Uit de figuur kan ik opmaken dat Sony gebruikt maakt van zogenaamde "push" en "pull" strategieën.
Dat betekent dat ze direct de klant benaderen zodat die naar de winkel gaat om daar om de cd te vragen. De winkel zal de cd's dan op voorraad willen hebben. Dit soort reclame wordt vaak gemaakt via tv, kranten en tijdschriften. Dit heet "pull". Het del van het schema dat hierbij hoort is het deel links onderin.
"Push" betekent dat Sony eerst de winkel benadert. Die gaat dan bijvoorbeeld op haar beurt weer folders uitdelen (wekelijkse reclame in de brievenbus bijvoorbeeld), in de winkel zelf de artikelen promoten (posters op de ramen, artikelen opvallend in het looppad zetten, etc). Het deel van het schema dat hierbij hoort staat eigenlijk rechts en in het midden.
De pijl bij de "Artiest" betekent natuurlijk dat Sony ook moet proberen om contracten te sluiten met (bekende) artiesten. Sony wil immers muziek verkopen. Dit mogen ze alleen als Sony een contract heeft met de betreffende artiest. Hiervoor heeft Sony haar eigen platenlabel.