ach, Jezus moest ook gewoon poepen en plassen...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Morgan schreef op 01-04-2003 @ 14:46:
Dat denk ik niet. Kijk maar naar de data van het VN-Statistiekbureau.
Oud 02-04-2003, 00:04
BARON
BARON is offline
Ik geloof in chemische reacties, geen god, die heb je daarvoor niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:52
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
fil schreef op 01-04-2003 @ 23:20:
Ach, Jezus moest ook gewoon poepen en plassen...
Ja anders was ie ook geen mens, maar dat was hij wel, hij was OOK mens van vlees en bloed..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:55
Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 02-04-2003 @ 01:04:
Ik geloof in chemische reacties, geen god, die heb je daarvoor niet nodig.
En het grote begin van die chemische reacties, het grote algoritme, is hij dan niet onze schepper?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 01-04-2003 @ 22:52:
maar besef wel dat Jezus voor mij Heilig is, dus als jij je op gelijke voet met Hem plaatst, roept dat bij mij weerstand op..
Waarom is Jezus voor jou heilig, en niet een ander persoon?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:34
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
N00dles schreef op 02-04-2003 @ 11:32:
Waarom is Jezus voor jou heilig, en niet een ander persoon?
Omdat ik niemand anders ken die zonder zonde heeft geleefd en zo zijn hele leven (letterlijk) heeft gegeven zodat anderen er door gered worden. Ook niemand die met zo'n autoriteit sprak en genas... jij wel ??
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:35
Evito
Evito is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 02-04-2003 @ 12:34:
Omdat ik niemand anders ken die zonder zonde heeft geleefd en zo zijn hele leven (letterlijk) heeft gegeven zodat anderen er door gered worden. Ook niemand die met zo'n autoriteit sprak en genas... jij wel ??
Er wordt vermoed dat Jezus cannabis heeft gebruikt. Is dat een zonde?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:43
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 02-04-2003 @ 12:35:

Dat is niet de zonde die in dit verband bedoeld wordt, Jezus is vrij van de erfzonde geboren.( de ongehoorzaamheid aan God). Speciaal daartoe was Maria tijdelijk tot onbevlekt verheven.

Jezus=God. Maar dan tot leven gekomen.
Oud 02-04-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 02-04-2003 @ 12:34:
Je hebt Jezus helemaal niet gekend, je hebt alleen verhalen over hem gelezen waarin gezegd wordt dat hij zonder zonde leefde. Dat is nog maar heel erg de vraag.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 13:08
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Evito schreef op 02-04-2003 @ 12:35:
Waar heb jij dat vandaan ?? Uit de bijbel ?? Dan graag vermelding..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 13:14
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-04-2003 @ 12:47:
Je hebt Jezus helemaal niet gekend, je hebt alleen verhalen over hem gelezen waarin gezegd wordt dat hij zonder zonde leefde. Dat is nog maar heel erg de vraag.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik moet het in eerste instantie met de verhalen uit de Bijbel doen.... maar hoe Hij nu nog leeft o.a. in de harten en levens van heel veel mensen, is voor mij nog extra overtuigend. Het zonder zonden zijn van Jezus is één van de belangrijkste eigenschappen van Jezus, dus als dat onwaar is, verliest daarmee het Nieuwe testament zijn kracht... en dat is volgens niet zo..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 02-04-2003 @ 14:14:
Daar heb je helemaal gelijk in, ik moet het in eerste instantie met de verhalen uit de Bijbel doen.... maar hoe Hij nu nog leeft o.a. in de harten en levens van heel veel mensen, is voor mij nog extra overtuigend. Het zonder zonden zijn van Jezus is één van de belangrijkste eigenschappen van Jezus, dus als dat onwaar is, verliest daarmee het Nieuwe testament zijn kracht... en dat is volgens niet zo..
Dus als ik in het Nieuwe Testament wordt opgenomen, zijnde een helpend, genezend en zondenloos figuur, en mensen aanbidden mij....'ken' je mij dan ook? Zou je mij dan ook als heilig zien?

En de opmerking 'Als dat onwaar is, verliest het Nieuwe testament zijn kracht...en dat is volgens [mij] niet zo' is een drogredenering.

Citaat:
leonkorn schreef:
Nee, ik zie niemand als heilig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 12:14
Isa
Isa is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 02-04-2003 @ 14:08:
Waar heb jij dat vandaan ?? Uit de bijbel ?? Dan graag vermelding..
Kijk maar op www.christiansforcannabis.com
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:12
kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
Tis gewoon 1 groot wazig verhaal, hoe kunnen we nou weten dat hij dat heeft gedaan! we hebben geen feiten en niemand heeft het gezien! kweet niet of ik God wel moet geloven ( ben trouwens katholiek opgevoed maar ben niet gedoopt) ik ben nix
Reageren

Regels voor berichten