Advertentie | |
|
![]() |
|
Er zijn juist erg weinig verhalen over hem bekent van toen hij jong was. Dus het kan best dat hij de eerste 30 jaar van zijn leven, maar wat aangerommeld heeft. Misschien was hij wel timmerman zoals zijn vader.
![]() Er waren in die tijd 1000den reizende filosofen en pseudo-priesters in Judea en omgeving, die hun eigen god(en) hadden en hun woord verkondigden. Hij was de enigste die dat kracht bij kon zetten d.m.v zijn gaven en dat trok aardig de aandacht. Denk dat hij het zelf ook niet kon verklaren en toen tot de conclusie kwam dat het niet anders kon, of hij was de zoon van zijn God. Als je er van uit gaat dat hij de bedenker is van deze god, dan is hij dus eigelijk de "geestelijk" vader van god. Best wel apart te noemen. ![]() Maar ja, dit denk ik er dus over. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik neem aan dat jij in Jezus uit de Bijbel geloofd ?? Hoe zou je Hem anders kunnen leren kennen ?? Jezus vertelde steeds dat Hij alles deed wat de Vader ook deed, oftewel Hij was de Zoon van God, die ons liet zien hoe God werkelijk is. Dus als jij in Jezus geloofd, geloof je ook automatisch in God.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
je noemt "de kerken" alsof alleen de christelijke kerk telt hoewel andere kerken ook de persoon jezus van nazareth beschrijven, trouwens, voor zover ik weet heeft jezus nooit verkondigt DE zoon van god te zijn
en joel, charisma is een krachtig gereedschap, pim fortuyn als voornaamste recente voorbeeld. daarnaast heb ik het niet over een gek in de traditionele zin van het woord maar een gek omdat hij in het bestaan van een god geloofde, wat hij in principe was, in de ogen van een atheist. der was verder echt niks mis in zn hoofd hoor, als je denkt dat ik dat bedoel
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 16:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
Verschil tussen Jehovah's Getuigen en Christendom? Gent | 138 | 12-01-2008 23:25 | |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom... RanC | 61 | 10-07-2005 11:36 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 |