Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kan het e.v.t verklaren met het feit dat God buiten onze wereld is. Buiten onze tijd op een plek waar geen tijd is. Als er geen tijd is, is er ook geen geen begin en geen einde. Dus is die vraag op dat moment beantwoord. Ookal twijfel ik erg aan deze verklaring
Wat AragornElessar zegt over materie en de big bang klopt niet helemaal. Inderdaad je kan je afvragen waar alles vandaan komt, maar materie kan worden omgezet in engerie. Denk aan E=m*c2 Dus je moet uitgaan van van engerie. Wat ze denken is dat al die engergie van 1 punt vandaag komt. Hoe en wat precies weet ik niet, maar je kan je inderdaad afvragen waar het vandaan komt. Je kan de vraag ook anders stellen. In hoeverre moeten dingen verklaard worden. Moet b.v lichtsnelheid de snelheid die het nu heeft worden verklaard?? Dus ja...een beetje moeilijke allemaal..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nu komt uit zo'n cirkelredenering wel de eeuwigheid, dus dan is dat ook weer verklaard.
|
[QUOTE]REIE schreef op 29-03-2003 @ 22:36:
[B]Heb jij dit niet toevallig van het Egyptische scheppingsverhaal waarin de Oergod zichzelf schept uit de door Hem geschapen godenpaut... Nee, daar moet ik je dan in teleurstellen... ![]() Ik was met een vriendin van me in discussie over 'het christendom' (voor zover je dus over regilie kunt discussieren..) Enfin, zij is helemaal into het christendom, en ik geloof meer in evolutie theorie, reïncarnatie... iig, heb ik eigenlijk niet echt een beeld bij 'god'.... Wat het ook moge zijn... Misschien bekijk ik het wat god/christendom betreft wel te rationeel...??? ... Wordt nu wel erg off-topic ![]() ><knip><quote><knip>< Joyce
|
![]() |
In de katholieke dogma boekjes van opa staat precies dezelfde vraag. En het antwoord? God was er altijd al, maar hij was nog niet kenbaar omdat er nog niets of niemand was om hem te kennen. Alles moest hij eerst zelf scheppen, tot het licht aan toe. Pas op dat moment bestond hij in onze ogen. God is niet geschapen, God IS.
Het is meer een filosofisch gegeven. Net als het gedachtenexperiment van die kat in de kist. Als wij niet weten of de kat erin zit, of hij leeft of dood is, bestaat hij dan wel? Met andere woorden, Het bestaan van iets komt door zijn kenbaarheid, en die hangt weer samen met het voorhanden zijn van iemand die hem kan kennen. Bestaan heeft in die optiek geen zin tenzij het in de ogen van een ander is. Wat heb je zelf aan je bestaan, als er niemand is die er getuige van kan zijn? Is er hier misschien iemand die dit duidelijker kan uitleggen ?
|
[QUOTE]AragornElessar schreef op 29-03-2003 @ 21:08:
Een theorie over het ontstaan van alles is die van de Big Bang. Die zegt dat er ooit een klomp materie enzo was en die is ontploft en toen is het heelal ontstaan. Maar ook hier kun je weer vragen: Hoe is die klomp dan ontstaan? [/QUOTTE] Uit de ontdekking van de hemel (H. Mulisch) : ... Big Bang: de explosie van een mathematisch punt van oneindige dichtheid en oneindig hoge temperatuur, waaruitn ietalleen alle energie en materie voorkwamen, maar ook tijd en ruimte. De echo van die ontploffing was in 1964 waargenomen. "Vóór de godslasterlijke Big Bang van jou was er dus niets,' zei Onno. 'Precies. Ook geen tijd.' 'Er is dus niets ontploft.' 'Zo zou je het kunnen zeggen.' 'Dus was er geen Big Bang. ' Is 't niet een beetje nutteloos om daarover te gaan speculeren? Je weet het niet, en zult het ook nooit te weten komen. -Misschien zijn we wel een verzinsel, een droom.. etc.. *lacht* ach ja..
||
Citaat:
![]() dat is net zoiets als zeggen, er staat daar echt een boom, alleen kan jij die niet zien... (ik weet trouwens alweer precies wat voor reactie er nu gaat komen) ![]()
||
Citaat:
GOD IS ONEINDIG !!! Wij zijn wel geschapen naar zijn evenbeeld... |
![]() |
||
Citaat:
Daarom is Jezus ook de Openbaring van God geweest. Door hem kunnen we (gedeeltelijk) begrijpen hoe God is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hij zei bijvoorbeeld niet alleen HOE je moet leven, maar ook dat het (eeuwige) leven in HEM is. Volgens zijn leer was ALLES (DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN) in HEM te vinden. Dus wat hij vertelde over zichzelf was veels te GROOTS om enkel een Bijzonder mens te kunnen zijn... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar daarmee verloren we ook onze onschuld, zoals de onbewuste beesten en kindertjes dat nog hebben. Toen werden we volwassen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vrij gemakkelijk ging dat, nu ben ik meer dan een mens ![]() Als het van mij hoogmoedig was, dan is het van Jezus ook hoogmoedig en van God ook. Zo simpel is dat ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik geloof opzich niet in god, maar dat maakt het verhaal van het ontstaan van het eerste deeltje er niet makkelijker op
![]() Ze zijn nu hard bezig atomen uit te kammen, ze hebben ontdekt dat atomen weer bestaan uit Quarks [ofzo ![]() En dat is dan allemaal weer eigelijk straling, op het absolute nulpunt [- 273 graden onder 0, lager kun je niet ![]() Als je dus op de een of andere manier zo'n straling in het niets kunt maken kun je materie maken uit niets... Heeeeeeeeeeeeel erg vreemd ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
all1 ben jij niet gedocumenteerd in een historisch uiterst betrouwbaar boek, laat je geen doden opstaan, sta je zelf niet uit de dood op, laat je geen blinden zien en zijn er ook geen ruim 600 voorspellingen over 4000 jaar tijd die jouw leven tot in de minuuut voorspellen klein verschilletje ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn meer moslims in de wereld dan christenen, meen ik... Onze jaartelling is pas later teruggeleid naar Jezus... Heeft hij weinig zelf voor gedaan. Noch voor de kerken... ik denk ook niet dat het echt zijn bedoeling was dat het christendom op zo'n brute en geweldddadige wijze werd verspreid en zoveel leed heeft veroorzaakt... |
![]() |
||
Citaat:
Groetje |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is niet de zonde die in dit verband bedoeld wordt, Jezus is vrij van de erfzonde geboren.( de ongehoorzaamheid aan God). Speciaal daartoe was Maria tijdelijk tot onbevlekt verheven. Jezus=God. Maar dan tot leven gekomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En de opmerking 'Als dat onwaar is, verliest het Nieuwe testament zijn kracht...en dat is volgens [mij] niet zo' is een drogredenering. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Tis gewoon 1 groot wazig verhaal, hoe kunnen we nou weten dat hij dat heeft gedaan! we hebben geen feiten en niemand heeft het gezien! kweet niet of ik God wel moet geloven ( ben trouwens katholiek opgevoed maar ben niet gedoopt)
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
Jezus, de hindoeistische Zoon van God. KingOfGod | 7 | 06-10-2005 15:09 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 |