Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 15:15
Quantes
Quantes is offline
Wat zouden jullie er van vinden als er in Nederland een tweede divisie in het leven werd geroepen?

volgens mij is dit nog de enige oplossing om het nederlandse voetbal weer te verbeteren. als je nu kijkt naar het verschil in kwaliteit tussen clubs. bijvoorbeeld
de graafschap - psv 1-6
excelsior - feyenoord 2-6

met zo´n tweede divisie geef je alle clubs een eerlijke kans.
en ook clubs met financiele probelemn zouden heel goed in zon tweede divisie geplaatst kunnen worden. als een straf voor hun wanbeleid.

wat denken jullie hiervan?
Oud 27-04-2003, 15:30
Evito
Evito is offline
Ik ben voor wel 10 divisies. Ik geil op statistieken en ranglijsten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:57
Thomas
Thomas is offline
Bedoel je een tweede competitie die naast de bestaande moet komen?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:57
Verwijderd
excelsior - feyenoord 2-6 dat komt gewoon door omkoperij dat excelsior expres gaat verliezen, omdat dat in feite gewoon feyenoord 2 is.

Maar wat wil je met een 2e divisie om die reden???
Er komen dan echt geen betere clubs in de eredivisie.

Dat er een tweede divisie moet komen ben ik het verder wel mee eens. Dan heb tenminste doorstroming. Nu kunnen amateurclubs nooit hoger op als ze eenmaal in de hoofdklasse zitten. Dat is onzin en is in bijna geen enkel land zo.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 16:24
Kez
Kez is offline
je hebt geen 2e divisie nodig, gewoon een doorstroming van hoofdklasse naar eerste divisie. Niet dat dat het niveau in de eredivisie zoveel helpt, maar het is wel leuker en de eerste divisie zal er wel beter van worden!
Oud 27-04-2003, 16:55
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Wawl schreef op 27-04-2003 @ 16:57:
Bedoel je een tweede competitie die naast de bestaande moet komen?
ja zoiets als nu de eerste divisie
Oud 27-04-2003, 16:57
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 27-04-2003 @ 17:55:
maar je denkt dat, dat het verschil tussen de top 3 en de andere kleiner maakt
Oud 27-04-2003, 17:00
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 27-04-2003 @ 17:55:
Dus eigenlijk een copy'tje maken van de huidige eerste divisie Wat heeft dat voor zin?

Citaat:
de ballonnenman schreef op 27-04-2003 @ 16:57:
Dat er een tweede divisie moet komen ben ik het verder wel mee eens. Dan heb tenminste doorstroming. Nu kunnen amateurclubs nooit hoger op als ze eenmaal in de hoofdklasse zitten. Dat is onzin en is in bijna geen enkel land zo.
Dat is alvast 1 punt. In Belgie is het perfect mogelijk dat wij hier samen een ploeg opstarten, 8 jaren achter elkaar kampioen spelen, en dat wil zeggen dat wij dan CL gaan spelen! Dat is in Nederland omgelijk. Je moet daarvoor eerst een "prof club" worden. Dat is gewoon onzin. Als er een stel "amateurs" lekker aan het voetballen zijn, en zonder prof te zijn toch hoger op kunnen geraken, laat die toch gewoon mooi doorstromen. Zo komen er onbekende spelers toch in het daglicht, en ga zo maar verder.
Oud 27-04-2003, 21:47
EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Dan blijven ajaks PSV en Feyenoord nog de grote 3, ik zou niet weten hoe je dat kunt veranderen door een 3de competitie (2de klinkt beetje dom want we hebben nu 2betaalde divisies en geen)

Maar ik denk dat eerst de clubs die geldproblemen hebben maar eens gezond moeten worden want zolang die dat niet kunnen hebben amateurclubs niks te zoeken in het betaalde voetbal denk ik.
Kijk maar eens hoeveel speles in GG-divisie een partimecontract hebben.
Zolang die spelers niet kunnen betalen voor fullprof heeft het geen zin.
Oud 27-04-2003, 21:50
Thomas
Thomas is offline
Ja ach, het zal geen aardverschuiving in voetballand teweeg brengen maar ik ben toch voor het opengooien van de eerste divisie in NL. Laat de amateuristische clubs maar lekker doorstromen. Het niveau in de eerste divisie zal dan ook omhoog gaan aangezien men dan moet vresen voor degradatie.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:31
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 27-04-2003 @ 18:00:
Dus eigenlijk een copy'tje maken van de huidige eerste divisie Wat heeft dat voor zin?

Dat is alvast 1 punt. In Belgie is het perfect mogelijk dat wij hier samen een ploeg opstarten, 8 jaren achter elkaar kampioen spelen, en dat wil zeggen dat wij dan CL gaan spelen! Dat is in Nederland omgelijk. Je moet daarvoor eerst een "prof club" worden. Dat is gewoon onzin. Als er een stel "amateurs" lekker aan het voetballen zijn, en zonder prof te zijn toch hoger op kunnen geraken, laat die toch gewoon mooi doorstromen. Zo komen er onbekende spelers toch in het daglicht, en ga zo maar verder.
Dat dan weer wel..Wat is er nou realistischer..Een Nederlands-Belgische competitie maken of een stel amateurs tussen profs laten spelen??

Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 19:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten